Jump to content
Naimisiin.info

Sormuksen tilaaminen netistä


gir@ffi

Recommended Posts

Hei!

Olisiko kokemuksia jenkkiläisestä Monderan nettikaupasta? Se vaikutti aika järkevän hintaiselta ja laadukkaalta, jopa edullisemmalta kuin tuo whiteflash.com. Arvostaisin kovasti kokemuksianne, vaikka vähän myöhemmätkin vastaukset, koska häihin on vielä aikaa...

Link to comment
Share on other sites

Tilattiin miehelle titaani-valkokulta sormus osoitteesta www.titaniumstyle.com. Tilaus lähetettiin jo 8.12.08, joten toimituksessa meni aika kauan. Sormus tuli perille siis eilen, mutta joulun pyhät tietysti pitkittivät toimitusaikaa. Sormuksen tilaamisen jälkeen meille lähettiin ensin ring sizing set ja sen jälkeen lähetimme sähköpostilla sormuksen koon heille. Sormuksen matkaa pystyi seuraamaan seurantanumerolla. Firman kanssa asioiminen oli sujuvaa ja luottamusta herättävää, oltiin koko ajan hyvin selvillä siitä mitä tapahtuu. Nyt vihdoin kun sormus on kotona, niin ollaan kyllä tyytyväisiä, että tilattiin tuolta. Sormus on hyvännäköinen ja miehelle mieleinen, koko on just hyvä ja hintakaan ei ollut ollenkaan paha 160€.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Lisään tänne oman kokemukseni timanttien tilaamisesta netistä. Tilattiin siis siskon kanssa yhteensä kolme irtotimanttia vihkisormuksiin briteistä osoitteesta www.bluenile.co.uk ja oikein hyvää palvelua oli. Voin siis todellakin suositella. Sivustolla voi ennen tilaamista nähdä skannatun version aitoustodistuksestakin jos haluaa olla tosi tarkkana timantin ominaisuuksien kanssa. Timantit saapuivat tilaushetkestä vähän päälle viikossa suoraan kotiovelle FedExillä ja ovat loistavia ja vastaavat mukana tulleita aitoustodistuksia. (Siskon kanssa ollaan tutkittu timantteja "ammattimaisesti" luupilla, hionnan paljastavalla ideal-scopella ja uv-valolla)

Ennen kuin lähettivät timantteja, pyysivät vielä soittamaan heille, koska halusivat varmistua, ettei tilauksessa ole sattunut mitään virhettä. Ihmettelivät nimittäin, kun kahdella eri luottokortilla oli tilaus tehty samaan osoitteeseen. Koska kaikki kolme timanttia tilattiin samaan osoitteeseen, mukana tuli vain yksi sormukselle tarkoitettu lahjapakkaus. Kaksi muuta timanttia olivat siis tiettyyn timanttipaperiin käärittyjä. Laitoin asiasta heille sähköpostia ja pyysin lähettämään kaksi lahjapakkausta lisää. Soittivat vielä asiasta ja lupasivat lähettää lisää sormuskoteloita. Olivat olettaneet kahden muun timantin tulevan korviksiin. Kotelot tulevat luulavimmin huomenna postissa. Molemmilla kerroilla, kun keskustelin heidän kanssaan puhelimessa, oli palvelu todella ystävällistä.

Kun sisko kävi vielä kultasepällä näyttämässä timantteja, selvisi, että hinnat oli tilatessa n.puolet vastaavasta Suomen hinnasta, eli hyvät kaupat tehtiin. Varsinkin nyt, kun punta on alhaalla, kannattaa ehdottomasti tilata. Vielä kun timantin teettäminen Suomessa sormukseksi onnistuisi yhtä helposti.

Link to comment
Share on other sites

Minua myös kiinnostaa tämä www.chanti.fi, josta olisimme mahdollisesti kiinnostuneita. Onko kellään kokemuksia.....? Serene tuolla jo aiemmin kyseli.

Link to comment
Share on other sites

Chanti.fi:stä kyseli joku.

Olen tilannut sieltä useita koruja ja saanut kuvausta vastaavan tuotteen. Kannattaa lukea kuitenkin annetut ominaisuudet tarkkaan, halpa hinta selittyy usein ontoilla sormusrongoilla, SI-puhtauksilla ja 8karaatin kullan käytöllä. Ettei tule pettymyksiä. Firman vihkisormusmalliston sormukset on kyllä vankkaa umpitekoa. Toimitus ja asiointi on heidän kanssaan toiminut muutenkin hyvin, ja firmahan toimii ainakin kaikissa pohjoismaissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onko jollain kokemuksia Ebayn tunnuksella "no1rockavenue" - myyjästä?

-> http://myworld.ebay.co.uk/no1rockavenue/

Tai onko joku ylipäätään tilannut sormuksia Ebaysta? Miten sormukset postitetaan, tuleeko kuten normipaketti ulkomailta, eli jonkinsorttisessa kuplapussissa vai noudatetaanko tälläsissä "arvopaketeissa" jotain muuta tapaa?

Palaute näyttäis pääosin olevan positiivista....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Miehille hyviä koruja löytyy http://www.gentleman.fi. Heillä saa tilattua suomalaisia käsintehtyjä mittatilaussormuksia. Tosin vähän kalliimpia, mutta itse aion mennä naimisiin vain kerran... :-X

Häät tiedossa keväällä ja miehelle on sormus tekeillä tuolla. Palvelu on ollut ystävällistä ja ainakin saa mitä haluaa! Oma sormukseni tulee yllätyksenä, mutta luotan täysin mieheni makuun...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Teetin tilaustyönä vihkin www.whiteflash.comissa. Suunnitteluprosessi oli helppo ja nopea, asiakaspalvelu aivan upeaa ja nyt vain odottelen valmista sormusta saapuvaksi FedExin mukana. Ainakin tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen Whiteflashiin, voin suositella kyllä erittäin lämpimästi!

Link to comment
Share on other sites

Hei Nellen,

Voisitko kertoa tarkasti miten sormuksen tilaaminen whitelash.comista täytyy tehdä. Kävin katsomassa ja oli tosi kauniita sormuksia. Olisi kiva myös kuulla että minkälaisen sormuksen sait :) Minua askaruttaa miten kokotaulukko menee? Ja myös verot, niitä täytynee maksaa? Ja kuinka kauan sormuksen saaminen kestää?Olitko yhteydessä kyseiseen liikkeeseen sähköpostitse, vai riittääkö pelkkä tilaus? Niin ja sitten vielä, mistä materiaaslista tilasit rungon, kun itseäni on alkanut mietityttämään tuo Palladium, että olisiko se kestävämpi ratkaisu? Kiitos jos jaksat vastailla ;)

Link to comment
Share on other sites

Voisitko kertoa tarkasti miten sormuksen tilaaminen whitelash.comista täytyy tehdä. Kävin katsomassa ja oli tosi kauniita sormuksia. Olisi kiva myös kuulla että minkälaisen sormuksen sait :) Minua askaruttaa miten kokotaulukko menee? Ja myös verot, niitä täytynee maksaa? Ja kuinka kauan sormuksen saaminen kestää?Olitko yhteydessä kyseiseen liikkeeseen sähköpostitse, vai riittääkö pelkkä tilaus? Niin ja sitten vielä, mistä materiaaslista tilasit rungon, kun itseäni on alkanut mietityttämään tuo Palladium, että olisiko se kestävämpi ratkaisu? Kiitos jos jaksat vastailla ;)

Otin yhteyttä heihin sähköpostilla osoitteeseen [email protected] ja kerroin, että haluaisin teettää tilaustyönä vihkisormuksen, ja sitten kerroin mahdollisimman tarkasti minkälaisen sormuksen haluan: mistä materiaalista, millaisilla kivillä (hionta, väri, puhtausluokka, hionnan laatu, jne.), minkälainen malli, jne. Sain nopeasti vastauksen, jossa tarkennettiin asioita, mieki kyselin vähän lisää ja sitten sainkin jo tarjouksen sormuksesta. Siitä sitten lähdettiin eteenpäin ja maksoin etumaksun, sain vähän ajan päästä CAD-kuvat hyväksyttäväksi, maksoin loput sormuksesta ja nyt vain odotellaan sormusta saapuvaksi.

Varastomallien kanssa varmaankin valitaan vain sormus, siihen mahd. kivi/kivet, materiaali sekä koko ja laitetaan ostoskoriin ja maksetaan. En ole kyllä tästä varma, joten olisin yhteydessä heihin sähköpostitse.

Maksoin etumaksun luottokortilla, joka oli vähän hankala kokemus kaikenlaisine luottokorttikaavakkeineen, joten jos lähtee tilaustyölinjalle, niin suosittelen maksamaan etumaksun kansainvälisellä tilisiirrolla, vaikka se maksaakin jonkin verran. Tai sitten maksaa koko tilaustyösormuksen ja kuljetusmaksun heti yhdellä tilisiirrolla.

Olen tilannut Amerikasta ennenkin sormuksia, joten osasin sanoa kokoni heti, mutta netistä löytyy kyllä muunnosohjelmia. Esim. http://www.onlineconversion.com/ring_size.htm on hyvä. Siihen kun syöttää joko saksalaiseen kokoon tai Diam. mm -kohtaan oman suomalaisen koonsa (halkaisija mm:ssä), niin saa amerikkalaisen koon selville. Se pitää kyllä paikkansa hyvin.

En ole saanut vielä sormustani, mutta tilaustyön sopimusehdoissa oli tällainen aikataulu: 7-10 arkipäivää CAD-kuvien saamiseen, 10-12 arkipäivää sormuksen valmistukseen, kuljetusaika ja tietenkin jos CAD-kuviin haluaa muutoksia, aikataulu venyy taas. Kansainvälisen tilisiirron kulkemiseenkin menee muutama päivä, samoin luottokorttimaksun tekemiseen. Mutta sanoisin, että jos ei ole kiire, sormuksen saa noin kuukaudessa-puolessatoissa.

Sormuksen tullessa EU:n ulkopuolelta joudun maksamaan tullin (2,5 %) sekä alv:n (22 %). Kuljetusyhtiö hoitaa tullauksen ja veloittaa sitten asiakkaalta tullit ja alv:n. Tätä varten kannattaa olla yhteydessä kuljetusyhtiöön ennen paketin matkaanlähtöä, että saa varmasti kunnon ohjeet asioiden hoitamiseksi kerralla kuntoon. Onneksi soitin FedExille ennen tilausvahvistuksen saamista, sillä heidän ohjeidensa mukaan tilausvahvistuksessa tulisi näkyä henkilötunnus kokonaisuudessaan tullausta varten.

Mie tilasin rungon 14 karaatin palladiumvalkokullasta, ja tuota palladiumseosta piti pyytää erikseen. Muuten he olisivat tehneet sormuksen nikkelivalkokultaseoksesta, jota he käyttävät tavallisesti. Mie taas oon allerginen nikkelille, joten pyysin palladiumvalkokultaa varta vasten. Varmasti kaikki jalometallit kestävät hyvin käyttöä, ettei sellaisesta kannata huolehtia kuitenkaan. Eniten varmaan ratkaisee ulkonäkö. En tiedä tekeekö Whiteflash pelkästä palladiumista sormuksia, siitä kannattaa kysyä heiltä suoraan.

Whiteflash on nettikauppojen aatelia timanttien ja korujen suhteen ja on todella luotettava sekä suosittu liike ostaa koruja, myös julkkujen parissa ;) . Ei siis todellakaan tarvitse pelätä, että joutuu huijatuksi.

Jos en hoksannut kertoa kaikkea tai tulee vielä joitain lisäkysymyksiä, niin kysy vaan. Ihan mielelläni kerron koko projektista lisää, sillä mielestäni olen saanut niin hyvää ja ammattimaista palvelua, etten olisi saanut sellaista Suomesta, enkä varsinkaan niin edulliseen hintaan. Vaikka joudunkin maksamaan tullia ja alv:a, niin silti saan rahoilleni enemmän vastinetta kuin jos olisin yrittänyt saada samanlaista sormusta täältä Suomesta.

Link to comment
Share on other sites

Jänskättää. Laitoin tilaukseen sormuksen Diamondharmonylta, kun oli niin mielettömän ihana sormus ja hintaa tulleineen ja veroineenkin vain viidesosa siitä, mitä vastaavalla olen täällä nähnyt. (Eikä Suomessa tosiaan ole valinnanvaraa yhtään ja tuolla oli.) Toivotaan nyt, että on just se, mitä haluan :D Ja jos ei ole, niin vielä ehtii teettää... Onhan tuo tietysti iso raha hukkaan, jos ei ole hyvä - mutta uskon, että ainakin "käyttösormus" siitä tulee, jos ei sitten sitä omaa vihkiä. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

^ Oon siis mankunut ja vinkunut jo ties miten pitkään, että toi on niin ihana. Hinta vaan oli suomalaisessa yksilössä aika kirpaiseva vaikka muuten oli hyvin samanlainen (tämä vielä aavistuksen enemmän sitä jotain, vaikka sen verran samanlaisia ovat, että oon ikäänkuin nähnyt tuon sormessa). Nyt puoliso väsyi kuuntelemaan mun huokailuani siitä, ettei missään ole mun elämäni sormusta... "Tilaa se, meni syteen tai saveen." No joo, mähän tilasin sitten. Pitäisi tulla parissa viikossa. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Jänskättää. Laitoin tilaukseen sormuksen Diamondharmonylta, kun oli niin mielettömän ihana sormus ja hintaa tulleineen ja veroineenkin vain viidesosa siitä, mitä vastaavalla olen täällä nähnyt.

Sormuksen mukana ei ilmeisesti tule minkäänlaista todistusta tai timanttisertifikaattia, että timantit ovat oikeasti laadultaan sellaisia kuin sivuilla väitetään?

Link to comment
Share on other sites

Jänskättää. Laitoin tilaukseen sormuksen Diamondharmonylta, kun oli niin mielettömän ihana sormus ja hintaa tulleineen ja veroineenkin vain viidesosa siitä, mitä vastaavalla olen täällä nähnyt.

Sormuksen mukana ei ilmeisesti tule minkäänlaista todistusta tai timanttisertifikaattia, että timantit ovat oikeasti laadultaan sellaisia kuin sivuilla väitetään?

Kyllä ainakin puhelimessa lupasivat mukaan todistuksen. Sen aitoudesta en sitten osaa sanoa, voi kai noitakin vaan kirjoitella (?). Mutta mun sormukseen ei ole mitään isoja kiviä tulossakaan, muutama pieni murunen (siis todellakin pienen pieniä, 0,01ct) vaan koristukseksi. En oikein tykkään timanteista, valitsin vaan kauniin mallin, jossa kivet eivät ole keskeisessä osassa. :)

Hämäävä muuten tuo kaupan nimi, kun antaa ymmärtää, että kaikki olisivat kunnon isoja timanttikoruja. Mun tilaamani sormus on varmaan muutenkin aika eri hintaluokassa kuin useimmilla täällä (nuo timantit kun nostavat sitä hintaa ja itse vierastan kaikkia, missä on vähänkään isompaa muhkuraa). Siinä olet Nellen kyllä oikeassa, että takeitahan noista lupauksista ei ole.

Link to comment
Share on other sites

Jänskättää. Laitoin tilaukseen sormuksen Diamondharmonylta, kun oli niin mielettömän ihana sormus ja hintaa tulleineen ja veroineenkin vain viidesosa siitä, mitä vastaavalla olen täällä nähnyt.

Sormuksen mukana ei ilmeisesti tule minkäänlaista todistusta tai timanttisertifikaattia, että timantit ovat oikeasti laadultaan sellaisia kuin sivuilla väitetään?

Kyllä ainakin puhelimessa lupasivat mukaan todistuksen. Sen aitoudesta en sitten osaa sanoa, voi kai noitakin vaan kirjoitella (?). Mutta mun sormukseen ei ole mitään isoja kiviä tulossakaan, muutama pieni murunen (siis todellakin pienen pieniä, 0,01ct) vaan koristukseksi. En oikein tykkään timanteista, valitsin vaan kauniin mallin, jossa kivet eivät ole keskeisessä osassa. :)

Hämäävä muuten tuo kaupan nimi, kun antaa ymmärtää, että kaikki olisivat kunnon isoja timanttikoruja. Mun tilaamani sormus on varmaan muutenkin aika eri hintaluokassa kuin useimmilla täällä (nuo timantit kun nostavat sitä hintaa ja itse vierastan kaikkia, missä on vähänkään isompaa muhkuraa). Siinä olet Nellen kyllä oikeassa, että takeitahan noista lupauksista ei ole.

Mutta hyvä, jos sormuksesi on sellainen, jossa timantit ovat ikään kuin vierailevia tähtiä, eikä pääosassa ;) . Jotenkin sellaiseen enimmäkseen jalometalliseen sormukseen voi "luottaa" enemmän, eli yleensä kyllä saa juuri sitä mitä halusikin, esim. 18 karaatin valkokultaa tai muuta, eikä tarvitse olla niin huolissaan, jos muutamat pienet kivet eivät nyt olekaan ihan sitä mitä on sanottu. Eri asia olisi, jos sormus olisi täynnä kiviä, isoja tai pieniä, silloin kannattaisi kysellä todistusten, sertifikaattien ja arvioiden perään.

Link to comment
Share on other sites

Tilattiin miehelle titaani-valkokulta sormus osoitteesta www.titaniumstyle.com. Tilaus lähetettiin jo 8.12.08, joten toimituksessa meni aika kauan. Sormus tuli perille siis eilen, mutta joulun pyhät tietysti pitkittivät toimitusaikaa. Sormuksen tilaamisen jälkeen meille lähettiin ensin ring sizing set ja sen jälkeen lähetimme sähköpostilla sormuksen koon heille. Sormuksen matkaa pystyi seuraamaan seurantanumerolla. Firman kanssa asioiminen oli sujuvaa ja luottamusta herättävää, oltiin koko ajan hyvin selvillä siitä mitä tapahtuu. Nyt vihdoin kun sormus on kotona, niin ollaan kyllä tyytyväisiä, että tilattiin tuolta. Sormus on hyvännäköinen ja miehelle mieleinen, koko on just hyvä ja hintakaan ei ollut ollenkaan paha 160€.

Tuliko sormukselle lisähintaa veroista/kuluja toimituksesta Suomeen? En löytänyt firman kotisivuilta tietoja näistä asioista....

Link to comment
Share on other sites

Sormukseni kotiutui tänään! :) Olen tosi tyytyväinen tuohon ja siihen, että uskalsin tilata sen, kun samanlaisia ei ole Suomessa tullut vastaan. Mukana tuli myös aitoustodistus, kuten luvattu oli. Yksi vaihtoehto olisi varmasti käydä arvioittamassa tuota jossain kultasepällä, mutta koska omassani ei tosiaan ole kuin ihan pieniä kiviä, niin en koe sitä tarpeelliseksi. (Lisäksi myönnettäköön, ettei hinta ollut mikään päätä huimaava, eli "arvon" selvittämisellä ei ole itselleni niin väliä. Sormuksen tärkein arvo minulle on tunnearvo.)

Nyt enää koko oikeaksi, niin sitten on valmiina häitä odottamassa. (Puntaroin pitkään, että otanko riskin mieluummin liian pieneksi kuin liian isoksi, sillä kihlani on myyty minulle kokona 16,5 mutta eräs kultaseppä totesi mitattuaan sen olevan kokoa 16. En siis tiedä, kumpi oli oikeassa.)

Saa nähdä, miten maltan pitää tuon sormuksen laatikossaan odottamassa... :D Tosi iso helpotus oli saada tuo asia selvitettyä, kun monessa suomalaisessa kultasepänliikkeessä olen saanut aika ikäviäkin katseita osakseni, kun en halua ns. "tyypillistä" vihkisormusta.

Diamond Harmonylle antaisin seuraavanlaisia arvosteluja:

+ nopea toimitus (1,5 viikkoa)

+ tuote vastasi kuvausta

+ hinta kohdallaan

+ ystävällinen asiakaspalvelu

- nettitilaus ei onnistu, jos on suomalainen puhelinnumero (liikaa numeroita) - itselläni tämä hoitui niin, että pyysin online helpissä apua tilauksen tekemiseen, ja myyjä soitti minulle hetkeä myöhemmin

- riippuu varmaan paljon siitä, mitä tilaa, että kuinka luotettava on (isot timantit, joista Nellen mainitsikin aikaisemmin). Eli voin suositella, mutta kannattaa kyllä käyttää omaa järkeään myös. :)

Link to comment
Share on other sites

Minulle oli tänään pärähtänyt postiin kirjattuna kirjeenä ebaysta tilaamani vihkisormus. Sormus tuli Floridasta yksityiseltä jalokivikauppiaalta.

Kaikki sujui hyvin. Sormus oli todella edullinen Suomen hintatasoon nähden ja kaunis, en oikein tykkää täkäläisestä valikoimasta, vaan kaipaan näyttävämpää korua, jonka nyt sainkin.

Sormus on käytetty, mutta todella hyvässä kunnossa, kuten oli kuvailtukin. Vastasi täysin odotuksia päällisin puolin nyt ainakin. Vein tänään sormuksen vielä kultasepälle tutkittavaksi ja arvioitavaksi, mutta tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta, että olisin tullut huijatuksi, koska myyjä myöntää tuotteilleen myös palautusoikeuden ja tyypillä oli ebayssa yli 2000 palautetta, joista liki 100 prosenttia positiivista (ja negatiivisetkin lähinnä hidasta postitusta koskevia). Minulle posti toi paketin reilun viikon kuluttua tilauksesta. Eli viime viikon keskiviikkona sulkeutui kohde ja tänään oli paketti noudettavissa. Mielestäni aika nopeaa.

Suomen puolella kyllä toivoisin vähän parempaa palvelua. Oli vähän ikävä viedä sormusta arvioitavaksi, kun kultaliikkeessä oltiin ihan sillä asenteella, että: "Voi voi tyttö, mitä olet mennyt tekemään. Etkö tajua, että voit joutua huijatuksi..." Olisi tehnyt mieli sanoa, että voin toki viedä sormuksen muuallekin arvioitavaksi ja pienennettäväksi, jos teitä näin kovasti ahdistaa. :girl_mad:

Mutta siis juu. Odottelen vielä siis sitä kultasepän arviota, jonka pitäisi olla valmis viikon päästä, mutta hyvältä näyttää näillä näkymin.

Muokkaus: Sormus tuli eilen arvioinnista ja on juuri sitä, mitä pitikin. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa, että saa ottaa sen käyttöön...

Muokattu: , käyttäjä: Laup
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Täällä aletaan olla kans kyllä melko varmoja, että ebaystä lähtee sormus tilaukseen. Nyt kun osais sitte päättää, et millaisen haluaa. Ennen olin niin varma, että yksinkertainenn timanttisormus tulee, mutta nyt on tullut vastaan niin ihania! Esim tähän RA-KAS-TU-IN:

timangisormus2.jpg

1.0 ct, 14 ka valkokultaa ja hintaa reilusti alle tuhat euroa. Ei paha ollenkaan :)

Link to comment
Share on other sites

Voisiko joku kokeneempi ja viisaampi valaista, että miten timanttikorut voivat olla näin paljon halvempia netistä ja ulkomailta tilattuna? Mikä niille tekee niin suuren hintaeron Suomeen nähden?!

Link to comment
Share on other sites

Mä tarvitsisin vastauksen niinkin yksinkertaiseen kysymykseen, kuin että miten tietää tilata oikean kokoisen sormuksen?

Link to comment
Share on other sites

Minulle oli tänään pärähtänyt postiin kirjattuna kirjeenä ebaysta tilaamani vihkisormus. Sormus tuli Floridasta yksityiseltä jalokivikauppiaalta.

Kaikki sujui hyvin. Sormus oli todella edullinen Suomen hintatasoon nähden ja kaunis, en oikein tykkää täkäläisestä valikoimasta, vaan kaipaan näyttävämpää korua, jonka nyt sainkin.

Sormus on käytetty, mutta todella hyvässä kunnossa, kuten oli kuvailtukin. Vastasi täysin odotuksia päällisin puolin nyt ainakin. Vein tänään sormuksen vielä kultasepälle tutkittavaksi ja arvioitavaksi, mutta tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta, että olisin tullut huijatuksi, koska myyjä myöntää tuotteilleen myös palautusoikeuden ja tyypillä oli ebayssa yli 2000 palautetta, joista liki 100 prosenttia positiivista (ja negatiivisetkin lähinnä hidasta postitusta koskevia). Minulle posti toi paketin reilun viikon kuluttua tilauksesta. Eli viime viikon keskiviikkona sulkeutui kohde ja tänään oli paketti noudettavissa. Mielestäni aika nopeaa.

Suomen puolella kyllä toivoisin vähän parempaa palvelua. Oli vähän ikävä viedä sormusta arvioitavaksi, kun kultaliikkeessä oltiin ihan sillä asenteella, että: "Voi voi tyttö, mitä olet mennyt tekemään. Etkö tajua, että voit joutua huijatuksi..." Olisi tehnyt mieli sanoa, että voin toki viedä sormuksen muuallekin arvioitavaksi ja pienennettäväksi, jos teitä näin kovasti ahdistaa. :girl_mad:

Mutta siis juu. Odottelen vielä siis sitä kultasepän arviota, jonka pitäisi olla valmis viikon päästä, mutta hyvältä näyttää näillä näkymin.

Muokkaus: Sormus tuli eilen arvioinnista ja on juuri sitä, mitä pitikin. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa, että saa ottaa sen käyttöön...

Hei!

Olen itsekin miettinyt tuota sormuksen vientiä arvioitavaksi, niin voisitko kertoa omasta kokemuksestasi, että mihin veit, miten kauan kesti, paljonko maksoi ym. tärkeät asiat? Kiitos :)

Link to comment
Share on other sites

Julikesä vastailinkin siulle jo yksärillä, mutta voisin tietysti laittaa tähänkin tarkempia kokemuksia, jos jotakuta muutakin vaikka kiinnostaa.

Jyväskylässä sormus siis arvioitiin (kultasepän liikkeen nimi jääköön mainitsematta tässä). Viikko kesti arvioinnissa, kuten oli luvattukin. Samalla kertaa sormus puhdistettiin ja pienennettiin yhden koon verran. Hintaa operaatiolle tuli suunnilleen 30 euroa.

Kultaliikkeen luottoseppä ei kuulemma suostu päätään pantiksi laittamaan siitä, että arviointi on täysin varmasti oikein, koska hänellä ei esim. timanttitesteriä ollut ollenkaan käytössä. Tosin itse oon kyllä käsittänyt, ettei timanttitesterikään mitenkään täysin luotettava ole, mutta näin miulle liikkeestä kerrottiin. Sain siis arvion, että kyllä, kivi on timantti ja että se on väriltään erittäin hyvä (tähän hätään en nyt muista sitä tarkkaa luokitusta, mutta ei siis ollenkaan keltaisuutta), mutta hionnan laadulttaan SI2-luokkaa. Eli sitä, mitä myyjä sanoikin sen olevan.

Link to comment
Share on other sites

Noniin, tänään soitettiin minulle Fedexiltä (lähettipalvelu), jotka tosiaan hoitavat tullauksen puolestani, ja minua pyydettiin lähettämään kuitti tavaran arvosta ja samalla kysyttiin mihin sormus voidaan toimittaa jne. Maksan tullimaksun sitten tilisiirtona (vaihtoehdot olivat tilisiirto ja luottokortti). Todella nopeaa palvelua oli, koska Fedexiltä tosiaan soitettiin tänään kolmen maissa Vantaalta ja jo huomenna pitäisi sormuksen saapua lähetin tuomana suoraan minulle töihin :girl_smile: Mahtavaa! Ja tilasin siis sormuksen sunnuntaina illalla :)

Ja kyseessä siis ebaysta tilattu sormus, sellaiselta myyjältä kuin omegadiamondco.

Suosittelen kyllä myyjää jo ennen kuin sormus on saapunut, sillä tuttuni tilasi häneltä sormuksen ja sai juuri sitä mitä luvattiin :) Ja tuo Omegadiamond co on ihan oikea koruliike Los Angelesissa ja korujen mukana tulee aitoustodistus (aitoustodistus on tämännäköinen: http://www.omegadiamondco.com/images/apprasial-cert.jpg ) ja liike on ollut pystyssä jo 70-luvun lopusta muistaakseni. Aion toki viedä sormuksen vielä arviointiin sen saavuttua, mutta kyseessä pitäisi olla 14k keltakultainen 4mm leveä sormus, jossa 0.25ct baguette-timantteja VS2 ja väri F, eli laatua löytyy.

baguette.jpg

Olen etsiskellyt aika kauan ebaysta sormuksia ja huomannut monien suosittujen myyjien myyvän laatua l1 jne. joka on siis huono laatu, ja halpa hinta selittyy sillä. Itse olin aluksi ostamassa erilaista sormusta, kunnes tajusin, että olisin maksanut sormuksesta aivan ylihintaa, timanttien ollessa todellakin vain l1 laatua ja timantitkin hintaan nähden aika pieniä <_<

Itse siis halusin jo kihlaan vähän timantteja, mutta tätä ei suostuttu ymmärtämään Vaasassa koruliikkeessä jossa kävin sormuksia sovittamassa ja siksi päädyin tilaamaan sormuksen ^_^

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...