Hääaamun aikataulutus?


Guest Ansu(Guest)

Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Tälläistä aikataulua olen ajatellut.

Klo 7.30 herääminen, aamupala ja siirtyminen kampaajalle 10 kilometrin päähän.

klo 9.00-12.30 kampaaja ja meikkaus, kaasolle ja minulle

siirtyminen 20 km päässä sijaitsevalle juhlapaikalle, jossa bestman ja sulhanen jo ovat. Haukkaamme pikaisesti jotain ja puemme päälle, jonka jälkeen lähdemme valokuvaukseen. Tätä kohtaa olen miettinyt, että valokuvausta pitäisi ehkä hieman myöhäistää, mutta toisaalta kampaajalta saatamme päästä lähtemään jo klo 12. Juhlapaikalta on n. 10kilometrin matka valokuvaamoon ja kirkolle.

klo 14.00 valokuvaus (kestää n. tunnin)

Tässä välissä ehtii kuivattelemaan, jos valokuvaamossa on ollut tuskaisen kuuma. Savettia jä dödöä mukaan  ;D

Klo 15.30 kirkolle

TUTINAA JA KYNSIEN PURESKELUA

klo 16.00 vihkiminen  :-X

klo 17.00 juhliminen alkaa ja jatkuu aamuun asti

Pääsemme juhlapaikalle jo edellisenä päivänä, joten yritämme silloin saada kaiken koristelun ja kaikein muun sellaisen valmiiksi. Aikaa ei jää kauheasti luppoaikaan, mutta todennäköisesti olemme sulhasen kanssa aivan paniikissa ennen vihkimistä, joten on vaan hyvä jos sitä panikointi aikaa ei ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

meillä oli vihkiminen klo 15, joten kampaaja ja meikkaaja tulivat kotiini ja hiusten ym. laitto aloitettiin klo 8. Myös kaasot laitettiin samalla ja valmiita olimme n. klo 12.15. Kuvaus alkoi klo 13.45, joten ei siinä paljoa aikaa jäänyt. Muistakaa jättää hieman "ilmaa" noihin aikatauluihin, myös pukeutumisessa ym. menee aikaa!!!!!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Meillekin on tulossa hyvin rauhallinen hääpäivän aamu. Vietämme kaason kanssa hääpäivää edeltävän yön hotellissa, josta menemme klo 9 kampaukseen ja meikkiin(n. 500m). Siellä saamme sitten erillisen morsiushuoneen käyttöömme, jossa voimme myöskin pukeutua. Kampaajan kanssa sovimme, että kaikki(kampaukset, meikit, pukeutuminen) on valmista viimeistään klo 13, jolloin kuljettaja saapuu. Samalla heitämme tavarat hotellille ja jatkamme kirkkoon (n. 20 km).  Autosta suoraan alttarille vaan.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin aloittaa kampaajalla 8:00 tai 8:30 yhdessä kaason kanssa. Mun tukan käkertämisessä menee aikaa, joten kaason lyhyet ja hieman ohuemmat hiukset keritään tuunata siinä välissä. Meikkaaja saapuu samaan paikkaan ja olemme kaikki hyviä ystäviä. Eli skumppaa ja pikkupurtavaa laittautumisen ohessa. Sitten vaihdetaan paikkakuntaa ja laitetaan mekko päälle. mennää kuvattavaksi varmaankin 13:00 juhlapaikan läheisyyteen Päijänteen rannalle. Murua rinnan alle ja kohti kirkkoa - vihkiminen 15:00. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

klo 7-8 aamulla kampaus (äiti tekee kun on parturi :grin: )

Klo 10.15 oma ja kaason meikki (noin kilometrin vanhempieni luota)

klo 12 Puku päälle

klo 13.30 Kuvaus miljöössä (ajomatka noin 25 km)

klo 15 kirkossa vihkiminen

Tälläinen ohjema. Kovasti stressaa jo nyt kuinka päivä sujuu vaikka häät on vasta syyskuussa. :o

Link to comment
Share on other sites

Mulla mennee kait tällai:

07:00 herätys (mies kai haluaa niin, ettei näe mua ennen ku kävelen kirkon käytävää :rolleyes:). Aamupalaksi taidan ottaa ihan kevyesti vain hedelmän, pari leivänsiivua ja vihannespaloja. Ja kupin hunajateetä :rolleyes:

07:40 lähden helposti riisuttavissa arkivaatteissa (vetoketjullinen pusero, ei koruja!) ratikalla/bussilla kampaamoon, joka tekee myös meikin – myös 4 kaasoani ja äitini laitetaan samassa kampaamossa

08:00 kampaamossa: minua ja kaasojani + äitiäni aletaan "työstää" :grin: (mulla on puku mukanani + vetolaukku, jossa muut tavarani)

11:00 äitini ystävättärineen ja kaaso(t?) lähtevät juhlapaikkaan pukunsa ja tavaransa mukanaan varmistamaan, et kaikki on ok (matkaa sinne n. 130 km). He vaihtavat juhlapaikassa vaatteitaan.

12:00 mä lähden kirkkoon (matkaa sinne n. 130 km) luultavasti isäni ja veljeni kanssa – samaan aikaan mieheni bestmaneineen ja vanhempineen lähtee kirkkoon (samat kilometrit).

Samaan aikaan morsiuslapset vanhempineen lähtevät (samat km:t).

14:00 olen kirkolla; pukeutumista sakastissa. Äiti ja kaasot auttanevat. Laitan sakastissa koruni ylle. Mieheni menee minua kai "pakoon" jonnekin, ettei näe pukuani! :lol:

15:00 vihkiminen

..ja sitte alkaaki tän palstan aiheen ulkopuolinen ohjelma... :lol:

Muokattu: , käyttäjä: rouvaksi09
Link to comment
Share on other sites

Meillä on suunniteltu aikataulu näin:

7.45 herätys ja aamupalaa

9.00 kampaajalla (meikki samasta paikasta), sulho juhlapaikalla auttamassa

10.00 kaason meikkaus (samassa paikassa, meikataan ennen minua)

11.00 pukeudutaan kampaajalla ja sulhon pitäisi olla takaisin hotellilla pukeutumassa

n.11.45 Kukkien haku ja tavaroiden takaisin vienti hotellille, josta bm ja sulho hyppää myös kyytiin. Suunnataan kirkolle (matkaa vain noin 5 km)

12.30 valokuvaus kirkon lähistöllä

14.00 vihkiminen

Vaikuttaa aika löysältä mutta parempi että aikaa on, jos jotakin sattuu...

Muokattu: , käyttäjä: mares
Link to comment
Share on other sites

6.45 herätys, suihku ja aamupala

8.00 minä kampaajalle (jälkeeni sulhanen, morsiustyttö ja sulhaspoika)

Mies käy sitten hakemassa kukkakimppuni ja kukkakoristeet juhlatilaan(jos ei saada jo edellisenä iltana niitä.Äitini vie ne juhlapaikalle.)

Kampaamosta tultuani alan ehostautumaan ja myös muut kampaajalta tulleet pistävät ittensä kuntoon.

12.00 kuvaus studiolla

Sen jälkeen kotona käymään syömässä jotain.

n.13.30 kirkolle jännittämään, koska klo 14.00 on vihkiminen.

Meillä välimatkat ovat todella pieniä. Kampaamoon vain 1km ja kirkolle ja studioon 4km. Helpottaa todella paljon! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Meillä toimi tämmönen aikataulu:

klo 7 ylös, suihkuun ja aamupalaa

klo 8 hakemaan morsiuskimppu ja viemään eka lasti koristelutavaroita hääpaikalle

klo 9 kaason hotellille jossa sitten rentouduttiin, vietiin samassa hotellissa olevaan morsiussviittiin minun ja sulhon yölliset ja seuraavan aamun tavarat

klo 10 kampaamoon jossa vietettiin sitten 3 tuntia, morsiamen ja kaason kampaukset ja meikit, kuohuviiniä ja mansikkakarkkeja :-X:-X :-X Ihanaa!!!

klo 13 takaisin hotellille jossa kaasot laittoivat itsensä valmiiksi, itse jännitin jo hirveä tärinä päällä...

klo 15 kirkolle, jonka sakastissa vaihdoin hääpuvun päälle

klo 16 vihkiminen

Sen jälkeen aikataulu levähti vähän käsistä :P mutta se ei haitannut hirveesti kun vieraat ei sitä tajunneet!

Muokattu: , käyttäjä: Jonse
Link to comment
Share on other sites

Klo 7-10: kampauksen teko ja meikki.

Klo 10: lähdetään paikkakunnalle, missä vihkiminen tapahtuu, perillä olemme n. klo 12.

Klo 12-13: ruokien ja koristelujen viimeistely jne jos niitä ei ole hoidettu siihen mennessä..

Klo 13-14.30: kampauksen ja meikin kohennus, pukeutuminen ja mahdollisesti kuvien otto jos kerkiää.

Klo 14.30-15: kaiken varmistaminen ja rauhoittuminen

Klo 15 lähdemme kirkkoon vihittäväksi. =)

Klo 16: vihkiminen

n. klo 17-19: vastaanotto, syödään jne..

Klo 19-21: tanssilavalla.

Sitten vaan hääyötä viettelemään. :P:D

Jessus mikä aikataulu, tajusin vasta nyt. :D Apua. :P

Muokattu: , käyttäjä: Cabriella
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mitä mieltä olette... jos meikki on klo.10 tai 10.30,kuvaus klo 12 tai 12.30 ja vihkiminen klo 14?onko liian tiukka aikataulu kun meikki ja kampaus tehdään sekä kaasolle että morsiammelle? kampauksen oma äitini tulee luultavasti tekemään kotiin meille kummallekin koska on parturi-kampaaja... :)

Link to comment
Share on other sites

neesu: mun aikataulu oli aikalailla samanlainen. Mun meikki alotettiin klo 11 ja sitä ennen kampaus.

Sitten äkkiä vaatteet päälle ja kirkolle kuvaukseen. Ehtii just jos kuvaus on kirkon lähellä eikä muutenkaan välimatkoihin mene kauaa aikaa. Meille tosin kävi niin että taksi tuli myöhässä ja myöhästyttiin kuvauksen alusta 15 min. Silti ehdittiin. Nyt jos vois ottaa uusiksi, varaisin ehkä enemmän aikaa pukeutumiseen ja fiilistelyyn :)

muoks. niin siis kuvaus oli 12.30

Muokattu: , käyttäjä: mares
Link to comment
Share on other sites

No empä ole edes ehtinyt miettiä koko asiaa, mutta mietitään nyt sitten:

6.30 herätys ja suihku, aamupalaksi mitä vaan suinkin kurkusta alas menee

8.00 kampaajalle Pikkukeijun, Ikiliikkujan ja äidin kanssa

11.00 meikki

12.00 mökille pukemaan, viimeistelemään koristeluja, fiilistelemään..

15.00 vihkiminen

15.30 bileet alkaa

Njaah, kukahan ne kyltit pystyttää.. Ehkä Rokki saa tehdä sen siinä välissä kun minua puunataan. Enkä edes uskalla ajatella edellisten kahden päivän aikataulua, torstaina koekammataan ja -meikataan sekä valokuvataan, perjantaina pitäis siivota, koristella, kokata ja silloin varmaan sukulaisiakin alkaa tulla jo Rokin kotiseudulta.. APUA!!!!!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kehottaisin lämpimästi kaikkia morsiamia varaamaan kampauksentekoon melkeinpä vähintään 3 tuntia.

Kaksi ei riittänyt minulla ainakaan mihinkään, vaan sen seurauksena vaatteitten laittaminen tapahtui hätäisesti viidessä minuutissa, ja kuvauksesta oltiin puoli tuntia myöhässä -hyvästi hienot kuvaussuunnitelmat joita ei ehditty alkuunkaan toteuttaa. (ja itseasiassa kampauksestakaan ei tullut alkuperäisen suunnitelman mukainen, koska panikoiva morsian ei ehtinyt liiemmin keskittyä peiliin katselemiseen..) :(

Muutenkin kannattaa suunnitella mahdollisimman väljä aikataulu- vaikka sitten joutuisi heräämään viideltä aamulla. Eikä kannata vähentää mitään kuvausajasta- ne ovat kuitenkin konkreettisimmat mitä häistä jää käteen. :-*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...