Palvelu kultasepänliikkeissä


Jäänainen

Recommended Posts

Meillä kävi kahdessa eri paikassa (joista toinen oli Kultajousi ja toinen pieni yksityinen kultasepänliike) niin, että kun kerroin minkä tyylistä sormusta haluaisin, niin kivien kohdalla kommunikaatio jollain tavalla otti ja petti. En tiedä toinko itseäni epäselvästi esille ("haluaisin valkokultaisen noin 4 mm leveän 5-kivisen rivisormuksen, jossa kivien koko olisi aika tarkkaan 5 x 0,15"), mutta näissä molemmissa paikoissa myyjät ottivat esille hyvin erityyppisiä sormuksia kuin mitä olin pyytänyt (ohutta keltakultaa 0,01 - 0,08 ct kivillä). Kun ystävällisesti huomautin asiasta, niin toisessa paikassa myyjä pahoitteli hajamielisyyttään ja otti toisen laatan esille, jossa oli "oikeanlaisia" sormuksia. No, toisessa taas arviolta 18-vuotias myyjäneiti katsoi kärsivän näköisesti meitä ja vastasi hyvin selkeästi artikuloiden "joo, nää on just sellaista 0,15 karaatin luokkaa". On varmasti juu - yhteensä - mutta kenelle ajattelit niitä tuupata? Kovin kauniita nekin sormukset olivat - enkä todellakaan tarkoita tällä sitä, että sirot sormukset pienillä kivillä olisivat "liian halpoja" tai sitä tai tätä, vaan tarkoitan sitä, että ne eivät olleet sitä, mitä me pyysimme saada nähdä.

Tällä koitan siis peräänkuuluttaa myyjiltä jonkinnäköistä asiakkaan kuuntelemista; päädyimme lopulta ostamaan sormuksemme liikkeestä, jossa saimme todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja olimme tyytyväisiä hintaan.

Link to comment
Share on other sites

Helsingin keskustassa, Vantaan Jumbossa ja Leppävaaran Sellossa olen kierrellyt sormuksia etsimässä viime viikkoina (omaa vihkiä ja kaverin seurana kihlaa).

Sellossa saatiin kaikissa kolmessa myymälässä (Timanttiset, Hallberg ja Kultakulma) ihan normi-hyvää palvelua. Ihan kiva oli katsella ja myyjät olivat avuliaita ja ystävällisiä. Voisin hyvin käydä uudestaan, jos arvelisin löytäväni sieltä, mitä etsin.

Jumbossa liikkeet oli pikaisesti nähty (toiveeni sormuksen suhteen ovat sellaiset, ettei ihan perusmallistosta sellaista ole löytynyt). Timanttisilla palvelu oli ihan asiallista. Kultajousessa oltiin oikein ystävällisiä ja ehdotettiin ihan oma-aloitteisesti, mistä voisi mahdollisesta etsimiäni sormuksia löytyä tai missä sellaisen mahdollisesti voisi teetättää. Laatukorussa sen sijaan myyjä nauroi minulle päin näköä, että sellaisia heidän valikoimaansa ei kuulu. Tuli aika kurja fiilis tuosta. :( Sen olin jo huomannut, ettei kaikissa myymälöissä ole moniakaan minun tyylisiäni sormuksia, mutta sen voi mielestäni sanoa ihan asiallisesti. Ei tarvitse nauraa asiakkaalle ivallisesti... Ei kyllä yhtään tee mieli mennä tuohon myymälään enää!

Helsingissä kiersin useampiakin myymälöitä, joiden nimet ovat päässeet unohtumaan (palvelu ok/neutraalia). Kultakamarissa mua ojennettiin siitä, että en käytä tarpeeksi moderneja termejä (puhuin punakullasta, myyjä "rosee goldista") niin että minua on vaikea ymmärtää. Aleksanterinkadulla Keskuskadun läheisyydessä sijaitsevassa pienessä kultamyymälässä (jonka nimi ei jäänyt mieleen, mutta sisään en mene enää koskaan) palvelu oli ihan käsittämättömän huonoa. Minulle näytettiin yksi sormus, joka oli etsimääni materiaalia. Se ei ollut minulle mieleen joten kohteliaasti kysyin, olisiko muita. "Tämä sama löytyy kolmessa koossa. Jos sinulla on noin hankala maku, niin tähän sinun sitten on tyytyminen. Kannattaisi katsella jotain muodikkaampaa." Ja kun sanoin, että aion käyttää pelkkää vihkiä ilman kihlaa, niin kommentiksi tuli "toivottavasti miehesi tietää mitä aiot tehdä". Ei kovasti houkutellut jatkamaan asiointia. :(

Tosi hyvää palvelua sain sen sijaan Mikonkadulla sijaitsevassa Suomen Kultakellossa, jossa myyjä oli avulias ja pyrki esittelemään minulle paljon erilaisia vaihtoehtoja. :) Tykkäsin erityisesti hänen lähestymistavastaan "tämä on sinun sormuksesi, joten on tärkeää että se miellyttää sinua". Kiitos, näin ajattelen itsekin! Ehdottivat myös teettämistä, mihin todennäköisesti päädynkin. Toinen hyvän palvelun paikka oli Aleksanterinkadun Caratia-myymälä, jossa käytettiin aikaa minun asioihini ja vastattiin kaikkiin kysymyksiini. Täältä ostaisin sormuksen, jos vain palvelun perusteella valitsisin :)

Mitään superpalvelua en kultasepänliikkeissä odota, mutta kun kyseessä on kuitenkin aika hintava hankinta, niin mielestäni tietty asiallisuus on minimiodotus. En myöskään tajua, miten voi oikeasti kuvitella, että saa asiakkaan ostamaan 1500 euron sormuksen, joka ei miellytä - siksi, että se on muodikas! Eikö se ole vähän asiakkaan aliarvioimista? Jos sormus on sormessani lopun ikääni, niin haen siltä kyllä vähän eri asioita kuin muodikkuutta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mulla on taas Aleksin Caratiasta huonoja kokemuksia. Rahastettiin väärin, ei oltu halukkaita korjaamaan virhettä vaan "annamme lahjakortin" (joo ei kiinnosta), väärä rahastus olikin yhtäkkiä asiakkaan vika ja sitten kävi vielä ilmi etten ollut saanut aitous- ja takuutodistuksia ostamistani tuotteista mukaan. Eipä tarvitse asioida enää koskaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_sormusmetsästäjä

Mä kävin tänään Ison Omenan kahdessa kultasepänliikkeessä vuoden ikäisen lapseni kanssa ja toisessa sain seisoa pitkän tovin katselemassa lasin läpi sormuksia. Myyjä ystävällisesti juorusi kassalla ilmeisesti vapaalla (oli ainakin ulkovaatteissa) olevan kollegansa kanssa ja jutut poukkoili inventaariosta ulkomaanmatkaan.. No, itse palvelualalla työskentelevänä olisin ymmärtänyt keskeyttää jutut ja palvella asiakasta, mutta näillä oli varmasti hauskempaa keskenään. Läksin sitten kävelemään, en jaksanut odottaa. Ja eipä siinä liikkeessä nyt näyttänyt mitään kovin kummosia sormuksia olevankaan.. Sitten marssin toiseen kauppaan. Siellä minulle sormuksia esitteli nuori tyttö, ja kerroin etsiväni flakkaa sormusta, yhdellä tai useammalla isommalla kivellä. No tulos oli se että ehkä viides setti alkoi vasta olla flakkaa, siihen mennessä oli näytetty varmaan kaikki rungoltaan puolipyöreät pikkukivelliset sormukset.. Yksi ihan kiva löytyikin, mutta ei ole vielä täydellinen. Ja näyttihän siellä olevan vielä jotakin ihan ehkä katsomisen arvoisia sormuksia kaapissa, mutta en mä jaksanut, kun ei se myyjä osannut sanoa mistään mitään, karaateista, hionnoista, saako isommalla kivellä jne.

Ilmeisesti sormuskauppaan täytyy mennä miehen kanssa ja laittaa kaikki hienoimmat korut ja kuteet ylle, jotta saa palvelua. Multa yksikään myyjä ei ole edes kysynyt budjettia, mikä minusta kyllä olisi aika oleellista kun alkaa niitä rinkuloita kaapista kaivamaan.

Lauantaina uusi yritys keskustassa, Stockalle ajattelin suunnistaa, katsotaan mitä saadaan aikaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kierreltiin Rovaniemen sormuskauppoja viikolla. Pulkkisella Rinteenkulmassa oli ihan hyvä palvelu. Myyjä kysyi että minkälaista ja kun siihen tokaistiin että ei sitä tavallista niin näytti aluksi valkokultaisia ja vähän erilaisilla pinnoilla olevia sormuksia. Sitten toi ne keltakultaiset puolipyöreät siihen. Ei kysynyt budjettia eikä sitä että voiko olla timantteja. Tosin sanoi sen tärkeän asian, että itsehän sitä sormusta kantaa :)Eikä muut.

Jäätiin miettimään ja jatkettiin matkaa viereiseen Kultajouseen, jossa myyjä näytti ne kaksi levyllistä niitä tavallisia kihlasormuksia ja se siitä. Ja ensimmäisenä kertoi hinnat. 69e, 99e, 110e....ei edes kuunnellut sitä että ei haluta niitä.

Sitten mentiin Konttiselle (Timanttisten liike) ja sattui aivan ihana myyjä! Kyseli minkälaista ja näytti juuri mitä toivottiin ja sanoi että seppä voi heillä tehdä mattapintoja ja muita muokkauksia. Antoi sovittaa ja miettiä rauhassa, näytti kärsivällisesti varmaan 20 lautaa :D Ja näytti myös niitä timanttisormuksia ja sitten löytyi yksi täydellinen, mutta siitä ei oikeaa kokoa ollut niin tilasi seuraavaksi päiväksi Kemistä oikean kokoisen sovitettavaksi. Ja soitteli Helsinkiin Tillanderille pari kertaa asiasta, että milloin saa oikean värisenä sieltä. Budjettia ei kauheasti myyjä kysellyt, mutta osasi varmaan päätellä, että ei mitään miljoonasormuksia tarjoa ja toisaalta ei mitään tavallista haluttukkaan :D Sieltä sitten päädyttiin hankkimaan, koska oli asiansa tunteva ja työnsä osaava myyjä! Ja tietty ne täydelliset sormukset! :-X

Link to comment
Share on other sites

Olen asioinut E. Lindroosin liikkeessä Helsingin Stockmannilla muutaman kerran ja lämpimästi suosittelen Olli Lindroosia. Kävimme häämessuilla sovittamassa kihlasormuksia ja hänen tyylinsä esitellä oli asiantunteva mutta jotenkin rento. Kysyi myös sulhasen toiveita, mitä muutamat muut eivät tulleet varmaan edes ajatelleeksikaan! Korosti, että valitkaa sormukset jotka ovat Teidän näköisiänne, eikä yrittänyt "myydä".

En pidä liian tyrkyistä myyjistä, kyse on kuitenkin isoista summista mitä sormukset maksavat joten ammattitaitoinen myyjä tai esittelijä on hyvin tärkeä!

Me käytiin myös häämessujen aikaan tuolla emmekä todellakaan saaneet hyvää palvelua! En tiedä oliko suurin osa asiantuntevista myyjistä häämessuilla töissä vai mitä mutta meidän kohdalle sattui nuori, varsin epävarma naishenkikö joka suorastaan valehteli meille - tai sitten hän ei tiennyt asioista eikä halunnut takiamme ottaa selvää.

Minä voin kyllä suositella tuota Aleksanterinkadun Caratiaa, siellä on kuitenkin tuntenut itsensä ihmiseksi vaikka ei mitään 5t sormusta kyselekään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Että taas pännii. Vein valkokultakihlani kiillotettavaksi ja rodinoitavaksi lähikultakauppaan, jossa ei ole seppää vaan lähettävät jonnekin. Hain eilen sen takasin ja kihla oli vain kiillotettu. Kultaseppä oli jättänyt viestin että ei rodinoitu koska vanha rodinointi oli vielä kiillotuksen jälkeen hyvä. Katsoin että kiiltää enkä siinä sisällä huomannut kuin että sormuksen väri on vähän tummempi. Ja nyt luonnonvalossa kun katson sitä lähempää niin sehän on ihan hirveän näköinen, täysin laikukas. Ei helvetti mitä työtä taas, en tiedä mitä puusilmiä ne sepät on ja missä valossa ne tekee töitä. Nyt mietin että mihin vien tuon rodinoitavaksi, kun en todellakaan halua viedä tuonne takaisin, ties mitä sieltä tulisi takaisin. Vai annanko olla ja vien vasta vuoden päästä vihkin kanssa huoltoon. Huoh. :girl_impossible::hysteric:

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

Pitääpä kertoa tänne omituinen juttu vihkisormuksen etsintäreissulta. Nimittäin eräässä Helsingin keskustassa sijaitsevassa liikkeessä kun ilmoitin etsiväni solitaire-sormusta myyjä tuijotti hetken ja kysyi, että mikä se sellainen solitude-sormus on. Lausuin sitten sanan vähän huolellisemmin ja arvatkaapas mitä myyjä siihen? Katsoi minua halveksuvasti ja sanoi: "Solitaire, mikäs ihmeen sormus se sellainen on". Hämmennyin niin täysin, etten ensin saanut sanaa suustani. No, kyllähän niitä sormuksia sieltä sitten löytyi, mutta olin "hieman" hämmästynyt, että kyseinen termi ei ollut kultasepänliikkeen myyjälle tuttu.

Link to comment
Share on other sites

Kieltämättä nuo "kulta-alan Tiimarit" oovat liikkeitä jotka sekä inä että miejeni kierrertään kaukaa, etenkin nyt kun opittiin että teettämällä saa huippupalvelua, huippulaatua ja uniikkia tavaraa lähestulkoon samalla hinnalla kuin noista "Tiimareista".

Kihlan mies löysi sattumalta ilmeiseti Itiksen Kultajousesta, ja oli saanut tosi hyvää palvelua. Vihkit teetettiin Mika Tarkkasella jonka kkyihin mulla ei ylisanat riitä. Sormukset on upeita ja todella laadukkaita ja käsityönä tehtyjä, alusta loppuun. Ja se palvelu lipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.gif.

Nyt ykköshääpäivänä "päivitettiin" minun sormukseni siksi Tarkkasen "Tunteiden Vuori"-sormukseksi. (Kuva on tuolla kuvaketjusssa) En voisi olla tyytyväisempi. Vihkeinähähän sain ne kaksi" reunasormusta" ja nyt sittten sen keskiosan. Oli jännä huomata että vaikka kihla ei ollut mikään "halpis" vaan suunnilleen kolmen tonnin rivisormus, eikä ehtinyt ennen naimisiinmenoa sormessa olla kuin noin puoli vuotta niin sormus on paljon kluneempi ja "rähjäisemmän" näköinen kuin reilun vuoden ikäiset Tarkkasen sormukset. Valkokultaa ovat molemmat ja rodinoimattomia. Ilmeisesti sillä kultaseoksella on aika paljon väliä ja Tarkkanen käyttää parempaa. Se häälahjasormus korvasi kihlan paikan (mikä toki edelleen on ihan ihana vaikka tuossa sitä vähän dissasinkin), ja kihla siirtyi oikeaan nimettömään. Se "Tunteiden Vuori" on niin upea, ettei mikään kuva sille oikeutta tee, ja vaikka koko kolmen sormuksen kokonaisus maksoikin lähemmäs kymppitonnin (enhän minä vakoile), on se sen arvoinen.

Sitten takaisin aiheeseen. Kun noissa ketjuliikkeissä jotuu välillä pakostakin asioimaan (kellot, paristonvaihdot, riipuksien ketjut, ne pakolliset lahja-Kalevalat yms.) niin hyvää palelua olen/olemme saaneet juurikin tuolla Itiksen Kultajousessa (tosin yksi myyjä on aivan haitarista), Aleksanterinkadulla pikkuisen Stockan jälkeen valkeassa talossa olevassa liikkeessä (nimeä en kuollaksenikaan muista mutta sine täytyy soittaa ovikelloa. Tuolta löydettiin erittäin asiantuntevan myyjän opastuksella isälleni 60-vuotislahjaksi tosi tyylikäs Longinessin kello.

Tosi hyvää palvelua olemme saanee myös Joensuun Prisman Kultajousessa, jota myös voisi vähän ylistää, sekä Joensuussa kävelykadulla Kultanallea vastapäätä olevassa liikkeessä jonka nimeä en myöskään muista (ei Ilmakangas).

Ja kun tuossa toitotin aluksi että mieluummin teetän korut kuin ostelen niitä ketjuliikkeistä (joista näköjään onkin yllättävän paljon kokemusta), niin mitä niissä sitten ravaan. Tykkään että mulla on sen "hienon" kelloni lisäksi vähän mielialan mukaan vaihdettavia kelloja, joten mukaan tarttuu Guessia (jota ennen boikotoin ankarasti), Espritiä ja mikä nyt sattuu silmä miellyttämään. Sellaisia max parinsadan kelloja, ettei pääse itku jos häviää. Ketjuliikkeissä on myös tällaiselle "rihkama-allergikolle" (en siis ihan oikeasti ole ikinä onnistunut ostamaan esim. "nikkelittömiä" korviksia mistään asustekorukaupasta, vaan kaikista on tullut reaktio) varsin hyvät valikoimat sellaisa mielialan mukaan vaihdeltavia koruja. Espritillä, Guessilla, DKNY:lla, Calvin Kleinilla on paljon kivoja "vaihtokoruja" ja ne eivät kenenkään kultaseppämestarin sudion valikoimissa ole. Onneksi.

Miun kokemukseni mukaan ketjuliikkeistäkin _voi_ saada tosi hyvää palvelua, tai sittten ihan susipaskaa. Tosin jos on jälkimmäistä, jätän ostamatta. Mutta ne korut jotka on tärkeitä, ja joilla on jokin merkitys, kuten esim. vihkillä ja vastaavilla, kuten vaikka juuri hääpäivälahjoilla tapaa olla ;) ainakin tämä pariskunta teettää Tarkkasella tulevaisuudessakin.

Tää viesti kuulostaa nyt siltä etten tee muuuta kuin stele kelloja ja koruja päivät pitkät, ja onhan se myönnettää että niitä on kertynyt. Mutta sen mikä näyttää jo omaan silmääntylsältä voi aina kierrättää siskolle tai ystäville, ja heille se mihin itse olen jo kyllästynyt, on uusi ja kiva.

Mutta pointti oli se, että ketjuliikkeistäkin saa ihan loistavaa palvelua...Ennemmin ehkä miettisin mitä niistä kannattaa ostaa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

^ Äskeiseen viitaten, mekin saimme erinomaista palvelua Aleksanterinkadun Kultajousi-liikkeessä (josta vihki sitten löytyikin). Onkohan kyseinen ketju erityisesti panostanut palveluun vai mistä johtunee...

Link to comment
Share on other sites

Aivan mahtavaa palvelua saa Jyväskylästä Citymarketin Timanttisilta. Kävin siellä alkuvuodesta katselemassa vihkisormusta, budjetti max. 500€, eli kalliista sormuksesta ei ole kyse. Sovittelin sormuksia aikani, mutta miellyttävää ja budjettiini sopivaa sormusta ei löytynyt. Myyjä kertoi, että tulossa olevassa keski-Suomen häämeissuilla on heiltä paljon eri malleja ja hän itsekkin on menossa sinne esittelemään sormuksia, ja vielä alennuksiakin on tiedossa. Häämessuille oli tarkoitus mennä muutenkin, joten jätin ostokseni sinne. Siellä löytyikin juuri kaikin puolin sopiva sormus. Hinta oli 510€, mutta vaikka sitä suurennettiin (koko 19,5) ja käsin kaiverettiin, hinnaksi jäi 380€, joka kuulosti oikein sopivalta. Valkokultainen sormus, 0,08 karaattia. Samalla sovimme, että saamme kihlojen rodinoinnit ja sulhasen sormuksen käsinkaiverruksen 40€:lla. kesäkuussa viedään sormuksemme sinne "huoltoon".

Myyjä muisti minut sekä messuilla, ja kun tulin hakemaan sormusta. Hänelle oli tullut hyvä mieli, että minulle oli löytynyt sopiva sormus. Varsinkin kun hän oli "patistanut" messuille.

Muutenkin rento juttelu sujui häneltä todella hyvin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hauska sattuma tänään. Kävin yhdessä liikkeessä katsomassa sormusta, jonka olin nähnyt ikkunassa edellisenä iltana (liike oli silloin kiinni) ja kyselin samalla muista sormuksista. Joka tapauksessa näin sitten toisen hienon sormuksen ja kysyin että mikäs tuo on saako sitä katsoa. Niin myyjä sanoi, että tämä on todella kallis sormus ainakin 10 000 euroa. Sitten hän otti sormuksen ja katsoi hintalappua että jaa tää olikin vaan 1500 euroa. Lähin liikkeestä kevyesti naureskellen.

Link to comment
Share on other sites

Guest tiituli

Todella hyvää palvelua saimme gl-korusta. Meille annettiin runsaasti erilaisia mallivaihtoehtoja, joista yhdistelimme täydellisesti kihlaani sopivan sormuksen. Kultaseppä ei hermostunut vaikka valintaan menikin aikaa. Sormuksen hintaa sai säädettyä kiven laadulla ja koolla meille sopivaksi.

Link to comment
Share on other sites

Oulun korussa oli eilen Sandbergin esittely, ja rouva itse etsi mulle sopivaa vihkisormusta (ja löytyihän se :-X ). Vaikka kahdessa muussakin lähiliikkeessä käytiin, tuolla oli paras palvelu sekä esittely- että myyntipuolella kun tehtiin kaupat. Kultajousessa oli melko... suurpiirteistä myyjän esittely, ja Sunkorussa oli kyllä ihan pätevä myyjä (Keisu) ja löysi sieltä ihan varteenotettavan mallin ehdolle mutta kyllä se Sandbergin sormus oli kaikista kaunein noista. Mies naureskelikin välillä että "taitaa merkki vaikuttaa" mutta olisin ottanut sen joka tapauksessa merkistä riippumatta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest arc-en-ciel

Käytiin Tampereen kultasepänliikkeitä läpi, kun etsittiin kihlasormuksia. Meille molemmille jäi erittäin mukava fiilis O. Mannisen liikkeestä. Siellä ei ollut vastassa odottavaa hiljaisuutta tai vakiomyyntipuhetta, vaan selvästi kokenut myyjätär kertoi sormuksista, materiaaleista, kivistä, malleista jne. paljon ja hyödyllistä tietoa. Plussaa myös siitä, että vaikka näytimme helteen jäljiltä hiukan räjähtäneiltä rantavaatteissamme, ulkoasu ei palvelua huonontanut. Löysimme lopulta kummallekin mieleiset sormukset tuolta, ja palasimme parin päivän päästä takaisin ostamaan ne. Muualta olisi ehkä saanut tilattua Kalevala-korun sormuksia halvemmallakin, mutta oli kiva tukea yritystä, josta sai noin hyvää palvelua. Yllätys oli, että saimme kaiverrukset jo tunnin kuluttua ostopäätöksestä!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest kevään morsian

Kerronpa minäkin vähän kokemuksistani;

Kihlat ostimme Helsingin Stockmannin yläkerrasta E. Lindroosilta. Palvelu oli hyvää, liikkeessä oli mukava asioida, ja aivan ihanat sormukset sieltä tarttuikin mukaan.

Tällä viikolla pistäydyimme Jumbon kultakaupoissa, Laatukorussa ja Timanttisilla. Odotukset oli suuret, kun häämessuilla saimme hyvän kuvan ko. liikkeistä, mutta toisin kävi. Laatukorussa ihan ystävällinen myyjä esitteli sormuksia, mutta asiantuntemus valitettavasti puuttui. Esim. ero 18 K ja 14 K kullan välillä oli epäselvää, samoin se, voiko sormusta muokata kihlan runkoon sopivaksi (häämessuilla tämän kaiken sanottiin olevan mahdollista ja jopa ihan tavallinen käytäntö). No, eipä tullut sellainen fiilis, että haluan tässä liikkeessä tehdä parin tonnin kaupat!

Timanttisilla saimme eteemme rivin sormuksia ja siinä se. Koruja ei esitelty lainkaan eikä myyjää varmastikaan voinut vähempää kiinnostaa.

Taitaa siis Vantaan puolen liikkeet olla nyt nähty ja ensi viikolla suuntaamme keskustaan ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Asioimme Helsingin Stockmannin E. Lindroosilla jokin aika sitten, ja myyjän suhtautuminen ihmetytti kovasti. Hän oli hieman vastahakoinen esittelemään sormuksia ja korosti meille useaan otteeseen, että sormukset ovat vain mallikappaleita, eivätkä aitoja. :blink: Kyselimme tiettyä sormusta, jota sillä hetkellä ei ollut heidän valikoimissaan, ja myyjä kuitenkin lupasi tilata sellaisen meille nähtäväksi valmistajalta.

Toisella kerralla liikkeessä asioidessamme meitä palveli eri myyjä, joka oli erittäin ystävällinen, palvelualtis ja asiantunteva. Emme kuitenkaan saaneet nähtäväksi keltakultaista versiota sormuksesta ilman ostopakkoa.

Otimme yhteyttä Kellokeskus Laineeseen Hämeenlinnassa, josta meille heti ilmoitettiin, että saamme saman sormuksen keltakultaisena nähtäväksi viikon sisällä, vaikka liike ei ollut edes tämän valmistajan jälleenmyyjä. Sormus valmistettiin mittojen mukaan (ei standardikoko) meitä varten, eikä mitään ostopakkoa ollut. Alennusprosentti oli tupla verrattuna Lindroosin tarjoukseen. Laineet lupasivat myös pitää liikettään auki normaalia pidempään, mikäli emme ehtisi paikalle ennen sulkemisaikaa.

Lindroosilta alun perin saamamme tieto sormuksen saatavuudesta keltakultaisena oli hieman ristiriidassa sen kanssa, mitä Kellokeskus Laineelta kerrottiin. Lindroosilta saamamme palvelu oli kuitenkin hyvää ja asiantuntevaa ensimmäistä käyntikertaa lukuunottamatta.

Teimme n. 3000 euron kaupat Kellokeskus Laineen kanssa. Heidän tarjoamansa "VIP-tason" palvelu on aivan omaa luokkaansa ilmaisine koruhuoltoineen. Tulemme jatkossakin hankkimaan korumme heiltä, vaikka asummekin eri paikkakunnalla. :3

Link to comment
Share on other sites

Tilasimme vihkisormukseni Igorin Korusta Kalliosta. Palvelu oli todella ystävällistä ja innostunutta. Myyjä esitteli aktiivisesti hintahaarukkaamme mahtuvia sormuksia, ja todella auttoi meitä löytämään minulle sen täydellisen sormuksen. Liikkeen hinnatkin ovat erittäin kilpailukykyiset, sain sormuksen jonka tyyppiseen en tiennyt meillä edes olevan varaa.

Link to comment
Share on other sites

^ Aika erikoista tuo, että pitää ostaa jotain mitä ei ole edes nähnyt? Siis ymmärsinkö nyt tuon viestin ihan oikein? Että ensin maksetaan ja sitten vasta nähdään mitä ollaan ostettu? Eihän mikään liike noin voi toimia?

Erikoista tuo meidänkin mielestämme oli. Näimme sormuksesta siis valkokultaisen version, ja olisimme olleet enemmän kiinnostuneita keltakultaisesta, mutta sitä ei kuulemma ollut mahdollista tilata valmistajalta ilman ostopakkoa. Myyjä vakuutteli, että sormus olisi täysin samanlainen, vain muutamassa kohdassa olisi keltakultaa valkokullan sijasta. Itse en ainakaan osannut kuvitella miltä kyseinen sormus tarkalleen näyttäisi keltakultaisena.

Ostimme tosiaan saman sormuksen keltakultaisena eri liikkeestä, jolla ei ollut mitään ongelmaa sormuksen hankkimisessa nähtäväksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kävin eräässä kultaliikkeessä ja sain kyllä niin tökeröä palvelua, että toiste mua ei siellä liikkeessä nähdä!

Menin (joulukuu 2010) liikkeeseen ja tervehdin myyjää ja sanoin haluavanin katsella vihkisormuksia. Kuvailin vähän, että minkä tyylistä.. myyjä löi 2 sormustaulua pöytään ja ensimmäinen kysymys oli, että koska häät on. Sanoin sitten, että tulevan heinäkuun puolellavälin.. Siihen hän tokaisi ; "No vähän turhaa vielä katselet sormuksia, kun siihen on aikaa niin paljon. Ensiviikolla olet kumminkin erimieltä. Ja kannattaa mieskin olla mukana, niin tiedät mitä hän on valmis ostamaan." Olin ihan tyrmistynyt myyjän sanomisista, mongersin jotain vastaukseksi :girl_sad: Katsoin hiljaa sormuksia ehkä 30 sekuntia ja lähdin pois. Tais olla sillä naisella astetta huonompi päivä tai todella huono käsitys asiakaspalvelusta. Hän oli noin 25 vuotias nuori nainen ja todellakin väärällä alalla töissä!

Muokattu: , käyttäjä: millamilla
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etsimme sormuksiamme monesta eri liikkeestä, lähinnä siksi koska en tiennyt millaisen sormuksen haluaisin eli kaikki vaihtoehdot olivat avoinna. Suurimmassa osassa liikkeistä saimme huonoa palvelua, jos saimme sitä ollenkaan. Kävimme siis Helsingin keskustan ja Hyvinkään liikkeissä. Hyvinkäällä saimme hieman parempaa, tosin ei niin hyvää että olisi houkutellut ostamaan mitään.

Helsingin Stockmannin yläkerrassa E. Lindroosilla palvelu oli hyvää, mutta mieluista sormusta ei löytynyt. Myyjä oli harjoittelija, mutta tuntui tietävän paljon, oli asiantunteva ja innokas. :)

Kihlat viimein löytyi jumbosta/flamingon puolelta; uudenmaan kultakellosta. Palvelu oli erittäin asiantuntevaa ja ehdottomasti parasta mitä olimme saaneet! Kyseinen myyjä henkilökohtaisesti soitti sormusten ollessa valmiit haettaviksi. Voin kyllä sanoa olevamme erittäin tyytyväisiä niin sormuksiin kuin palveluunkin! Suosittelen.

Link to comment
Share on other sites

Me olimme myös viime viikonloppuna kihlaostoksilla täällä Turussa. Oli kyllä aika reissu! :grin:

Ensimmäisessä liikkeessä (Hansan Kultajousi) miesmyyjä ei tuntunut tietävän mistään mitään. Hän ei mm. osannut kertoa mistä maasta Diamonti Collectionin sormukset on tulleet ja kun lopulta selvitti, että Italiasta, niin ei osannut sanoa sisältääkö ne nikkeliä. Saatiin vastaukseksi, että "ehkä" :hysteric: Kaikkein parasta oli, kun kysyin jotain kuolaamani sormuksen kivestä, niin tyyppi heitti että: "Niin..en kyllä tiedä miten tuo timantti on istutettu, onko kovin tukeva...siis jos se nyt ylipäätään on timantti" :skilletgirl: Tässä vaiheessa olin jo niin kypsä, et lähdettiin menemään suosiolla. Tosi kiva mennä ostamaan timanttisormusta ja maksaa siitä 500€ eikä voisi olla edes varma onko kyseessä aito timantti!!!

Käytiin myös Yliopistonkadulla sijaitsevassa Kulta- ja kelloliike Suomisessa ja siellä oli pienessä liikkeessä tiskin takana neljä (!) tuijottavaa silmäparia odottamassa eikä oikein tiennyt että kenelle alkais asiaansa esittämään, kun kaikki tervehtivät kuorossa kun astuttiin sisään :girl_haha: Valikoima oli täällä ehkä laajin. Hirveän monta tarjotinta erilaisia sormuksia ja sitten siinä jo vähän häkellyinkin siitä. Kun sanoin, että meillä hintakatto mun sormukseen on ehdottomasti 600-700€ ni myyjä pyöräytti silmiään ja oli: "Aijaa.." tyyliin, että niinkö halvan kihlan ostatte. Pahinta oli, kun yhdessä vaiheessa sanoi mulle aika törkeään äänensävyyn: "Koitas nyt jo sitte päättää et tykkäätkö jostain vai et?!" , vaikka olin katsellut vasta muutaman minuutin enkä kokeillut vielä mitään :girl_sad: Emme siis todellakaan ostaneet täältäkään mitään.

Yliopistonkadulla on toinen Kultajousen liike ja täältä löysimme miehelleni sormuksen. Palvelu oli rempseää ja osaavaa, hieman enkä sähläyksen meininkiä mutta myyjän loistava huumorintaju pelasti paljon :grin: Tämä on mielestäni ainut Kultajousi, jossa olen saanut Turussa hyvää palvelua. Suosittelen!

Mun sormus ostettiin Koruliitolasta. Aivan ihana paikka :-X Myyjä oli todella asiantunteva, kertoi mitä kaikkea kannattaa pitää mielessä kun valitsee sormusta, sain timanteista aitoustodistuksen ja vielä kaiverruslahjakortin. Kaiverrus on myös täällä nopeinta verrattuna muihin käymiimme paikkoihin: jos viet ti niin saat sormukset takaisin pe ja toisinpäin. Esitteli mulle myös innoissaan mitkä kaikki voisivat sopia vihkiksi kihlan viereen ym. ja saatiin mun mielestä aika hyvä alennus, kun 690€ --> 580€. Suosittelen todella lämpimästi Eerikinkadun Koruliitolaa!! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Huonoja kokemuksia:

- Timanttiset Jumbo. Myyjä oli erittäin nyrpeä eikä tiennyt mm. mikä on filigraani, esitteli meille tasan yhden sormuslaatan ja that's it. Ei edes yrittänyt etsiä tai esitellä mitään muuta.

- Aika-kulta Järvenpää. Palvelu sinänsä ihan ok ja mukavaa, mutta asiantuntemus ei läheskään samalla tasolla.. eivät mm. tienneet sormuksista onko niissä nikkeliä ja kuinka paljon.

Hyviä kokemuksia:

- Uudenmaan Kultakello, Jumbo :-X älyttömän mukava myyjä, joka jaksoi useasti soitella eri valmistajille nikkelipitoisuuksista ja muista. Kertoi jopa tarkan nikkeliprosentin sormukselle, josta aika-kullassa sanottiin "en ole varma/en tiedä onko siinä". Esitteli useita sormuksia kun kerrottiin tyyli jota haetaan ja lopulta tulikin valittua hänen ansiostaan ihan toisenlainen upeus kun alunperin oli mielessä. En ole ikinä saanut mistään niin hyvää palvelua kuin tästä liikkeestä. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...