Elvi81

Kuinka aikaisin ostitte vihkisormuksen?

424 viestiä aiheessa

Häät elokuussa ja sormus tilattiin eilen. :-X

Mennään maksamaan se todennäköisesti ensi viikolla ja sitten saadaan se kotiin odottelemaan h-hetkeä. Miehen pitää vain piilottaa se hyvin, etten hypistele sitä jatkuvasti  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häihin on jotain kax ja puoli kuukautta mutta sormuksia ei oo vielä hankittu. Ajateltiin mennä katselemaan tässä lähi aikoina. Kyllä mielestäni vielä ehtii. Tai ainakin me ollaan yleensä aika nopeita tekemään tollasia päätöksiä, joten luotan, että löytyy hyvät. Meille molemmille tulee siis vihkisormus, koska kihlasormuksia ei olla hankittu ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häihin 4 kk, tilasimme ne kultasepältä noin kuukausi sitten. Hän tekee ne meille tilaustyönä, valmistuvat toukokuun loppuun mennessä. Eli 2 kk ennen häitä saadaan sormukset kotiin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen töissä alalla ja välillä tulee eteen morsiamia, jotka tulevat hankkimaan sormusta vajaa viikkoa ennen häitä  :o. Yleensä nämä morsiamet kuvittelevat, että liikkeessä on kaikkia sormuksia joka kokoa ja hämmästyvät kun kuulevat, että sormus täytyy tilata/tehdä oikean kokoisena. Olisi hyvä olla liikkeellä vähintään kuukautta ennen häitä, mieluiten aikasemmin. Kivempihan se on kultasepän tehdä sormus ajan kanssa ja kunnolla eikä hätiköiden parissa päivässä, kyllähän siitä laatukin kärsii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Citronellan kommentin jälkeen hävettää tunnustaa, että sormukseni tilattiin kaksi viikkoa ennen h-hetkeä ::)

Onneksi tiesin mitä halusin ja toimitusaikakin oli tiedossa etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin tässä juuri itsekin, että missä vaiheessa sen sormuksen voisi ostaa. Olen nimittäin näiden sivujen avulla löytänyt aivan upean sormuksen, kyselin sen saatavuudesta sähköpostilla ja he sitten lähettivät sormuksen samantien Jkl:n liikkeeseen jostain muusta liikkeestä. Sormus saapui eilen ja kävin sitä yksin sovittamassa, ja sormus oli ihan mieletön  :-X vieläpä juuri oikean kokoinenkin. Tänään tai huomenna mennään sulhon kanssa sitä yhdessä katsomaan. Hintaa olen vääntänyt nyt muutaman sähköpostin verran, saa nähdä mihin päädytään. Kysyin myös, että kuinka kauan sormusta on saatavilla, sillä ei ehkä ihan vielä tekisi mieli sitä ostaa, kun aikaa on kuitenkin niin paljon vielä. Ja emme ole oikeastaan vihkisormuksia vielä edes muualta etsineet, täytyy ainakin jonkinmoinen kierros tehdä muihin liikkeisiin ennen kuin päätän tuon sormuksen ostaa...

Jos sitä miettii, että miksi ei sormusta voisi näin aikaisin ostaa, niin eipä kyllä tule mieleen mitään syytä. Sitäkään kun on turha miettiä, että jos sormukseen ehtii kyllästyä kun näin aikaisin ostaa, sitähän on tarkoitus katsella sormessa (toivottavasti) vuosikymmenet  :-X Jos vain rahaa on sormus nyt ostaa, niin todennäköisesti kyllä kaupat juuri tuosta sormuksesta teemme, on se vain niin kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin eilen vilkasemassa sormuksia ja vajaan puolen tunnin etsinnän jälkeen löytyi sopivat ja ostettiin ne (siis meille molemmille tulee vihkisormus, koska kihlasormuksia ei olla ostettu). Nyt ovat kaiverrutettavana ja mun sormus myös pienennettävänä. Ja ihanat sormukset löytyi!   :-*

Eli kyllä sen hyvin ehtii, valinnan varaa löytyy. Mutta kultasepälle kannattaa toki antaa aikaa. Meillä nyt reilut kax kuukautta häihin, joten kultaseppä saa rauhassa tehdä työnsä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät heinäkuun lopussa tänä vuonna ja viime viikolla ostettiin vihkisormukset. Oli yllättävän vaikeaa kun on niin monia kauniita sormuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkien selvittelyjen jälkeen (kuka tekisi mieleiseni sormuksen ja millä hinnalla) tilasin eilen kultasepältä sormukseni. Tekemiseen menee ehkä kuukausi tai niillä main. Häät on kesän alussa, joten ei olla erityisen ajoissa, jos nyt ei myöhässäkään. Toisaalta en halunnutkaan seisottaa valmista sormusta kaapissa pitkiä aikoja, kävisin sitä muuten hypistelemässä joka päivä, ja haluan että sormus on vielä minulle ihan "uusi" hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole ollut vielä hirveästi puhetta siitä, että koska mennään sormuskauppaan. Sen sijaan sulho on kyllä kovasti kysellyt mitä sen pitää maksaa... ;)

Häät 22.7., eli eiköhän tässä joskus kevään aikana sinne kauppaan saakka päästä  :D:-X :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään kesäkuussa Lahteen kultasepälle, ja jos katselemani sormus on se oikea tilataan se silloin. Häät tammikuussa 2007.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin sulhon kanssa maaliskuun alussa hieman kiertelemässä kultasepänliikkeitä ja muutama erittäin ihana sormus löytyi. Eilen käytiin sitten tekemässä kaupat  :-X Otettiin myös uudet kihlat, valkokultaiset haluttiin. Eli siis n. 4 kk ennen h-hetkee tuli hankittua timantit  ;D

Sormus tulee valmiista mallistosta, mutta tehdään kuitenkin "mittatilaustyönä". Kuukauden päivät menee ennen kuin valmistuu. Ja kaiverruksiin saa varata noin viikon.

Nyt kannattais hankkia sormukset, jos vaan mieluinen löytyy. Kullan hinta meinaa on nousemassa ja kesällä saattaa olla jo reilusti hintavampaa.

Meidänkin uusien kihlojen hinta oli noussut nyt maaliskuun aikana 10 eurolla, mutta saatiin vanhaan hintaan, kun oli lappunen mukana ekasta sovituksesta, jossa oli hinnat valmiina  ;D Ja saatiin tietysti myös alennusta muutenkin, timanttisilla oli koko maaliskuun ale.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen käytiin ostamassa minun vihkisormus!! Sulholle ei tule uutta sormusta, ainoastaan kaiverrus kihlaan. Oltiin kyllä käyty katselemassa sormuksia jo aiemmin ja silloin juuri tuota ostamaamme sormusta ei kaupasta löytynyt. Se tilattiin kauppaan ja rakastuin siihen heti eilen kun näin sen. Eli vajaa 2 kk ennen häitä sain sormukseni.   :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomenna ostetaan sormus, jos se vaan näyttää yhtä hyvälle oikeasti kuin kuvassa. :) Häihin aikaa nelisen kuukautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin sormus jo joulukuussa, kun sattui kaunis ja sopivan hintanen eteen. Kokeilin sormusta sormeeni tuossa pari päivää sitten ja huomasin, että sormushan pyörii sormessa! Joudutaan siis pienentämään..En ois uskonu, että laihtumisen myötä olis lähteny "kiloja" sormestakin...No, onneks ei ollu vielä kaiverrettu, ja sitä on kuulemma helppo pienentää.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ostettiin sormus jo joulukuussa, kun sattui kaunis ja sopivan hintanen eteen. Kokeilin sormusta sormeeni tuossa pari päivää sitten ja huomasin, että sormushan pyörii sormessa! Joudutaan siis pienentämään..En ois uskonu, että laihtumisen myötä olis lähteny "kiloja" sormestakin...No, onneks ei ollu vielä kaiverrettu, ja sitä on kuulemma helppo pienentää.  :)

Mä taas huomasin eilen vihkisormusta sovitellessa, että mun kihla on liian suuri. Näin kun sitä pitää yksin, ei huomaa kuinka iso se on, mutta vihkin kanssa, joka on just sopiva, huomaa, että kihla pyörii sormessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin tammikuun lopulla kattelemassa sormuksia ja tilattiinkin kultasepältä sit haluttu malli. Pari viikkoa sitten kävin sovittamassa sormuksen runkoa, että on sopivan kokoinen. Eilen sitten haettiin itse sormus. Ja häihin on aikaa vajaa 2 kk. Nyt ei vaan millään malttais jättää sitä sormusta siihen laatikkoon, tekin mieli heti se ottaa käyttöön, niin ihana se on.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään ajattelin lähteä jutskaamaan kultasepän kanssa, että minkäslaiset sormukset meille tehtäisiin. Reilu pari kuukautta olis vielä aikaa ja meillä on aika selkeä kuva siitä minkälaiset sormukset haluamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin sormukset n. kuukausi sitten, ja saatiin ne tällä viikolla kaiverrettuina. Eli noin 4 kk ennen hankittiin sormukset.  :-X

Enkä millään malttais pitää näppejäni erossa siitä ihanuudesta.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saan varmaan osakseni pitkiä katseita...Mutta oma sormukseni on tilauksessa ja häihin on vielä aikaa yli vuosi.

Löytyi kerrassaan kaunis ja juuri minun näköiseni sormus. Itseni tuntien, kun hyvä löytyy, se on silloin siinä eikä enää tarvitse miettiä ;D Sormus on kauniimpi ja arvokkaampi kuin olin uskaltanut edes toivoa saavani ja aika paljon erilainen, mitä pelkkien kuvien/mallien perusteella olin katsellut ennen sovittamista. Rakas miehekkeeni totesi päätöstä pähkäillessäni, että jos oikeasti sen haluat, se on sinun :-X Että näin meillä, aikainen mato ja niin ettepäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun sormukseni hankittiin pari kuukautta ennen hääpäivää, sulhasen sormus on vielä työn alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans aikanen mato! ;D Oon jo useemman kuukauden ihaillu yhtä ja samaa sormusta, vaiks yleensä mun mieli muuttuu tosi nopsaan... Siitä päättelin, että toi on mun, ja tänään mennään kultasepälle sitä teetätyttämään! En usko et mun mieli tosta enää muuttuu, vaiks aikaa onkin vielä häihin. Jo ennen ku ruvettiin häitä järkkäämään, unelmoisin sen tyylisestä ja näköisestä sormuksesta. Sit näin netissä kuvan ja ihastuin hetpaikalla. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän myöhään meillä meni tilauksen jättäminen, kun kultasepän säköposti ei tullut perille ja minä luulin että tilaus on jo otettu sisään. No toivottavasti ehtivät, häihin enää puolitoista kuukautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en sit tosiaankaan ole early bird... 1 kk ja vajaa 3 vkoa häihin ja eilen laitoin sormuksen tilaukseen (teetetään). Aikaisin alkoi haaveilu vaan suht myöhäiseksi meni toteutus. ::) ;D Kyllä tässä ajassa ehtii sormuksen kuitenkin väsätä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään