Crimson

Jyväskylän kultasepäliikkeet

86 viestiä aiheessa

Kertokaahan kokemuksianne jyväskyläläisistä kultasepänliikkeistä.

Missä olisi hyvä valikoima, kohtuullinen hintataso ja ennenkaikkea hyvä palvelu?

Entä mistä löytyy "sovituskoppi", että saisi rauhassa kokeilla sormuksia?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen TODELLA lämpimästi Vihnettä kirkkopuiston laidalla Kauppakadulla! Omistaja on äärettömän ystävällinen, joustava ja tyylitajuinen ja mielestäni korutarjonta on huimasti parempi kuin keskivertoliikkeissä - ainakin minun tyyliini sopiva. Päätimme ydessä sulhon kanssa, että niin kauan kuin täällä asumme, käytämme vain sitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos muita suosituksia? Mitäs pidätte Kello ja Kulta Vehmas -liikkeestä? Olivat häämessuilla ja hyvältä tuntui palvelu...

Entä mihin ei ainakaan kannata mennä?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vehmas oli mun suosikki Jyväskylässä asuessani. Sain joka kerta asiallista ja hyvää palvelua, oli kyseessä sitten kynttilänjalat tai sykemittarin patteri :) Sovituskopista en osaa sanoa, kannattaa kysyä suoraan Vehmaksesta. Mutta kopilla tai ilman, suosittelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vehmasta, etenkin sitä uutta Seppälän Citymarketin yhteydessä suosittelen lämpimästi. Kävin ostamassa sieltä kellon ja palvelu oli todella ystävällistä.

Seuraavalla kerralla sain alennusta, pyytämättä  :)

Jos kaipaat rauhallista "sovitustilaa", niin sitten kannattaa suunnistaa Kello ja kulta Niemiselle. Sijaitsee Kortepohjassa, Emännäntiellä. Heillä on liike kerrostaloasunnossaan. Rauhallinen sijainti, hyvä palvelu ja edulliset hinnat.

NIEMINEN KELLOLIIKE

EMÄNNÄNTIE 12 A 7

40740 JYVÄSKYLÄ

Puhelin: 014-253 630

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ailion liikettä keskustassa suosittelen ainakin minä. Saatiin miellyttävää palvelua ja päätettiinkin sitten mitkä sormukset otetaan ja sieltä kyllä otetaan ne. Ailiohan on Jyväskyläläinen kultaseppä www.ailio.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä liputan myös Ailion puolesta! Eivät olleet moksiskaan, vaikka siellä käytiin sovittelemassa ja sanottiin tilaavamme sitten kotikaupungista.

Nimim. Rakastunut paitsi Hanibaniinsa myös Design Jukka Ailion 1258:aan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai, minä kyllä sain Ailiolta aika nuivaa palvelua, kun ilmoitin heti kättelyssä, että opiskelijabudjetilla liikutaan, että ne isoimmat kivenmurikat kannattaa jättää esittelemättä. Sanoin meidän budjetin, ja siitä huolimatta myyjä esitteli huomattavasti kalliimpia :-/ Eikö niillä muka ollut sen hintaluokan sormuksia lainkaan ???

Sen sijaan Vehmaksella sain ystävällistä palvelua ja mulle esiteltiin suunnilleen sopivan hintaluokan sormuksia, samoin siinä mikähän-sen-paikan-nimi-onkaan. Oliskohan Kultari, aika pieni liike Kultajousen liikkeen vieressä Kauppakadun vastapäisellä puolella kuin Vehmas.

Mutta joka paikassahan on on monta myyjää, ja myyjilläkin on hyvät ja huonot hetkensä, joten ei ole ihme, että toinen saa yhdessä paikassa ihan erilaista kuin joku toinen... Valikoimista mä en osaa kommentoida mitään :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin taas kiertelemässä. Huomasin, ettei Ailion palvelussa sinänsä ollut oikeastaan mitään vikaa, vaikka se myyjä nyt hiukan ylimielisen oloinen olikin. Mutta: niillä ei kertakaikkiaan taida olla yhtäkään sormusta, joka sopisi meidän budjettiin. Mulle se ainakin esitteli edelleen 1.5-2.5 kertaa kalliimpia sormuksia, kuin olin hintakatoksi ilmoittanut.

Vehmaksella sain taas hyvää palvelua, ja valikoimaakin alkoi löytyä sopivassa hintaluokassa. Myös teettämisestä myyjä kertoi mulle perusteellisesti, ja väänsi jopa samalta seisomalta yhden hinta-arvionkin.

Tuo Vihne on jostain syystä jäänyt vallan käymättä, sinne täytyykin vielä suunnata joku päivä katsomaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulta propsit Kultarille (kävelykadulla), siellä ainakin AINA ennen ollut ihan ylivoimainen meininki. Eikä oo nenänvartta pitkin katottu, vaikka niukalla budjetilla oiskin ollut liikenteessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihneellä kävin eka kertaa tänään... Ja se oli kohtalokas käynti. Ihastuin tuohon nyt jo avattareksi ehtineeseen sormukseen. En kyllä vielä osaa sanoa, raaskitaanko ostaa se. Menee yli budjetin. Mutta palvelu oli todella ystävällistä ja mukavaa.

Yksi juttu jäi huvittamaan. Ihan ekana myyjä (=omistaja) näytti mulle yhtä sormusta. Katselin muitakin, ja jossain vaiheessa päädyin vertailemaan tuota avatar-sormusta ja sitä ihan ekana katsomaani. Avatar oli noin 300 euroa halvempi, mutta mun mielestäni näyttävämpi, ja sanoin sen ääneenkin. Myyjä hymyili ja myönsi olevansa samaa mieltä. Hän mainitsi sen ekana esittelemänsä olevan "hänen suurin virheostonsa", joka on kuulemma ollut hänellä "jo varmaan 10 vuotta" (joo-o, lapussa oli myös markkahinta). Huvittavaa oli se, ettei myyjä ilmisesti tajunnut, että juuri sitä virheostoaan hän oli minullekin ekana tarjoamassa ;D No, ihan ymmärrettävää tietysti, että hän haluaisi siitä eroon, mutta että sitten hyvin tuttavalliseen sävyyn myöntää, ettei se sormus ole 10 vuoteen kelvannut kenellekään :o Toisaalta, ehkä juuri se tuttavallisuus kolahti minuunkin. Sinne voin hyvinkin mennä uudestaan... Kenties juuri ostamaan tuon unelmani :D

Sanokaapa vielä Vihneellä asioineet, miten kiinteitä hinnat ovat, tippuuko opiskelija- tms. alennuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin taas kiertelemässä. Huomasin, ettei Ailion palvelussa sinänsä ollut oikeastaan mitään vikaa, vaikka se myyjä nyt hiukan ylimielisen oloinen olikin. Mutta: niillä ei kertakaikkiaan taida olla yhtäkään sormusta, joka sopisi meidän budjettiin. Mulle se ainakin esitteli edelleen 1.5-2.5 kertaa kalliimpia sormuksia, kuin olin hintakatoksi ilmoittanut.

Vielä Ailiota "puolustellakseni": Menin sinne itse aikoinaan katsomaan tasan kahta sormusta ja kerrroin sen jo melkein ovea avatessani. Palvelua voi arvoida niin monella tavalla: tietysti kattavimman kuvan siitä saa siloin, kun laittaa myyjän todella töihin....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menkää Kytölän Kello ja Kulta-liikkeeseen (Torikeskuksessa)! Minä ja sulho ollaan asioitu siellä jo muutama vuosi ja oltu todella tyytyväisiä saamaamme palveluun. Hinnoissa tulevat myös mukavasti vastaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Poikkesin Vihneellä ja Vehmaksella eilen tiedustelemassa "tiukkaa" hintaa tuolla avatarkuvalleni. Vihneellä myyjä lupasi -20% käteiskaupasta eli hintaa jäi noin 390 (ovh oli kai 489). Vehmaksella täti lupasi ensin neljään sataan, mutta alkoi epäröidä, kun sanoin, että Vihneelläin mentiin sen alle. Sanoin, että taidan vielä etsiskellä josko joku haluaisi antaa -25%. Täti naputti kiivaasti laskintaan ja pohti, ja luulisin, että jos olisin tosissani alkanut tinkimään, niin se -25% olisi tullutkin alennusta (eli noin 360 euroa). Mutta taidan hiukan vielä kysellä. Kun nuo hinnat kerran tuntuvat olevan noinkin ilmavia, niin ehkäpä saan vielä -30% jostain ;D

Taas kerran molempien paikkojen palvelu oli erinomaista, ja Vihneellä sanoinkin myyjälle, että olen palveluun tyytyväinen, ja olen lukenut positiivista palautetta myös netistä, ja siksi osasin tulla liikkeeseen (kiitos Lia!) Myyjä oli ilahtunut ja yllättynyt. Suoraa positiivista palautetta kun annetaan mielestäni ihan liian vähän :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulemme teettämään sormuksiemme helat Ailiolla, jonka mallistoon puoliflakat kihlammekin kuuluvat. Myyjät saattavat tuntua hieman etäisiltä,  mutta sitä ei kannata säikähtää, työnsä he kyllä osaavat. Teettäminen tulee joskus jopa valmiita sormuksia halvemmaksi, amteriaalista riippuen, tietenkin, mutta jos teillä on oma näkemys haluamastanne, sitäkin kannattaa kysyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ailiossa itse en asioi, kävimme exän kanssa ennen kihlojen ostoa vaihdattamassa kelloon patterit ajatuksena samalla katsella sormuksia. Sormuksia ei tullut liikkeestä katseltua koska vanhempimies joka kellon otti käski meidät liki 20 asteen pakkaseen odottamaan 15 minuutiksi  :o hämmentyneinä jäimme seisoskelemaan oven luokse liikkeen sisätiloihin vaihdon ajaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvät kokemukset Timanttisista.

Huonot kokemukset Kultarista: meidän kihloissa on värivirhe, eivätkä suostuneet korjaamaan, koska meillä ei ollut enään KUITTIA! Eivät siis uskoneet, että olimme sieltä sormukset hankkineet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vihneellä sanoinkin myyjälle, että olen palveluun tyytyväinen, ja olen lukenut positiivista palautetta myös netistä, ja siksi osasin tulla liikkeeseen (kiitos Lia!) Myyjä oli ilahtunut ja yllättynyt. Suoraa positiivista palautetta kun annetaan mielestäni ihan liian vähän :D

Kiva juttu, että kävit, tykkäsit ja vielä kerroitkin sen! Meihin ainakin siellä suhtauduttiin tosi ystävällisesti vaikka olimme samanlaisella opiskelijabudjetilla liikkeellä. Omistaja otti myös hienosti onkeensa, kun kerroimme tyylistämme (ei timantteja, ja persoonallista saa olla!) eikä yrittänyt tuputtaa kalliimpia sormuksia tai timantteja, mitä taas muissa liikkeissä on tapahtunut.

Olemme saaneet kohtuullisia alennuksia ja muutamaan otteeseen olen saanut puhdistettua tummuneen kaulakorunikin siellä periaatteella, että maksan sitten kolmannesta puhdistuksesta. Se on mukavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi vielä mukava kuulla kommentteja tästä Kortepohjassa sijaitsevasta Kelloliike Niemisestä. Hintataso on kuulemma todella edullinen, mutta onko palvelu hyvää ja luotettavaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niemisestä sen verran, että olen asioinut siellä vaahtosammuttimen kokoisesta. AINA on palvelu pelannut! Tuula pitää nykyään yksin liikettä ja kannattaa EHDOTTOMASTI käydä siellä kysymässä sormusta ja tinkimisen varaa on. Hinnat ovat kyllä suhteessa halvemmat kuin keskustan liikkeissä. On rauhaa sovittaa ja voi sopia ajan uudelleen silloin, kun tarvitsee- Tuula pystyy kyllä joustamaan.  ::) Itse otimme kihlat sieltä, samoin kaikille kummitytöillemme kastelahjat. Vihkisormuksen :-X ostamme myös Tuulalta. Ehkä siksi, että haluamme tukea pientä yritystä, mutta myös siksi, että saamme sieltä parhaan hinnan ja palvelun. Voi johtua siitä, että molempien perheet ostavat kultatuotteensa sieltä, mutta myös siitä, että luotamme Tuulaan kaikissa valinnoissa -> pitkällisen asiakkuuden tulos.  ;D

Tuula saattaa aluksi vaikuttaa siltä, että on vähän "kiireinen ja ulkona", mutta kun keskustelee tuttavallisesti, niin varmasti tuntuu läheisemmältä kuin kukaan keskustan sisäisen ringin myyjistä.  ;)

Kannattaa ehdottomasti käydä, ja sanoa, että on suositeltu - saatte varmasti hyvää palvelua!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unohtui ihan sanoa, että Tuula tilaa kyllä sitä, mitä hänellä ei ole ja mitä tarvitaan. Joten jos on toivomuksia malliston ulkopuolelta, niin kannattaa olla rohkea ja esittää ne ääneen..  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tykkää Turusen kelloliikkeestä, joka on Vaajakoskella. Ystävällinen palvelu ja opiskelijabudjetillakin liikkeellä olevia palvellaan loistavasti. Miinusta liike saa siitä, että sovitut aikataulut eivät oikein pidä... mutta pahoitella osaavat. Varsinkin itse Turunen on varsin mainio tyyppi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään kävimme tuolla Kultarissa ja saatiin kyllä ihan hyvää palvelua ja ostettiin kihlat. Kultajouseen mentiin ensin, mutta myyjä joutu koko ajan kyselemään toiselta myyjältä, onko kokoja, saako tätä tämmösenä, voiko tilata. Mutta suurin syy ettei ostettu oli se ettei vaan kolahtanu. Siis mikään niistä sormuksista. Sitten mentiin Kultariin ja saatiin sieltä paljon edullisemmin kuin Kultajousesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin sitten sormusostoksilla ja kierrettiin kaikki keskustan liikkeet Ailiota lukuunottamatta. Tässäpä siis tuoreita kommentteja:

Kultari: :-XParas. Valtavan hyvä ja asiantunteva palvelu, hyvä valikoima, hintataso ok. Tuolta löydettiin molemmille sormukset ja ostettiin samantien, hyvillä alennuksilla.

Kultajousi: Ei sytyttänyt kyllä pätkääkään. Palvelu vähän nihkeähköä (mikä sana..) ja valikoimassa ei ollut oikein mitään, mikä olisi sytyttänyt. Hyvät alennukset olisi tuolta kuitenkin saanut.

Kytölä: Kallis. Valikoima kuitenkin keskimääräistä parempi ja persoonallisempi.

Timanttiset Vehmas: Erittäin hyvä. Valikoima tosi perus, palvelu hyvää täälläkin.

Virpin Kulta: Myönnän, että minulla on tuohon liikkeeseen negatiivinen ennakkoasenne. Vähän kaoottinen paikka sovitella ja mietiskellä. Valikoima tosi suppea ja myyjillä tuntuu olevan aika kiire.

Sironen: Valikoima yllätti, voisin jopa sanoa, että oli valikoimaltaan paras ja erilainen. Myyjä oli järjettömän tyrkky.

Vihne: Ihana paikka, mahtava palvelu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikäläinen osti Niemiseltä tulevalle vaimolle äitienpäivälahjaksi Kalevalakorun Äiti-lapsikorun. Tänään käytiin ostamassa sieltä ristiäislahja veljentytölle. Samalla keskusteltiin myös vihkisormuksen hankkimisesta. Kovasti alkaa näyttää siltä, että teetämme sormuksen Niemisen kautta. Palvelu on loistavaa ja hintatasokin aivan omaa luokkaansa. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään