Palvelu kultasepänliikkeissä


Jäänainen

Recommended Posts

Mä oon saanu lähinnä tosi hyvää palvelua. Ainakin Lahdessa Löwenmarkilla ja Tampereella Andreasenilla oltiin tosi mukavia ja suhtautu meihin hyvin, vaikka ollaan nuoria. Tampereella Kultajousessa oli myyjät vähän nihkeitä, ilmeisesti ajatteli, ettei meillä ole rahaa. Lahden häämessuilla Laatukorun ständillä oli tosi mukava nainen ja myöhemmin kun kävin liikkeessä niin olivat silloinkin tosi mukavia ja auttoivat mielellään.

Käytiin Tampereella myös jossain muussa liikkeessä, mutta siellä kukaan ei huomioinu meitä ollenkaan niin eipä jäänyt rahat siihen kauppaan. En nyt kyllä muista mikä sen paikan nimi oli.

Tuntuu kyllä, että sillä on väliä minkälaiset vaatteet sattuu päällä olemaan. Ja tietysti tukka ja meikki kannattaa laittaa hyvin jos haluaa noissa isoimmissa ketjuissa saada palvelua. Mutta tää nyt on tietysti vaan mun mielikuva asiasta.

Link to comment
Share on other sites

Mulla ei kyllä juuri ole hyvää sanottavaa Porin kauppojen palvelusta. Kun on nuori ja etsii vähän erilaisempaa sormusta (titaanista) niin ei tahdo millään saada palvelua. Ainakin kahdessa Kultajousessa ja Timanttisilla saatiin aika ynseää palvelua. Puhumattakaan siitä, että niitä titaanisia malleja ei ollut kuin kaksi(!). Joten ihan suosiolla jätettiin sormusten ostaminen noista liikkeistä. :girl_mad:

Muokattu: , käyttäjä: haave
Link to comment
Share on other sites

Mun kokemus ainakin on se, että nuorena, ei-niin-rikkaan näköisenä on melko hankala saada oikeasti hyvää palvelua sormusostoksilla.

Sama kokemus täällä. Samasta kaupungista ollaan ostettu sekä kihlat että vihkit ja esim. mun huomenlahja, ja on se jännä miten samoiltakin myyjiltä saa ihan erilaista kohtelua sen mukaan, miten on pukeutunut. Meikattuna nahkakäsilaukun ja korkokenkien kanssa olen ihan oikeasti saanut paljon parempaa palvelua ja helpommin alennuksia kuin silloin kun olin lenkiltä tulossa. Avon sormusta käytiin katsomassa ennen avon töihin menoa, avolla asuna verkkarit ja lippalakki... Meille ei edes meinattu tilata sitä sormusta vaan sain vänkätä pitkän aikaa että kyllä, se me halutaan ja maksetaan sitten kun se tulee. Kun sormuksen olisi pitänyt tulla, niin avo meni normivaatteissa sitä kyselemään ja heti palvelu oli ystävällisempää ja avon odotellessa soitettiin pari puheluakin.

Eli siis, kanssasisaret, rahalla saa ja hevosella pääsee: merkkiaurinkolasit otsalle ja kalleimman käsilaukun kanssa sinne sormusostoksille. Ainakin Lappeenrannassa.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se vähän siitäkin riippuu sanooko "katselevansa", "etsivänsä" vai "hakevansa" sormusta. Minä ja mun mies oltiin kateltu etukäteen noita häälehtien sormusmalleja, ja mietitty mikä ja minkälainen miellyttää. Varsinkin mulla oli hyvin tarkka mielipide asiasta.

Satuttiin oleen oulun kärkkäisellä kesällä ja koska kihloihin menosta(joskin vielä vailla kosintaa) oli ollut puhetta niin poikettiin siihen kultakauppaan katteleen miltä sormukset sormessa näyttäis. Valikoima oli suppea, mutta yllärikseni hyvältä näytti aivan muunlainen yhdistelmä kuin mitä olin ajatellut. Jätettiin sormukset kuitenkin vielä ostamatta. Palvelu oli semmosta "jaa, pitäis nuorten saada sormukset, tällaista löytyisi" eli aika "perus".

Toisin kuin oli luvannut niin ukko kosikin vailla sormusta ja koska oltiin kummatkin tykätty sekä sandbergin että tillanderin sormuksista ja niitten flakka malleista niin katottiin illalla mikä paikka oulun lähellä ko. sormuksia myy ja sattui olemaan "Oulun koru". Mentiin sitten sinne ja esitettiin että flakka kihloja etsitään. Siinä oli vanhempi herra myymässä sormuksia ja saatiin TOSI hyvää palvelua. Saatiin vertailla, sovittaa, yhdistellä, katsoa kauempaa peilistä, miettiä itse, miettiä yhdessä ja sanoi hänkin mitkä on ollut suosittuja yms. Välillä kauhisteltiin hintoja, mutta hän sitten selitti mitkä siihen vaikuttaa (lähinnä seokset, karaatit ja vihkisormuksissa timanttien laatu). Kultaheloja ei kaupasta löytynyt mutta muunlainen hyvä yhdistelmä. Systeri oli joskus vinkannut että kannattaa kysyä tarjouskuponkia vihkisormukseen, jos sen tulee samasta paikasta hakemaan. Mies sanoi että sellaista hän ei voi myöntää, mutta jos ostetaan kaikki samasta paikasta niin sillon saadaan alennusta. Aika iso alennus tulikin, koska saatiin melkeen kihlat ilmaiseksi. -Näin siis kun päädyttiin sekä vihki, että kihlasormuksissa aiemmin mainittuihin valmistajiin. Kaiverrus saatiin reilun tunnin sisälle ja oli AIVAN IHANA!

Aloin talvella epäileen valintaani, ja kaiverrusreissulla samassa kaupassa vertailin taas muita kihloja. Parempi löytyi, mutta myyjä(tällä kertaa noin viiskymppinen nainen) sanoi naama virneessä sormuksen olevan sama kuin mikä minulla jo on, omani oli vain naarmuuntunut siinä reilun puolen vuoden aikana!! :girl_haha: Kysyttiin voisiko kaiverruksen tehdä sama hlö joka kaiversi kihlat ja sekin onnistui. Koska sormukseen ei mahtunut kummankin nimi niin myyjä kaiversi kirjaimet piirrustukseni mukaan ja kaiken lisäksi sain vaihtaa vihkisormukseni kokoa isompaan!!! Eli ei voi kuin suositella. Tosi hyväntahtoista ja asiantuntevaa henkilökuntaa koko putiikki täynnä. Näkyyhän se hinnassa, mutta minkä mahtaa jos itsellänikin on kallis maku. :girl_wink: -Eikä tosiaankaan olla, eikä varsinkaan näytetty siltä että rahaa on...

Link to comment
Share on other sites

HAAVE:

"Kun on nuori ja etsii vähän erilaisempaa sormusta (titaanista) niin ei tahdo millään saada palvelua. Ainakin kahdessa Kultajousessa ja Timanttisilla saatiin aika ynseää palvelua. Puhumattakaan siitä, että niitä titaanisia malleja ei ollut kuin kaksi(!). Joten ihan suosiolla jätettiin sormusten ostaminen noista liikkeistä. "

Tämä johtuu myös siitä, ettei titaani ole vielä kovin yleinen korumateriaali (esim sen muokattavuuden vuoksi), joten titaanisten korujen löytäminen valtavirran ketjuliikkeistä on lähes mahdottomuus. Suosittelen nettiä, hakusanana "titaanikoru" ja sitten vaan soittelemaan niille käsityöläisille, jotka titaanin taitavat! Käsityöläinen suunnittelee kanssasi varmasti aivan näköisesi korun, eikä hinta ole välttämättä yhtään kalliimpi, kuin kulta-alan tiimarissakaan!

Joo, huomasimme kyllä sen että titaani ei ole suomessa (eikä varsinkaan täällä) kovin yleistä. Lähimmät titaanikoruihin erikoistuneet sepät ovat aika kaukana täältä, mutta onneksi löysimme itsellemme täydelliset sormukset. Minun ei edes ole titaania vaan karbidia. Sitä työstäviä seppiä tuskin olisi löytynyt niinkään helposti kuin titaanin työstön taitajia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_Eva_*

^Jep, itse en ollut karbidiin edes törmännyt, ennen kuin näin kuvat sun sormuksesta täällä foorumilla. Sitä on kuiteskin tullut ihmeteltyä materiaaleja eri metalleista hyönteisiin... ;) Hyvä, että löytyi mieleise suunnitelmat ja materiaalit!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Irtokommentteja kultamyyjältä: kultaliikkeissä on ohjeistus, että levyjä tulisi antaa katseltavaksi vain 1, max. 2 kerrallaan (koska viereen voi kiilata joku ryöväri ja napata sivusta koko levyn tai muutamia irtosormuksia ja häipyä). Eli myyjän pitää vain päättää, mistä levystä esittelyn aloittaa, eikä se välttämättä ole minkäänlaista kritiikkiä teidän maksukykyänne kohtaan.

MUTTA: itse myyjänä teen niin, että aloitan mieluiten kalliimpien esittelystä, koska usein parit haluavat panostaa sormuksiin ja ovat valmiita maksamaan, ja toisaalta kalliimmissa sormuksissa on tavallisesti ne paremman näköiset mallit, etenkin jos timantillisia etsii. Jos hintataso on parille liian kallis, voi tahdikkaasti kyllä vaihtaa esiteltävät sormukset edullisempiin.

Ei kuitenkaan ole myyjän asia alkaa neuvomaan sormusten ulkonäön kanssa. Kihlaudumme sulhon kanssa tänä viikonloppuna ja on ollut ihan virkistävää kierrellä liikkeitä asiakkaan näkövinkkelistä asiakaspalvelijan aseman sijasta. Meille on ollut alusta asti selvää, etteivät kihlamme tule olemaan samannäköiset, enkä halua kuulla yhdeltäkään myyjältä, että "pitäisi olla kun se on tapana".

Ensinnäkin, sormusten ulkonäkö on aivan parin oma päätösasia. Samannäköisten kihlojen perinne johtuu mielestäni eniten siitä, että valmistajat tekevät kihloja sarjoina, jolloin yhtä ja samaa sormusmallia on saatavana koosta 15 kokoon 22 eli mies ja nainen voivat ostaa samanlaiset JOS haluavat. Itse myyjänä kyllä auliisti kerron asiakkaille, ettei tarvitse pakosti valita samanlaisia, tavallisesti kun miehellä ja naisella on aika erilainen maku ja erilaiset odotukset sormukselta: esim. mies ei halua timanttileikkauksia/koristelua ja nainen taas ei halua karua paksua rinkulaa. Tästä tiedosta asiakkaat ovat olleet vain helpottuneita, ettei tarvitsekaan yrittää niin suurta kompromissia vääntää! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Paukkumaissi

Pari päivää sitten tuli päätös tehtyä ja vihkisormus ostettua/tilattua.

Eräs huomionarvoinen asia, mikä kannattaa sormusta ostaessa muistaa on kilpailuttaminen, varsinkin alennusmyyntien ulkopuolella. Tämä ei toki päde uniikkeihin tai harvinaisiin ja harvoin teetettäviin sormuksiin. Mutta siis jos löytää tietyn valmistajan valikoimista tietyn sormuksen minkä haluaa, niin kannattaa kysellä muutamalta jälleenmyyjältä hintoja ja tuoda vaikka selkeästi julki, että hintavertailua tässä tehdään. Meiltä hävisi erään tunnetun valmistajan erään sormuksen hinnasta n. 30 % kilpailuttamalla.

Link to comment
Share on other sites

Kultajousta me kartetaan. Syynä on palvelu ja epäystävällisyys ja mieheni mielestä ne myyvät roskaa. En tuosta tietä, mutta sinne me ei enää mennä. Kyse on siis Jumbon Kultajousesta.

Ai niin, saatiin myös hyvää palvelua Jumbon Timanttisilta. Suosittelen myös Flamingon kultasepänliikettä. Nimeä en muista, mutta on tosi laaja valikoima, ystävällinen ja avulias palvelua ja luotettava.

AI :girl_impossible: Mulla juuuuuri päinvastainen kokemus Jumbon Kultajousesta viime viikolta. Siellä virolaistaustainen(?) oikein pirteä ja ystävällinen naismyyjä näytti minulle eri sormuksia. Hermo ei mennyt vaikka sovittelin kauan ja pyysin kertomaan eri malleista. Myyjä pyysi minua peilailemaankin ja sovittamaan vierekkäin eri vaihtoehtoja jotta näen mikä on eniten minua. Jonoakin kertyi ja olin sanonut olevani ensimmäistä kertaa ihan sovittelemassa (eli ei kovin todennäköinen ostaja vielä). Lopuksi antoi esitteen ja sanoi että kannattaa käydä messuillakin katselemassa talvella. (Okei ei tiennyt ettei mulla ole ikinä noin pitkää pinnaa tällaisissa asioissa vaan menen, ostan ja sillä hyvä :D )Sitten siirryin vastapäiseen Laatukoru liikkeeseen jossa ei sielläkään huono palvelu mutta ei läheskään yhtä mukava. Myyjä nosti esille Silvanin sormukset jotka ovat kyllä törkyhintaisia, vaikkakin kotimaisia. SIIS, ihan tavallisen ja tylsän näköisiä sormuksia, tai sitten toisesta ääripäästä, hirveitä nyrkkirautoja. Myyjä ei sen kummemmin kertonut sormuksista vaan lähinnä tuhahteli kun heti aloin vain hintoja kyselemään. Palasin hetken päästä Kultajouseen ja myyjä oli todella huvittunut nopeasta paluustani "Juu tottakai voit vielä sovittaa!". Sieltä se osasi jo heti kaivaa sen suosikkini esille ja taas soviteltiin ja vertailtiin muihin. Pyysin sormuksesta tarjousta ja teki niin hyvän etten voinut jättää sitä enää vitriiniin. Pidin myyjästä koska hän jollain tapaa näki minusta minkätyyppinen olen ja mitä olen etsimässä. Eli kun sanoin ettei mitään liian perinteistä niin tiesi heti mitä kaipaisin ja se olikin juuri se unelmieni sormus johon rakastuin heti! Lisäksi myyjä oli silminnähden tyytyväinen siihen että sai auttaa ja positiivisesti yllättynyt nopeasta asiakkaasta. Varmaan täällä suomessa tottunut siihen että asiakkaat miettivät ja miettivät.

edit: Korjasin liikkeen nimen, eli toinen liike oli Laatukoru ei Timanttiset.

Muokattu: , käyttäjä: pétillant
Link to comment
Share on other sites

Teemme kaikki koruostoksemme Kellokeskus Laineella Hämeenlinnassa. Heiltä on aina saanut todella hyvää palvelua riippumatta siitä miten on pukeutunut tai miten maksukykyiseltä näyttää.

Kuitenkin viime kerralla siellä asioidessamme palvelu oli pieni pettymys. Jätimme meille uniikkina teetetyt vihkisormuksemme kaiverrettavaksi, ja lapulle kirjattiin sormuksiin tuleva teksti. Myyjä lupasi, että mikäli sormukseeni ei mahdu haluamamme kaiverrus, he teettävät sen kahteen riviin käsinkaiverruksena samaan hintaan. Liikkeessä olikin otettu vapaus muuttaa haluamaamme kaiverrustekstiä, jotta se mahtuisi sormukseen konekaiverruksena. Olimme nimenomaan halunneet kaiverruksen muotoon "Etunimi & Etunimi 09.09.09", jotta päiväyksen muoto täsmäisi kihlasormustemme kanssa. Kaiverrus on nyt molemmissa sormuksissa muodossa "EtunimiEtunimi 090909".

Tuntuu pahalta, että joku muu teki päätöksen lyhentää tekstiä ilman suostumustamme, etenkin kun kyseessä ovat vihkisormukset.

Link to comment
Share on other sites

Söpötikru,

kaiverrukset on suht helppo poistaa ja laittaa uudet tilalle. Teillä on oikeus saada korjaus veloituksetta, koska teille on luvattu jotakin aivan muuta kuin mitä olette saaneet.

Kiitos tiedosta, helena81! Itseäni epäilyttää lähinnä se, että ovatko sormukset enää kaiverruksen poiston jäljiltä saman kokoiset, tai kärsiikö runko siitä jollakin tavalla. Oma sormukseni on jo valmiiksi hieman väljä, joten rungon oheneminen sisäpuolelta saattaisi olla ongelma. :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Oulun alueella sormuksia hankkiville suosittelen lämpimästi Kulta Albertia Aleksanterinkadulla! Pieni perheyritys (isä ja poika kultaseppinä, ei erikseen myyjiä), jossa kaikki korut tehdään käsityönä asiakkaan toiveiden mukaan. Monesti kuvitellaan turhaan, että teettäminen ja käsityö maksavat moninkertaisesti valmiisiin verrattuna, mutta toisin kävi!

Kiersimme kihloja etsimässä Oulun keskustan liikkeet ja valitsimme jo alustavasti Turun Kultasepän Auria-malliston sormukset. Valkokultaiset puolipyöreät, minun sormuksessani yksi "keskikokoinen" timantti. Hintaa näille olisi tullut yhteensä n. 1200e. :girl_impossible: Ystävien suosituksesta menimme kuitenkin vielä Kulta Alberttiin, jossa sormukset samoilla ominaisuuksilla (ja vieläpä 18 karaatin kultaa 14:n sijaan) yhteensä 830e. Albertiin saa vielä viedä omia vanhoja kultakoruja hyvitykseksi, ja muutaman kaulakorun ja korvarenkaan jälkeen hinta tippui reiluun 600 euroon! Ja vielä oikein ystävällinen palvelu! Saatiin juuri sellaiset sormukset kuin haluttiin, ja näin koko kihlauksesta jäi jotenkin vielä ihanampi mieli. :D

Ehdottomasti myös vihki- ja huomenlahjaostoksille samaan paikkaan! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Yhdessäkään Kultajousessa en ole tavannut osaavaa myyjää. Kysyin sormusta princess-timantilla, niin myyjä sanoo "juu tämä on se Princess-mallisto" ja kun kysyin, saisiko timanttia VS:nä, niin myyjä esittää heidän myymänsä puhtausluokan olevan parempi (SI-kiviä he pääasiassa myyvät, oman kokemukseni mukaan). :rolleyes: Voi siellä käydä ikkunaostoksilla ja ostaa jotain perusjuttua, mutta en mä mitään (suurta) timanttikorua sieltä ostaisi.

Link to comment
Share on other sites

Minulla ja miehellä tuli hassu kokemus näistä lappeenrannan kultaliikkeistä. Kiersimme etsimässä valmistujais sormusta itselleni.

Tiedot mitkä sormusten lapuissa lukee, eivät pidäkään paikkaansa. Timantin koko on merkitty väärin esim.

Tämä selvisi kun löysin kolme potentiaalista sormusta, mutta joita kaikkia piti suurentaa ja kaikki kolme oli kolmesta eri liikkeestä. Pyysin siis varmistusta timanttien koosta ja suurennuksen mahdollisuudesta. Epäilys iski kun kaksi sormusta vierekkäin ja timanttien koot piti olla samat, mutta omaan silmään ne olivat eri luokkaa. Sainkin sitten jokaiselta liikkeeltä soiton, että suurennus onnistuisi, mutta timantit eivät olekaan sitä mitä merkitty....aika outo sattuma että näin kaikissa kolmessa sormuksessa ja liikkeessä. Pistää miettimään, että kuinka paljon niitä virheitä sitten on. Ja miten paljon asiakas maksaa liikaa, jos sormus ei ole sitä mitä sanotaan olevan.

Oma sormus päätettiin sitten teettää yhdessä liikkeessä ja saan sormuksen huomenna vihdoin ja viimein. Mutta onko törkeää käydä se arvioituttamassa toisessa liikkeessä, siis lähinnä että katsoisivat onko timantin koko, väri ja puhtausluokka sitä mitä luvattu?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Päätimme ottaa käyttöön vanhempieni kihlasormukset ja vein ne Koskikeskuksen Kultajousi-liikkeeseen koon muuttamista sekä kaivertamista varten. Nouto oli 8pv myöhemmin, maanantaina.

Perjantaina kultaseppä soitti minulle ja kyseli, haluanko poistaa vanhat kaiverrukset ja miten tulisi toimia, kun pitkä, kaksiosainen etunimeni ei mahdu sulhaselleni tarkoitettuun sormukseen. Sovimme siitä, miten tehtäisiin, ja jäin hyvillä mielin odottamaan.

Kun maanantaina menin liikkeeseen, koko oli kyllä pienennetty ja toisessa suurennettu ok. Vasta kaupasta lähdettyäni mieleeni tuli vilkaista kaiverrusta ja sitä, miten se oli tehty. Huomasin yllätyksekseni, että kaiverruksia ei ollut lainkaan. Palasin kauppaan ja kerroin siellä asiasta. Paikalla oli henkilö, joka osasi kaivertaa koneella ja minulle luvattiin, että kaiverrus tehtäisin jos odottaisin hetken.

Kaiverrus meni mönkään. Sulhasen sormuksessa kaiverrusta tehnyt henkilö oli arvioinut väärin käytettävissä olevan tilan, ja niinpä äitini nimen ja minun nimeni välillä on kunnon väli, sitten minun nimeni ja lopussa 6.10.0.

Virhe voidaan toki korjata, mutta en ollut tyytyväinen liikkeen palveluun, ja päätin korjata kaiverruksen jossain muualla. Tuntui liian riskialttiilta antaa sormukset taas pois, kun alkuperäisen virheenkin korjaaminen meni jo pieleen.

Link to comment
Share on other sites

Me ei miehen kans edes käyty kulta-alan Tiimareissa (Eva-vieraan hauska nimitys), vaan suoraan tiedettiin, että sormukset teetetään. Kävin Tampereella Suokossa, Aurifaberilla ja Andreasenilla. Palvelu oli kaikissa asiallista, mutta näin nykyaikaisena ja niin paljon töissänikin sähköpostia käyttävänä ihmisenä mua vähän nyppi sähköpostiviestimisen vaikeus ja hitaus Aurifaberilla ja Andreasenilla. Missään liikkeessä ei edes vihjailtu, että sormukset tulee olla samanlaiset metallirinkulat, vaan kummatkin saimme miehen kans katsella juuri sellaisia sormuksia kuin halusimme.

Mikään näistä liikkeistä ei oikein tajunnut haluamaani sormusta, joten teetätin oman sormukseni näkemättä Englannissa. Serendipity Diamondsin kanssa sähköpostiviestintä sujui ongelmitta ja erittäin nopeasti, ja sormuksestani tuli juuri sellainen kuin halusinkin. Heidän kanssaan ei ollut mitään vähättelyongelmia tai muuta sellaista.

Mies sai oman kihlansa Andreasenilta, oli sormukseen ja palveluun tyytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ihan hyvää palvelua saatiin. Parissa oli vähän ynseämmän tuntuinen myyjä, mutta eipä tuo itseäni kauheasti haitannut. Mikä lie huono päivä, kunhan vastasi kysymyksiin niin fine by me. Tosin taisi olla, että ynseämmältä myyjältä siirryttiin pari harppausta toiseen liikkeeseen (timanttiset) ja oikein mukavalta myyjältä ostettiin ed. liikeessä esitelty sormus. Ja kyllä ne snobimaisemmat liikkeet osasi välttää jo vähän vaikutelmankin perusteella ilman, että täytyi edes astua sisään. Siis sellaiset liikkeet, joissa meidän kysyntä ei vastaisi heidän tarjontaansa ollenkaan ja naama voisi sen vuoksi nyrpistyä. Eikä tuo edes haittaa, koska sillähän niitä heidän tuotteitaan myydäänkin: Kalliita kalliita koruja, joita vain harvat saa jos rahaa on antaa. Löydettiin kuitenkin niin ihania sormuksia supersuperpienellä budjetilla (jos siis tonni jo on jotenkin pieni budjetti :girl_impossible: ).

Mutta kyllä siis ihan perushymyllä ja ystävällisyydellä saanut ystävällistä palvelua Tampereella. Toisaalta mä olenkin niin uutukainen morsian, että oon ihan hämmennyksissä ylipäätänsä siitä, miten palvellaan puku- ja koruliikkeissä. Siis positiivisessa mielessä.

Täysin OT: Mutta kaikkein radikaalein ja ikimuistosin palvelualttiuden muutos oli muuten apteekeissa, kun olin sillä tupakasta irti-lääkkeellä (laatta maksoi yli 100 e) joskus aikoja sitten. Jokasessa liikkeessä hyvä kuin eivät halanneet ja alkaneet tanssia ympärillä, kun niitä osti eikä perus pillereitä tai muita voitehia. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Keskustan Stokkalla oli mahtava palvelu, kun kihloja hankittiin. Ei ehkä maailman asiantuntevin (jotain ihan pientä tietämättömyyttä) mutta todella ystävällistä ja henkilökohtaista. Toivon saavani ostaa myös vihkit sieltä, jos sopivat rinkulat sattuu löytymään. Suosittelen lämpimästi, älkää antako fiinin ulkokuoren pelottaa!

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin sekä kihloja että vihkisormusta ostaessamme sellaista ok. palvelua. Kihloja ostaessa myyjä löi laudat eteen ja katseltiin niitä sitten siinä..Olisin ehkä toivonut että olisi esitelty hieman enemmänkin...Vihkisormuksen osto sujui kivuttomasti koska ei tarvittu muuta kuin sovitus..:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Olen asioinut E. Lindroosin liikkeessä Helsingin Stockmannilla muutaman kerran ja lämpimästi suosittelen Olli Lindroosia. Kävimme häämessuilla sovittamassa kihlasormuksia ja hänen tyylinsä esitellä oli asiantunteva mutta jotenkin rento. Kysyi myös sulhasen toiveita, mitä muutamat muut eivät tulleet varmaan edes ajatelleeksikaan! Korosti, että valitkaa sormukset jotka ovat Teidän näköisiänne, eikä yrittänyt "myydä".

En pidä liian tyrkyistä myyjistä, kyse on kuitenkin isoista summista mitä sormukset maksavat joten ammattitaitoinen myyjä tai esittelijä on hyvin tärkeä!

Link to comment
Share on other sites

MUTTA: itse myyjänä teen niin, että aloitan mieluiten kalliimpien esittelystä, koska usein parit haluavat panostaa sormuksiin ja ovat valmiita maksamaan, ja toisaalta kalliimmissa sormuksissa on tavallisesti ne paremman näköiset mallit, etenkin jos timantillisia etsii. Jos hintataso on parille liian kallis, voi tahdikkaasti kyllä vaihtaa esiteltävät sormukset edullisempiin.

Minusta jopa vielä parempi lähestymistapa on kysäistä ensin ajateltua hintahaarukkaa. Jos maksimibudjetti on 500e, on ehkä harmillista esitellä ensin 5000e:n sormukset. Mielestäni parempi, että asiakas näkee sitten heti, minkälaisia hänen ajattelemansa budjetin sormukset ovat ja yleensä sitten kyllä ymmärtää että jos haluaa näyttävämpiä, ne maksavat enemmän. Aika usein siirtymä seuraavan hintaluokan lautaan tapahtuu melko luontevasti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...