Jump to content
Naimisiin.info

Mustia timantteja sormukseen


kyyskyys

Recommended Posts

Heippa!

Mulla on kihlasormuksessa musta timantti. Jotkut ei niistä pidä, koska ovat laadultaan huonompia kuin kirkkaat. Itse rakastan sormustani, ja sehän on tärkeintä.

En alunperin ollut harkinnut mustaa timanttia, mutta kun näin sormukseni en olisi voinutkaan ajatella laittavani sormeeni mitään muuta. Kannattaa kipittää kultasepänliikkeeseen, siellä osataan auttaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Törmäsin täällä eka kertaa moiseen tuossa "sulhasella kaksi sormusta" -ketjussa.

Tänne sais laittaa lisäinfoa tai jos on kokemuksia ko. timanteista!

Jotain kuvia ja juttua löysin äkkiseltään sivulta http://www.mysolitai...amp;intMyPage=1

What are Black Diamonds, as seen in most jewelry?

Black diamonds are typically enhanced. Black diamonds are genuine diamonds treated with radiation to make their color appear black. Under normal lighting conditions the color enhanced "black" diamond looks black. However, it is actually very dark green. To observe the very dark green color, a fiber-optic light source can be placed near a thin edge of the diamond (such as the girdle or culet). This allows the light to illuminate some of the interior of the stone. The very dark green color that becomes visible is commonly seen in enhanced black diamonds. The very dark green color that is seen is never seen in natural diamonds. It is a result of radiation treatment.

Are there natural black diamonds that are not treated?

Yes, a natural black diamond has color that is the result of numerous inclusions. Most of these inclusions are graphite. Due to the high amount of these dark inclusions, natural black diamonds are generally opaque. Also, because of these high inclusions, the diamonds very easily fracture and are difficult to cut. Making them difficut to polish and finish.

There are some large, natural black diamonds that are relatively famous: the Black Star of Africa at 202.00 cts. and the Black Orfloff, at 67.50 cts.

Should I ask for a "natural" black diamond in my jewelry?

Many people want natural gems and diamonds. An enhanced black diamond is a natural diamond that is treated to obtain uniform color. It is typically much better quality than a "natural" black diamond due to the nature of its inclusions. Enhanced black diamonds are stunning when set with contrasting white diamonds. To receive a black diamond is to receive a genuine diamond. The classy appearance of the black diamond has led to its growing popularity. It is an elegant gem with a rich look!

Muokattu: , käyttäjä: -Tiitu-
Yhdistetty kaksi ketjua
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 months later...

Rakastuin tänään häämessuilla mustiin timantteihin. Aikaisemmin olin niitä katsellut, mutta kun tänään näin niitä livenä ja pääsin kokeilemaan niitä titaanisen kihlani rinnalle, se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Mustat timantit näyttivät upeilta tumman titaanin kanssa. Kokeilin samaa sormusta tavallisillakin timskuilla, mutta eivät vetäneet vertoja mustille. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Miehen leveeseen valkokultaiseen sormukseen upotettiin viisi mustaa timanttia tasaisesti ympäri sormuksen. Olivat jtn 20€/kpl tingitty hinta ja sepän työt 200e. Mutta eihän se hinta ratkaise. Näillä miehen mustilla timanteilla on samanlainen takuu kuin omassani olevilla "kunnon" timanteilla. Eli jos irtoaa tms niin saa aina korjautettua ilmaiseksi kunhan on vaan timanttipassi tallessa.

Puhdistukset yms kuuluu hintaan..

Voin laittaa kuvia miltä näyttää, mutta itse tykkään miehen sormuksesta kovasti. Ja mies myös! :-X

Muokattu: , käyttäjä: MinnaH
Link to comment
Share on other sites

Aloitusviestissä ei oikeastaan otettu kantaa luonnollisen mustien tai sädettämällä mustaksi muuttuneiden timanttien hintaan. Pelkästään siihen, että luonnollista mustaa timanttia on hankalampi työstää kuin keinotekoista ja luonnollinen timantti myös lohkeaa helpommin kuin keinotekoinen.

Keinotekoinen musta timantti oli ainakin minulla halvempi kuin vastaava kirkas. Epäilen hintaeron johtuvan siitä, että mustiin timantteihin voi käyttää väriltään huonolaatuisempaa timanttia, kuin mitä kirkkaalta timantilta vaaditaan. Itselläni on sormuksessa yksi kooltaan pienehkö musta timantti, joka taisi maksaa 50 euroa. Olisikohan vastaavan kirkkaan timantin hinta ollut miltei kaksinkertainen.

Kannattaa käydä kultasepillä katselemassa timanttivaihtoehtoja. Itse ihastuin myös ruskeaan timanttiin, vaikka lopuksi päädyin kuitenkin mustaan. Kultasepät osaavat myös antaa jonkinlaista hinta-arviota, eikä kysyminen maksa mitään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Täällä myös yksi mustiin timantteihin rakastunut morsian :-X Onko teillä kuvia mustatimanttisista sormuksista...Yritän tähän liittää oman suosikkini, jota en valitettavasti sarjatuotantosormuksena saa, koska miulla on niin pieni sormi, mutta jonka haluaisin teettää :)

C19075.jpg

:-X:-X:-X

kuvan sormus on kihlasormukseni jonka sain kuukausi takaperin....<3 mies oli ihan itse valinnut ja nappiin meni....sopii kuulemma vaatteideni väriin jotka yleensä ovat mustia....

tähän asti olen ollut kirkkaan kiven ja timantin käyttäjä mutta nyt sain kuulemma modernimman sormuksen <3

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

petra, minulla on myös samanmoinen sormus kihlana :) Haluaisin vihkiinkin mustia timantteja, mutta en ole mieleistä löytänyt ainakaan tähän mennessä. Täytynee ottaa lomaviikolla sormusliikespurtti, ja jos mieleistä ei ala vieläkään näkyä, niin edessä taitaa olla teettäminen..

Ja lisäyksenä: kyllä mustat timantit on sitten kauniita! :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Täällä myös yksi mustiin timantteihin rakastunut morsian :-X Onko teillä kuvia mustatimanttisista sormuksista...Yritän tähän liittää oman suosikkini, jota en valitettavasti sarjatuotantosormuksena saa, koska miulla on niin pieni sormi, mutta jonka haluaisin teettää :)

C19075.jpg

:-X:-X:-X

kuvan sormus on kihlasormukseni jonka sain kuukausi takaperin....<3 mies oli ihan itse valinnut ja nappiin meni....sopii kuulemma vaatteideni väriin jotka yleensä ovat mustia....

tähän asti olen ollut kirkkaan kiven ja timantin käyttäjä mutta nyt sain kuulemma modernimman sormuksen <3

Minäkin olin varma haluavani kihlasormukseksi max. 3mm kapean ja yksinkertaisen timanttirivisormuksen, mutta tämän nähtyäni ei muut sormukset enää paljon kiinnostaneet! Sanoin samaa myyjälle, pukeudun itsekin mielelläni mustaan ja tämä näytti ihan minulta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

http://www.kultajousi.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=C28300 siinä sormus joka tulee vihkisormukseksi , sekä huomen lahjaksi toinen samanlainen :)

Kihlasormus jää siihen väliin :) ja se on semmoinen todella erikoinen, minkä sulhanen valinnut tietämättäni :)valkokultanen 7 timantilla...mutta kuvio sellainen että kaikki sormukset ei siihen käyneet..."ilmeisesti olivat liaan kallita " :D No ei edes ollu, mut ei sopineet kihlan kanssa yhteen :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mustia timantteja! Törmäsin koko asiaan Buzzfeedin kautta ja sitten googlamalla löytyi tämä ketju!

 

Mulla on siis sileä mattapintainen valkokultainen sormus, jolle haluaisin kaveriksi samanlaisen timanteilla. Aloin miettiä, että mustat timantit olisivat upeita mattapintaisen valkokullan kanssa.

 

Miten yleisesti näitä on saatavilla? Jos marssin kultasepänliikkeeseen, niin ymmärtävätkö, mistä puhun?

 

Pelkästään sana mattapintainen tai sulhasen raastettu pinta olivat muutama vuosi sitten nimittäin sen verran vaikeasti ymmärrettäviä, että en jaksaisi enää väittelyä myyjien kanssa..

Link to comment
Share on other sites

Jos marssin kultasepänliikkeeseen, niin ymmärtävätkö, mistä puhun?

 Meille ainakin myyjä Puustjärvellä ehdotti mattapintaista valkokultaista sormusta mustalla timantilla, kun sanottiin että mies haluaa sormukseensa kiven. Samoin mustia timantteja ehdotti pari kultaseppää kun on kysytty teettämisestä. Eli aika yleisiä taitavat olla nykyään.

 

Joskin joissakin liikkeissä pyöritellään päätä kaikenlaisille muille miesteen sormuksille, paitsi kiiltäville perusrinkuloille... Eli niitäkin löytyy.  :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

Jos marssin kultasepänliikkeeseen, niin ymmärtävätkö, mistä puhun?

 Meille ainakin myyjä Puustjärvellä ehdotti mattapintaista valkokultaista sormusta mustalla timantilla, kun sanottiin että mies haluaa sormukseensa kiven. Samoin mustia timantteja ehdotti pari kultaseppää kun on kysytty teettämisestä. Eli aika yleisiä taitavat olla nykyään.

 

Joskin joissakin liikkeissä pyöritellään päätä kaikenlaisille muille miesteen sormuksille, paitsi kiiltäville perusrinkuloille... Eli niitäkin löytyy.  :girl_mad:

Juu, huomasimme. Minä siis halusin mattapintaisen itselleni ja sulhanen ihan raastetun pinnan. Neljännessä liikkeessä meitä kuunneltiin.

Kihlasormus pitää joka tapauksessa hiotuttaa mataksi uudelleen, joten ne mustat timantit muuten samanlaiseen vihkisormukseen voisivat olla hyvä ajatus. Pitänee kysellä kultasepältä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mun pitää vielä päättää, että otanko vihkisormuksen mustilla vai kirkkailla timanteilla. Materiaali sormuksessa on rodinoimatonta valkokultaa. Mallikappaleessa oli mustat timantit ja ne sopi siihen ihan mielettömän hyvin, kuten myös mun tyyliin, joka on gootahtava. Toinen mallisormus oli sitten kirkkailla timanteilla ja rodinoitu, ne taas sopivat hyvin yhteen. Mustat timantit olivat kaikkiaan 100€ halvemmat, joten tuolla hinnallakaan ei asiaa ratkaistu. Lopputulos oli sitten se, että sormukseen laitetaan kirkkaat timantit, mutta niitä ei vielä kiinnitetä vaan menen siinä vaiheessa katsomaan sormusta ja teen lopullisen ratkaisun kummat timantit laitetaan. Tämä oli minusta myös erittäin hyvää palvelua ko. kultasepältä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...