Guest Bagel

Uusiin vaihdetut sormukset: kuvia ja keskustelua

160 viestiä aiheessa

Oletteko vaihtaneet/aikeissa vaihtaa jossain välissä kihla- tai vihkisormuksen (tai vaikka molemmat) uuteen? Miksi - kauniimpaan, eri väriseen, erinäköisiin tai kokoisiin kiviin, kivettömäksi, kalliimpaan? Millaisia "pois menevät" sormukset ovat (mikä vialla)?

Aina parempi jos löytyy kuvia :)

Muokattu: , käyttäjä: -Tiitu-
yhdistetty aiheita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormukseni menee luultavasti vaihtoon jossain vaiheessa. Nykyinen kihlani on erittäin yksinkertainen ja haluaisin vaihtaa sen johonkin näyttävämpään sormukseen. Olenkin jo katsellut muutamaa solitairea sillä silmällä. ;) Varsinaisesti kihlassani ei ole mitään vialla, mutta ei se kuitenkaan paras mahdollinen ole. Vielä en ole tarkasti asiaa miettinyt, koska häiden takia ei ole paljon ylimääräistä rahaa käytettäväksi uuteen sormukseen ja pidän nykyisestänikin. Aionkin ostaa uuden sormuksen vasta sitten kun meillä on mahdollisuus ostaa sellainen sormus, jolla pärjään sitten loppuelämän. :)

Mielestäni kihla- ja vihkisormukset eivät ole sillä tavalla pyhiä esineitä, etteikö niitä voisi halutessaan vaihtaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kihlasormukseni on menossa vaihtoon, heti kun löydän uuden josta tykkään. Syy: Nykyisessä kihlassani on sellaisia kuvioita ja on NIIN litteä, ettei mikään vihki tule sen kanssa sopimaan (asia vahvistui kun käytiin katselemassa vihkisormuksia. Kaikki sormukset tuli melkein sen yli.) Lisäksi olen tykästynyt valkokultaan. Haluan vihkiini timantteja, ja mielestäni valkokullassa timantit ovat kaikkein kauneimpia. En siis halua erivärisiä sormuksia, vaan samaa linjaa.

Silloin kun kihloihin mentiin 3 vuotta sitten, ei vaan tullut mieleen sormusta valitessa, että sen pitäisi joskus sopia toisenkin sormuksen viereen....  ::):P Lisäksi kihlani on 14K, ja haluaisin että ne molemmat olis sitten 18K.

Tässä siis nykyinen kihlani (tää on kyllä huono kuva Kultatähden sivuilta):

WzQ-M4LF8793.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihi!  :-X Minä en kihlastani tai vihkistäni ikuna luovu  :-X Valkkasin kertalaakilla tarpeeksi nätit ja yhteen sopivat sormukset. Hintaa oli sopivasti enkä kyllä kalliimpia sormuksia kaipaa.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä olis kiva jos tää keskustelu pysyis ihan sillä linjalla, kuin mitä bagel kirjoitti/kyseli. Eli että jos ette ole vaihtamassa kumpaakaan, ei tarvii tulla tänne hehkuttamaan ihania sormuksianne. Kyllä mä sen uskon muutenkin.  :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sinänsä mä en tykkää vihki/kihlasormusten vaihtelusta, mutta en myöskään ala katselemaan epämieluisaa sormusta lopun ikää. Niinpä kihla vaihtuu.

Ja miksi? Haluan klassisen yhdistelmän, en pidä kihlastani (tai tarkemmin ottaen sen päälliskoristelusta), haluan laadukkaamman ja uniikin sormuksen. Kimallustakin tulee enemmän.  :)

*sormuskuvat vilautettu*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen vaihtanut uusiin. Alkuperäinen 4mm leveä valkokultainen vihkisormus, jossa yksi timantti hierretty runkoon. Tylsää.... :-/nyt vanhempana kun on enemmän rahaa, olen saanut mieheltä uusia sormuksia ja pidän vaihtelevasti fiilisten mukaan erilaisia. Miehellä sama rinkula, sille ei kuulemma tarvi uusia ostella, ellei entinen mene poikki/hukkaan. Kuvia laittaisin, jos osaisin... :-?

Olen naimisissa miehen, en sormusten kanssa ja ne on minulle koruja, ei taikakaluja. Voin olla myös täysin ilman sormuksia päiväkausia, töissä en saa pitää sormuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Himppu, jos sormuksesta on kuva nettisivulla, kopioi sen osoite ja laita osoite tänne [img ja -tagien väliin. Kaupan sivulta saat kuvan painamalla kuvan päältä hiiren oikealla näppäimellä, valitse properties (mikähän tää on suomeksi, ominaisuudet tms), maalaa osoite hiirellä ja ota hiiren oikealla näppäimellä "kopioi". Naikkareihin tultuasi paina "liitä". Jos taas kuvaa ei ole netissä, voit laittaa itse ottamasi kuvan esim. www.photobucket.com -tallennuspaikkaan. Ohje ton täällä: http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1120812773

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, tai yksinkertaisesti näytä kuvaa ja klikkaa vasenta siis oikeaa, ja sitten valitse "kopioi kuvan osoite".  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on kihla vaihtunut, 4mm keltakultainen perussormus vaihtui tällaiseen valkokultaiseen.

UKp-E_820.jpg

:-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisenä hääpäivänä vaihdettiin puolipyöreä peruskihla vihkin rungon mukaan (ovaali) teetettyyn sileään kihlaan. Tässä välissä käytin tosin vain vihkisormusta kun alkuperäinen kihla ja vihki eivät sopineet yhteen. Nyt on suunnitelmissa, että 2. hääpäivänä voisi lisätä muutaman kiven sileään sormukseen, vihkissä on yksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta swee, eikös ole varsin muodikasta laittaa kaks rivaria ja toisen päälle vielä isompi keskuskivi. Tosin pienemmillä kivillä, sulla taitaa olla yli kympeillä tehdyt nuo? Minkä kokoinen se keskuskivi on ja mitä meinaat tehdä sille, kaulakoruunko tms?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun vanha kihla "vaihdettiin" uuteen juuri ennen häitä. Aikoinaan, kun kihlauduimme, ostimme toisillemme suhteellisen kapeat noin 2,5 mm kihlat. Onneksi oltiin sen verran "kaukonäköisiä", että olivat puoliksi kelta- ja valkokultaa 18 karaatilla. Häiden tiimoilta oli selvää, että mies saa uuden vihkisormuksen, näyttävämmän ja tyylikkäämmän. Koska en halunnut miehen vanhaa kihlasormusta pöytälaatikkoon, tehtiin mulle meidän molempien kihloista tällainen uudistettu kihla:

kihla.jpg?dc=4675548160691339069

Miehen sormusta jouduttiin pienentään melkoisesti, mutta taidokkaasti tehtynä ei moista tietenkään jäljestä huomaa. Nyt aluksi lisättiin laattaistutuksella 3x0.03 karaatin kivet (W/vs/hionta hyvä), mutta haluaisin vielä tulevaisuudessa lisätä määrää kahdella tai neljällä :D. Edelleen sormuksen sisällä näkyvät molempien sormusten kaiverrukset, mikä lisää tunnearvoakin melkoisesti.

kuva_7.jpg?dc=4675554893668341829

Voishan tuota vihkiäkin joskus vähän fiksailla isomman kiven molemmin puolin... mutta ei ihan lähitulevaisuudessa kuitenkaan. Tahtoo noihin sormuksiin (varsinkin timantteihin :P) hurahtaa oikein kunnolla ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tarkoitus vaihtaa kihlasormukset kokonaan uusiin.

Nykyiset sormukset on halvimmat mahdolliset ja kaiken lisäks miehen sormus on mennyt jo muodottomaksi (soikeaksi) kun ovat niin ohuet rinkulat.

Ystävänpäivänä mies oli sitten ostanut minulle valkokultaisen sormuksen, missä on 5 eri väristä kiveä. Summan mutikassa kun oli sen ainoan sellaisen sormuksen ostanut, niin liian pienihän se oli. Joten se on nyt isonnettavana kun mies halus just välttämättä sen sormuksen.

Saan vasta sormuksen parin viikon päästä.

Kunhan saan sormukseni, niin sit olis lähdettävä katsastamaan miehelle uutta sormusta.

Laitan kuvan sormuksestani tänne kunhan eka saan sen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuurankukka: Kun sormustani katsoo suoraan sivultapäin, siitä ei näy juuri mitään. Se on siis niin litteä että se menee aivan sormea pitkin. Sitä on aika vaikea kuvailla. Omistan puolipyöreitä ja muunkin muotoisia sormuksia, ja niiden kanssa vertaillessa varsinkin on tämä asia tullut selville. Kultaseppä oli samaa mieltä kun käytiin katsomassa sormuksia, se on niin litteä että ainakaan esim. rivitimanttisormuksen (tai kanavaistutettujen timanttisormusten) kanssa se ei tule sopimaan.

Ehkä näitä sormuksia on monenlaisia, ja sinulla on sitten joku parempi versio? Ainakin eri levyisiä tällaisia näkyy olevan (siis ainakin 4mm ja 5mm, mulla on 4mm).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei alkuperäinen sormus varsinaisesti vaihtunut mutta pidän ortodoksiseen tapaan oikeassa nimettömässä valkokultaista sormustani, joka perinteen mukaan pitää naisella olla sileä hopeanvärinen sormus ja se on saman perinteen mukaisesti samalla kihla ja vihki.

Vasempaan nimettömään on hankittu rouvalle häiden jälkeen vähän bling blingiä, niin olen sitten muunkin maailman silmissä rouva. Toiseen sormuksista mies halusi kaiverruttaa meidän etunimien alkukirjaimet ja hääpäivän vaikkei se nyt varsinainen kirkossa esiintynyt vihkisormus olekaan.

Eli mun mielestä on täysin ok päivittää sormuksiaan mieluisammiksi.

Edit: kirj.härö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos mies olisi itse valinnut vihkisormuksen näyttämättä sitä etukäteen, olisiko sinulla pokkaa vaihtaa se, jos et siitä pitäisi? Vai onko toisen rakkaudella ja ihanalla ajatuksella suurempi arvo?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta on aika ihanaa - ja rohkeaa - jos mies käy omin päin ostamassa sormuksen. Eli pitäisi olla sitten todella epäonnistunut valinta, että menisin sen vaihtamaan. Se on miehellekin varmasti iso asia ja ylpeyden aihe, että morsio hyväksyy hänen valitsemansa sormuksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ainakin se tilanne, että me käytiin yhdessä katsomassa sormuksia, ja näytin sulholle mistä sormuksesta/sormuksista tykkään. Ja hän kävi sitten yksin ostamassa ne.

Meillä ei siis ollu niin, että sulho olisi valinnut itse sormuksen.

Nyt kun ollaan mietitty uuden kihlan (tai kihlojen, sillä luultavasti myös sulhon sormus vaihdetaan - halutaan samanlaiset/kaltaiset sormukset, koska tällä hetkellä ei ole) hankkimista, ollaan taas yhdessä käyty katselemassa niitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teetettiin vanhoista kihloista uudet kihlat ja minulle vihkisormus, syynä se, että vanhat kihlat oli molempien mielestä liian leveät. Lisäksi vanhaan kihlaan sopivaa vihkisormusta ei oikein löytynyt, lopputulos oli kertakaikkiaan liian leveä. Olen tosi tyytyväinen ratkaisuun, uudet sormukset ovat tosi hyvät. Minusta on aika kivaa myös se, että vanhat kihlat kulkevat nytkin mukana, mutta vain uusien sormuksien muodossa! Ne vanhat kihlat eivät ihan riittäneet kolmeen uuteen sormukseen, joten uusiin sormuksiin lisättiin kultaa jonkinverran. Teettäminen ei edes tullut kauhean kalliiksi, koska kulta ei tarvinnut ostaa paljoa! Kuinka kätevää!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla nykyinen kihla siirtyy oikeaan nimettömään. Ensin oli puhe vaihtaa kihlasta kiven väriä, mutta se osoittautui liian kalliikksi ja ehkä myös mahdottomaksi operaatioksi ja toiseksi kun aloimme katselemaan tälle sormukselle oikeanlaista paria, se oli mahdottomuus!! Mikään ei sopinut tämän viekkuun. Ei mallin, eikä minun silmän kanssa ;D Pikkasen tietenkin jää harmittamaan, koska olemme tämän minulle ostaneet kun olimme nuoria ja köyhiä :-X

Nyt sitten tilauksessa on timanttisormus, joka on paksuudeltaan n.1cm. Valkokultainen komistus, jossa 14kpl pieniä kiviä kahdessa rivissä!! sormuksen ylä ja alapuolelle hitsataan( ;D)kapeat valkokultaiset sormukset, jotta komistus on näyttävä ja bling bling ;D

Eli siis minulle ei edes tule uutta kihlasormusta, vaan 1 sormus joka ajaa kumpaakin asiaa!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt sitten tilauksessa on timanttisormus, joka on paksuudeltaan n.1cm.

Ja paksuudella tarkoittanet leveyttä etkä korkeutta :-? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla vaihtuu kihlasormus, koska vanha kihla on keltakultaa ja tuleva vihki on titaania. Tilasimme minulle uuden titaanisen kihlan, joka on hieman kapeampi mitä vanha kihla, koska vihki on sen verran leveä että vihkin ja kihlan yhdistelmästä tulisi liian iso. Olen ajatellut siirtää vanhan kihlan oikeaan nimettömään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vaihdamme sulhoni kanssa myös vanhat kihlasormukset uuteen naimisiinmenon yhteydessä. Aikoinaan mennessämme kihloihin valitsimme silloiselle opiskelijabudjetille sopivat sormukset, jotka olivat sileät keltakultaiset puolipyöreät ja 3mm leveät.

Vihkisormuksia katsellessani tulin siihen tulokseen, että valkokultainen timanttisormus näyttää omissa silmissäni paljon kauniimmalta kuin keltakultainen sormus. En osaa pitää samassa sormessa kahta eriväristä sormusta, joten vaihtoehdoksi jäi kihlan uusiminen valkokultaiseksi. Mulle teetetään vihkisormuksen rungon mallinen sileä valkokultainen kihlasormus.

Myös sulholle tulee siis uusi sormus ja siitä tulee myös valkokultainen, koska sulhonikin on sitä mieltä, että valkokulta sopii paremmin hänen "tyyliinsä". Sulhon uudesta sormuksesta tulee 5mm leveä flakka.

Vanhat kihlasormukset säilytämme ja myöhemmin niistä teetetään ehkä joskus joku koru, esimerkiksi mahdolliselle yhteiselle lapsellemme. Niillä on kuitenkin tunnearvoa meille, vaikka rahallisesti niiden arvo ei varmaan ole paljoa sataa euroa korkeampi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään