Jump to content
Naimisiin.info

Jyväskylän kultasepäliikkeet


Crimson

Recommended Posts

Kihlojen tiimoilta asioitiin Kultarissa, ja palvelu oli parempaa kuin viereisissä liikkeissä, vaikka oltiin niukalla budjetilla liikkeellä. Vihkini taas teetän Qivassa - kuolasin sormuksia liikkeen ikkunassa jo ennen kuin osasin odottaa kosintaa, ovat vain niin minun tyylisiä. :) Qivassa ollut mukava ja helppo asioida: omistajat ovat asiaansa paneutuneita. Olen vasta jutellut kultasepän kanssa sormuksen tekemisestä, ja hän lupasi tehdä muutaman luonnoksen. Tuskin maltan odottaa lopputulosta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oman vihkisormukseni teetätin Qivassa tänä keväänä: keltakultaa, koverrettu runko, valkokultaisessa neliöistutuksessa 0,08 ct timantti briljantti-hionnalla. Hintaa tuli sellaiset 500 e. Eli ei mielestäni kallista... Palvelu on ihan omaa luokkaansa, ja tietää saavansa uniikin sormuksen, joka on suomalaista käsityötä. Samaan hintaan kuuluu vielä käsin tehty kaiverrus sekä meidän molempien kihlasormusten kiillotus ennen hääpäivää.

Link to comment
Share on other sites

Komppaan edellisiä, Qivassa palvelu oli todella mahtavaa ja teettämämme kihlasormukset ovat juuri sellaiset kuin halusimmekin! Hintaa sormuksille tuli yhteensä 1000 euroa, mutta ovat kyllä joka sentin arvoiset. Päätimme muutenkin jo kihlausta suunnitellessamme panostaa sormuksiin, että niitä jaksaa sitten katsella koko loppuelämän.:)

Kiertelimme muitakin Jyväskylän kultasepän liikkeitä, mutta koska perus puolipyöreä rinkula ei sytyttänyt ja joissakin paikoissa palvelukin tökki, niin päädyimme lopulta teettämiseen. Onneksi <3

Link to comment
Share on other sites

Mikään kultasepänliike ei voita Qivaa! Häämessuilla juttelin Jounin kanssa, joka on siis paikan omistaja, ja sain todella hyvin vastauksia kysymyksiini. Heillä oli jopa juuri se Löwenmarkin sormus, jonka haluaisin vihkiksi, pienin muutoksin. Saa nähdä pääsynkö siihen, vai uniikkisormukseen...

Huonointa palvelua olen aivan ehdottomasti saanut Ailiolta. Joten jäi myyjästä semmoinen ylimielinen kuva, kun olin katselemassa yksin itselleni uutta kihlasormusta hävittämäni tilalle...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt täytyy kyllä hehkuttaa Qivaa. Kävin mieheni kanssa tänään katsomassa minulle tehtyä vihkisormusta, ja se on upea! :-X Palvelukin on ollut kautta linjan todella ystävällistä ja asiantuntevan oloista.

Kun lähdin teettämään sormusta, minulla ei ollut mitään kovin tarkkaa kuvaa siitä, mitä haluan, mutta jonkinlainen ajatus tyylistä/muotokielestä oli. Jouni teki sitten muutaman luonnoksen, joista valitsin minua eniten miellyttävän. Luonnos oli "ihan sievä", mutta toteutus olikin sitten aivan uskomattoman komea. Täytyy sanoa, että seppä luki hyvin minun tyyliäni ja toiveitani. Hän myös lupasi, ettei tee toista samanlaista sormusta, joten minun koruni on todella uniikki. :girl_sigh: Kunhan saan sormuksen kotiin viimeistelytöiden jälkeen, niin panen kuvan siitä tuonne teetettyjen sormusten ketjuun.

Juttelimme sitten samalla reissulla miehen vihkisormuksesta, kun hän haluaisi sormuksen, jossa valko- ja keltakulta jotenkin lomittuvat toisiinsa (siis ei pelkkä raita jompaakumpaa sormuksen keskellä). Minulla oli yksi idea, mutta se olisi ollut aika vaikea ja kallis toteuttaa, joten pallottelimme erilaisia malleja. Jouni keksi sitten idean, että sormuksessa voisi olla keskellä aaltoileva "railo", jonka toinen puoli olisi valko- ja toinen keltakultaa. Mieheni sanoi myöhemmin, että eipä olisi itse keksinyt tuollaista toteutusta ja kuitenkin se on juuri hänen näköisensä.

Qivassa on vielä se hyvä puoli, että jos teettää sormuksen, niin se ei sido mihinkään. Ts. jos sormus ei kolahdakaan, niin se jää sitten liikkeeseen myytäväksi.

Link to comment
Share on other sites

^ Hitsin vitsi, ihanaa kuulla onnistuneista sormushankinnoista. Alkaa todellakin poltella lähteä itsekin liikkeeseen tiedusteluhommiin... Kauanko teillä suunnilleen meni ensimmäisestä käynnistä siihen, kun sait valmiin sormuksen sormeesi?

Olin aika hemmetin aikaisin liikkeellä, eli kävin tekemässä sormustilauksen jo siinä kesäkuun puolivälissä. Ja nyt tosiaan sormus on viimeistelyä vaille valmis. Aika kauan kesti sen takia, että mullahan ei ollut kiire (häät ensi vuoden toukokuussa) ja kesä on kuulemma kiireistä aikaa. Tekee siis töitä tarvittaessa kireämmälläkin aikataululla. Miehelle lupasi valmiin tuotteen loppuvuodesta, mutta voi olla että on jo lokakuun lopussa - edelleen ei ole kiire, joten muut työt menevät edelle.

Link to comment
Share on other sites

Minä vein juuri sulhasen isoäidin vanhan vihkisormuksen muokattavaksi Qivaan! :girl_blum: Sormukseen lisätään uusi kaiverrus vanhan viereen ja keskelle istutetaan neliöön raekaiverruksella timantti. Kaikkineen lysti maksaa vain 88 euroa! Kannatti lukea tätä ketjua ennen liikkeelle lähtöä ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tässä jokin päivä takaperin kävimme miehen kanssa kiertelemässä, joten tässä omia mielipiteitä palvelusta.

Kultari: Ihan ok, näytettiin sellaisia sormuksia kuin pyydettiin eikä tuputettu. Tosin myöskään vastaavanlaisesti ei tunnuttu olevan mukana tilanteessa, miehen kanssa kahdestaan ihmeteltiin ja myyjä seisoo lähes koko ajan hiljaa tiskin takana.

Kultajousi (Kultarin vieressä oleva): Pienen pieni valikoima, myyjä ei täälläkään jaksanut innostua. Laittoi vaan sormuksia perätysten näytille, kun pyysi, että voisiko nähdä muita. En täältä kyllä ostaisi, jotenkin tuli olo, että tusinatavaraa ja minä olen yksi tusina-asiakas.

Timanttiset: Täältä löytyi nätti sormus, mutta palvelun takia en jo sitä periaatteesta ostaisi. Jonottaessamme kuiskasin jo miehelle, että toivottavasti meitä ei palvele tuo myyjä, jolla on todella nuiva ilme. No, kyseinen myyjähän meille osui ja palvelu oli samaa sarjaa ilmeen kanssa.

Kytölän kello ja kulta: Aivan loistava palvelu! Ihana naismyyjä, joka pohti ja näytti ja jutteli ja selvästi palveli mielellään. Kertoi sormuksista ja itselle tuli todella huomioitu olo, eikä mitenkään hapanta naamaa näyttänyt, vaikka nuoria olemmekin ja kihloja hankkimassa. Lupasi miehen Kalevala koru sormuksesta meille -15% opiskelija-alennuksen, eli eiköhän se sieltä tulla tilaamaan. Harmi, että omanlaistani sormusta ei tuosta liikkeestä löytynyt.

Qiva: Loistavaa palvelua täälläkin! Mentiin sisään hieman ennen viittä, ja vaikka sulkemisaika on 17.30, olimme siellä klo 18 asti, eikä kertaakaan vilkuiltu kelloa, että lähtisivätkö nuo nyt jo. Pohdittiin ja suunniteltiin ja mietittiin, ja Jouni esitteli hyvin eri materiaaleja ja kertoi haaveilemastani sormuksesta. Sinne siis jäi kuva sormuksesta, jonka perusteella omaa kihlaani aletaan nyt suunnitella.

Lämpimät suosioni saavat siis Qiva ja Kytölön kello ja kulta, molemmissa liikkeissä asioin mielelläni uudestaan :)

Link to comment
Share on other sites

Itse pyöriskelin alkukesästä (niin kauanko siitä jo on..) Jyväskylän liikkeitä läpi sormuksia etsien. Molemmat tiedettiin mieheni kanssa, että emme halua ns. perinteisiä materiaaleja sormuksiimme. No, siihenhän se meinasi jo tyssätä. Melkein mistään liikkeestä ei löytynyt titaania tai rosteria olevia sormuksia, jotka kihloiksi olisi sopineet. Palvelu oli kaikissa tylsää ja tavallista, enimmäkseen siis ei oota. Miehen kohdalla päädyimme teettämään sormuksen vanhanajan sepällä (ei siis kultaseppä, vaan takoja). Palokassa on Manalan paja, jonka palvelu on niin kertakaikkisen loistavaa, ettei voi oikein ymmärtääkään. Joka kerta ollaan tyytyväisinä poistuttu paikalta. Tekijä on tiennyt aina tasan tarkkaan, mitä mieheni haluaa ja jälki on ollut sen mukaista. Jos jonkun mies siis tykkää vähän ronskimmasta tyylistä niin suosittelen!

Omaa sormustani etsin kaikkialta. Täällä paljon kehuttu Qiva aiheutti minussa suuren pettymyksen. Paikanpäällä ollut naismyyjä ei kuunnellut toiveitani alkuunkaan, ja tuntui sille, ettei hän myöskään tiennyt mistään mitään. Mies oli juuri käymässä asioilla ja nainen hapuili vain puhelintaan koko ajan, että jokos se mies tulisi takaisin, kun hän ei nyt oikein osaa sanoa... Vihdoin mies tuli paikalle, mutta en päässyt hänenkään kanssa alkuunkaan samalle aaltopituudelle! Heiltä ei tullut ainuttakaan ideaa, mihin suuntaan suunnitelman kanssa lähteä.. Ei siis jäänyt hyvä maku suuhun. Mutta heillä oli ehkä huono päivä, tai jotain!

Sormukseni löysin lopulta Korustoresta (Keno-mallistoa). Siellä oli palvelu hyvää, ja etenkin valikoima. Se oli hyvin erilainen muihin liikkeisiin verrattuna.. Enemmän minun näköinen. Pieniä ongelmia tuotti sormusten kaiverrus (molemmat kaiverrutettiin samassa paikassa) ja niiden saapuminen meni todella viimetinkaan.. He siis lähettävät sormukset muualle kaiverrukseen. Onneksi ne kuitenkin saapuivat sinä viimeisenä mahdollisena hetkenä, muuten olisin ehkä räjähtänyt. Oman sormuksen kaiverrus kuului hintaan, mutta aikataulusähläyksen vuoksi myös miehen sormukseen saatiin kaiverrus sitten ilmaiseksi ja vielä ihan pyytämättä! Varmasti siis asioin kyseisessä liikkeessä uudelleenkin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Täytyy nyt kehaista vielä itsekin tuota Qivaa, kun siellä tuli eilen käytyä.

Qiva oli ensimmäinen liike, jossa käytiin oikein ajan kanssa ja vakavissaan vihkiä etsimässä, ja varmaan jää myös viimeiseksi. Tuli heti sellainen olo, että myyjää todella kiinnostaa, mitä me haluamme ja myyjä kuunteli toiveitamme (ja ymmärsi ne!). Todella hyvää ja yksilöllistä palvelua, ei kiirettä, ei pätemistä, ei vähätelty meidän ideoita. Kyllähän sellaisen liikkeen kanssa kannattaa asioida, josta heti saa kunnon palvelua sillä asenteella, että kaikki järjestyy ja toiveet toteutetaan. Niin ja siitäkin täytyy antaa plussaa, että kun kerrottiin meidän budjetin yläraja, niin myyjä ei edes yrittänyt tyrkyttää mitään kalliimpaa, kuten monilla myyjillä on tapana, vaan hän hyväksyi tämän rajoituksemme ja suunnittelimme sormuksia siltä pohjalta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kysymystä vielä Jyväskylän kultasepistä. Elikkäs, onko muita paikkoja, jossa olette teettäneet sormuksia kuin tuo Qiva.

Itse haluaisin suht ohuen sormuksen jostain edullisesta materiaalista. Omasta takaa löytyisi graniittia sekä omaa kaivamaa kultaa hippuina, jotka haluaisin sormukseen.

Olisi kiva saada yhteystietoja, esim. sähköposteja kultasepille, jotka edullisesti osaisivat sormuksen toteuttaa.

Onko muilla kokemuksia taotuista sormuksista. Itse olisin kiinnostunut, mutta mietin, että onko jälki aina kookasta ja rouheaa vai onko sieltä mahdollista saada ohutta sormusta, ja onnistuukohan graniitin/kullan upottaminen taottuun sormukseen?

Link to comment
Share on other sites

Vinkkinä jyväskyläläisille opiskelijoille: Timanttiset Vehmas antaa -15 % alennusta. Itse ajattelin hankkia sieltä hääpäiväksi Ritva-Liisa Pohjalaisen korut - puhtaasti hinnan takia.

Link to comment
Share on other sites

Qivaa hehkutan minäkin!!

Kierreltiin kaikki Jyväskylän keskustan kultasepänliikkeet, tarkoituksenamme teettää sormukset ja Qivassa oli vaan kaikkein paras palvelu... Nyt olisi sormukset valmiina, pitäisi mennä sovittamaan, vähän jännittää, että onko juuri sellainen kun olin ajatellut...

:girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Täytyy hehkuttaa vielä Qivaa! Vihkisormuksen aion todennäköisesti myös heillä teettää, Jouni kun matkustaa sinne missä asiakas on, ja olemme itse muuttaneet pois Jyväskylästä, joten Jouni tarjoutui tulemaan käymään uudessa asuinkaupungissamme. Olin niin tyytyväinen kihlaan, etten koe tarvetta vaihtaa kultaseppää :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tajusin just tänään, et varmaan tulee kiirus vihkisormuksen kanssa, häihin enää muutama kuukausi!!! toivottavasti aikaa on siis vielä sen verran, että joku sen ehtii valmistaa. Tietääkö kukaan kauan noiden tekemiseen yleensä täytyy varata aikaa?

Ja sit itse asiaan: Eli keneltä Jyväskylässä kannattaa alkaa kyselemään sormuksesta. Idea mulla on kyllä jonkinlainen, mutta en oo löytänyt mitään vastaavaa valmiista mallistoista, vaikka kuinka olenkin etsinyt. Idea siis on mun päässä, pelkään vaan et toteuttaminen on liian kallis/mahdoton... Siksi haluaisin hieman useammalta kultasepältä kysellä, jotta sit saisin mahdollisimman monta näkemystä, ja oikeasti tulisi semmoinen vihkisormus, jota tahdon käyttää lopun elämääni...

Qivassa varmaan pyörähdän huomenna tai ensi viikolla kyselemässä mielipidettä ja hintaa, mutta osaisiko joku ihana ihminen suositella muita alueen kultaseppiä? Ailiolta oon käynyt jo kyselemässä, mutta huonosti pystyivät vastailemaan mihinkään, siellä tais olla aika kiire silloin tms.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mun mielestä parasta palvelua saa Timanttisilta joka on Seppälän Cittarilla. Ollaan ostettu kihlat sieltä ja nyt näyttää aika pitkälti siltä että vihkisormus hankitaan myös sieltä. Palvelu on aina asiantuntevaa ja ystävällistä. Myyjät kuuntelevat sitä mitä asiakas haluaa eikä näytä nyrpeältä jos sanoo että hinta menee liian korkeaksi. Kihlasormukseni teetettiin sepällä kun ei löytynyt kyseisestä liikkeestä mieleistä. He ehdottivat sitä itse ja sain ihanan valkokultaisen sormuksen yhdellä nätillä timantilla. Sormus on juuri sellainen mitä halusinkin! Pettymys on joka kerta kun menee keskustan Timanttisille. Surkea ja nyrpeä palvelu oli viime viikolla ja olimme sulhaseni kanssa aivan pöyristyneitä. Myyjä vaan nyrpisteli ja ei ollut ollenkaan avulias ja palvelualtis eikä ehdottanut mitään vaihtoehtoja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hehkutan kultaria! Kihlat ostettu aikoinaan sieltä ja nyt ostin vihkini myös. Kihlojen kiillotukset sisältyi vihkin hintaan samoin vihkin kaiverrus, muissa liikkeissä missä kerkesin ennen sitä käymään, olisi kihlojen kiillotus maksanut erikseen.. Myös sormukset saadaan parisssa päivässä kun taas muissa liikkeissä olisi kestänyt pitempää. Palvelu oli hyvää ja myyjä jaksoi seistä tapittaa siinä kun jahkailin kahden sormuksen välillä.

Kerran tuli myös ostettua kultarista kaulaketju joka sitten katkesi seuraavana päivänä, vein kaulakorun liikkeeseen ja sain mukisematta uuden vastaavan tilalle! :) Kultarissa mielestäni myös hyvä hinta-laatu suhde ja myyjä näytti vain sormuksia jotka sopivät meikäläisen budjettiin (alle 500e).

Link to comment
Share on other sites

Jyväskylän kultasepän liikkeitä on tullut aika paljon kierreltyä tässä viime kuukausina. Kultarista ostettiin syksyllä kihlat, palvelu oli mielestäni oikein hyvää, rauhassa sai pähkäillä ja sovitella sormuksia, ja sieltähän ne mukaan sitten lähtikin paljon muita paikkoja kiertelemättä. Nyt sitten vihkiä etsiessä ollaan kierretty melkein kaikki liikkeet läpi.

Kultarista löytyi ihan ok vaihtoehto myös vihkiksi, mutta haluaisin kuitenkin ehkä persoonallisemman sormuksen. Mutta palvelu oli tälläkin kertaa käydessä tosi hyvää, vaikka olikin eri myyjä palvelemassa.

Vehmas: en tarkemmin muista, mutta jotenkin jäi mieleen vähän nuiva.

Kultajousi: valikoima oli omaan makuuni liian massatuotantoa, ei oikein mikään iskenyt. Myyjä lähinnä antoi meidän katsella sormuksia omassa rauhassa.

Qivasta löytyi kaikkein mieleisin sormus tähän asti, tosin ei ollut heidän omaa tuotantoaan. Valikoima oli ehdottomasti positiivista vaihtea kaikkien muiden liikkeiden sormuksiin verrattuna. Eiköhän tuo sormus tuolta lähde mukaan, tosin taidetaan jättää sen hankkiminen vasta häiden jälkeiseen aikaan.

Link to comment
Share on other sites

Qiva on aivan huippu! Teetimme siellä molemmille vihkisormukset, ja olemme erittäin tyytyväisiä sekä saamaamme palveluun että lopputulokseen.

Palvelu oli ensimmäisestä käynnistä lähtien erittäin asiatuntevaa, ystävällistä ja joustavaa. En oikein itsekään tiennyt, millainen unelmieni sormus olisi, ja Jouni piirsi epämääräisten selostusteni ja "tästä tykkään, tästä en" -suuntaviivojen perusteella monta mallikuvaa, joista sitten viimein muotoutui omannäköinen. Liikkeessä asioidessa tuntui, että meitä kuunneltiin ja että kultaseppäkin todella halusi meidän saavan mieleiset sormukset.

Oma sormukseni syntyi lopulta yhdistelemällä kivoja juttuja (profiili, timanttien asettelu, hionta ja istutus) useammasta eri sormuksesta. Mieheni sormus oli simppeli ja olisi ollut tilattavissa Aurialta valmiinakin, mutta Jouni teki kuitenkin samantyyppisen itse ja vieläpä Aurian hintaa edullisemmin. Liikkeestä soitettiin tai laitettiin tekstiviesti aina, kun joku uusi vaihe oli valmiina (uusia piirroksia, sormusten rungot jne.), joten meidän oli helppo käydä katsomassa ja sovittelemassa sormuksia ja vaikuttaa lopputulokseen valmistusprosessin aikanakin.

Jouni (ja muu henkilökunta) selitti ja kertoi aina perusteellisesti esim. eri materiaalien, hiontojen ja istutusten erot ym. ja oli kärsivällinen silloinkin, kun mietin ja jahkailin ja kyselin milloin mitäkin omaa sormusta suunnittellessani. Itse valmistus vei vain muutaman viikon (ei tosin sesonkiaikaan), ja kun mieheni sormuksen kokoa piti vielä muuttaa (emmekä siis saanetkaan niitä heti matkaan), hinnasta tiputettiin vielä 5 €. Qivassa otettiin myös vastaan vanhat kultakorut ja hyvitettiin niiden arvo uusien sormusten hinnasta.

Suosittelemme Qivaa ja Jounia erittäin lämpimästi!

Muitakin liikkeitä kierrettiin. Myös Ailiosta saimme hyvää ja asiantuntevaa palvelua, mutta Timanttiset Vehmakselle ei varmaan toiste mennä: Siellä myyjä vain länttäsi eteemme pari levyä sormuksia ja sanoi, että messuille tulee lisää. Katsellessamme sormuksia (ehkä 15 sekuntia) myyjä vain tuijotteli ulos ikkunasta.

Link to comment
Share on other sites

Voin itsekin suositella Qivaa. Kihlasormukseni tehtiin minulle paikan päällä koska materiaalitoiveeni oli hieman harvinaisempi. Palvelu oli koko ajan erinomaista ja hintakin erittäin edullinen siihen nähden, että sormus tehtiin minulle käsityönä liikkeessä. Käydessämme toisessa liikkeessä kysymässä vastaavanlaista sormusta hinta oli paljon kalliimpi, eikä sormusta olisi edes tehty Suomessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Täältä vielä yksi puoltoääni Qivalle!

Etsiskelimme viime kesänä kihlasormuksia, ja useimmissa liikkeissä saimme todella nuivaa palvelua heti kun kerroimme että tarkoituksena oli löytää valkokultainen, kivetön sormus molemmille. Varsinkin Ailiolla tuli sellainen olo, että meitä ei todellakaan otettu tosissaan eikä pidetty kunnon asiakkaina kun sormukselle ilman kiveä ei jää "tarpeeksi" hintaa. Useammassa liikkeessä myös kuulimme jonkin version toteamuksesta "ei ole meillä eikä muuten varmaan ole muillakaan", aivan kuin tällainen (omasta mielestäni) suhteellisen normaali sormus olisi ollut kovinkin erikoinen ja mahdoton pyyntö.

Qivassa sen sijaan palvelu oli ystävällistä ja saimme rauhassa katsella niin liikkeen omia kuin muitakin sormusmalleja. Päädyimme teettämään molemmille Qivan oman sormusmallin, miehelle vähän leveämpänä ja minulle kapeampana. Sittemmin sulhanen on alkanut kadehtia minun sirompaa sormustani, mutta siitä tuskin voi kultaseppää syyttää! :grin:

Link to comment
Share on other sites

Kuivinta ja takakireintä palvelua on Jyväskylässä tarjonnut tänä keväänä Timanttiset Vehmas. Parasta asiakaspalvelua taas ollaan saatu Puustjärven kello ja kullasta (Sokos). Myyjä esitteli sormukset hyvin ja muistutti opiskelija-alennuksesta.

Päädyttiin kuitenkiin Qivaan, sillä halusin persoonallisemman sormuksen. En oikein osannut selittää toiveitani, mutta naismyyjä taisi kuitenkin lukea ajatukseni. Etsin modernia, mutta ei ihan tasaisen tylsää sormusta. Ihastuin heti ensimmäiseen sormukseen, jota hän esitteli. Kertoi myös hyvin eri materiaaleista ym. Sormus tulee 14 k valkokullasta, leveys 4 mm, yksi pieni kivi. Sormuksen pinnasta tulee tosi röpelöinen. Budjetti paukkui rajusti (sormus maksaa n.630e), mutta tuleepahan maksettua kotimaisesta työstä. En tiedä sormuksista juuri mitään, joten en osaa sanoa onko tuo nyt paljon vai vähän ko. sormuksesta. Mutta luulen saavani rahoilleni vastinetta, eli ei mikään ylihinnoiteltu paikka?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...