shine-78

Edulliset sormukset

314 viestiä aiheessa

Itse en lähtisi vertailemaan sitä mitä pukuun on investoinut ja mitä sormukseen sillä häissä on niin paljon muutakin missä säästää.

Jokaisella tietysti on oma makunsa mutta minä ainakin saan haluamani sormuksen. Hintaa sille tulee 450 euroa, jota pidän kohtuullisena. Mitään isoa timanttia ei tule, koska en pidä sellaisista.  :-X

Sormus tulee minulle jokapäiväiseen käyttöön enkä kyllä halua mitään tuhansien eurojen korua päivittäin mukanani kantaa.  ;)

Mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että halpaa ja huonoa ei kannata lähteä ostamaan.  Ainakaan jos meinaan lopun elämäänsä sitä kantaa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En oikein koskaan ole ymmärtänyt morsmaikkuja, jotka satsaavat hääpukuunsa 500-1500 euroa, mutta ostavat sitten vain esim. 300 euron sormuksen. Tämä on tietenkin vain minun mielipide...   ;)

Entä jos mieleinen sormus sattuu vain maksamaan 300 euroa, kun taas mieleistä pukua ei saa yhtä halvalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siinä sormuksessa (3 tähti-istutettua timanttia) joka ostettiin minulle huomenlahjaksi 136 e:lla, ei ole ohut runko. Siinä on yhtä tukeva runko kun rivisormuksessani joka maksoi 350 e...  ;)

Joten en menisi heti yleistämään, että halvemmissa sormuksissa on ohuempi runko. Kannattaa hieman ottaa selvää miltä "halvat sormukset" voi näyttää  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Entä jos mieleinen sormus sattuu vain maksamaan 300 euroa, kun taas mieleistä pukua ei saa yhtä halvalla?

Aivan. Yhdyn tähän mielipiteeseen. Löysin unelmieni sormuksen, joka maksoi 53€. Olisiko se pitänyt jättää ostamatta hinnan vuoksi? Siinä ON todella ohut runko, mutta sellaista sormusta etsinkin. Sovittiin sulhon kanssa, että mikäli runko on liian ohut ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, niin teetetään sitten uusi, mahdollisimman samankaltainen.

Muoks. Lisään vielä kuvan.

6482.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eipä ole minunkaan "halpa" sormukseni mikään ohut rinkula, hintaa oli 270€ ja paksuutta 4-5mm (en ole ihan varma) Että aika tavalla voimaa saa käyttää jos tuon sormuksen saa vääntymään. Ja timanttejakin sormuksessa on neljä kappaletta. Malli on siis Jukka Ailion 1208. (Anteeksi kahdella nimimerkillä esiintymiseni!)

Tässä ketjussa oli käsittääkseni tarkoitus vaihtaa tietoja vähän edullisemman hintaluokan sormuksesta, kalliimman sormuksen omistavat ihmiset voisivat pysyä poissa tästä ketjusta arvostelemasta valintojamme. Kukin tyylillään. Kaikille kun suuret timantit/rungon paksuus eivät ole tärkeintä vihkisormuksessa, vaan jokin muu asia...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekki on pääasia, että mennään kultsin kans naimisiin, rakastetaan toisia ja että muutenkin menee hyvin.

Mulle tulee luultavasti joku kalevala koru, ne on ajattomia ja tyylikkäitä. Timanttia en tarvi välttämättä, sillä alttarilla vieressäni on (minun) maailman suurin timantti!  :-X  :-*

Meillä on mahdollisimman pieni budjetti ja toivon, että sormus maksaisi enintään 150 euroa! Mun mielestä 300 euroa ei ole vain, varsinkaan opiskelijan varoilla. Jokainenhan saa käyttää rahansa niinkuin parhaaksi näkee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen aina haaveillut kalevalan kaupunkisormuksesta vihkisormuksena. se kai on ns. halpa sormus, ovh alle 350 euroa, mutta en kyllä silti yhtään epäile sen laatua.

toisaalta esim. kultajousen omien mallien laatuun suhtauden vähän varauksella. mielikuvaani kyllä varmaan vaikuttaa se, että olen turussa saanut ko. liikkeessä todella huonoa palvelua. mutta niin, ei kai se sormuksen hinta ole tärkein asia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

huh. Tässä ihan kauhulla  oon lukenu sormusten hinnoista. Ostettiin tänään kihlat ja maksettiin niistä yhteensä 130 euroa. Minusta tuo tuntui ihan tarpeeksi isolta summalta. Toivon kovasti että ovat hyvät sormukset. En aio vihkisormukseenkaan laittaa missään nimessä 500 euroa! Onhan sitä rahaa oltava muuhunkin. Ja sormuksia voi sitten ostaa uusia ja hienoja, kun isona ei oo muuta mihin rahojaan laittaa. Nyt säästetään.  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

helmililjalle ja muille: EI siinä ole mitään "huonoa" vaikka sormus olisikin edullisempi.  Minusta pikemmin tuntuu, että nykyään käytetään tollasia tärkeitä esineitä kuten timanttisormuksia ja kalliita tavaroita vain pröystäilytarkoitukseen ja siinähän hinta on olennainen asia, ja siinä mielestäni taas ei ole mitään järkeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
helmililjalle ja muille: EI siinä ole mitään "huonoa" vaikka sormus olisikin edullisempi.  Minusta pikemmin tuntuu, että nykyään käytetään tollasia tärkeitä esineitä kuten timanttisormuksia ja kalliita tavaroita vain pröystäilytarkoitukseen ja siinähän hinta on olennainen asia, ja siinä mielestäni taas ei ole mitään järkeä.

Minä taas en ymmärrä ajattelua että jonkun verran kalliimpi sormus = prôystäilyä.

Yhtä hyvin voisin sanoa että joku halvemman sormuksen ostanut (joka sanoo ettei haluaisikaan kalliimpaa) toimii kuin se kuuluisa kettua pihlajanmarjojen kanssa.

Sekin muuten on vanha totuus että "kallis" ja "halpa" ovat suhteellisia käsitteitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on tulossa tästä kuvasta toi ihan vasemmalla oleva (tai saman tyyllinen) Hinta 200 euroa.

00000133-n.jpg

Kävin katsomassa muitakin saman tyyppisiä, hinta kaikissa alle  300 e liikkeestä riippuen. Niin ja tietty timantin laatukin vaikuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kultajousesta vielä...Luulisi sen Kultajousen olevan ihan laadukas liike, kun ainakin Jyväskylässä se tuntuis olevan yksi kalleimmista liikkeistä. (ja palvelu oli aika surkeaa)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
250E Kohinoor Shining Stars sarjan sormus 5 timantilla tähtiupotuksilla. Löytyy kohinoorin sivuilta, en osaa liittää kuvaa suoraan. Oikein kaunis.

Mulla samanlainen, mutta ei kuitenkaan Kohinoor. Hinta oli 150 €.

Lisätään vielä, että kuva löytyy tuosta hansun viestistä vähän aiemmin. Kyseessä juuri se vasemmanpuoleinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui kamala!! Ei minulla ainakaan tai siis meillä ole varaa laittaa sormukseen 100-> ylöspäin!!! kaikki sormukset, mitä olen katsonut ja olleet todella ihania, on pyörinyt hintaluokka 50-80e:D Kelpaa, kunhan se on nätti, mutta ajtus on tärkein!!!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, eiköhän se ole aina tärkeintä että saa mieleisensä ja omaan budjettiin sopivimman, eikä sillä pitäisi olla väliä, mitä joku toinen on mieltä. Joillakin on budjetissa varaa kalliimpaan, toisilla ei, mutta mitäpä sen sitten väliä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerronpa tähän oman tarinani. Etsittiin myös sitten tällaista halpaa sormusta minulle, koska rahaa on rajallisesti ja haluan paljon muutakin kuin ... kalliin sormuksen.

Mentiin noin ½vuotta sitten, kun oli paljon alennusmyyntejä yhdestä liikkeestä kysymään näitä -40- -60% timanttisormuksia. Myyjä käyttäytyi todella ikävästi meitä kohtaan ja kovaan ääneen kailotti (vieressä fiini rouva turkki päällä) että ette kai te sormusta nyt sillä tavalla halvan hinnan perusteella valitse vaan kyllähän pitää katsoa että se miellyttää jne... lähdin itkusilmässä ja aivan nolona sieltä pois. Päätin, että tuoltahan en osta yhtään mitään. No sain sieltä nyt sormuksiin, jotka muualta ostettu, niin halvimmalla käsinkaiverrukset, 9€/sormus (normaalisti 15€). Kerroin siellä myyjälle tämän tapauksen ja kun tänään hain sormukset, niin sain espritin salkun ilmeisesti hyvitykseksi". Olin vain iloinen siitä, että vihdoin sain rohkeuden kerättyä, niin että voin antaa palautteen myyjille, jottei kukaan koskaan nöyryyttäisi tulevaa morsiusparia tuolla tavalla julkisesti :( Tiedän tänään, että myyjän häpeähän tuollainen käytös oli, muttei paljon auttanut siinä tilanteessa.

No ostin kuitenkin sellaisen sormuksen, jossa 60% alennusta Helsingin Itäkeskuksen Kultaryntäyksestä (joka on lopettamassa toimintaansa) siellä tosi hyviä alennuksia ja sormukselle jäi hintaa 169€ siinä 7kpl 0.03 timanttia ja kelta- valko- ja punakulta sormukset kierretty yhteen.  Niistä hionnoista ja muista en tiedä enkä niin välitäkään. Sain sen mielestäni halvalla ja olen sormuksesta niin iki onnellinen (enkä todella hinnan tähden) Vuoden sitä kävin miettimässä ja ihailemassa, nyt odottaa...  :-X  :-X  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se on vaan totta että sormus pitää olla laadukas! Se joutuu jokapäiväisessä käytössä koville, jos saa mieleisensä&laadukkaan  sormuksen halvalla, niin sehän on täydellistä! Hintoja kannattaa vertailla.

Ihmiset laittaa rahaa menemään aivan hulvattomasti kaikkeen esim. digikrääsään jonka tekniikka on vanhanaikaista vuodessa, ja kännykkälaskuihin ja muuhun, mutta sitten ainoa esine jonka pitää kestää lopunikää kestävän rakkauden symboolina ei saisi maksaa juuri mitään. Ajatelkaapa jos olette ostamassa autoa, ja sen pitäisi pysyä kunnossa seuraavat 50-60 vuotta, ja jäädä ehkä lapsille perinnöksi, ja sillä ajetaan joka ikinen päivä, niin miettisittekö auton laatua ja kestävyyttä?

Ja niinkuin autokin, sormuskin pitää viedä välillä huoltoon, oli kallis tai halpa.

Luulen että ainoat ihmiset jotka ovat katuneet "kalliin" vihkisormuksen hankintaa ovat ne, jotka ovat eronneet pian häiden jälkeen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eivät kaikki halpoja sormuksia ostavat osta kallista digikrääsään tai maksa isoa puhelinlaskuja. Meitä on paljon, jotka sijoitamme kaikki vähät rahamme viisaasti, eikä siihen sijoittamiseen meidän mielestä kuullu usemman tuhannen euron vihkisormus. Kaikille ihmisille ei vihkisormus ole myöskään mikään jumalakuva kestävästä rakkaudesta tai avioliitosta. Minä olen päättänyt rakastaa miestäni myös ilman sormuksia, kalliita tai halpoja.

Jokainen tehköön tyylillään ja halvat sormukset ovat kantajalleen ihan yhtä ihania ja arvokkaita kuin kalliitkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä on halpaa? meillä  ei ollut mitään suunniteltua budjettia sormusta varten, sain sen mikä olisi mieleinen, ja mieleinen löytyi ja hinta 360 euroa, eikä tuo mun mielestä mikään halpa ole, tietysti jos puhutaan 1000euron sormuksista niin sitten, eihän hinnalla sormuksen sopivuutta ainakaan mulle mitattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä useiden muiden kanssa siitä, että alle 500 euron sormus ei ole välttämättä huonolaatuinen, mutta luonnollisesti silloin sormuksessa ei voi olla kovin isoja timantteja (joita kaikki eivät haluakaan). Tukevan, kestävän, hyvälaatuisen ja kotimaisenkin sormuksen saa varmasti kyllä alle 500 euron ilman timantteja. Nämä hintakeskustelut ovat ihan mielenkiintoisia, mutta täytyy tosiaan muistaa, että ihmisillä on erilaiset tulot, elämäntilanteet ja prioriteetit. Minusta on myös kummallista, että pidetään automaattisesti kateellisuutena jos kertoo ettei halua tuhannen tai usean tuhannen euron maksavaa sormusta. Niinkuin pukeutumisessakin myös korumaussa meitä on monenlaisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halvempi  ei tarkoita huonoa. Meillä maksoi sormus alle 300 euroa ja se oli vaan paras sormus jota koitin. Kalliimmat eivät istuneet mulle niin kuin tuo edullisempi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Välillä ahdistaa lukea häälehtiä tms, kun kaikki pitäisi olla niin kallista! Meilläkin häitä tehdään pienellä budjetilla ja välillä tulee tuntuu, että onkohan tämä ja tämä nyt liian halpa...  :( Meille pääasia on kuitenkin se, että pääsemme naimisiin!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täällä yksi opiskelija jonka budjetti ei paljoa jousta sormuksen suhteen. Olen selannut sormuspalstaa täällä, koruvalmistajien nettisivuja ja käynyt jo monissa kultasepänliikkeistä, mutta en koe vieläkään löytäneeni kovin paljoa edullisia sormuksia. Toivoisinkin että rakkaat pienemmän budjetin morsiamet laittaisitte tänne kuvaa ja tietoa, mitä olette saaneet noin alle 300 € ?

Eli kaikki opiskelijanaikkarit ja muutkin liikkeelle, pyydän ;D ! Toivottavasti kukaan ei nyt tästä pahastu tai pidä mauttomana...

Eihän tuossa nyt mitään mautonta ole. Kyllä tänä päivänä pitää ajatella niiin paljon raha-asioita ja tinkiä lähes kaikesta. Ikävä kyllä...

Oman sormukseni kävin teettämässä. Tai no vastahan se on työn alla ku vasta toissapäivänä sain aikaseksi marssia kultaliikkeeseen ees kahtoo sormuksia. Häihin siis kuukaus.  ::) Mulle tulee 3 mm leveä perus keltakultasormus, johon (tähti)upotettu yksi granaatti-kivi (semmonen punainen) Sormuksen ulkopintaan tulee kaiverrus ikuisesti sinun, kivi siis sanojen välissä. Sisäpuolelle tulee uusi sukunimeni ja päivämäärä. Hintaa koko sormukselle noin 95 euroa. Saattaa kuulemma muutamalla eurolla liikkua suuntaan jos toiseen, riippuu kaivertajasta. Erittäin edullinen siis. Tätä ku ihan ääneen ihmettelin niin sanoivat että jos timantin oisin tahtonut niin hinta olisi ollut  useamman sadan kalliimpi. Meille toi 300 olis ollu aivan liikaa, sillä olen kotiäitinä eikä noi miehenkään tulot päätä huimaa. Päätimme mennä pienellä budjetilla naimisiin ja sen aiomme pitää. Mieti, onko timantti se sun juttu, ne meinaan maksaa... :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään