gir@ffi

Sormuksen tilaaminen netistä

317 viestiä aiheessa

Onko joku tilannut tuolta wedding-band-ring.comista sormusta? Onko se ihan oikeasti luotettavaa? Ja kuinka kauan siinä kestää että se sormus tulee? Tuskin tulee Suomeen asti tuossa 3-4 arkipäivässä mistä sivuilla puhutaan. Help!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole itse tilannut, mutta kyllähän sitä tekis melkein välillä mieli kun niin kauniita koruja löytyy netissä. En vaan jotenkin ole kuitenkaan tämän suhteen uskaltautunut kokeilemaan..tuntuu jotenkin että haluaisin olla TODELLA varma siitä että sieltä saa laatukamaa (esimerkiksi karaatit kullassa ja timanteissa oikeasti hyvät, eikä vaan jotain mitä ne siellä lupailevat...) Mutta jos olisin ihan varma niin voisin jo harkitakin.

Muista vain että niistä joutuu useimmiten maksamaan myös tullimaksuja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suurin ongelma tuossa on se että sormukset näyttää ihan erilaisilta kuvissa ja sitten oikeasti sormessa kihlan vieressä. Sormukset näyttää erilaiselta jopa siinä kultasepän tiskillä kuin sormessa. Vaatii mielestäni sovitusta. Tai sitten ainakin niin, että käy sovittamassa jossain hyvin saman tapaista sormusta, ennen kuin tilaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme sormuksemme netistä, emme kylläkään tuolta, ja kahdessa arkipäivässä (siis teettämisajan jälkeen, joka oli 2 vko) tulivat meille Irlannista FedExillä suoraan kotiovelle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä löysin netistä kuvan täydellisestä sormuksesta ja sen olisi kultasepältä saanut tilattua lähettämällä kihlan käymään liikkeessä. Jotenkin en vain uskaltanut ottaa mitään kallista sitä itse näkemättä ja sovittamatta. Kuvat ovat kuitenkin niin erilaisia kuin sormus lopulta voi olla. Raahaamme siis itsemme kesällä kultasepän luo Etelä-Suomeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan tätä aihetta ylöspäin, kun on niin mielenkiintoinen aihe.  :)

Jos joku on tilannut onnistuneesti jostain ulkomaalaisesta nettifirmasta itselleen sormuksen, niin ois kiva jos kertoisitte kokemuksianne, mistä tilasitte ja miten onnistui. Ehkäpä sitten rohkenis itsekin harkitsemaan...  ;D  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minä tilasin ja on kyllä onnistunut lopputulos. Riskinsä siinä tietty on, mutta ainakin http://www.whiteflash.com/ oli luotettava toimittaja. Hinnassa pitää ottaa huomioon, että kolmansista maista tilatessa tulee vielä päälle alv 22 % sekä sormuksen tulli, joka on 2 %. Itse tulli siis ei ole paljon verrattuna alviin. Sormus tuli vakuutettuna kotiin asti. Eli jos se olisi matkalla hukkunut, uusi olisi tullut tilalle. Vaikeudet saattavat alkaa jos käy niin huono tuuri, että sormuksessa on jotain vikaa. Sen palauttaminen on oma maailmansa ja verojen takaisinhakeminen aika prosessi. Itse uskaltauduin tähän hommaan mukaan, kun olen entinen tullin verotarkastaja, mutta jos sormuksessani olisi ollut vikaa, niin sama ruljanssi olisi minullakin ollut edessä.

Vastaan mielelläni jos jollakin on kysyttävää tilaamisesta ko. liikkeestä. Asioin itse sormusta valitessani sähköpostitse englanniksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kuulisin mielelläni lisätietoja!

Tilasitko jonkun sormuksen heidän valikoimistaan, vai tekivätkö he sormuksen omien suunnitelmiesi mukaan? Itselläni on ongelmana se, että sormuksen tulisi sopia platinaisen timanttisen kihlasormukseni kanssa ja tiedän kyllä millaisen haluan, mutta tod. näk. sitä ei valmiina löydy. Kiinnostaisi tietenkin myös se, millaisen sormuksen tilasit, sekä työn laatu.

Mistä lähdit liikkelle, laitoitko heille ensin mailia, vai..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heillä on myös palvelu, jossa tekevät kustomoituja sormuksia: http://www.whiteflash.com/custom/

Ensin etsin liikettä, josta alkaisin edes kyselemään. Minulle ratkaisi kiven laatu. Aloitin ihan ruohonjuuritasolta ja opin tässä matkan varrella, että melkeimpä tärkeintä kivelle ja sen näyttävyydelle on hionta. Sitten metsästämään liikettä, joka tarjosi tietyn laboratorion parasta laatua olevan hionnan. Sormuksen malli on heidän listoiltaan. Keskikiven valitsin siihen itse. Sormukseni on tuolla -kuvia vihkisormuksista- ketjussa aika loppupäässä.

Seuraavaksi otin yhteyttä sähköpostilla ja alettiin tuumia kiveä siihen valitsemaani sormukseen.

Sori mun on nyt mentävä, meillä on olevinaan kiire, äijä istuu autossa ja minä kirjottamassa tänne. Vastailen pikaisesti uudestaan...

Itseasiassa tuossa tulikin jo melkein kaikki oleellinen. Kysy vain lisää jos tulee jotain kysymyksiä vielä mieleen. Vastaan mielelläni. Taisin rekkautua muuten tuolle sivustolle ensin. Kiven valinta oli kaikkein vaikeinta. Loppuviivalla oli princess-hiontainen ja sitten tuo valitsemani briljantti. Aluksi etsin pelkästään princess-kiveä, mutta sitten lopulta päädyin tuohon pyöreään. Olen tyytyväinen, vielä kun pääsisi käyttämään sitä urakalla :D Kokeiltu on jo monen monta kertaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipailisin enemmän tietoa tullimaksusta ja alv:sta: jos esim. FedEx toimittaa kotiovelle, niin miten käy tullimaksujen? Onko pelkän omantunnon varassa? Tavalliset postipaketit vissiinkin kulkeutuvat suoraan tulliin, josta pitää käydä hakemassa? Onko näistä kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensä kuriiriyhtiö hoitaa tullauksen ja sinun pitää maksaa ALV+tulli heille ennen tavaran toimitusta. Näin ainakin itsellä on omalla kohdalla homma hoitunut kalliimpia tavaroita EU:n ulkopuolelta tilattaessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo näin se menee eli tavaraa ei tuoda ennen ku se on tullattu. Huolintaliike siis hoitaa tullauksen. Ite oon vielä tullin vanha verotarkastaja, joten ei oikein onnistu millään tuo verojen kiertäminen :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asiani ei kylläkään liity ulkomailta tilaamiseen, mutta aiheeseen kuitenkin. Onko kukaan tilannut tällaisesta verkkokaupasta kuin Kello ja kulta online ( http://www.kellojakultaonline.fi/ )? Heidän kauttaan pystyy tilaamaan tuotteita muutamista kultasepänliikkeistä ym., joista yksi on Kellomiehet ( http://www.kellojakultaonline.fi/kellomiehet.htm ), joka sijaitsee Uudessakaupungissa. Se minua tässä nyt vaan kummastuttaa, että miten Kellomiesten myymät valkokultasormukset voivat olla niin edullisia! Missään ei lue niiden koostumuksesta mitään eikä Tietoa-osiokaan toimi, jossa olis saattanut ollakin sormustietoa. Tekisi kovasti mieli tilata tuolta sormuksia, mutta epäilyttää aika paljon. Täytyy lähettää sähköpostia ja tiedustella sormuksista.

Eilen kävin eräässä liikkeessä ihastelemassa kaunista valkokultasormusta, joka oli tosi edullinen. Ihmekös tuo kun siinä oli myös nikkeliä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli tilattua pitkän harkinnan ja yhteydenoton jälkeen, hieman riskillä tosin, koska kellään ei ollut mitään kokemusta, USAsta osoitteesta www.diamondsonweb.com timanttisormus. Tuli sellainen minkä halusinkin, platinaa ja timantteja sekä GIA:n todistus timantista. UPS:n toimitus toimi hyvin, sekä n. viikko meni koko tilauksesta kotiovelle toimitukseen. Tullauksenkin hoitivat puolestamme.

Kävin myös Suomessa arvioittamassa koko sormuksen ja timantin. Erittäin tyytyväinen olen ja voin suositella! Hinnat ovat huomattavasti halvemmat kuin Suomessa, vaikka veron ja tullin maksaisikin. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuli tilattua pitkän harkinnan ja yhteydenoton jälkeen, hieman riskillä tosin, koska kellään ei ollut mitään kokemusta, USAsta osoitteesta www.diamondsonweb.com timanttisormus. Tuli sellainen minkä halusinkin, platinaa ja timantteja sekä GIA:n todistus timantista. UPS:n toimitus toimi hyvin, sekä n. viikko meni koko tilauksesta kotiovelle toimitukseen. Tullauksenkin hoitivat puolestamme.

Kävin myös Suomessa arvioittamassa koko sormuksen ja timantin. Erittäin tyytyväinen olen ja voin suositella! Hinnat ovat huomattavasti halvemmat kuin Suomessa, vaikka veron ja tullin maksaisikin. :rolleyes:

Itse tilasin DOWista irtotimantin, ja olin myös erittäin tyytyväinen palveluun. Omaa kiveäni en ole arvioittanut, mutta kiva kuulla että joku on. Oliko marruska suomalainen arvioija yhtä mieltä GIA:n todistuksen kanssa? Missä vaiheessa maksoit alvin? Itselleni kiven hintaan lisättiin valmiiksi jotain maksuja, mutta jäi kyllä vähän epäselväksi että mitä ne olivat. Tullimaksuksi summa oli mielestäni liian iso ja sekä tulli- että alviksi vähän liian pieni..

Timskuni on nyt mummini kihlan kanssa sepällä enkä malta odottaa että saan sormuksen kotiin :)

Muokattu: , käyttäjä: UusioMorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin DoW:sta myös appraisal:n, mutta se on kuitenkin USA:n dollareissa, ja huomioiden siellä yleisesti jalometallien ja timanttien hinnan, niin on paljon alhaisempi, kuin mitä esimerkiksi Suomessa saa platinasta ja timanteista pulittaa. Suomalainen arvioija arvioi sormuksen timantteineen paljon arvokkammaksi, kuin mitä amerikkalainen arvio on. Sen voi tehdä ihan itse myös vertailemalla kultasepän liikkeiden vastaavanlaisia sormuksia.

Minulla hinnassa oli sormus ja timantti sekä UPS:n maksut 30$. Ilmoitin sinne ajoissa, että maksan tullin ja verot Suomeen enkä heidän kauttaan (heillähän on siis palvelu, että he veloittavat etukäteen verot yms. ja suorittavat sitten Suomen tulliin maksun, eli periaatteessa voi jäädä voitolle tällä tavoin, jos veron erotus on eri kuin mitä itse maksaisi Suomessa), koska kertoivat, että heillä oli ollut ongelmia Suomen tullin kanssa. Halusin siis välttää mahdollisen kaksinkertaisen veronmaksun.

Kortilla maksettiin, jolloin veloitettiin vain siis postikulut, sormuksen ja timantin hinta dollareissa. Kaikki laskut yms. oli alusta asti selvää. Heidän online chat-palvelunsa oli myös hyvä. Suomessa sitten maksettiin UPS:n toimituksen yhteydessä tulli 2,5% hinnasta sekä verot 22% euroina.

Olen tosiaan tyytyväinen palveluun ja laatuun. Kunhan jo pääsisi sormusta pitämään..soviteltu sitä tosin on jo moneen otteeseen.. :grin:

Itse tilasin DOWista irtotimantin, ja olin myös erittäin tyytyväinen palveluun. Omaa kiveäni en ole arvioittanut, mutta kiva kuulla että joku on. Oliko marruska suomalainen arvioija yhtä mieltä GIA:n todistuksen kanssa? Missä vaiheessa maksoit alvin? Itselleni kiven hintaan lisättiin valmiiksi jotain maksuja, mutta jäi kyllä vähän epäselväksi että mitä ne olivat. Tullimaksuksi summa oli mielestäni liian iso ja sekä tulli- että alviksi vähän liian pieni..

Timskuni on nyt mummini kihlan kanssa sepällä enkä malta odottaa että saan sormuksen kotiin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten menee koot esim jenkkilästä tilatessa?

Mitä kokoa vastaa esim. USAn 7?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuossa on USA:n kokoja suomalaisiin muutettuna.

ringsize4.jpg

Tässä linkissä kaikkia muitakin maita. Saksa tässä listassa vastaa Suomea. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuossa on USA:n kokoja suomalaisiin muutettuna.

ringsize4.jpg

Tässä linkissä kaikkia muitakin maita. Saksa tässä listassa vastaa Suomea. :)

kiitoksia.. tulee ainakin tilattua oikean kokoinen jos ulkomailta tilaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, pitää käydä tutkimassa. Saisi niin paljon halvemmalla jos rohkenis tilata. Aiot siis arvioituttaa sormuksesi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, ilman muuta kysyn arvoa samalla kun sormusta pienennetään ja kaiverretaan, uteliaisuuttani vain.

Aluksi mietin, jos olisin käyttänyt sitä oikein kunnon arviossa mutta mitäpä sillä tekee. Sormus on sormessani niin kauan kuin henki pihisee ja näyttää minusta kauniilta. En siis tarvitse mitään pikkutarkkaa arviota.

Kesäkuussa viedään kaikki sormukset kiillotuksiin, kaiverruksiin yms. Sitten sen näkee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä meinattiin tilata amazon.comista..

jos jollain on kokemuksia niin kertokoon :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään