Palvelu kultasepänliikkeissä


Jäänainen

Recommended Posts

Mies oli käynyt ostamassa Tillanderin malliston kihlasormukseni Westerbackilta Helsingin Mikonkadulta ja oli saanut todella ystävällistä ja asiantuntevaa sekä yksilöllistä palvelua. Niin hyvää palvelua, että heti kosinnan jälkeen alkoi vuolain sanoin kehua liikkeen myyjää!

Kun kävimme viemässä sormuksen kaiverrutettavaksi ja samalla hankkimaan miehelle sormusta, niin huomasin kyllä heti itsekin miksi oli niin positiivisesti puhunut liikkeestä ja varsinkin tästä tummahiuksisesta myyjästä. Aivan ihanaa palvelua! Ja tuntui muistavan asiakkaansakin vielä; olivat pitkät tovit keskustelleet eka kerralla tulevasta kosinnasta ja kun mies kävi hakemassa kaiverretut sormukset, niin oli kysellyt miten meni, kun ei ollut minun kuulteni viitsinyt kysellä :D

Mies olikin sanonut myyjälle sitten sormuksia hakiessaan, että palataan asiaan noin vuoden kuluttua vihkisormuksen hankinnan yhteydessä. Todellakin toivon - ja uskonkin - että tuleva vihkisromuksenikin tulee löytymään tuosta samasta liikkeestä.

En voi muuta kuin suositella Westerbackia http://www.westerback.fi/

Muokattu: , käyttäjä: miomao
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Haluan tässä kiittää ja kehua kultaseppä Jouni Saarenpäätä Kultasepänliike Qivasta (Jyväskylä)! Teetimme siellä molemmille vihkisormukset, ja olemme erittäin tyytyväisiä sekä saamaamme palveluun että lopputulokseen.

Palvelu oli ensimmäisestä käynnistä lähtien erittäin asiatuntevaa, ystävällistä ja joustavaa. Liikkeessä asioidessa tuntui, että meitä kuunneltiin ja että kultaseppäkin todella halusi meidän saavan mieleiset sormukset.

Oma sormukseni syntyi lopulta yhdistelemällä kivoja juttuja (profiili, timanttien asettelu, hionta ja istutus) useammasta eri sormuksesta. Mieheni sormus oli simppeli ja olisi ollut tilattavissa Aurialta valmiinakin, mutta Jouni teki kuitenkin samantyyppisen itse ja vieläpä Aurian hintaa edullisemmin. Liikkeestä soitettiin tai laitettiin tekstiviesti aina, kun joku uusi vaihe oli valmiina (uusia piirroksia, sormusten rungot jne.), ja Jyväskylässä asuvina meidän oli helppo käydä katsomassa ja sovittelemassa sormuksia ja vaikuttaa lopputulokseen valmistusprosessin aikanakin.

Jouni (ja muu henkilökunta) selitti ja kertoi aina perusteellisesti esim. eri materiaalien, hiontojen ja istutusten erot ym. ja olivat kärsivällisiä silloinkin, kun mietin ja jahkailin ja kyselin milloin mitäkin omaa sormusta suunnittellessani. Itse valmistus vei vain muutaman viikon (ei tosin sesonkiaikaan).

Suosittelemme Qivaa ja Jounia erittäin lämpimästi!

Sopivia sormuksia etsiskellessämme kävimme myös muissa jyväskyläläisissä koruliikkeissä. Ailiollakin oli asiantunteva ja ystävällinen asiakaspalvelu, mutta Timanttiset Vehmaksella naismyyjä vain länttäsi eteemme kaksi levyä ja sanoi, että tässä näitä nyt on ja messuille tulee lisää. Katselimme niitä ehkä 15 sekuntia, kiitimme ja poistuimme.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tuli huomattua että ei tämmöset nuoret saa hyvää palvelua koruliikkeissä..

Mentiin kihloja ostaan ja koska kysymyksessä kuitenkin tärkeä ostos,olisin halunnut jutella ja pohtia, saada tietoja ja hyvää asiakaspalvelua. Myyjä iski pöytään yhden levyn niitä sormuksia ja seiso vaan ja tuijotteli seinille. ei minkäänlaista asiakaspalvelua.

Link to comment
Share on other sites

Täälläkin vähän samanlaisia kokemuksia kuin muilla, nuori ihminen kun olet niin palvelu tuntuu olevan kiven alla. <_<

Vihkisormuksia ei olla vielä käyty katselemassa, mutta kihlat ostettiin tuossa alkuvuodesta. Sormuksia etsimme Porista, ja muutamassa pienessä liikkeessä sai kyllä sellaista palvelua etten tiedä voiko palveluksi edes sanoa... Muutamat sormukset lyötiin pöytään ja tuijoteltiin pisin seiniä, jos oli jotain kysyttävää niin vastauksesta tuntui olevan turha edes haaveilla.

IsoKarhun Kultajousesta sen sijaan saimme kivaa palvelua ja sieltä kihlasormuksemme sitten ostimmekin. :) Myyjä esitteli erilaisia ja eri hintaluokan sormuksia ja kysymyksiimme saimme asialliset vastaukset. Kaiverruksessa kävi tosin pieni kämmi, hiukan ehkä erikoisempi etunimeni oli miehen sormuksessa ensin kaiverrettu väärin. :grin: Asia oli kuitenkin onneksi huomattu ja korjattu ja saimme sormuksemme ajallaan. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Turun Timanttisilla oli aivan luokaton kohtelu. Verenpaine nousee vieläkin, kun muistelee...

Mielessäni oli tietty sormus Tillanderilta ja ajattelimme, että kun kerran Turkuun asti mennään käymään, niin käydään nyt sitten sielläkin katsastamassa sormusvalikoimia. Ensin menimme toiseen Turun kahdesta Timanttisten liikkeistä. Siellä oli hieman kuiva mutta asiallinen palvelu, toisin asiantuntemus ei ollut mitään huippu luokkaa. Heillä ei ollut kyseistä sormusta keltakultaisena ja useammalla timantilla mutta he katsoivat koneelta ja keskustan liikkeessä kyseinen sormus oli. Sanoimme, että voimme ihan hyvin mennä sielläkin käymään.

Astuimme sisään liikkeeseen, liikkeessä oli useampi myyjä vapaana, yksi asiakas meidän lisäksi. Hymyilin lähimmälle myyjälle ja kysyin kyseistä sormusta. Myyjä nyrpisti nenäänsä ja huusi toiselle myyjälle, että näyttäisi meille koruja. Menimme kyseisen myyjän luo esittämään asian. Myyjä pyöritteli päätään ja oli täysin suu auki. Ei ollut kuullutkaan sormuksesta ja pyöritteli ihmeissään päätään. Katosi koneelle ja jätti meidät tiskille. Siinä sitten katselin lasin läpi sormuksia ja kun eräs koruista kiinnosti, kysyin taas ensimmäiseltä myyjältä (tällä ei vieläkään ollut toista asiakasta), että voisinko katsoa korua. Hyvin nyrpeästi hän antoi sormuksen minulle. Kokeilin sitä ja totesin, etten pidä siitä ja annoin sen takaisin. Myyjä otti sormuksen, pisti takaisin vitriiniin ja käänsi selkänsä. Kaikin tavoin saimme sen kuvan, ettei meitä siellä kaivata. Toinen myyjä palasi koneelta ja sanoi, että juu on meillä se sormus ja antoi minulle sovitettavaksi sormuksen, joka oli väärä :hysteric: . Sanoin, ettei tämä ole se sormus. Otin heidän oman esitteensä ja näytin sormuksen uudelleen. Tässä vaiheessa olin tosin jo päättänyt, että tästä liikkeestä en ikinä ostaisi mitään, mutta palvelun vaadin loppuun asti. Sain kyllä lopulta käsiini sormuksen, jota olin ajatellut mutta se ei loppujen lopuksi ollut "se oikea".

Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä usean vuoden ajan. Ikinä kuuna päivänä en voisi kohdella ketään niin tylysti, kuin meitä kohdeltiin. Jos ihminen astuu liikkeeseen sisälle, valmiina maksamaan tuotteesta nelinumeroisia summia, palvelun pitää olla huipputasoa. Ja vielä liikkeessä, jolla pitäisi olla hyvä maine. Nyt on minun hyvä ystäväni menossa naimisiin. Hän kyseli, mistä kannatta sormuksia katsella. Arvatkaa vain, minkä liikkeen haukuin pataluhaksi. Myyjän kannattaisi aina muistaa, ettei palvele koskaan vain yhtä ihmistä kerrallaan, vaan näinkin isossa ostoksessa on monta ihmistä taustalla.

Link to comment
Share on other sites

En suosittele Kultajousta Lahdesta, minua painostettiin siellä tekemään sormukseen muutoksia joita itse en ollut ajatellut että tehtäisiin, ja sormuksen saatuani ne myyjän painostamat asiat oli mokattu. Todella törkeää. En aio palata liikeeseen enää. Muutenkin kysymyksiini vastattiin hyvin suppeasti. Lahdessa on onneksi muita hyviä paikkoja, varsinkin yksityiset kultasepät! Kannattaa tutkia niitä netistä, vaihtoehtoja on!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En suosittele Kultajousta Lahdesta, minua painostettiin siellä tekemään sormukseen muutoksia joita itse en ollut ajatellut että tehtäisiin, ja sormuksen saatuani ne myyjän painostamat asiat oli mokattu. Todella törkeää. En aio palata liikeeseen enää. Muutenkin kysymyksiini vastattiin hyvin suppeasti. Lahdessa on onneksi muita hyviä paikkoja, varsinkin yksityiset kultasepät! Kannattaa tutkia niitä netistä, vaihtoehtoja on!

Onko sinulla kokemuksia Löwenmarkin kultasepänliikkeestä tai oletko kuullut siitä onko millainen paikkana?

Itse voisin jakaa kokemuksen Joensuun Kultajousesta, jossa oli yhtä huonoa palvelua. Menimme miehen kanssa sovittamaan Tarkkasen tunteidenvuori-sormusta ja myyjä nyrpein ilmein sen meille vitriinistä antoi. Siinä sitten sovittelin sormusta ja myyjä seisoi vain hiljaa ja edelleen nyrpeän näköisenä. Yritin esittää kysymyksiä sormukseen liittyen ja tiedustella onko sormuksen muokkaaminen mahdollista. Myyjä oli todella tyly eikä tällä tuntunut olevan minkäännäköistä käsitystä myymisestä. Olisin odottanut, että myyjä oma-aloitteisemmin esittelee sormusta ja kertoo sen ominaisuuksista sekä kartoittaa asiakkaan tarpeen. Päätin etten siitä liikkeestä koskaan tule mitään ostamaan ja varmasti sitä en kenellekkään tule suosittelemaan.

Joensuusta voisin suositella Ilmakangasta, sieltä olen aina saanut erittäin hyvää palvelua, henkilökunta on palvelualtista ja parhaansa mukaan haluaa täyttää asiakkaiden tarpeet. SIellä tulemme asioimaan jatkossakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Asioin tänään Jyväskylän Virpin kullassa mieheni kanssa. Myyjät olivat erittäin mukavia ja palvelualttiita, jaksoivat olla mukana siinä hetkessä. Ilmoitin heti alkuun että haluan hopeisen korun, kun en muunlaisia osaa ja voi käyttää, eikä mitään muita koruja yritetty väkisin tuputtaa. Miehelläni ei taas ollut oikein tarkkaa kuvaa mitä hän oli hakemassa, mutta myyjä ei hermostunut kertaakaan vaikka tuli veivausta kultaisten, teräksisten, titaanisten ja hopeisten sormusten välillä. Eikä meitä muutenkaan katsottu nenän vartta pitkin, vaikka olemme nuoria ja budjettimme yläraja ei ollut päätä huimaava. Kun sormukset löytyivät kummallekin, niin tekivät kaiverruksetkin saman tien, aikaa siihen meni 20 minuuttia. Saivat kaiverruksen mahtumaan myös omaan sormukseeni, vaikka kokoa ja leveyttä ei ole erityisen paljon ja pelkäsin että jäisin ilman. Suosittelen, varsinkin vaaleahiuksinen nainen oli asiallinen ja mukava myyjä!

Link to comment
Share on other sites

Ei oltu sormusostoksilla, mutta sain joulukuun lopulla aivan luokattoman huonoa palvelua Tarkiaisella Helsingissä. Ok, en ollut ostamassa mitään kymppitonnin korua (ilmeisesti heidän asiakkaidensa tulisi kuulua ko. kohderyhmään) - mutta sellaista kelloa, jota menin hakemaan, en saanut, ja myyjä vielä katsoi asiakseen tuhahtaa, että kun mulla on "tällaiset ranteet", niin eihän "niihin mikään käy". Mitään malleja myyjä ei esitellyt (itse piti vitriinistä osoitella kiinnostuksen kohteita) - eikä vahingossakaan ehdottanut mitään vaihtoehtoja, saati sitten esim. erikokoisena tilaamista, jotta olisin saanut haluamani mallin itselleni sopivana. Väittikin vielä, ettei rannekkeita voi muokata, mutta sittemmin bongasin netistä jopa verkkokauppoja, jotka sen tekevät ihan ranteenympärysmitan antamalla. Nice.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Muutamia paikkoja kierreltiin kihloja etsiessä: Vantaalla Jumbon Laatukoru, Helsingissä Westerback, Suomen Kultakello Mikonkadulla ja E. Lindroos. Viimeisestä sitten sormukset hankittiinkin. Ei olla ehkä ulkoisesti unelma-asiakkaita kultasepänliikkeisiin, ei näytetä (eikä olla!) mitenkään varakkaita, ja toisinaan ehkä olemuskin sopisi paremmin jonnekin rokkibaariin, kuin kultasepänliikkeisiin... ;) Mutta kaikissa oli suht. asiallista ja ystävällistä palvelua, ja etenkin Westerback yllätti siinä mielessä, että aateltiin etukäteen että meidät nauretaan ulos sieltä, ettei taida budjettiin sopivia sormuksia löytyä ;)

No, ei naurettu edes Westerbackalla, mutta ei myyjä siellä oikein kuitenkaan yrityksestä huolimatta ymmärtänyt mitä oisin halunnut. Palvelu oli kyllä tosiaan kovin ystävällistä ja mukavaa. Laatukorussa oli todella hyvää palvelua, ystävällistä ja kiireetöntä ja hyvä tarjouskin saatiin ilman erillistä pyyntöä. Kultakellossa oli jotenkin ehkä himpun verran nihkeämpää, mutta sielläkin myyjä jaksoi näyttää lukuisia vaihtoehtoja ja loppua kohden muuttui palvelukin ystävällisemmäksi ja leppoisammaksi.

E. Lindroosista olin lukenut täältä hyviä kokemuksia, ja hyviä kokemuksia saatiinkin! Ensimmäisellä katselukerralla myyjä kärsivällisesti esitteli kaikki mahdolliset sormukset mitä haluttiin nähdä, oli ystävällinen ja ymmärtäväinen. Saatiin hyvin tietoa ja jäi tosi hyvä fiilis. Ja päätettiin sieltä hankkia sormukset, vaikka olisin alunperin vielä halunnut pari liikettä käydä katsastamassa. Mutta kun hyvät vaihtoehdot löytyi jo, niin miksipäs sitä.... :) Sormusten tilaaminenkin sujui melko vaivatta, ainoastaan kokojen mittaaminen oli vähän hankalaa, ja pikkuisen löysä sormus sitten lopulta tulikin, mutta näillä mennään nyt toistaiseksi... Ainoa asia, mikä jäi harmittamaan, niin ei omaa tyhmyyttämme tajuttu pyytää tarjousta kihloista :girl_impossible: No, jospa sitten vihkistä aikanaan... Sekin kun taisi ihan vahingossa löytyä kihlasormusta valkatessa :D Eli myyjä esitteli myös muita vastaavantyyppisiä sormuksia, kuin mitä oltiin kateltu, ja sieltä se sitten tais löytyä tosiaan. Mutta että yhteydenpito on ollut vaivatonta ja nopeaa, jopa perjantai-iltana kirjoitettuun viestiin tuli vastaus lauantaiaamuna. Nopeaa ja ystävällistä palvelua!

Link to comment
Share on other sites

Malmin Korupajassa Helsingissä oli kyllä erinomainen palvelu! Ollenkaan ei katsottu nenänvartta pitkin (niinkuin joissakin paikoissa), ja päästiin juttelemaan kultasepänkin kanssa muutoksista. Koko henkilökunta oli erittäin asiantuntevaa (asioimme liikkeessä useaan kertaan) ja aina jäi hyvä mieli. Lupasivat säilyttää vihkisormuksen häihin saakka tallelokerossaan ja kihlasormukset viedään sinne paria viikkoa ennen kiillotettavaksi.

Link to comment
Share on other sites

Sellossa eilen kaasoni kanssa pyöriessä, kävimme Kultajousi Elegancessa, ystävällinen nuori myyjä, mutta ei kovin jaksanut kuunnella toiveitani ja esitteli kokoajan timanttisia valkokultasormuksia - kun mainitsin haluan nähdä keltakultaisia. Valikoima oli ihan hyvä, muttei mikään erikoinen.

Timanttisten Kulta-Aika liikkeessä, emme saaneet palvelua ollenkaan.. Sen verran mitä katsoimme näyteikkunoita ja tiskejä, ei siellä paljon sormuksia ollut.

Viimeisenä kävimme Laatukorussa, heti myyjä otti meidät vastaan ja kysyi mitä etsimme ja alkoi näyttelemään toivomiamme sormuksia. Sormuksia virtasi ja valikoimaa oli paljon. Lopuksi pyynnöstäni hän esitteli Helmellisiä keltakultasormuksia, joita oli kans paljon - ja joista löytyi heti se minkä tahtoisin!

Myyjä varasi kyseisen sormuksen minulle ja aika varmasti sen käyn ostamassa ensiviikolla :)

Suosittelen heidän valikoimaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Etsimme kihloja Itäkeskuksesta. Ensin suuntasimme Timanttisille - iso virhe! Olimme ainoat asiakkaat, myyjiä 4, joista yksi nainen tympääntyneen oloisena raahautui tiskille. Ilmoitettuamme asiamme hän kaivoi kaksi sormuslevyä esiin ja alkoi tuijottamaan seinää naputellen kynsiään pöytään äärimmäisen kyllästyneen oloisena. Vilkaisimme rinkulat nopeasti muodon vuoksi myyjän ollessa aivan tuppisuuna ja poistuimme kiittämättä paikalta. Ei koskaan enää kyseisen ketjun liikkeeseen!!! Olin melkein shokissa, niin paljon järkytyin. Seuraavaksi suuntasimme Itäkeskuksen kultaan, jossa ilmeisesti omistaja otti meidät lämpimästi vastaan ja ajan kanssa esitteli meille mallistoja. Kerroin siinä jutellessamme kuinka olin pahoittanut edellisessä paikassa mieleni ja hän sanoi etten suinkaan ole ensimmäinen (enkä varmasti viimeinen) joka vastaavaa k o liikkeestä kertoo. Kihlat löytyi, saimme kivat alet (nojoo, tuntuu aina olevan sopivasti ilmaa koruliikkeiden hinnoissa ;)), ja koska kello oli suht lähellä sulkeutumisaikaa, tämä ihana herra sanoi että jos jaksamme hetken odottaa, saamme sormukset saman tien mukaamme, hän käy kaivertamassa ne heti. Ja näin tehtiin. Nyt kun on tullut aika etsiä vihkisormus/-sormukset, niin ensisijaisesti aiomme etsiä niitä tulevalta ulkomaan matkalta, mutta mikäli sieltä ei löydy kivaa/ei voi luottaa aitouteen, kävelemme suoraan Itäkeskuksen kultaan. :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kävimme Kuopiossa useammassakin paikassa katsomassa kihloja. Vaikka kerroin joka kerta haluavani yksinkertaisen sormuksen, esiteltiin minulle prameita koruja ja rivitimanttisormuksia. Monesti ihan nättejä, mutta eivät yhtään minun tyylisiäni. Ymmärrän toki, että haluaisivat myydä hinnakkaita tuotteita, mutta asikastakin kannattaisi kuunnella. Mielestäni Kuopiossa keskustan Puustjärvellä oli hyvä palvelu, tosin sormukset ostimme lopulta kokonaan toisesta kaupungista. Laatukorun palveluun olen ollut tyytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest eilen kihlautunut

Olin lukenut Malmin Korupajasta paljon hyviä kokemuksia, ja heidän verkkokaupassaan vihkisormuskauppa.fi oli juuri etsimäni sormus puoleen hintaan eli todella edullisesti. Liikkeessä kysyin ensin nähdä noin 500 euron timanttisormuksia koska oletin heillä olevan niitä myös liikkeessä kun verkkokaupassakin oli. Myyjän ilme muuttui sillä sekunnilla ja tunsimme olomme todella epämukavaksi ja naurettaviksi kun niin halpoja sormuksia olimme ostamassa. Eikä neljästä sormuslaatikosta yhtäkään alle 600 euron hintaista sormusta ilmeisesti löytynytkään, tosin myyjä ei vaikuttanut olevan ollenkan kärryillä että minkä hintaisia ja kokoisia sormuksia heiltä edes löytyy eikä kyllä ollut innokas edes tarkistamaan että olisiko joku sormuksista kuitenkin noin 500 euron hintainen... Yritin saada kokeiltavaksi nettisivuilla ollutta 300 euron ale-sormusta, jota sitten etsittiin kissojen ja koirien kanssa ensin firman nettisivuilta ja sitten jostain takahuoneesta. Löytyihän se lopulta ja oli juuri "se oikea". Edelleenkin minulle tyrkytettiin yli tuhannen euron sormuksia tyyliin "kokeileppa tuota ja vertaile kun siinä on isompia timantteja..." vaikka olin jo sanonut että tuota halpis sormusta olin tullutkin etsimään. Tuntui että sitä ei kuitenkaan haluttu minulle myydä ja myyjä vain päivitteli että miten tämä on näin halpa. Ilmeisesti eivät olisi sitä noin halvalla halunneet myydä ja käyttäytyivät kuin olisin ryöstämässä liikettä... Siinä sitten väännettiin kättä vaikka kuinka kauan mm. kaiverruksen hinnasta, vaikka se netistä tilattaessa olisi tullut kaupan päälle. Sain sen kuitenkin ilmaiseksi ja päätin että tilaan sormuksen kyseisestä kaupasta vaikka asiakaspalvelu olikin aivan luokattoman huonoa ja siitä jäi todella paska maku suuhun vaikka sormukseen olenkin erittäin tyytyväinen. Jos olisin löytänyt vastaavan rinkulan jostain toisesta liikkeestä suht samaan hintaan olisin sen kyllä ehdottomasti muualta ostanut mutta ajattelin että voin sietää paskaa asiakaspalvelua heteken aikaa jos sillä säästän monta sataa euroa eikä onneksi tarvinnut liikkeessä kauhean kauan harmaita hiuksia kasvatella... Miehen sormus käytiin ostamassa viikin prisman timanttiset-liikkeestä josta olimme aikaisemmin tällä viikolla saaneet aivan mahtavaa asiakaspalvelua, mutta valitettavasti heiltä ei löytynyt minulle mieleistä sormusta hintaluokassamme. Saimme kuitenkin miehen sormuksesta luvatun 20 prosentin alennuksen. Opiskelijana pitää valitettavasti ajatella enemmän kukkarolla, ja olen kyllä ikionnellinen löytämästäni 300 euron timanttisormuksestani johon en uskonut meillä olevan varaa, mutta Malmin Korupajassa emme kyllä asioi enää koskaan (paitsi lauantaina kun haen sormukseni...).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hyvinkäällä kävimme kihlat ostamassa. Ensin kävimme Jussintorin Laatukorussa, jossa oli miellyttävä myyjä ja ihan hyvä palvelu. Esitteli sormuksia hyvin ja monia malleja. Hinta oli vain aika kova meidän budjetille. Toiseksi menimme Kultaseppä Rannalle, jossa oli ihana palvelu ja sai rauhassa sovitella ja miettiä :girl_smile: Täältä myös ostimme sormukset, koska saimme halvemmalla molemmille leveämmät sormukset ja minulle enemmän timantteja. :tender: Taitaa Laatukorun hinnoissa olla aika paljon ilmaa..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Käytiin Tampereen koruliikkeitä muutama läpi:

 

Andreasenilla loistavaa palvelua ja pyydettiin kultaseppä puhumaan toiveista ja hinnoista, kun myyjä ei itse ollut varma mahdollisuuksistaan.

 

Sokoksen Timanttisilla oli ruuhkaista joulun alla ja aika oma-aloitteinen sai olla sormuksia pyydettäessä, eikä kaikkia timanttisormuksia esitelty heti. Ystävällistä palvelua kuitenkin oli.

 

Laatukoru (nyt jo tosin lopettanut) oli oikein ystävällinen palvelu, mutta aika vähän oli valikoimaa sielläkin valkokultaisissa sormuksissa. Tosin onneksi miehelle juuri se oikean levyinen sormus alennuksesta.

 

Kuninkaankadun kultajousessa oli niin aneeminen myyjä, että en ole varma halusiko hän palvella ketään! Lisäksi pyysin nähdä valkokultaisia timanttisormuksia, joita saimme nähtäväksi kaksi levyllistä. Kun ei mielesistä löytynyt, pyysin nähdä vielä KOLME muutakin levyä, joita nainen ei viitsinyt meille esitellä. Kovasti tarkisteli hintoja näistä sormuksista... Joo ne oli oikeastikin liian kalliita meidän budjettiimme, mutta mistä hän sen tiesi?! Kyllä jäi p**ka maku suuhun, kun pidettiin nuorena ja köyhänä.

 

Viereinen Pirkan kello oli oikein ystävällinen paikka ja haettiin oikeamman kokoisia sormuksia ja miehelle sileitä näytille takahuoneesta. Samoin nainen esitteli mielellään, miten sormukset sopisivat tulevaisuudessa yhteen ja laski sormuksille sopivia hintoja ja kirjoitteli niitä ylös. Kuitenkaan en löytänyt mitän mieleistäni, kun olin jo Andreasenilla ihastunut The Sormukseen.

Link to comment
Share on other sites

Sain ite aivan LOISTAVAA palvelua Hyvinkään Laatukorusta (ei siitä mikä on willassa), Suosittelen kaikille jotka asuu tällä seudulla

 

Kävin kihlasormuksen ostamassa jo sieltä, heillä ei ollu sellasta jonka halusin ni vaihdoimme timanttien väriä mallistossa olevaan sormukseen. Halusin nimen omaan keltakultasen sormuksen mustilla timanteilla, ja mikää tavallinen ei kelvannu, siis sellainen 2mm paksu perus halpa sormus.. Kultaseppä muokkasi sormusta just sellaseks ku halusin. Nyt ku kävin etsiskelemässä vihkisormusta, joka oli aika vaikeaa ku kihla on pyöreän muotonen, en tiiä mikä o se oikea termi, mutta siis siihen viereen ei voi laittaa ns. sellasta suoraa sormusta. Testailtiin myyjän kanssa varmaa reilu 20 vaihtoehtoa ja lopulta myyjä ehotti et teetetään iha oma. Päädyttiin teettämään kihlan molemmille puolille sormukset, kihlan tyyliä noudattaen. Piirrettii myyjän kanssa suunnitelma ja parin viikon päästä kävin kattomassa kultasepän ehotuksen, joka oli vielä parempi ku meijän alkuperänen idea. Myöhemmin ku näin valmiit sormukset voin sanoo et sekosin onnesta, myyjätki vaa naureskeli ku olin nii onnellinen ku sormuksista tuli niin hieno kokonaisuus, eikä ollu ees hinnalla pilattu, olin ajatellu paljon suurempaa summaa. Sain aivan mahtavaa palvelua, vaikka oikeesti näytän joltain 16vuotiaalta keijupipoineni :D Nyt pitää mennä ettimään kaulakorua samaisesta liikkeestä ku häät lähestyy uhkaavasti :)

Link to comment
Share on other sites

Lahdesta K.J.Kaukosta on minulla tyhmiä kokemuksia, lähinnä olen saanut mielestäni huonoa palvelua.

 

Liikkeessä ei ollut haluamaani sormusta (Sandberg) nähtävillä, joten se saatiin sinne sovitukseen. Sormus tuli nopeasti (2 pv) ja sain sovitettua sekä tilattua omani (tilauksen yhteydessä naismyyjä arvosteli kihlasormustani kertoen, minkä merkkinen jne. se on ja ettei ole heiltä, tämä alkoi ärsyttämään sillä en todellakaan halua tietää mistä sormukseni on ostettu, sehän oli yllätys). Sormus maksettiin tilauksen yhteydessä kokonaan, valittavissa olisi ollut myös osa nyt-loput noutaessa. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Kului 2 viikkoa ja kävin liikkeessä kysymässä, kun ei sormusta ollut kuulunut. Liikkeessä myyjät etsivät, olisiko sormukseni tullut heille, mutta eivät löytäneet sitä ja sovimme, että odotan vielä. Kului 4 viikkoa tilauksesta ja kävin taas liikkeessä. Jälleen kerran etsittiin, ei löytynyt. Tällöin jo hieman hermostuin ja liikkeen omistaja lupasi selvittää maanantaina (oli lauantai) Sandbergiltä sormuksen tilaa. Maanantaina sain sitten puhelinsoiton liikkeestä, että sormus lähetetään Sandbergiltä lähipäivinä ja pahoittelivat tilannetta. Tästä parin päivän päästä sormus tosiaan sitten tuli vihdoin, 5 viikon odottelun jälkeen. Itselleni jäi tuosta lähinnä mielikuva, että liike ei ollut edes tilannut ko. sormusta, olen ollut siinä ymmärryksessä, että Sandbergillä osaavat kyllä asiansa?

 

Sormus tuli ja kävin sitä sovittamassa ennen kaiverruksen tekoa. Kaiverrusta kysyttäessä minua palveli nuori myyjä ja kertoessani mitä haluan kaiverrettavan, sivusta lennähti vanha naismyyjä saarnaamaan minulle happamaan sävyyn "näihin vihkisormuksiin kyllä YLEENSÄ AINA kaiverretaan miehen nimi ja naisennimi ja pvm". Koska liikkeen palvelut olivat olleet jo nyt kärsivällisyyttäni koettelevia, paloi minulla tähän totaalisesti käämit. Mitä himputtia se myyjille kuuluu, mitä siihen kaiverretaan, minunhan se sormus on?? Lopputulos oli tässä kuitenkin hyvä, sain sormuksen kaiverrettuna oikein. 

 

Kihlasormuksiemme kanssa kyseisessä samassa liikkeessä saimme myös huonoa palvelua. Jätimme ne kaiverrettavaksi + miehen sormus korjattavaksi erityisehdolla, että saisimme ne seuraavana päivänä takaisin. Kun menimme hakemaan niitä, ei sormuksille oltu tehty yhtään mitään ja tietoihin oli kirjattu, että minun sormukseni olisi korjattava eikä miehen. Siinäpä olisi sitten naurattanut, kun oma timanttisormus olisi ollut vähän erilainen hakiessa.... lopputuloksena vietiin sormukset mökkipaikkakunnan pikkuiseen kultasepänliikkeeseen, josta 28e hintaan saatiin nuo palvelut seuraavalle päivälle.

 

Ehkä olen vain todella kriittinen, mutta huonoa palvelua olen tuolla liikkeessä saanut. Ehkä sieltä pitäisi ostaa niitä 3000€ kelloja ja koruja, jotta palvelu paranisi.

Link to comment
Share on other sites

Kun me keväällä 2006 mentiin kihloihin, meilläkin oli pieniä ongelmia. Meillä oli tarkkaan tiedossa, millaiset sormukset halusimme ja lähdimme sen kummemmin liikettä valitsematta marssimaan Helsingissä Aleksanterinkatua eteenpäin. Sanotaanko näin, että sulhanen ei ole kovinkaan kärsivällistä sorttia ja kun useassa liikkeessä hänen toiveitaan (valkokultainen sormus, jonka pinta on raastettu kunnolla "rikki") ei ymmärretty/kuunneltu vaan eteen nostettiin keltakultaisia (kumpikin meistä inhoaa) rinkuloita, niin liikkeisiin jäi hölmistyneitä myyjiä, kun mies marssi ulos liikkeestä. (asiakaspalvelunäkökulmasta varmaan kammottavia asiakkaita) Sama toistui aina vain uudelleen.

 

Neljäntenä vai viidentenä päädyimme Tillanderille ja hämmästys oli suuri. Meitä kohdeltiin ihmisinä! Meidän toiveitamme kuunneltiin ja asiantuntevasti kerrottiin, miten pinta sormukseen tehdään ja varoitettiin vielä, ettei se tule kestämään. Koska kummallekin löytyi sopiva sormus ja haluamallamme tavalla käsiteltynä, ostimme sormukset saman tien. Emme käyneet edes vertailemassa hintoja enää muualla. Lopulta sormuksemme eivät edes olleet mielestäni kovin kalliit, vaikka Tillanderin maine on kalliinpuoleinen.

 

Nyt alunperin mattapintainen sormukseni kiiltää jo vähän, mutta se saanee uuden mattapinnan sitten yhdessä vihkisormuksen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

^^ Mullekin on jäänyt Lahden keskustan K.J. Kaukosta lähinnä huono maku suuhun. Kerran siskolle lahjaa ostaessani (olisin siis ollut jo maksamassakin sen, myyjä oli paketoimassa sitä) myyjä otti jopa toisen asiakkaan siihen väliin! Ja ryhtyi hoitamaan hänen kellonkorjausasiaansa siinä, mä jouduin jäädä odottamaan :girl_mad: Usein muullonkin tullut sellainen olo, että asiakkaina arvostettaisi enemmän varakkaampia :)  Olisi tehnyt mieli marssia ulos, mutta eihän sieltä edes pääse.

 

Lahden Aleksanterinkadun Kultajousesta mulla on puolestaan pelkästään hyvää sanottavaa, ihan loistopalvelu! Laitan siitä pidempää tarinaa tuonne Kultajousi -ketjuun vielä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...