Korukaivos, Tikkurila


Guest Iines76

Recommended Posts

Noista Korukaivoksen oman tuotannon hinnoista sen verran, että eivät ainakaan toisen Tikkurilassa (ja Hakunilassa) toimivan

kultasepänliikkeen vastaaviin (heidän oman tuotannon malleihin) verrattuna ole kovinkaan "eroavaisia". Eli sekä Korukaivoksen että

Kultahelmi -liikkeen oman malliston sormuksia saa suurinpiirtein samoihin hintoihin. ( www.kultahelmi.fi )

Kummaltakin perustellaan hintaa sillä, että jää useampikin välikäsi pois kun seppä tekee itse sormuksen. Jokainen varmaan ymmärtää, että mitä useampi välikäsi kaupassa on niin se nostaa hintaa; jokainen kun haluaa oman osuutensa tuotteesta.

Ja käsittääkseni molemmissa em. liikkeissä on mahdollisuus näihin omiin malleihin hyödyntää esim. vanhaa sormusta tai ns.

romukultaa.

Itse olen katsomassa jommasta kummasta liikkestä sormusta; ei kylläkään vihkitarkoitukseen ("naamiaisisssa" kun ollaan oltu jo us. vuosia) vaan muuksi lahjaksi luvattuna. Muista "tusinaliikkeistä" en ole mieleistäni mallia löytänyt - liekö makuni sitten vaativa?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...

Minä en noista timanttien hionnoista osaa sanoa suuremmin.

Oma kihlani on Korukaivoksesta hankittu valkokultainen, timantit 7 x 0,05 = 0,35 ct. Aitoustodistus löytyy ja kivien laatu W/VS.

Hintaa oli muistaakseni 500 e. Aivan vastaava sormus Forumin kultasepänliikkeessä oli n. 1 200 euroa.

Ymmärrän kyllä kun moni miettii että miten voi noin iso hintaero olla. Ystäväni joka on kultasepänliikkeessä työskennellyt, kertoi katteiden olevan 75 - 150 % luokkaa.

Tuokin firma on aika monta vuotta pystyssä ollut. Tuskin olisi, mikäli olisi harrastanut jotain vilunkipeliä timanttien jne suhteen.

Minä en siis kovin huolissani ole.

Link to comment
Share on other sites

Me lähdettiin sitten täältä Turusta asti hakemaan mulle sormusta tuolta.maksoi sen 670e,ja olen ollut erittäin tyytyväinen sormukseen :-X sormus on juuri sellainen kuin halusin ja se on täydellinen.palvelu oli myös hyvää.Nettisivuilta tuon kyseisen sormuksen pongasin.kauppaan kuului vuosittainen putsaus ja kivien kiinnitysten tarkistus,eikä ainakaan vielä ensimmäisessä tarkistuksessa ollut kivet irronneet :flirt:

Muokattu: , käyttäjä: NeRi
Link to comment
Share on other sites

Minulla myös erinomaisia kokemuksia Korukaivoksesta!

Teetettiin meidän kihlat siellä (valkokultaa, minulla myös timantti) en nyt muista tarkkoja hintoja/timantin speksejä, mutta hinta oli noin kolmasosa Sandbergin vastaavasta, josta otettiin hiukan mallia. Ja mielestäni on vain hieno juttu, että sormuksemme ovat käsityötä, koneella leikatun sijaan!

Aiomme myös teettää vihkit siellä, luottavaisin mielin :girl_wink: Kultasepän ammattitaito tuli esille jo kihlojen kohdalla, kun hän suositteli puoli milliä leveämpää sormusta kun olin ajatellut, sillä siihen mahtuisi juuri seuraavan koon kivi. Ja lopputulos on omasta mielestäni täydellinen, vaikka aluksi epäilinkin sormuksesta tulevan liian leveä. Myös sulhon kihlasta tuli juuri oikeanlaisen pyöreä, vaikka mallia ei myymälästä löytynytkään ja luotimme vain siihen että saimme selitettyä millainen siitä pitäisi tulla.

Ja tosiaan, kaupan päälle tulee se vuosihuolto; timantin kiinnityksen tsekkaus & rodinointi.

Link to comment
Share on other sites

Aivan mahtavaa palvelua Tiksissä. Käytiin muutama päivä tekemässä tilaus vihkistä, meillä häät syyskuussa. Minulle tehdään sormus mallistosta, ei mitään uniikkia. Siinä katsottiin kihlankin väritystä, ja vihki tehdään vastaamaan kihlaa (keltakultaa molemmat). Kysyttiin milloin haluan että sormus on valmis, oisivat varmaan jopa muutamassa viikkossa tehneet sen, mutta kun sillä ei ole kiire niin maaliskuussa saan hakea sen kotiin. Muutamaa viikkoa aikaisemmin viedään kihlat kaiverrettavaksi, niin saadaan kaikki samaan aikaan.

Link to comment
Share on other sites

Aivan mahtavaa palvelua Tiksissä. Käytiin muutama päivä tekemässä tilaus vihkistä, meillä häät syyskuussa. Minulle tehdään sormus mallistosta, ei mitään uniikkia. Siinä katsottiin kihlankin väritystä, ja vihki tehdään vastaamaan kihlaa (keltakultaa molemmat). Kysyttiin milloin haluan että sormus on valmis, oisivat varmaan jopa muutamassa viikkossa tehneet sen, mutta kun sillä ei ole kiire niin maaliskuussa saan hakea sen kotiin. Muutamaa viikkoa aikaisemmin viedään kihlat kaiverrettavaksi, niin saadaan kaikki samaan aikaan.

Aamur, taisitte olla juuri meitä ennen sormuksia katselemassa ;)

No kuitenkin, itsellenikin sattui sitten löytymään yllättäen ihana vihkisormus Korukaivoksesta, ja vieläpä kohtuulliseen hintaan! Olimme nimittäin aiemmin käyneet Jumbon kultasepänliikkeet läpi, ja siellä hintataso oli mielestäni kalliimpi. Minäkin löysin sormukseni heidän omasta mallistostaan, palvelu oli todella hyvää (ilmeisesti se oli kultaseppä itse) ja saavat kyllä tosiaan valmistettua sormuksen nopeasti. Meilläkään ei ollut sen kanssa mikään kiire, koska häät vasta heinäkuussa, mutta saan ihanuuteni jo ennen helmikuun puoltaväliä :-X

MUOKS: Lisäksi sormuksen mukana tulee ilmainen vuosihuolto! Todella hyvää palvelua tämäkin...

Muokattu: , käyttäjä: Kesä2010
Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se hiukan epäilyttää, että 0,50ct (w/vs) sormuksen saa alle 700 eurolla...

Whaaat? Ja muualla kun 0,50-karaattisista kivistä saa maksaa pikemminkin tuhansia kuin satoja euroja.

Itselläni nousee epäilykset heti, kun jokin liike myy huomattavasti halvemmalla yleiseen markkinahintaan nähden (tai ikkunassa on näitä "loppuunmyynti, alennukset 60-70% kylttejä). Eräs ihan yleinen tapa on nostaa timanttien väri- ja puhtausluokitusta yhdellä pykälällä ylöspäin. Vaikka tarkoitus ei olisi viilata asiakasta linssiin, täytyy huomioida, että suht pienten kivien (ehkä jotain <0,05ct) tarkka luokitus ei vaan kannata, koska se vie kuitenkin reilusti aikaa (aika on rahaa...) ja kivien myyntihinta tässä kokoluokassa on suhteellisen pieni. Asiakkaalle kuitenkin yhtä pykälää parempi kivi voidaan heti myydä selvästi kalliimmalla kuin "huonolaatuisempi" kivi vaikka ero ei olekaan paljain silmin nähtävissä (tai välttämättä ihan tarkkaan myyjänkään tiedossa).

Vilpillisestä kivien laatuluokituksen parantelusta on myös aikas epätodennäköistä jäädä kiinni. Kukapa valmista sormustaan enää kiikuttaisi jollekin puolueettomalle taholle syynättäväksi...

En ole ikinä Tikkurilan Korukaivoksessa käynyt, joten en millään tavalla syytä heitä tällaisesta toiminnasta, kunhan pohdin, miksi jossain saman tavaran saa halvemmalla kuin muualla. Tietty sekin vaikuttaa (vähäsen), käyttääkö kultakauppa 14 vai 18k kultaa.

Muokattu: , käyttäjä: Supi
Link to comment
Share on other sites

Molemmat omat sormukseni ovat heiltä ja en voi muuta kuin suositella paikkaa. Palvelu on loistavaa ja tuotteet hyvälaatuisia.

Oma vihkini teetettiin heillä ja se oli halvempi kuin esim. vastaava sormus Laatukorussa. Se oli yksi syy siihen, miksi päädyttiin Korukaivokseen. Ja tietenkin kihlasta erittäin hyvät kokemukset olivat pohjalla.

Ja vähän aiheesta sivuten, niin Laatukorussa sain ehkä huonointa palvelua ikinä.

Tuntuu, että joku vetää Laatukorussa katteet kohilleen, kun hintaeroa on satoja euroja ihan samanlaisessa sormuksessa. Korukaivoksella sanoivat tekevänsä työn hyvin pienellä katteella, josta syystä hinnatkin ovat halvemmat.

Kivisormuksen mukana saa laatutodistuksen, joten jos epäilyttää, niin sitten kipaisemaan toisen liikkeeseen kysymään sormuksen laadusta.

Ja ilmainen vuosihuolto on tosi plussaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kävin tilaamassa vihkisormuksen Korukaivoksessa maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Mulla on Auria-mallistosta hieman erikoisempi kihlasormus ja vihkisormukseen otettiin mallia myös yhdestä Aurian sormuksesta. Mulla oli siis ihan kuva mukana että tälläinen tehdään. Sormukseen tulee sekä puna- että valkokultaa ja 5*0.01ct timantit. Kulta on 14 ct, mutta timanttien yksityiskohtia en muista. Uskon että laatua on. Sormuksen paino tulee vastaamaan kihlasormuksen painoa. Vastaava sormus Aurialta maksaa vajaa 900e. Mun sormus tulee maksamaan puolet vähemmän. Ei varmasti tarvitse sanoa että käynti kannatti. Olen aivan varma että sormuksesta tulee hyvä. Valmis se on vasta toukokuussa kun ei mitään kiirettä asialla ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En oo vihki- tai kihlasormuksia ko. liikkeestä hankkinut, mutta suurennuttanut ja pienennyttänyt sormuksia, hankkinut lahjoja ja käynyt ottamassa kaikki reikäni (korvissa yhteensä 6) ko. liikkeessä, eikä oo ollut minkäänlaista moitittavaa. Perheyritys, joten siksi hinnat halvempia kuin jossain "merkkiliikkeessä". Täytyykin käydä tuolla tutustumassa sormuksiin :)

Link to comment
Share on other sites

Guest heikkuli

minä ostin sieltä sormukseni tai teetätin heidän yhden mallin tyylisen sormuksen vuonna 1998, sormus on ollut todella näyttävä ja hieno tähän päivään asti enkä ole siinä mitään vikaa ikinä huomannut tai kukaan muu kultaseppä mitään kommentoinut, mukaan sain silloin kivien aitous todistuksen..

olen ollut vihkisormukseeni todella tyytyväinen..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Omat sormukseni ovat kummatkin Korukaivokselta, enkä voi muuta kuin kehua paikkaa!

Loistavaa työtä ja palvelua. Vihkini on teetetty ja istuu kuin nyrkki silmään. Kihla on heidän omasta mallistosta.

Vuosihuoltoakaan en voi olla kehumatta :girl_wink:

muoks. kirjoitusvirheet

Muokattu: , käyttäjä: LoisLane
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tänään olen viemässä kyseiseen liikkeeseen kihlasormukseni, johon toivottavasti istutetaan timantteja mummoni 35v. vuosipäiväsormuksesta. Tässä on ennen-kuvat, en oikein saanut hyvää kihlasta, joka näyttää paljon upeammalta luonnossa... Viikon kuluttua tulee jälkeen-kuvat :D

post-29288-12772664293_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Onkohan näille jotain sähköposti osoitetta olemassa? Kiinnostaisi tarjousta kysellä. Ei ainakaan minun silmään tarttunut tuolta nettisivuilta.

Olen myös ihastunut Korukaivoksen tuotantoon - siis siihen, mitä nyt sivuilta näkee. Harmi ettei kuvia ole enempää! Asun toisella puolen Suomea, enkä voi lähteä paikan päälle katselemaan noin vaan...No, ehkäpä lähitulevaisuudessa tulee käyntiä Helsingissä päin :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...