Jump to content
Naimisiin.info

Paras persoonallinen ideanne häissänne?


kuutar

Recommended Posts

Tässähän tulee ihan huono omatunto näitä lukies, kun meil ei oo tulos mitään varsinaista erikoisuutta häihin.

Jokusissa häissä on kyllä tullut vierailtua, mutta jos totta puhutaan, niin en muista et kaikilla olis aina ollu jotai tosi persoonallista. Onko nykyään kuitenkin "pakollista" keksiä jotain erikoista häihin, että ne muistettais? Ne juhlat, joissa olen vieraana ollut, on kuitenkin olleet just hääparin tyyliset ja heidän näköset (hitto mikä sanonta :grin: ) ja ovat kyllä jääneet mieleen. Tarvii vaan toivoo, että vaikka meillä ei oo mitää tuollasia superhyviä ideoita, niin ihmiset muistais kahdenkin vuoden päästä et meil on häät ollu :D

Toisaalta, eihän sitä tiedä mitä täs vuoden aikana viel saa päähänsä. Onneks on naikkarit, mistä voi röyhkeesti varastaa ideoita :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä kai ei mitään kovin erikoista ole tulossa. Jotain pientä persoonallisuutta kuitenkin, esim. että riisin heittämisen sijaan vieraille jaetaan tähtisadetikut, joilla kirkkokuja sit saadaan säihkymään kun astelemme kirkosta ulos. Talvihäät tulossa siis, joten sopii mielestäni mainiosti, vaikkei ihan uniikki idea olekaan. Toinen myös talvihäihin sopiva juttu, jota en ole kenelläkään vielä kuullut olevan, on se, että sulhaseni tekee minulle hääkimpun origamikukista, eli taittelee paperikukkasia varsineen ja tekee niistä kimpun. Minusta se kuulostaa ihanalta, eikä kukat pääse paleltumaan tammikuun pakkasissa.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee hääkarkkien asemasta häähunaja koristelluissa pilttipurkeissa, jotka samalla toimivat paikkakortteina. Tulevalla anopilla on mehiläisiä, joten oman tilan luomu hunajaa. :)

Toinen mikä häissämme on erityistä on musiikki kirkossa. Rakastan Händelin sävellyksiä ja niistä muokattuna kanttorimme pistää parastaan. Eli sisääntulo ja ulostulomusiikit. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Kirjoittelen varmasti lisää erikoisuuksista, sitä mukaa kun suunnittelut edistyvät. Tällä hetkellä pohdimme äidin kanssa josko tekisimme hääryijyn. Vihkiminen on juhlapaikalla.

Link to comment
Share on other sites

Tässä vasta ajatustasolla häitämme mietiskelen.

Toteutus kun on vasta vuonna 2004 elokuussa.

En pidä tyllistä enkä muusta hempeästä vaaleanpunaisesta,joten tylliin käärityn vaaleanpunaisella nauhalla somistetun sydämenmuotoisen hääkarkin aion korvata:

sipulikukan mukulalla(en ole vielä päättänyt onko se krookus,tulppaani,vaikko narsissi)niiden istutusaikahan on syksyllä.

Kyseisen sipulin pistän todennäköisesti säkkikankaasta(mietinnän alla vielä) tehtyyn pussukkaan,jonka sidon kiinni niinellä.Pussin kylkeen ajattelin tekstata ruskealle voimapaperille rakkausaiheisen runon tms.

Kuulostaako hurjalta? :P Heittäkääpäs mielipiteenne?

Häämme ovat pienimuotoiset,kaikki tuntevat kaikki ja hyvin.Lapsia on myös kutsuvieraissamme paljon.Ajattelin että on ihana istuttaa häämuisto maahan ja vielä nähdä sen seuraavana kesänä kukkivan.

Itse olen luonnonläheinen ja mullassa möyriminen on myös tärkeää minulle. :-X

Kuulostaa ihanalta! :)

Link to comment
Share on other sites

Sulholla olis kyllä vaikka mitä persoonallisia mokausideoita, mutta toivottavasti se ei toteuta niistä mitään mm. karata metsään juuri kun pitäisi lähteä vihittäväksi, sanoa "ihan sama", kun pitäisi sanoa se TAHDON, kaatua hääkakun päälle jne...

Meillä yksinkertaisuus on valttia eikä mitään krääsää ja omatekoinen on kans IN. En sitten tiedä näkyykö noi jutut niin paljoa vieraiden silmiin, mutta voihan joku möläyttää, että melkein kaikki on tehty itse, asuja ja morsiuskimppua lukuun ottamatta.

Persoonallista on mun mielestä myös siviilivihkiminen juhlapaikalla, koska luultavasti kovin moni ei ennen ole samanlaisessa toimituksessa ollu läsnä.

Meillä myös tuo omatekoinen on IN. Tykkään niin paljon tehdä itse käsin, että haluan sen näkyvän myös häissä :)

Link to comment
Share on other sites

Meidän ensi kesän häissä THE JUTTU piilee siinä, että paikalle saapuu (toivottavasti) yksi tämän hetken kuumimmista artisteista, joka on läheisen sukulaiseni ystävä. Hinnasta sun muusta oleellisesta keskustellaan vielä, mutta tämä esiintyjä vie silti suurimman osan budjetista... Huonoin homma kuitenkin on siinä, että ensi kesän keikkakalenteri on jo herralla melkoisen täyteen buukattu, jotenka sen mukaan täytyisi sopia juhlapäivä ja varata juhlapaikkaa ja kirkkoa (enkä ole vielä edes aloittanut, apua).

Me molemmat olimme mieheni kanssa yksimielisiä esiintyjästä, rakastamme tätä musiikkia yli kaiken ja monilla keikoilla ollaan oltu yhdessä. Mikäs olisi sen ihanampaa kuin tanssia häätanssi molempien mieleisen kappaleen tahtiin, alkuperäisen esittäjän esittämänä <3 En malta odottaa, toivottavasti toteutuu :)

Muutoin enoni bändi tanssittaa väkeä koko illan juomapalkalla, eli jos tämä artistihanke menee mönkään, niin on sentään enomies pelastamassa bileet! :)

En voisi kuvitellakaan häitäni ilman elävää musiikkia. Siinä on sitä jotain, bändi saa vieraatkin viihtymään ja jalat svengaamaan.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häistä yritetään tehdä parhaamme mukaan lähinnä itsemme näköiset. Paikkana on vanha talo kaukana kaikesta, jossa myös siviilivihkiminen suoritetaan. Jo talolle pääsy vaatii parin kilometrin vaeltamisen suon ja metsän poikki. Saa nähdä moniko vieras on kyllästynyt jo paikalle päästessään :D

Jos sää sallii (häät elokuun lopussa, joten keli voi olla mitä vain), isäni soutaa minut järven yli, eli hieman erilainen "alttarille" talutus. Itse juhlan toivotaan olevan lähinnä vapaata yhdessä oloa ja hauskan pitoa. Saa nähdä kuinka tässä onnistutaan, paljolti toki riippuu vieraistakin.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häissämme on erikoisuutena pöytäkoristelu :D Eli ruokailuvälineet laitetaan taitellun servetin väliin ja sinne sujautetaan myös yksi valkoinen ruusu ("teemakukka" meidän häissä, myös kimppu on valkoisia ruusuja) ja joka pöydässä on myös pieni lasimaljakko (luultavasti iso pilttipurkki) jossa on vettä- vieraat sitten laittavat kukkansa lasiin ja avot:

joka pöydässä on kimppu ruusuja! mielestäni loistava idea ja pari vuotta sitten yhdissä häissä ollut ainakin ja silloin vieraat hoksasivat idean. Pöytäkoristelun on sitte siinä ja on simppeli! Pöytiin tulee siis myös kynttilät, valkoiset liinat ja tummanharmaat kaitaliinat.

Ja sen servettijutska sidotaan kiinni paperipitsillä, ja pitsi toistuu harmaana myös valkoisten kynttilöiden ympärillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Heissan.. Me aloitetaan sillä et.. kaasot jne. on ohjaamassa porukan kartanon pihalla olevan "kappelin" eteen.. Ensin pihaan tulee todella hieno mersu (mut hääpari ei olekaan siinä) vaan pari jannua mustissa arskat silmillä.. Nää tyypit levittää punasen maton ja me tullaan makeella vanhalla V8:lla pihaan (asuntoauto lähinnä).. Kuski avaa oven ja me menemme kappeliin ensimmäisenä jonkin hevi biisin soidessa.. (Toki "pappi" on jo sisällä).. Kaaso ja bestman ohjaavat sisälle ne ketä mahtuu.. Loput jäävät ulos.. smile.gif Ulkoa näkee "alttarille" ihan hyvin.. Tämä vain alkua.. Ja ah.. niin meidän näköistä.. En malttaisi oottaa..

Tämä autohämy idea on niiiiin loistava etten malta nauramista lopettaa!! xD joku fiini kaara tummennetuilla laseilla josta nousee ihan häröä porukkaa joko yleisön sekaan tai vaan ajo-ohjeita kysyyn vaikka ja sit morsiuspari tulee onnettomammalla kulkupelillään perästäpäin. Tästähän saa vaikka mitä upeita muunnelmia!! <3 <3 KIITOS VINKISTÄ:)

Link to comment
Share on other sites

Olen napannut oman kivan vieraskirjaideamme täältä naikkareista joskus.

Eli meille tulee perinteisen vieraskirjan sijaan jokaisen juhlavieraan paikalle lappu, jossa on valmiiksi aloitettuja lauseita. Jokainen vieras voi hääjuhlan aikana omaan tahtiin täyttää oman lappunsa. Itse vieraskirja on juhlatilassa sivupöydällä ja siihen laitetaan viereen liimapuikko, jolla vieraat voivat käydä liimaamassa oman lappunsa kirjan sivuille.

Tässä nämä lauseet, mitä ajateltiin laittaa:

Nimeni on:___________

Olen morsiusparin a) sukulainen cool.gif ystävä c) työtoveri d) kuokkavieras e) muu, mikä? __________

Tapasin sulhasen ensimmäisen kerran:____________________________

Tapasin morsiamen ensimäisen kerran:____________________________

Ajatukseni morsiusparista ovat:__________________________________

Morsiusparin seuraavan lapsen nimi tulee olemaan tytöllä:_____________ ja pojalla:______________

Morsiusparin perheeseen kuuluu hopeahääpäivänä:_______________________________

Haluaisin sanoa morsiusparille, että:_______________________________________

Ihan napakymppi idea! Mukavinta tässä ideassa on se, että vieraat saa täyttää lappusensa juuri kun hyvältä tuntuu eikä pakon edessä jossain oviaukolla hätäpäissään:) Tätä tullaan käyttämään varmasti meidänkin häissä <3

Link to comment
Share on other sites

Sellainen ajatus tuli että minun ja miehen pöytään tulisi muutama tyhjä tuoli vastapäätä ja heti alkuun esitettäisiin toivomus että ne ei ole missään vaiheessa juhlaa tyhjänä. Ettei jouduta eristyksiin smile.gif

Juuri olin jokin aika sitten häissä jossa vähän oli harmillista katsoa kun useaan otteeseen morsian sai yksikseen istuksia pöydän takana sulhasen kierrellessä pöydissä, ja olisin toivonut että morsiusparin pöytä olisi nimenomaan järjestetty siten että siihen on helppo kulku ja voi käydä jututtamassa sopivassa välissä:))

Link to comment
Share on other sites

Aivan mahtavia ideoita sai, kun luki tätä keskustelua. Mä oon koko ajan aatellut, että meille tulee aika perinteiset häät enkä ees yritä keksiä mitään kauhean persoonallista. Aattelen, että se persoonallisuus tulee siitä, että ne on meidän häät ja meidän ystävät ja läheiset ketä siellä on vieraina.

Mutta jos jotain erikoista niin:

- Hääpaikkana on kartano kartanon pihapiireineen, mutta kuitenkin ison suomalaisen kaupungin keskustan tuntumassa. Eli tulossa on kartanoromantiikkaa keskellä kaupunkia.

- Bilebändi musisoimassa.

- Morsiuspari esittelee häävieraat juhlien alussa yhteisesti kaikille.

- Karkkikippoja juhlapöytiin (ollaan karkkihulluja).

- Hääparin nimikkodrinksu tai shotti vieraille juhlissa.

Sulhanen on lisäksi ehdottanut kaikenlaista, joka on edelleen mulla harkinnassa. Hän haluaisi toivoa häälahjaksi Playstation 3 -pelikonsolin!!!! Olis kuulemma hyvä yleismediasoitin ja tietty pelikonsoli... tätä pitää vielä harkita. Lisäksi hän haluaisi järjestää juhlien miesvieraille NHL-jääkiekko playstation 3-turnauksen häissä!!!! Tämä jälkimmäinen idea on TODELLAKIN harkinnassa morsiamen taholta. Saa nähda saako tämä sulhaseni loistoidea kannatusta täällä palstoilla :D

Onko teillä kellään sulhanen ehdottanut mitään uskomattomia ideoita?

Link to comment
Share on other sites

Olen lukenut näitä tekstejä tuntitolkulls enkä siltikään ole saanut luettua kaikkia. Ihan MIELETTÖMIÄ ideoita teillä ihmiset. Persoonallisia, omaperäisiä..tunnelmallisia, humoristisia..löytyy joka lähtöön ja kaikkien makuun varmasti juttuja toteutettavaksi. Itselleni aukeni AIVAN uusi tapa alkaa suunnitella häitäni tämän ketjun myötä. Häät siis tiedossa, se on nyt päätetty sulhon kanssa, mutta niin alussa kaikki että vasta on alettu hiukan hakemaan linjaa ja pohdittu ajankohtaa...jokatapauksessa tämän tai ensivuoden puolella...enkä malta odottaa että pääsen täältä jonkin "kepposen" taikka muun kivan jutskan nappaamaan meidänkin juhliin ilahdukseksi! :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

Täältä tosiaan löytyy vaikka mitä ideoita! ^_^ Meillä ei ole mitään sellaista, mitä ei varmasti olisi jo joskus aiemmin nähty, mutta ei näitä nyt ihan jokaisissa häissä ole:

- vihkiminen lammen rannalla

- hää"marssit" soitetaan sellolla

- morsiamella lyhyt puku

- morsiamella punaiset, kiiltonahkaiset kengät

Daliya; Toi on kyllä hauska lappu! Itse ainakin nauraisin moiselle, mutta ihan tosikoille sitä ei ehkä kannta ojentaa. :D

Muokattu: , käyttäjä: Lauraliini-
Link to comment
Share on other sites

Juu toi Daliyan lappu sais mut kyllä ainaki hekottamaan mutta saattaa tietyille totisemmille tallaajille aiheuttaa hiukan närästystä. :) Toisaalta, kannattaa muistaa se että se on TEIDÄN päivänne ja te teette siitä sellaisen kuin te haluatte, eikä sellaista mitä vieraat tahtovat..tai näin ainakin olettaisin häitä järjestettävän. Jos tiedät että hääväki sisältää humoristista porukkaa niin vain taivas on rajana. Tehkää sitä mikä on eniten teitä. Sellaisissa häissä minä olen ainakin parhaiten viihtynyt missä näkyy hääparin kosketus, luonne ja turha hikipinkoilu pois. :grin:

Muokattu: , käyttäjä: i_sabel
Link to comment
Share on other sites

Ei varmaan uniikkeja, mutta harvinaisempia:

- morsiamella lyhyt puku

- ns. häälehdessä lyhyt esittely jokaisesta vieraasta (ei siis pelkästään "morsiamen täti", vaan pari lausetta siitä, mitä henkilö tekee/harrastaa ja millainen tyyppi on)

- sulhasen bändi soittamassa, joten sulhanenkin kipuaa lavalle ainakin vierailevana tähtenä

- kutsukortit omasta kuvasta (meitä esittävästä)

- paikkakortit omista kuvista (ei meitä esittävistä, mutta mun kuvaamista, lähinnä reissukuvia ympäri maailmaa - rakas matkailu- ja valokuvausharrastus pääsee näkyviin)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä kutsukortit kirjoitetaan lakitekstin muotoon (opiskelen oikiksessa), ja toivottavasti koristeluun, paikkakortteihin ja auton kylttiin keksitään vielä jotain omaperäistä ja ehkä jotain mieheni alaan liittyvää (meillä siis vielä puolitoista vuotta häihin aikaa), ja itse haluaisin, että häätanssi toteutettaisiin niin, että eka alkaisimme tanssimaan jotain perinteistä valssia, ja sitten musiikki ihan kuin menisi poikki ja sieltä alkaisi tulemaan pätkiä joistakin tunnetuista biiseistä ja vetäisimme ikään kuin tanssi battlen sulhasen kanssa :D mies valitettavasti ei ole yhtä innostunut ideastani, hän kun inhoaa tanssimista :D ehkä tanssi battle tulee sitten jonakin muuna ohjelmanumerona?! ja toivon myös, että ohjelmaan keksittäisiin paljon kaikkea hauskaa ja omaperäistä :) Muuten häämme sitten onkin aika perinteiset.

Link to comment
Share on other sites

Me päätettiin tulevan kesän häistämme kun olimme thaimaassa lomalla ja aateltiin että tuodaan tätä meidän "vakio loma paikkaamme" häihin jollakin tavoin.. Päätettiin sitten että alkumaljoina tarjoillaan Mojito-drinkkejä (päätimme hääpäivän mojito-drinkkien äärellä) ja illalla laitamme vieraiden kanssa taivaalle thaimaalaisia paperilyhtyjä.. Katsotaan vieläkö keksitään jotain muuta :grin:

Link to comment
Share on other sites

Me päätettiin tulevan kesän häistämme kun olimme thaimaassa lomalla ja aateltiin että tuodaan tätä meidän "vakio loma paikkaamme" häihin jollakin tavoin.. Päätettiin sitten että alkumaljoina tarjoillaan Mojito-drinkkejä (päätimme hääpäivän mojito-drinkkien äärellä) ja illalla laitamme vieraiden kanssa taivaalle thaimaalaisia paperilyhtyjä.. Katsotaan vieläkö keksitään jotain muuta :grin:

Minäkin haluaisin noita paperilyhtyjä häihimme eli tiedätkö, että mistä niitä saa Suomessa ostettua ja saako niitä lähettää täällä? Luulisi siinä piilevän metsäpalon tms vaaran..

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee aika parinteikkäät tavishäät, mutta omilla jutuilla maustettuna. Hääkakun päälle ei tule perinteistä morsiuspari-koristetta, vaan koristeaihe, joka on isompana esillä muuallakin hääpaikalla. Party favor -asia on avoin, olisi kiva antaa jotain, mutta mitä se sitten olisi? Meidän häissämme persoonallista tulee olemaan runsas valkoisen värin käyttö, ja ihan pikkupikku mausteena lisäksi lime, joka on "häävärimme".

Link to comment
Share on other sites

Me päätettiin tulevan kesän häistämme kun olimme thaimaassa lomalla ja aateltiin että tuodaan tätä meidän "vakio loma paikkaamme" häihin jollakin tavoin.. Päätettiin sitten että alkumaljoina tarjoillaan Mojito-drinkkejä (päätimme hääpäivän mojito-drinkkien äärellä) ja illalla laitamme vieraiden kanssa taivaalle thaimaalaisia paperilyhtyjä.. Katsotaan vieläkö keksitään jotain muuta :grin:

Minäkin haluaisin noita paperilyhtyjä häihimme eli tiedätkö, että mistä niitä saa Suomessa ostettua ja saako niitä lähettää täällä? Luulisi siinä piilevän metsäpalon tms vaaran..

Me kysyttiin paikalliselta palopäälliköltä ja ainakin meidän hääpaikan pihalta saa niitä lähettää koska se on aukealla paikalla.. niitä saa www.hupitupa.fi. me aateltiin kysyä vielä että saako niitä tuoda suoraan thaimaasta, ovat nimittäin siellä ihan pilkkahinnalla tuohon nettikauppaan verrattuna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meidän persoonallisin idea taitaa kiteytyä siinä että meidän häät järjestetään meillä kotona, vain vanhemmat, sisarukset ja yksi kaveri pariskunta kutsutaan, pappi tulee paikan päälle vihkimään, sen jälkeen onnittelumaljat ruokailu, kahvit ja ilta jatkuu rennoissa olemisen ja seurustelun merkeissä. Mahdollisuus saunomiseen ja iltapalan grillailuun on. Hääpäivän yö vietetään mahdollisesti teltassa  ja näin juhlat voivat jatkua vaikka aamuun saakka :) 

Link to comment
Share on other sites

Senkin uhalla että häämme olisivat massaa, menimme aika perinteisin menoin. Ehkä yksi omaperäinen juttu oli se että vieraskirjan sijasta meillä jaettiin jokaiselle kortti johon sai kirjoittaa meille terveisiä/neuvoja/whatever ja laittaa "hääpostilaatikkoomme". Niin, toki sulho myös esitti dj:n kanssa musiikkiesityksen, kaippa sekin lasketaan :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...