Guest kosittu

Onko kihlasormuksen oltava "kivetön"?

182 viestiä aiheessa

No huhhuh, eiköhän jokaisella saa olla ihan sellainen sormus kuin itsestä tuntuu hyvältä. Kuten joku ylempänä sanoikin, luojan kiitos on muitakin vaihtoehtoja kuin ne puolipyöreät keltakultaiset. Sellaista ei tähän sormeen tulisi kirveelläkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni sellainen perinteinen keltakultainen ja kivetön. Olisi ollut nättejä timanteillakin olevia sormuksia ja olisin saanut ostaa sellaisen ihanan kolmekivisen hopeisen kihlasormuksen.

päädyin kuitenkin mahdollisimman yksinkertaiseen vaihtoehtoon. Ja paljon helpompi on ollut vihkisormuksia katsella, kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä, että sopiiko tuo nyt sitten kihlan kanssa yhteen.

Joudun luultavasti kihlasormuksesta luopumaan, koska sormeni ovat aika pienet ja kaksi sormusta sellaisessa pienessä sormessa saattaa näyttää hieman hassulta. :girl_sigh:

Mutta siis vastaus kysymykseen: Kyllä voi olla ihan minkälainen kihlasormus tahansa. Tietenkin jos on kauhean iso tai koristeellinen kihlasormus, niin voi olla vaikea löytää kaveriksi sopivaa vihkisormusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosinnan jälkeen keskityin lähinnä etsimään vihkisormusta ajatuksella että sen pitää on TÄYDELLINEN ja siihen löytyy varmasti sopiva kihla, timanteilla tai ilman. Vihki löytyi ja minulla alkoi kulua kihlan etsintään niin paljon aikaa että sulho oli ottanut ohjat näppeihinsä ja ostanut minulle kihlasormuksen joka hänen mielestään oli kaunein ja eniten minun näköinen.. valkokultainen Korus Designin New York-sormus http://www.korus.fi/sormukset/mallisto/new-york.html.

Ei varmaan tarvitse sanoa että aion pärjätä tällä yhdellä sormuksella lopun ikäni enkä ole vihkiäkään vailla. Hänen valintansa oli täydellinen odotusten ylittäjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kai Suomen malliin aika iso timenttinen kihla. Yksi yhden karaatin timantti ja neljä pienempää sivuille. Nämä istutettuna valkokultaan. Vihki on vielä ostamatta ja lähes miettimättäkin, mutta olen ajatuksen tasolla pyöritellyt puolialliansia 0,2 ct timanteilla. Mulle sormukset ovat äärettömän tärkeät ja tulen kantamaan kumpaakin ilolla ja ylpeänä. Mielummin tingin juhlabudjetista entä kuin sormuksista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kihlassa kolme timanttia, vihkistä tulee varmastikin sitten yksinkertaisempi. Mallailin koruliikkeessä erilaisia sormuksia tuon kihlan kanssa, ja kivettömät näyttivät parhailta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänne tulee kivellinen kihlasormus ja voi olla että kiviä tulee sitten vielä vihkiinkin, mutta hillitymmin. Itselleni on ollut alusta lähtien selvää, että haluan kihlasormukseeni timantteja. Mielestäni sillä ei ole mitään väliä onko kihlassa timantteja vai ei, kunhan sen kantaja on siihen tyytyväinen. Itse odotan, että isovanhemmilta saattaa tulla kommenttia perinteistä, mutta eivätköhän hekin kelpuuta sormuksen loppuen lopuksi ja minähän se sitä sormusta loppuikäni sormessa kannan ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tämä on makuasia. Itse en edes sovitellut kivettömiä kihlasormuksia, sillä minulla oli mielessäni kuva yksinkertaisesta kivellisestä kihlasta. Nyt sormessani on kapeahko tynnyrirunkoinen valkokultasormus, jossa on yksi kivi. Yksinkertainen ja nätti. En tosin tiedä, millaisen vihkin tuohon voisi yhdistää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkuperäinen kihlani oli kivetön halpa (30 e) rinkula, tuossa vaiheessa ei muulla ollut väliä kunhan sormuksen sai sormeen. Minä haluan ajatella että päivitetty kihlani

on se "oikea" kihlasormus ja siinä on 9 kiveä. Ostettiin kihla vihkisormuksen kanssa sopivaksi ja hakusessa oli kaareva sormus, johon vihkini suuri pyöreä keskiosa "naksahtaisi paikoilleen"

hyvin taas selitetty anteeksi :D vähän niinkuin esim. Tarkkasen Prahassa on iso kivisen vihkin ympärillä kaksi kaarevaa sormusta, paitsi että mulla on vain 2 sormusta sormessa ja ei tarkkasta (tai läheskään

niin arvokasta)... että kiviä vaan kihlaan jos siltä tuntuu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse toivoin yksinkertaista kivetöntä, mutta toisin kävi. Sulho meni valitsemaan kivellisen ja valitsi sitten aivan nappiin. En olisi voinut itse valita paremmin. Pidän kihlastani ja olenkin suunnitellut yksinkertaisempaa, mutta myös kivellistä sitten vihkisormukseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekin sulho oli valinnut 24:llä pikku timantilla varustetun kihlasormuksen. Ei ole kukaan huomauttanut kivistä eikä väliä vaikka olisikin, sormus on täydellinen! :girl_in_love:

Tosin, itse olisin todennäköisesti valinnut kihlaksi kivettömän. Vihkisormus saa sitten olla vaatimattomampi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua jaksaa huvittaa nämä "säännöt" ja miten ihmiset jaksaa niitä murehtia :) Älkää käsittäkö väärin, ymmärrän että toiset haluaa kunnioittaa perinteitä tms ja asiat mietityttää, itselle ajatus on vaan niin kovin vieras.

Mulla on valkokultaisessa kihlasormuksessa kiviä, vaikka sormus on silti melko yksinkertainen. Itseasiassa meidän kihlasormukset ei edes ole samanlaiset tai edes saman tyyliset, vaan miehellä on terässormus. Valittiin molemmat sellainen kun itse haluttiin - säännöistä välittämättä :) Omani toimii myös vihkisormuksena, sillä en halua toista sormusta. Kaiverretaan sitten vaan yksi päivämäärä lisää. Tämäkin on herättänyt hämmästystä, mutta en vaan ole sormus-/koruihmisiä ja yksirinkula on mulle ihan tarpeeksi. Ei huvita haaskata rahaa johonkin, jolla en koe olevan itselleni mitään lisäarvoa. Ihmetelköön ihmiset minkä jaksaa, meillä tehdään näin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkään en jaksa välittää mistään "säännöistä" ja "etiketeistä" sormusten suhteen! Itsehän minä sitä rinkulaa pidän joten omapa on asiani :D

Minä halusin kihlaan timantteja ja niitä sain. Otin uhkarohkeasti jopa parillisen määrän timantteja, jonka oon kuullut tuovan huonoa onnea, ja ettei kyseinen henkilö pääse naimisiin asti. Noh, naimisiin asti ainakin olen päässyt ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nykyään ehkä hieman liikaa murehditaan, että mitä pitäisi tehdä ja miten on tapana. Jokaisella saa mun puolesta olla millainen sormus vaan :girl_smile: Itse halusin timantteja, miehellä taas on perus sileä rinkula. Kukin tyylillään :girl_dance:

Muokattu: , käyttäjä: Iines01

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkään en jaksa välittää mistään "säännöistä" ja "etiketeistä" sormusten suhteen! Itsehän minä sitä rinkulaa pidän joten omapa on asiani :D

Minä halusin kihlaan timantteja ja niitä sain.

 

Näin minäkin ajattelen! Joissakin asioissa (aika monissakin..) perinteet ja etiketit ovat minulle aika tärkeitä, mutta yllättäen tässä sormusasiassa eivät.

 

Halusin, että kihlasormuksenikin on näyttävä, sillä tiesin, että kihlasormus tulee olemaan sormessani pari vuotta ihan yksinään. Kun kyseessä on sormus, jota pidän loppuikäni, perustan oikeastaan vain omista ja kumppanini mielipiteistä. Kihlasormus on valkokultaa, ja siinä on yhdeksän pientä timanttia. Myös tuleva vihkisormus on valkokultaa, ja siinä on viisi suurempaa timanttia. Ovat kauniita sormuksia yhdessä ja yksinään  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en halunnut kihlasormukseen jalokiviä, en edes tarkemmin tiedä miksi. Kihlan valinta oli kyllä huomattavasti helpompaa kun sanoin haluavani valkokultaisen sormuksen ilman timantteja mutta en sileänä, sillä valinnanvaraa ei loppupeleissä ollut kauheasti, ja oma ihana kihlani löytyi nopeasti.  Vihkin valinta tuottaakin huomattavasti enemmän päänvaivaa, ihania timanttisormuksia on niin paljon!

 

Netti on pullollaan ihania kihla-vihki-yhdistelmiä, joissa on molemmissa timantteja, joten aivan hyvin voi ottaa timantteja jo kihlaankin. Helpottaa vihkisormuksenkin valintaa, jos on jo selvä visio siitä, minkälaisen yhdistelmän tahtoo. Sileään kihlaan on tietysti helppo yhdistää melkein mikä tahansa timanttisormus, mutta ei se sen vaikeampaa varmasti ole solitaireen tai rivisormukseenkaan.

 

Tuosta etiketistä, mieleen jäi kyllä, kun olimme miehen vanhempien luona juhlistamassa kihlausta ja eräs täti ihmetteli, miksi sormuksemme ovat erilaiset, miehellä kelta- ja minulla valkokultaa, eivätkä edes saman malliset. En ollut itse ollenkaan tietoinen, että kihlojen "pitäisi" olla samanlaiset. Miehelle oli kuitenkin heti selvää, että hän haluaa keltakultaisen sormuksen ja itse en voi keltakultaa sietää, eikä tullut edes mieleen että tässä jotain perinnettä rikotaan, kun molemmat saivat mieleisensä sormukset :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlassa on 11 timanttia rivissä, sileät rinkulat tuntuivat liian "paljailta" (juu vähän harakan vikaa). Tiesin myös millainen vihkistä tulee ja siihen rivari sopii parhaiten. Mielestäni sen vanhan sanonnan kivellisestä kihlasta voi heittää romukoppaan, jokaiselle just sellainen kuin haluaa! :)

Meillä on muuten myös erilaiset kihlat, enkä ajatellut asiaa sen enempää. Minä kun en taas tykkää valkokullasta, keltakulta sopii paremmin ihonikin väriin, niin oli itsestäänselvyys, että mun sormukset on keltakultaa (vk istutus), kun taas sulholla keltakultarinkulat näytti hassulta, joten hänellä on vk kihla/vihki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mun mielestä kihla, niin kuin vihkikin, voi olla juuri sellanen kun sattuu haluamaan. Minulla lapponian memphis ja miehellä kalevalan sormus. Ei siis millään muotoa tavallisen kihlan näköisiä, mutta miksi pitäisikään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en halunnut kivellistä kihlaa. Minulle olisi kelvannut sileä rinkula, mutta sulhanen osasi valita paremmin: timanttileikattu kihla. Nyt jälkikäteen, tämä on paljon parempi kuin ihan sileä sormus. Sulhanen oli minua itseäni paremmin perillä mitä tahdon :D 

Tämä kyseessä: http://www.kultajousi.fi/fi/aumore-valkokultainen-kihlasormus-2-7mm/15600/dp?openGroup=1222&nosto=categoryViews

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ollut tämmöisistä säännöistä kuullutkaan, ja kultasepänliikkeissäkin kyllä mielellään myytiin mulle timanttinen kihlasormus. Valkokultaa, 12 pientä kiveä upotettuna riviin. Sulhasella leveämpi, sileä valkokultainen. Vihkiksi mulle tulee kihlaa vähän leveämpi valkokultainen, jossa viisi vähän isompaa timanttia rivissä. Minusta sopivat täydellisesti yhteen, ja on sopivasti säihkettä, mutta ei liikaa blingiä tai isoja kohollaan olevia kiviä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni kihlassa voi hyvin olla kiviä! Ainakin omassani on. Tärkeintä että on morsiamen mieleen ja passaa mahdollisen/tulevan vihkin kanssa.

Itse halusin ehdottomasti valkokultaisen sormuksen, jossa muutama timantti. Klassisen kaunis.

Muokattu: , käyttäjä: R1nkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kihlasormus on sileä, mutta mielestäni sormus saa olla ihan tasan sellainen mikä sormuksen käyttäjästä on hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tarvitse olla kivetön. Jos haluaa kahta sormusta pitää niin kunhan ne ovat yhdessä sopivat niin se on tärkeintä.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole keneltäkään kuullut ennen, että kihlasormuksen "pitäisi" olla kivetön. Jokainen päättäköön tyylinsä mukaisesti :) Mun kihlassa on timantteja, keskellä yksi upotettu ja sen alla rivi pienenpieniä kiviä noin 20. Voi kuulostaa paljolta, mutta todellisuudessa sormus on tyylikäs ja siro, ei liian bling-bling. Mä olin jo ennen kosintaa vihjaillut sulhaselle, millaisen sormuksen haluan, ja sileä kihla ei olisi miellyttänyt mun silmää omassa sormessa. Ja sulho kosikin täydellisen sormuksen kanssa :-X Vihkisormusta ei vielä ole, mutta haluan myös siihen kimallusta ;) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään