Jump to content
Naimisiin.info

Titaanisormus (yhdistetty)


estella

Recommended Posts

Tämän ketjun sekä nettisivujen perusteella vaikuttaisi oikein pätevältä paikalta. Mieskin tuumasi, että AH se on (lyhyestä virsi kaunis :girl_haha:), mutta jospa sitä suorittaisi ensin pienen tiedustelureissun. ;)

Laitelkaahan lisää kokemuksia. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Juu voin samoin suositella ehdottomasti AitoHelsinkiä. Tekevät hienoja ja nimenomaan erilaisia koruja ja saa pyytämällä juuri sitä mitä haluaa. Miehen sormus teetettiin Petellä ja on siis Damascus terästä. Mies on ihan haltioissaan kun tykkää sormuksestaan niin paljon :girl_haha: Mutta niinhän se kuuluukin olla. Tuli juuri sellainen kuin mies itse halusi, vaikka meillä olikin pientä häsläystä ja muutama mutka. Loppu hyvin, kaikki hyvin ja siis suosittelen lämpymästi. Asiakaspalvelu oli aivan loistavaa!! :girl_smile: Olen edelleen vaikuttunut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moikka,

Mekin löysimme Aito Helsingin pienen etsiskelyn jälkeen, kun kävimme kyselemässä Peteä Union Designissa, jossa

olimme häneen tutustuneet, Hän olikin lopettanut siellä ja perustanut kollegoidensa Harri Nukarisen ja Päivi Sohkasen

kanssa Aito Helsingin Freda 45een. Hieno liike joka on erikoistunut tilausvihkisormuksiin ja tekee niitä myös erikois-

materiaaleista. Ruostumattomasta teräksestä valmistettuun sormukseen lisättiin muutama timantti ja lisäksi tilasin

timanttikorvakorut iceblue timanteilla. Suosittelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Me ostettiin sulholle titaanisormus kun hän halusi kestävän sormuksen, mutta jo parin päivän käytön jälkeen sormukssessa on useita pieniä naarmuja. Pinta on satiinimatta. Onko tämä tavallista? Miten muilla on käynyt titaanisormusten kanssa?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nostanpa tätä samalla...

Mekin laitoimme hintakyselyä AitoHelsinkiin Harrille, ja budjettimme tuntuu riittävän näihin sormuksiin. Ainoa ongelma nyt on se, että minulla ei ole oikein ideoita siitä, millaisen sormuksen teettäisin! Kivet ovat iso nou nou, mutta tahtoisin silti näyttävän ja siron sormuksen. Olen koko viikonlopun etsinyt netistä malleja, mutta yhtään miellyttävää ei ole vielä tullut vastaan... Huoh. Jonkinlaisen koristekaiverruksen siihen tahtoisin. Mietin jonkinlaista ruusuaihetta, mutta en tiedä, onnistuuko toteutus.

Lisäksi jännittää hoitaa kaikki sähköpostin välityksellä. Asumme siis Jyväskylässä, ja jatkuva Helsinkiin matkustaminen nostaisi sormusten hintaa jo aika lailla.

Link to comment
Share on other sites

Nostanpa tätä samalla...

Mekin laitoimme hintakyselyä AitoHelsinkiin Harrille, ja budjettimme tuntuu riittävän näihin sormuksiin. Ainoa ongelma nyt on se, että minulla ei ole oikein ideoita siitä, millaisen sormuksen teettäisin! Kivet ovat iso nou nou, mutta tahtoisin silti näyttävän ja siron sormuksen. Olen koko viikonlopun etsinyt netistä malleja, mutta yhtään miellyttävää ei ole vielä tullut vastaan... Huoh. Jonkinlaisen koristekaiverruksen siihen tahtoisin. Mietin jonkinlaista ruusuaihetta, mutta en tiedä, onnistuuko toteutus.

Lisäksi jännittää hoitaa kaikki sähköpostin välityksellä. Asumme siis Jyväskylässä, ja jatkuva Helsinkiin matkustaminen nostaisi sormusten hintaa jo aika lailla.

Oletko etsinyt pelkkiä valmiita sormusmalleja? Kannattaa etsiä myös kuvia erilaisista tatuoinneista. Tai löytyykö sinulta/sulholta tatuiointia jonka jokin osa olisi toistettavissa sormuksessa? Myös tapeteissa on hienojakin kukkatapetteja joiden kuvio n kopiotavissa. Harri osaa tehdä onneksi erittäin hyviä 3D- mallinnoksia, jotka auttavat vähemmän mielikuvituksellista ihmistä hahmottamaan lopputuloksen. Näin ainakin meillä :)

Link to comment
Share on other sites

Nostanpa tätä samalla...

Mekin laitoimme hintakyselyä AitoHelsinkiin Harrille, ja budjettimme tuntuu riittävän näihin sormuksiin. Ainoa ongelma nyt on se, että minulla ei ole oikein ideoita siitä, millaisen sormuksen teettäisin! Kivet ovat iso nou nou, mutta tahtoisin silti näyttävän ja siron sormuksen. Olen koko viikonlopun etsinyt netistä malleja, mutta yhtään miellyttävää ei ole vielä tullut vastaan... Huoh. Jonkinlaisen koristekaiverruksen siihen tahtoisin. Mietin jonkinlaista ruusuaihetta, mutta en tiedä, onnistuuko toteutus.

Lisäksi jännittää hoitaa kaikki sähköpostin välityksellä. Asumme siis Jyväskylässä, ja jatkuva Helsinkiin matkustaminen nostaisi sormusten hintaa jo aika lailla.

Toisaalta kannattaisi käydä liikkeessä, koska heillä on paljon erilaisia malleja esillä joista olisi helppo valita mieleinen vaikka yhdistelemällä erilaisista sormuksista ne parhaat puolet. Jos ei onnistu niin netistä luulisi löytyvän tai paperille hahmottelukin voisi auttaa :)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos avusta!

Magie: Ihan totta, kyllä minä ainakin kerran haluaisin kuitenkin käydä paikan päällä, mutta olisi hyvä, jos etukäteen olisi jo edes jotain ideaa. On myös tosi vaikea yrittää selittää kirjallisesti, millaisen sormuksen haluaisi!

Nuokku: Aika hauskaa kun puhuit noista tatuoinneista! Viestin kirjoittamisen jälkeen kekkasin nimittäin itsekin saman idean. :D

Ajattelin teetättää nyt samalla uuden kihlankin, kun vanha on liian iso ja hopeinen. Mietin, että jos kahteen sormukseen saisi molempiin old school-kyyhkyset, niin että ne näyttävät lentävän toisiaan päin... Lähetin kuvamalleja Harrille, ja nyt odottelen vastausta! Innostuin tästä ideasta nyt niin kovasti, että kyllä harmittaa, jos ei onnistu. Saa nähdä, miten käy!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voi hitsit kun en eksynyt tätä palstaa lukemaan ennen kihlojen vaihtamista! Meillä just ollut tuo koko-ongelma, enkä tosiaan tiennyt ettei titaanisormuksen koon muuttaminen käy ihan niin kätevästi kuin esim. kultaisen.... Sulholle tilattiin kihlaksi englannista tosi ihana ja yksilöllinen titaanisormus. No hän ei tietenkään ole koruja käyttänyt koskaan aiemmin ja kokoja käytiin sovittamassa ihan kultasepällä ja muka oikeaan kokoon päädyttiin ja sitten tilattiin sormus. Noh, sillä tuloksella että sormushan on AIVAN liian suuri, putoaa sormesta vaan heiluttamalla kättä. Uutena vuotena vaihdettiin kihlat sitten niin että miehelle ostettiin väliaikainen terässormus.

Ei meidän paikkakunnalta sitten löydetty kultaseppää joka suostuisi titaanisormusta pienentämään. Otettiin yhteyttä samaan paikkaan josta sormus tilattiin ja siellä sen lupasivat pienentää. Ajattelin et helpompi niin kun heidän tekemähän se sormus on, niin parhaiten osaavat pienentääkin. Sieltä lupasivat lähettää muutamia alumiinisia sormuskokoja, että varmasti tulee sitten oikeaa kokoa. Ja tämä oli siis juuri ennen uutta vuotta eli aikoja sitten, tänään sain aikaiseksi kysellä että onko kokoja muistettu lähettää kun ei vieläkään ole kuulunut. On lähetetty (posti siis hukannut!) mutta lähettävät varmuuden vuoksi vielä uuden setin.

Voi hemmetti sentään, ois kiva että mies saisi jo oikean sormuksen sormeensa! Nyt kaikille jotka onnittelee kihlauksesta ja haluaa nähdä sormukset, niin vaan sanotaan että se miehen sormus on sit vain väliaikainen, oikea tulossa vielä... Ja nyt kun posti hukkaa jo nuo kokomallit, niin alkaa huolestuttaa että se hukkaa itse sormuksenkin. ARGHHHH!! :hysteric:

Jos kyse ois mun sormuksesta, oisin ihan hermorauniona :D Mies yllättävän tyyni, ihana kaiversi vielä ite pienellä poraterällä kihlauksen päivämäärän väliaikaiseen terässormukseensa kun näköjään joutuu sitä vielä jonkin aikaa pitämään :-X

Link to comment
Share on other sites

Käytiin tänään tulevan entisen sulhasen kanssa suunnittelemassa ja tilaamassa titaanisormukset Juha Loikalalta. Mä olin ihan myyty, kun näin hänen töitään! Titaanista saa todella kauniita ja siroja sormuksia.

Suosittelen Juhaa ihan heterona. Hänellä on muuten uudet, hienot sivut osoitteessa juhaloikala.fi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Suosittelen kultaseppä Mika Mäkistä Turusta lämmöllä. Teetettiin miehen kanssa samanlaiset, yhdessä kultasepän kanssa suunnittelemamme n. 6 milliset titaanisormukset Mikalla. Niihin tuli kohoreunat karhennuksella, kaiverrettua kuviota pintaan ja ihan pienet timantit tuomaan kaiverruksen yksityiskohdan paremmin esille. Hinta oli muistaakseni 280 e kappale. On tykätty hurjasti ja hyvin ovat kestäneet reilun puoli vuotta ilman mitään naarmuja ja vaurioita. Asiantuntevaa ja miellyttäväää palvelua kaikin puolin! Ja apua idean raakileen työstämiseen valmiiksi malliksi saatiin hurjasti. Mikalta löytyy googlettamalla nettisivut, joten reippaasti yhteyttä ottamaan.

Link to comment
Share on other sites

Olisin kysellyt, miten te titaaniin päätyneet olette ajatelleet sen asian, että vanhemmiten/lihoessa/laihtuessa sama sormus ei ehkä enää sovi, ja sormuksen muokkaus on kallista/vaikeaa?

Itse olemme haikailleet teräs- tai titaanisormuksia, mutta mies nosti esille tuon asian. En oikein tiedä, mitä tuosta nyt ajattelisi. Ei kuitenkaan välttämättä tekisi mieli uusiakaan sormuksia ostaa montaa kertaa elämän aikana. Ja vieläpä yritämme päästä sormusasiassa mahdollisimman halvalla (esim. mun haikailema sormus yhdellä timantilla alle 100e), ja vähän tuntuu ikävältä ajatus, että jos sormus on edullinen, niin muokkaus maksaa kohtuuttomasti sormuksen hintaan nähden.

Toisaalta mua kiehtoisi niin kovasti nämä materiaalit, titaani, ja teräs, etten oikein tahtoisi kääntyä kultasormuksien puoleen.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Olisin kysellyt, miten te titaaniin päätyneet olette ajatelleet sen asian, että vanhemmiten/lihoessa/laihtuessa sama sormus ei ehkä enää sovi, ja sormuksen muokkaus on kallista/vaikeaa?

Itse olemme haikailleet teräs- tai titaanisormuksia, mutta mies nosti esille tuon asian. En oikein tiedä, mitä tuosta nyt ajattelisi. Ei kuitenkaan välttämättä tekisi mieli uusiakaan sormuksia ostaa montaa kertaa elämän aikana. Ja vieläpä yritämme päästä sormusasiassa mahdollisimman halvalla (esim. mun haikailema sormus yhdellä timantilla alle 100e), ja vähän tuntuu ikävältä ajatus, että jos sormus on edullinen, niin muokkaus maksaa kohtuuttomasti sormuksen hintaan nähden.

Toisaalta mua kiehtoisi niin kovasti nämä materiaalit, titaani, ja teräs, etten oikein tahtoisi kääntyä kultasormuksien puoleen.... :unsure:

Meillä on kihloina alle 40e maksaneet titaanisormukset. Raskaana ollessani sormet keräsivät nestettä ja niveleni löystyivät. Sormus piti jättää pois sormesta jo raskauden puolivälissä. Ja nyt, puolen vuoden kuluttua synnytyksestä, vaikka kaikki raskauskilot ovat lähteneen, sormeni ovat erilaiset kuin ennen. Nivelet ovat paksummat, saan silti onneksi sormuksen sormeeni. Sormuksen suurentaminen olisi tullut kohtuuttoman kalliiksi. Nyt vihkiä hankkiessa olisin halunnut titaanisen, mutta päädyin kultaiseen em syistä.

Link to comment
Share on other sites

Minulla on titaaninen kihla ja vihki tulee samasta materiaalista. Ei käynyt mielessänikään tuo sormusten pieneksi jääminen vanhenemisen tai raskauksien myötä. Äidilläni on esimerkiksi alkuperäiset vihki ja kihla ovat edelleen kokonsa puolesta sopivat, 30 vuotta, 25kg ja kolme lasta myöhemmin. Kai se on sitten kovin yksilöllistä tuo sormuskoon muuttuminen. Jos nyt niin kävisi, että sormukseni jäisivät pieneksi, hankkisin uudet. Vaikka sormukset ovatkin merkki avioliitosta, ovat ne myös materiaa, joka on helposti korvattavissa.

Link to comment
Share on other sites

Olisin kysellyt, miten te titaaniin päätyneet olette ajatelleet sen asian, että vanhemmiten/lihoessa/laihtuessa sama sormus ei ehkä enää sovi, ja sormuksen muokkaus on kallista/vaikeaa?

Itse olemme haikailleet teräs- tai titaanisormuksia, mutta mies nosti esille tuon asian. En oikein tiedä, mitä tuosta nyt ajattelisi. Ei kuitenkaan välttämättä tekisi mieli uusiakaan sormuksia ostaa montaa kertaa elämän aikana. Ja vieläpä yritämme päästä sormusasiassa mahdollisimman halvalla (esim. mun haikailema sormus yhdellä timantilla alle 100e), ja vähän tuntuu ikävältä ajatus, että jos sormus on edullinen, niin muokkaus maksaa kohtuuttomasti sormuksen hintaan nähden.

Toisaalta mua kiehtoisi niin kovasti nämä materiaalit, titaani, ja teräs, etten oikein tahtoisi kääntyä kultasormuksien puoleen.... :unsure:

Meille kävi niin että laihduimme molemmat ja hommasimme uudet sormukset. Isommat on tallessa ja koska noiden sormusten hinta ei päätä huimaa joten en tunnne että olisi huono asia. Titaani sormusta voi hiukan isonnuttaa jos on tarvetta.

Nyt kun itsellä on sormus nro 2 käytössä niin olen hemmetin tyytyväinen, ei tarvitse pelätä että sormus vääntyisi soikeaksi kuin aikasemmat käyttäväni sormukset. Materiaali on miellyttävä ja jos lihon niin en usko että sormuksen uusiminen tai nro 1 käyttöön otto olisi maailman loppu. Totesin että tätä kokoa pienemmäksi en saa sormiani joten pienempää ei tule olemaan tarvetta, minun täytyy kuihtua todella pahasti ja nivelten mentävä kasaan jos tarvetta ilmenisi.

Normaalit turpoamiset ja ongelmat on muidenkin sormusten kanssa mutta tämä on elämää ei sen enempää.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kihlasormukset tilattu Englannista John Greed Designilta. Tutkailtiin ensin suomalaista tarjontaa ja muita materiaaleja, mutta koska a] kulta oli ehdoton no-no, hopea ei kestä ja platina oli liian kallista, ja b] suomalaiset titaanintyöstäjät niin pirun kalliita, päädyttiin ulkomaisiin nettikauppoihin titaania katselemaan.

JGD:n malleista löytyi meille mileuisat mallit sekä kihlaksi että vihkiksi suoralta kädeltä. Sormuksia voidaan myös muuttaa asiakkaan toivomuksia vastaaviksi tai ilmeisesti myös tehdä kokonaan omasta mallista, mahdollisuuksien rajoissa varmaan tietysti :). Ennen varsinaista sormusta saa kalliimpien sormusten (ja varmaan niiden mittatilausten) kohdalla halvemman sormuksen kokeiltavaksi, että se varmasti on oikeanlainen. Lafka tekee myös kaiverruksen sormuksiin, sivuilla nähtävissä valittavat fonttimallit.

Hinta ei päätä huimaa, kihloille tuli hintaa n. 39€/kpl + postarit 7,95, vihkistä tulee jonkin verran kalliimpi, n. 90€/kpl + kaiverrus. Ilokseni huomasin, että ovat näköjään poistaneet postarit EU:n alueelta \o/ Eikä tarvitse huolehtia tulleistakaan, kun tilaa EU-maasta toiseen. Mittausohjeet olivat selkeät (tulostettava pdf, jossa mukana mittanauha) ja niiden avulla saatiin molemmille täysin istuvat sormukset. Toimitus nopeasti kirjattuna kirjeenä, mutta nykyään alle £50 tilaukset taitavat tulla ihan tavallisena kirjeenä. Palvelu ja tiedotus kiitettävää, mutta kihlat nyt olivatkin suoraan off the shelf. Katsotaan sitten vihkin kanssa...

En löytänyt suoraa tietoa, mitä titaanilaatua käyttävät, mutta olettaisin lentokoneteollisuus-viittausten perusteella, että jompaa kumpaa kahdesta kovemmasta titaanista, varma en kuitenkaan ole. Meillä kihlat ovat osittain matat, osittain kiiltävät, eikä selvää naarmuuntumista ole kummallakaan puolella havaittavissa. Tosin omani ehdin jo kertaalleen hukata, joten en voi olla ihan varma, miltä se nyt näyttäisi. Taisivat arvata mitä oli tapahtunut, kun tilasin uuden sormuksen ja lähettivät mukana nimikkokarkin lohdutukseksi :)

Muokattu: , käyttäjä: Zoot
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tilasimme minulle vihki- ja kihlasormukset titaanista Löwenmarkilta. Elina-sormusta mukaileva sormus ja siihen pariksi sopiva kivetön. Hinta oli kahdesta sormuksesta suunnilleen sama, kuin pelkällä valkokultaisella Elinalla olisi ollut, jopa alempi. Sormukset ovat ihanan kevyet käyttää eikä viikossa vielä yhtään naarmua. :o Löwenmarkin Hannun palvelua on pakko kehua: kaikkiin sähköposteihin vastattiin todella lyhyessä ajassa, jopa viidessä minuutissa! Yhteydenpito oli helppoa, vaikka välimatkaa olikin 180km eikä Lahdessa käyty kuin tilaamassa ja hakemassa sormukset. Tyhmiinkin kysymyksiin sai vastauksen ja kaikki sujui alusta asti todella helposti. Erittäin varteenotettava vaihtoehto titaanisormusta haluavalle. Hannu myös sanoi, että titaanisormuksienkin kokoa pystyy tarvittaessa hieman muokkaamaan, kivettömän kanssa ei kuulemma mitään ongelmaa, kivellisen kanssa haastavampaa. Suosittelen, olen nimittäin aivan rakastunut sormuksiini, ovat niin viimeistellyt ja upeammat kuin kuvittelinkaan! Valmistuivat jopa reilusti etuajassa.

Link to comment
Share on other sites

kontrabasisti, kiitos vinkistä! Me asumme näillä näkymin ensi kesästä alkaen Lahdessa, joten sulhasen sormusta käydään varmaankin katselemassa tuolta Löwenmarkilta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mwillä oli tarkoituksena tilata sotmukset john greediltä Englannista(ostettiin kihlat sieltä) mutta he eivät toimitakkaan enää englannin ulkopuolelle. Mistäs nyt sitten saisi ostettua titaaniset vihkisormukset?? Teettäminen sepällä ei innosta:( etsinnässä on 8mm sormus ja toinen vähän kapeampi, ei kiviä. Tuntuu ettei titaanisia löydy mistään. Onko teille ehdotuksia?

Link to comment
Share on other sites

Käytiin tänään tulevan entisen sulhasen kanssa suunnittelemassa ja tilaamassa titaanisormukset Juha Loikalalta. Mä olin ihan myyty, kun näin hänen töitään! Titaanista saa todella kauniita ja siroja sormuksia.

Suosittelen Juhaa ihan heterona. Hänellä on muuten uudet, hienot sivut osoitteessa juhaloikala.fi.

Kuin myös. Juha on aivan huippu. Meillä uniikit titaani-ihanuudet sormissa ollut jo kohta 2,5v :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nosto!

Meidän kihlat on titaania, tilasin Jasmine Jewelsiltä, vajaa 42€/kpl kaiverruksineen. Vihkin ajattelin tilata samasta paikasta. Kihlat tuli tänään postissa ja ovat tosi nätit, molemmissa on keskellä loivasti aaltoileva ura, aika jykevät ovat mutta kuitenkin sirot, ei näytä putkenpätkältä sormessa. Jasmine Jewelsiä voin suositella lämpimästi, jos haluaa tilata netistä sormuksensa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sulhon kihla (joka on samalla myös vihki) on titaania ja ostettu Kanadasta (46e). Paksuutta sormuksella oli muistaakseni 8mm ja flakkahionta vahvistettu timanttipäällysteellä. On paksuutensa takia kerännyt muutaman naarmun kahden vuoden aikana, koska on koko ajan sormessa. Mutta muuten harjattu pinta pysynyt tosi hyvin eikä siinä näy mitään viitteitä, että se olisi kulumassa pois!

Kevyt ja mukava pitää sormessa. Sisäpinnalla on pyöristtty hionta, niin on mukavampi. Ainut huono puoli oli, että sormus on pakko ottaa yöksi pois, koska jatkuva sormessa pitäminen aiheutti ns. rusinasormi-efektin :) siihen kohtaan sormea, missä sormus oli. Eli ei hengittänyt tarpeeksi ja iho pehmeni liikaa.. parani parissä päivässä.

Kaiverruksen kävin sormuksiin teettämässä pajalla Helsingissä, joka tekee titaaniin käsikaiverruksia. Lähellä Forumin Kukontoria. Maksoi noin 30e kahden sormuksen hionta.

Ja muutama vuosi sitten kävin Uniondesignillä kyselemässä, että kuinka paljon titaani "syö" vierellä olevaa kultasormusta, niin vastaukseksi sain, että ehkä 30vuoden kuluessa jotain kulumaa on havaittavissa, jos suurennuslasilla katsoo. Että ei pitäis olla mitään pelkoa siitä, jos on kultainen ja titaaninen vierekkäin, että kuluisi se kultasormus.

Link to comment
Share on other sites

Jasmine Jewelsiä voin suositella lämpimästi, jos haluaa tilata netistä sormuksensa.

Samoin suosittelen lämpimästä tuota liikettä. Tilasin sormuksen ilman kaiverrusta ja ajattelin kaiverruttaa jossakin liikkeessä sen, mutta eipä titaanista ihan missä vaan kaiverretakaan. Soitin tuonne Jasmine Jewelleryyn ja saan kaiverruksen ilmaiseksi vielä näin jälkikäteenkin, postimerkin verran joudun kärsimään. Sieltä päin soitettiin mulle takaisin, kun eivät vastanneet aamupäivällä kun soitin, sekin jo kertoo hyvästä palvelusta! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Minkä hintaisia noi gl-korun titaani sormukset on? Miehelle silee ja ittelle jos 0.05 tai 0.10 kivellä? Ja onko siellä niin et joskus saat jopa samaintein sormukset matkaan??? Vai eikö heillä ole lainkaan tiskistä myynnissä ulos? vai onko se tilaustyötä? Sinänsä kiinnoistais käydä tuolla ja se jos sormuksia joutuu odottelee niin vähän mietityttää...

Mulle Heti ja Kaikki Nyt :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...