Minerva

Tillander Oy

173 viestiä aiheessa

843.jpg

Missähän hintaluokassa tämä pyörii? Ja kuinkahan iso keskuskivi? Nettisivuilla sanotaan että timantit yhteensä 0,50ct.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kokeilin ihan ex tempore, kaasoni haki puhdistettavana olleet somuksensa A. Tillanderilta, ja katsottiin odotellessa sormuksia. Jos lapussa ollut numerosarja oli hinta (en tyhmänä katsonut kunnolla ja tarkkaan), niin se oli tuhatviisisataa jotakin. Mutta saattoi olla siis jokin muukin luku kuin hinta. Minun pitää mahdollisesti vielä palata liikkeeseen tässä asiassa, sen verran ihana se oli  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Terve kaikille ;D

Itse työskentelen kultasepänliikkeessä, meiltä ei kylläkään löydy tillanderin sormuksia vaan esim.lahtisen, sandbergin, kohinoorin tuotteita. Sen verran osaan neuvoa että kannattaa tutustua muidenkin valmistajien tuotteisiin. Löytyy paljon laadukkaita kotimaisia sormuksia ja huomattavasti edullisempaan hintaan mitä tillander valmistaa. Mallit ovat myös hyvin pitkälti samanlaisia :)

Esimerkiksi: myin juuri samanlaisen sormuksen kuin ketjun ensimmäinen sormus on (valmistaja eri kuin tillander, muistaakseni morris&lindblom) ja hintaa jäi 1100euroa.

Kannattaa miettiä sormusta hankkiessa myös jotta tyytyisikö 14karaatin kultaan vai ottaako sitä 18karaatin kalliimmalla. 14karaatin kulta on kovempaa, joten kestää käytössä naarmuuntumatta pidempään :)

Myös kivien puhtaus luokasta voi hienosti tinkiä jos kyseessä on pieni kokoisia kiviä. Isomman kiven kohdalla suosittelen ottamaan laatukiven puhtaudeltaan (eli vs ja pienempiin riittää si).

Tällaisiä vinkkejä minulla on jaettavana, jotain pieniä tiedonmuruja joita olen matkanvarrelta mukaani poiminut ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
843.jpg

Missähän hintaluokassa tämä pyörii? Ja kuinkahan iso keskuskivi? Nettisivuilla sanotaan että timantit yhteensä 0,50ct.

Itselläni on vihkisormuksena juuri tuo sormus, mutta keltakultaisena. Kyselimme hintoja ainostaan kahdesta paikasta, toisessa 0,36 ka sormukselle hintaa jäi tarjouskierroksen jälkeen 1625 € ja paikasta, josta ostimme oli lähtöhintana 1554 €. Meillä kävi sinänsä tosi hyvä tuuri, saimme siitä alennusta 30%.  

0,50 ka sormukselle hinta-arviossa sanottiin lähtöhinnaksi 2930 €, olisivat myyneet sen 2340€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Terve kaikille ;D

Itse työskentelen kultasepänliikkeessä, meiltä ei kylläkään löydy tillanderin sormuksia vaan esim.lahtisen, sandbergin, kohinoorin tuotteita. Sen verran osaan neuvoa että kannattaa tutustua muidenkin valmistajien tuotteisiin. Löytyy paljon laadukkaita kotimaisia sormuksia ja huomattavasti edullisempaan hintaan mitä tillander valmistaa.

Pidetäänkös tämä ketju Tillanderin sormuksia käsittelevänä ketjuna eikä muiden valmistajien lobbausketjuna 8-). Niistä musta valmistajista löytää tietoa sitten niitä käsittelevistä keskusteluista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tämän tilasin tänään viidellä kivellä.  :-X

Paljonko maksoi viidellä kivellä? Oliko tuo siis 5* 0,06?

Koittelin tänään nuita sormuksia, seitsemällä kivellä ja vähän ihastuin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kömpelökäsi hei! Tuo Nappulan laittaman kuvan sormus on aika lähellä omaani, Tillanderin mallia omakin. Siinä vaan nuo pienemmät timantit on vierekkäin, jos tuossa on peräkkäin. Ja runko ei ole puolipyöreä vaan tavallaan kantikas. (toivottavasti joku ymmärtää...) Jossain ketjussa on kyllä mun sormuksesta kuvakin mutten enää osaa liittää :-[ Niin ja omani on keltakultainen mutta nuo timantit on valkokultaan istutettu. Hinta oli 1500e vuonna 2004 täällä Oulussa mutta saatiin siitä pari satkua hilattua hintaa alaspäin.

Niin ja vielä. Tuo isoin timantti on mulla 0,26 ja pienemmät 4*0,03.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee tuo Stigmationin ja myös Nappulan linkittämä ihanuus keltakultaisena.. Tuskin maltan odottaa että saan sen sormeeni!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, sanotaan näin että 1650 eurosta alettiin neuvotella alaspäin.. Saatiin ihan tuntuva alennus, joten kannattaa neuvotella! Tarkkaa hintaa en paljasta.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olisiko kellään tietoa tämän hinnasta (noin suunnilleen)?

999.jpg

Kyseinen Vuokko sormus (en oo kyl ihan varma nimestä) kustantaa jotakin 700-800 €:n luokkaa. Ihan tarkkaa hintaa en muista. Tykkään ite kauheesti ko. sormuksesta.

Tuosta sormuksesta on muuten toinenkin versio olemassa (kuva tämän ketjun ekalla sivulla), mutta tietoni mukaan sitä ei saa keltakultaisena!  :-? Tai olisko sitten ettei saa enää? Onko jollakin parempaa tietoa asiasta? Mutta siinä tosiaan on runko (erityisesti valkokultaisena) sen verran isompi, että hintaa on siinä tonnin hujakoilla.

Ihan muuten välikommenttina.. Miten voi tohtia pitää sormessaan parin-kolmen tonnin sormusta? Ja pikku pessimistinä kun luulen/pelkään ettei sormus edes parinkymmenen vuoden päästä mahdu sormeen! Tai siis kukin miten haluaa tietty, mutta kun kihloja hankittiin, ajattelin vihkin hinnan olevan max. 700 € (toki nyt se on jo noussut siihen tonniin... ::) Mutta mutta. Kuulostaa vaan niin hurjalta. Itselläni on kyllä muitakin rahareikiä. Pysyy se halvempikin sormus sormessa. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään. Ja kallis kyllä usein on varsin tyylikäs! ;)

Eikä sitten mitään palkokasvia nenuihin, jookos kookos..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En minääkään varmaan uskaltaisi kolmen tonnin sormusta pitää. Yhteensä näistä kahdesta sormuksesta tulee noin kaksi tonnia. Ja kyllähän sormuksia varmasti pystyy suurentamaan 20 vuoden päästä jos tarvis. Sanoin näin anoppikokelaallekin, joka huomautti että sormet voi turvota vanhemmiten.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti Marsu infosta. Kävin tänään itse sovittelemassa noita 999 ja 999-1 Vuokko-sormuksia ja hinnat pyöri siinä alle tonnissa. Sitä leveämpää sormusta saa kyllä keltakultaisena ihan hyvin - on mun ykkössuosikki tällä hetkellä.  :-X Antoivat Tampereella sille hinnaksi 932,- Tuosta ei siis pyydetty mitään alennuksia vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hipshei Nappula, saitko sormuksen? Meillä muuten taitaa olla ihan sama hääpäiväkin, ollaan molemmat taidettu kirjoitella tuonne hääpäivägalluppiin aina tyyliin "tasan 4 kk hääpäivään"  ;D Uteliaana nyt utelen, että onko meillä samat sormuksetkin? Sulla on hyvä maku, hih hih  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nuppu79, en ole vielä edes käynyt ostoaikeissa sormuksia katsomassa. Ehtiihän tääsä vielä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos kellään tietoa siitä, että onko tillenderin kaikki myynnissä olevat mallit netissä. Sain kihloja ostaessa tillanderin kuvaston ja sieltä löysin kivan sormuksen, mutta sitä ei netti sivuilla näy... täytyykö vaihtaa mielenkiinnon kohdetta vihkisormuksekssi.  :-? malli on esitteessä 040

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mun mielestä netissä ei ole kaikkia malleja, joten jatka löytämästäsi sormuksesta haaveilua :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan hintaa Tillanderin sormusmallille 028. Toisessa 0,18Ct:n timantti + 10 x 0,03 ct:n timanttia. Toisessa vaihtoehdossa 3 x 0,10 ct:n timanttia + 10 x0,03 ct:n timanttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Tuolla ketjun ensimmäisellä sivulla on sormuksen hinta silloin, kun siinä on yksi keskuskivi. Kyseessä siis tämä sormus:

028_1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni tulee Tillanderin kaksi värinen sormus 7 timantilla, unelmani :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hann2007, onko sormuksesi ehkä tillanderin EH02?

Itselleni tulee kyseinen sormus 7x 0,04ct. Istuu kihlaani mielestäni täydellisesti!!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kipa83:Mun sormus on tuo 494+1 mutta vain siten, että tuo toinen osa on valkokultainen, netissä näkyy olevan vain keltakultaisena. Ehkä perinteinen yhdistelmä puolipyöreän kihlan kanssa, mutta oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä tuohon rinkulaan :-X

Mutta aivan ihana tuo sun tuleva vihki, varmasti kaunis yhdistelmä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään