Guest SantsuX

Aurifaber

23 viestiä aiheessa

Hei!

Aurifaberin sivuilla on paljon kauniita sormuksia. Olisiko kenelläkään tietoa onko Helsingissä tai Lahdessa heidän jälleenmyyjiään? Heidän omilla sivuillaan ei mainita mitään asiasta, mutta ainakin Lahdessa sellainen kai on?

Samalla voisi kysellä onko kenelläkään kokemuksia ko. liikkeestä ja heidän palveluistaan? Pystyykö valmiita malleja muuttamaan oman näköisemmiksi tai onko heillä suunnittelupalvelua uniikkisormuksille jne. ??

Jos olette teettäneet heillä sormuksia tai ostaneet valmiita niin tänne saa laittaa myös kuvia sormuksista  :D

:-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyviä kokemuksia!

Tilasin vihkisormukseni heiltä viime kesänä ja kävin sitä varten Lahdessa, jossa otimme mitat ja suunnittelimme/muokkasimme valmista minua miellyttävää mallia kihlani kanssa yhteen sopivaksi. Sain juuri sellaisen sormuksen kuin halusinkin, palvelu oli erittäin hyvää (valmis sormus lähetettiin minulle kotiin postiennakolla, niin sitä ei tarvinnut edes erikseen lähteä Lahdesta hakemaan). Varaudu kesäaikaan muutaman viikon toimitusaikaan. Muistaakseni kultaseppä sanoi että heidän toimistonsa/verstaansa on muuttamassa Lahdesta Tampereelle. Mutta jos tämä on se sormus jonka tiedät haluavasi, niin vierailu Lahteen/Tampereelle kultasepän juttusille on ehdottomasti kannattava.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyviä kokemuksia myös. :) Mun vihkisormus on tulossa Aurifaberilta ja sormuksen suunnittelu ja muu yhteydenpito on tapahtunut sähköpostin kautta. Heille tuntuu olevan kaikki mahdollista.  ;) Mun päiväkirjassa on kuvia Aurifaberin tekemistä mallikuvista. Itse sormusta ei ole vielä tehty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ennu sulle suunnitellut sormukset on aivan upeita!! Siis niin ihania..varsinkin se viimeisin. Jos heiltä saa sormuksista noin hyviä kuvia suunnitteluvaiheessa, niin taidanpa laittaa heille sähköpostia.

Mä en ite ole kovin vaaleanpunainen ihminen, mutta se sun sormus on vaan niin kaunis  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen myös!

Kävimme tilaamassa minulle uuden kihlan valmiista mallistosta, mutta miehelleni kihla/vihki tehdään varta vasten suunnitelmtuna. Samoin oma vihkini on muokattu eräästä heidän valmiista mallistaan. kaikki toivomuksemme onnistuivat ja yhteensä näiden kolmen suunnitteluun ja keskusteluun paikan päällä meni n. 20 minuuttia. Valmiit sormukset on vielä näkemättä.

Ilmeisesti ei ole enää muuten Lahdessa, koska sanoivat, että muuttivat Tampereelle Lahdesta. Eivät siis sanoneet perustaneensa toista liikettä Tampereelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aurifaber oli yksi paikka, josta kyselin mahdollisuutta teettää vanhan mallin perusteella vihkisormukseni. Asioin sähköpostitse, ja palvelu oli nopeaa, asiallista ja ystävällistä. Hinta-arviot ja arvio lopputuloksesta kuvan perusteella olivat varsin kohtuullisia. En päätynyt teettämään sormusta heillä mm. sijainnin takia, mutta tämänkin asioinnin perusteella voin kyllä heitä suositella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aurifaber sijaitsee nykyään Tampereella Finlaysonin alueella, siinä elokuvateatteri Plevnan kupeessa. Ite kävin kyselemässä jo tälläi ennakkoon vihkisormuksen teettämistä ja sain hyvää palvelua. Tekevät just noi kuvat etukäteen, mikä on ihan loistojuttu, koska muuten on aikas vaikee edes arvailla lopputulosta kun teettää yksilöllisen sormuksen. :) Mun kaveri on teettänyt vihkisormuksensa siellä (sillon kun Aurifaber oli vielä Lahdessa) ja kaikki toimi todella hienosti. :) En oo kuullu muuta kun positiivista ja 99 % varmuudella meinaan teettää oman sormuksen siellä. Toi 1% epävarmuus johtuu siitä etten oo käyny hinta-arvioita kysymässä vielä mistään muualta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kyselin tarjousta Aurifaberilta yksilölliseen vihkisormukseeni, mutta päädyin teettämään muualla, koska hinta-arvio oli heillä paljon kalliimpi kuin siinä paikassa, mihin päädyin. Halusin sormukseen kahta kokoa timantteja, joissa selvä kokoero. Aurifaberilla oltiin aika varovaisia ensin kivien koon suhteen, ja jouduin useasti sanomaan, että ei kun isompaa. No ei siinä vielä mitään sinänsä, mutta lopullinen hintatarjous oli kalliimpi kuin valitsemassani paikassa, josta saan sitten enemmän timantteja halvempaan hintaan. Kyse kuitenkin tasan saman laatuisista kivistä! Eli hintavertailua kannattaa aina tehdä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen Katja A:n kanssa samoilla linjoilla. Teetin sormuksen toisaalla ja säästin reilut 600 euroa. Kyseessä on lähes identtinen sormus ja vielä vähän isommalla timantilla. Eli vertailkaa hintoja! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kenelläkään tätä sormusta? Näin tämän mallin Aurifaberin sivuilla ja ihastuin heti. Onko runko kuinka leveä? Ja onko sormus jämäkkä? Kun en haluaisi sormuksen olevan heti mutkalla ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto

Uudessa ketjussa kyseltiin tästä sormuksesta:

AF1_n1_6_15.jpg

Aurifaberin sivuilla kerrotaan, että rungon leveys on 6 mm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselin kans kolmannen sormuksen teettämistä vihkin ja kihlan kaveriksi ko. liikkeestä ja tarjous oli n. 110 % kalliimpi kuin muissa liikkeissä, joiden työtä täällä on myös kehuttu  :o  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nosto

Uudessa ketjussa kyseltiin tästä sormuksesta:

AF1_n1_6_15.jpg

Aurifaberin sivuilla kerrotaan, että rungon leveys on 6 mm.

Lähinnä mietin tuota paksuutta, sanavalintani oli vain väärä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika jykevältähän tuo näyttää, ja Aurifaberin sormukset ovat laadukkaita (ja hintavia). Koita tiedustella Aurifaberilta, sivuilta löytyy varmaan yhteystiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ylläolevat sormukset tilattu, nyt vaan odotellaan kuumeisesti heinäkuun alkua että saa sen käyttöön   :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että kun jo olisi 16.6...... silloin saadaan sulhon kanssa sormukset kotiin..... eli Aurifaberilta tilattu kummallekin vihki..... ensiluokkaista palvelua, lisäksi tilasin heiltä sulholle teetetyt kalvosinapit ja solmioneulan..... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mahtoikohan olla noin 200e..... ovat mattahopeaa ja jokaisessa osassa on pieni musta timantti istutettuna.... ovat mun häälahjani sulholle... itse suunnitellut ja käsintehdyt... halvemmalla toki olisi pääässyt jos olisi valmiina ostanut, mutta nyt ne ovat juuri minulta juuri hänelle.... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitä mieltä olette tästä jos olisi valkokultainen?

http://eshop.aurifaber.fi/product_details.php?p=1233

Edo on minun makuuni todella kaunis sormus niin valko- kuin keltakultaisena. Ko. malli oli myös minulla pitkään harkinnassa vihkisormukseksi Sandbergin Poutapilvi-malliston A-12:n kaveriksi. Lopulta päädyin kuitenkin tilaamaan uniikkisormuksen Sandbergilta, kun aivan haluamani kaltaista rinkulaa ei ole löytynyt valmiina.

Mahdollisesti Edo tulee sitten vuosipäivälahjaksi. :3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli Aurifaberilta sormukset :-X

Mulle tuli vähän muokattuna mallistosormus ja sulhaselle suunniteltiin ihan oma (tai siis seppä suunnitteli ja me valittiin suunnitelmista paras).

Todella hyvää palvelua ja laadukasta työtä! Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan vähän vanhaa ketjua. :) En voi kuin kehua Aurifaberin työnjälkeä! Viime vuonna päädyimme kihlasormuksen teettämiseen, kun ei haluttua löytynyt valmiina. Sain aivan ihanan platinasormuksen sinisellä safiirilla ja koristeellisilla kaiverruksilla. Kävimme parissa kultasepänliikkeessä Tampereella ja Aurifaber erottui joukosta ylivoimaisesti sillä, ettei toiveita heti lytätty, vaan suunniteltiin sellainen toimiva sormus, joka oli sen näköinen kuin toivoin. Muualla mm. kieltäydyttiin tekemästä platinasta, syynä todennäköisesti materiaalian vaikea työstettävyys, mutta meille väitettiin, ettei sellaista voi tehdä koska se ei kestäisi ja kivi hukkuisi saman tien jne. Nyt vuotta myöhemmin toiveideni mukainen platinasormus on edelleen täydellinen ja mielestäni kaunein sormus, mitä olen ikinä nähnyt! :wub:

Nyt meillä on vuorostaan vihkisormukset työn alla, tällä kertaa tulee titaania. (DI-mies innoistui avaruusrakettimateriaalista!) Jälleen kerran palvelu on ollut mukavaa, enkä malta odottaa  että päästään ensimmäisiin sovitteluihin ja suunnittelemaan kaiverrukset. Teettäminen on siinä mielessä järkevää, että saa takuulla sen mistä tykkää, kun minullakin on vähän koukeroinen maku. : )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään