Pisam@

Korusi hääpäivänä

416 viestiä aiheessa

571820.jpgbellkorvtapie.JPG

Lumoava Bella :-X

Muokattu: , käyttäjä: InLove<3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Mulla on elokuisissa häissä koruina Kalevalan Lumihiutaleen korvikset ja kääty, eikä kyllä edes käyny mielessä, etteikö ne sopis kesähäihin. Itse päädyin Lumihiutaleeseen koska pukuni lantiolla on kirjailua ja "timantteja", jotka mielestäni sopii tosi hyvin juuri näihin koruihin. :) Ja onhan noi muutenkin tosi kauniit korut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asuimme kihloihin mennessä Naantalissa ja halusin jonkin muiston siitä ajasta.

Sattumalta bongasin eräässä paikallisessa korukaupassa valo ja varjo-korusarjan ja ihastuin heti. :-X

Simppeleitä ja tyyliini sopivia. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi Kalevalakorun lumihiutaleet on ihanat:) Saiskohan ne sulholta etukäteis huomenlahjaksi, niin saisin ne häihin koruiksi:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä olisi tarkoituksena laittaa Kalevalan kielot päälle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koruiksi riittää omasta takaa löytyvät aidot helmikorut - siis kaulanauha ja korvakorut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

31cxilyGNAL._SL500_AA300_.jpgsterling-silver-amethyst-elongated-teardrop-cubic-zirconia-cz-earrings.jpg?v=1307950103000

En osta häitä varten uusia koruja, vaan käytän niitä ihania joita korurasiasta jo löytyy. Yllä kuvat riipuksesta ja korvakoruista, jollaiset minulla tulee olemaan häissä. Lisäksi hiuksiin tulee art deco -tyylinen hiuskampa, jossa on kirkkaita kristalleja. Kampaan kiinnitän birdcage hunnun.

Aivan ihanat korut! Mistä olet nuo hankkinut?

Riipus on amazon.comista muistaakseni SilverSpeckin kautta, ja korvakorut ovat berricle.comista. Molemmat ovat hopeaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse hankin korvikset ja rannekoruni ihan vaan glitteristä. Halusin isot korvakorut joissa olisi blingiä ja siron rannekorun. Näin opiskelijabudjetilla ei ollut varaa ostaa kalevalaa puhumattakaan aidosta blingistä, niin päädyin tälläiseen ratkaisuun. Hääkimppuun kiinnitän perintörintaneulan (jotain vanhaa) mutta sekin on rihkamaa ja on koru jonka äiti on saanut lapsena, mutta sillä on tunnearvoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pyöreät perus helmikorvakorunapit, helmirannekoru ja tietty kirkon jälkeen sormus :-X Helmet ei siis olleet aitoja vaan ihan perus

glitter kamaa, rannekoru oli siskoni ja se on ollut jo serkkunikin häissä hänen ranteessaan joten siitä taitaa tulla meidän perinnekoru :D

Pukuni ja huntuni oli niin koristeelliset että päätin jättää kaulakorut pois kokonaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlan ja vihkisormuksen lisäksi minulla oli Kalevalakorun hopeinen "Lumihiutale"-korusetti johon kuului kaulakoru, rannekoru ja korvakorut. Äitini tahtoi ostaa ne minulle hääpäiväksi, mutta itse olin mukana tietenkin valitsemassa. Ja näille koruille on kyllä käyttöä muutoinkin kuin häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja piti vielä sanoa, kun joku kyseli voisiko Lumihiutale-koruja pitää kesähäissä. Minusta voi! Itsellänikin ne oli kesähäissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kumpa en olisi huomannutkaan tätä ketjua. Mulla oli tarkoitus laittaa Snön rannekoru ja kaulakoru ja ehkä mahdollisesti helminapit korviin. Rannekoru on jo ostettu ja kaulakorun ja korvikset meinasin hankkia, kunhan löydän sen oikean. Niissä helmet ovat tumman harmaita lähes mustia.

Nyt kun kuitenkin luin noita viestejä, missä puhuttiin sulhasen ostamista koruista, niin tosiaan... olisihan niissäkin vaihtoehtoja. Kalevala Korun Rakkaus-sarjan riipus ja korvakorut (punaisella lasilla) sekä Hoffmanin kertomukset samoin kaulakoru ja korvikset (vaalean roosa lasi). ja on siinä jotain aika hempeää, kun ne on juuri omalta rakkaalta saatu.

Teen varmaan päätöksiä ihan väärässä järjestyksessä, kun korut on jo mietitty, mutta puku puuttuu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas aihetta ylemmäs. Kai edelleen hääpäivään kuuluu muutkin korut kuin vihkisormukset? :)

Eli millaisen puvun kanssa teillä on ollut koruja ja minkälaisia?

Mistä sen tietää kun täydelliset osuu kohdalle tai miten olette päättäneet mitkä korut pukuun sopii? Mekko päällä korukaupoille vai..

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee kaulaan Lumoavan Pihla-koru, riipusmalli eli missä on yksi "pihla". Tämä tulee olkaimettoman puvun kanssa, joka on satiinia ja yläosassa ruusukkeen tapainen härpäke toisella puolella rintaa. Koru oli oikeastaan rakkautta ensi silmäyksellä, mielestäni yksinkertaisen kaunis ja sopii pukuun.

 

LumoavaPihlariipus561500000.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee ihan perus helmet. Sain helminauhan viime vuonna valmistujaislahjaksi(oma toive), joten nyt tarvittaisiin vielä helmikorvikset. En halua mitään riippuvamallisia, sillä en jotenkin osaa käyttää sellaisia, joten nappikorikset pitäis löytää. Ehkä ne paljastuukin meitsin synttärilahjasta tos parin kuukauden päästä ;)

Rannekorua tuskin tulee tai tiaraa. Hiuksiin tulee korkeintaan valkoisia helmiä koristeiksi.

Monet ovat näköjään täällä sanoneet, etteivät juuri halua mitään perinteisiä helmiä. Mä taidankin sit olla sellainen perinteinen morsian, kun ne on ollu mulla jo pitkään oikeastaan ainoa vaihtoehto koruiksi hääpäivänä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmet on ihania!! Mä voisin hyvinkin haluta valkoiset helmet, mutta kun en tahdo olla ihan samanlainen kuin siskoni, laitan mustat helmet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti laitan sulhasen lahjaksi antamat Kalevala -korut :give_heart:

Muokattu: , käyttäjä: Princess_84

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole edes pukua vielä, mutta oon jo päättäny, että laitan Kalevalan Vanamoa koruiksi. Multa löytyy jo kääty sekä rannekoru (yksinkertaisemmat versiot ilman helminauhaa) ja ajattelin hankkia vielä ne isommat helminauhatkin noiden kavereiksi. Mietin niitä korvakoruja, että hankkisinko nekin, mutta pelkään että tulee liikaa tavaraa... No, kyllä niille löytyy myöhemminkin käyttöä :D Mitään muuta en ole edes miettinyt, kuin Vanamoa, koska musta se sopii kaikista parhaiten haaveilemaani pukuun ja muuhun ehostautumiseeni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvitsisin apua korujen valintaan. Pukuni näyttää tältä:

 

 kuva4-1.jpg 

 

Itse tykkäisin tästä setistä:

http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1156255/product/Sensation_Montana_Set.html

mutta mun äidin mielestä toi on ihan "kasari" ja "Dianamainen". Onhan toi setti vähän erikoinen, mutta tavallaan toisi vähän särmää kokonaisuuteen.

 

Toisaalta taas mietin, pitäisikö mennä varman päälle ja valita tämä:

http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1807339/product/Brilliance_Set.html

Tällä ei varmaan voi mennä vikaan ja olisi helposti yhdisteltävissä juhlapukeutumiseen myös jatkossa, mutta onko liian blaah?

 

APUA!

 
Muokattu: , käyttäjä: Kaley

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee helmikaulakoru, roikkuvat helmikorvikset ja vielä pitäis ostaa helmi rannekoru. Sopivat pitsi pukuuni ja teemaan.  :wub:

Muokattu: , käyttäjä: Prinsessahäät2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Tarvitsisin apua korujen valintaan. Pukuni näyttää tältä:

 

 kuva4-1.jpg 

 

Itse tykkäisin tästä setistä:

http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1156255/product/Sensation_Montana_Set.html

mutta mun äidin mielestä toi on ihan "kasari" ja "Dianamainen". Onhan toi setti vähän erikoinen, mutta tavallaan toisi vähän särmää kokonaisuuteen.

 

Toisaalta taas mietin, pitäisikö mennä varman päälle ja valita tämä:

http://www.swarovski.com/Web_FI/en/1807339/product/Brilliance_Set.html

Tällä ei varmaan voi mennä vikaan ja olisi helposti yhdisteltävissä juhlapukeutumiseen myös jatkossa, mutta onko liian blaah?

 

APUA!

 

 

 

En tiedä olenko jotenkin yksinkertainen, mutta minusta sellanen "melkein pelkkä kaulaketju" näyttää hölmöltä hääpäivänä kaulassa. Mielummin sitten on ilman kokonaan kuin laittaa mitään mikä häviää kaulaan ja pukuun kuitenkin.

 

En osaa sanoa sopisiko tuo isompi koru pukuun, nämä on niin vaikeita asioita kun mittasuhteitakaan ei näe. Mutta ehdottomasti laittaisin mielummin sen korun mitä rakastan kuin sen minkä "voisin ottaa varman päälle" :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaley: Valitsisin vaihtoehdoista ensimmäisen, sen Montanan.

 

Itse annoin häiden teemavärin ja rennon asenteen loistaa koruissa. Jos puku on muutenkin valkoinen, niin miksei tuoda kunnolla väriä korujen/asusteiden kautta? Teemavärinä oli oranssi, joten kietaisin ranteeseen meripihkasta tehdyn kaulakorun, joka oli melko näyttävä "kannanotto". Korvissa vuorostaan riippuvat meripihkakorut. Yhdistelmä oli niin paljon dynaamisempi, enemmän omannäköinen (ja hinnasta nyt puhumattakaan), kuin alkunalkajaan kaavailemani, eleettömät helmikorut. Myös korkokengät olivat oranssit. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaley, ehdottomasti ykkönen! <3 Se on näyttävä ja juhlallinen. Sun maku on tärkeämpi kuin äitisi maku, ja muista, että sun äiti on muutenkin ihan eri sukupolvea, joten tietenkin se kattoo juttuja eri silmin. Sun mielipide on tärkein, koska sähän niitä koruja käytät :)

 

Kakkosvaihtoehto on mun mielestä aivan liian arkinen hääkoruksi. Sun hääpuku huutaa isoa ja näyttävää korua, kakkosvaihtoehto jättäisi kokonaisuuden pliisuksi. Eli ehdottomasti ykkönen, se on kuin piste i:n päälle asuusi! :)

Muokattu: , käyttäjä: Marula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaley, ykkönen! Miten dianamaisuus voisi olla negatiivinen piirre? En ehkä Dianan hääpukua ottaisi, mutta se sormus on yksi kauneimmista koruista, mitä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin ehkä laittaa hääpäivänä tällaisen kokonaisuuden: 

 

kokonaisuus+copy.jpg

 

 

 

Mitkään noista koruista ei oikeasti kuulu yhteen, mutta ne sopii ihan kivasti toisiinsa. Vielä en tiedä, sopiiko ne hääpukuunkin. Mun blogissa on enemmän kuvia noista koruista ja muutakin juttua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään