Jump to content
Naimisiin.info

appivanhemmilta käsittämätön häälahja!


Guest Uniqzer

Recommended Posts

  • Replies 423
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kyllä minusta tuo 50€ teille ja pala metsää veljelle kuulostaa siltä että jotain on hampaan kolossa..

Meillä meni niin että appivanhemmat kustansivat mieheni veljen häiden ruoat 150:lle hengelle (eli useampi tuhat euroa) ja hoitivat juhlapaikan siivouksen, kuljettivat lahjat juhlapaikalta ja ostivat lahjaksi noin 150€:n mikron.

Me saimme heiltä 6kpl kaiverrettuja kahvilusikoita ja kakkulapion. Muuten he eivät osallistunut millään tavoin meidän häidemme järjestelyihin/kustannuksiin vaikka meidän häissä vieraita oli 32 kappaletta.

Omat vanhempani auttoivat hääjärjestelyissä, kustansivat kakut ja antoivat meille häälahjaksi "pienen" 5000€:n häälahjan. Syy noin suureen summaan oli se että vanhempani maksoivat veljeni häiden tarjoilut ja kukkaset joten halusivat olla tasa-arvoisia lapsiaan kohtaan. :-X

Ja kyllä me otimme asian henkilökohtaisesti koska kyllä asia on niin että lapsiaan kuuluu kohdella tasa-arvoisesti eikä niin että yksi saa vaikka kuun taivaalta ja toisella ei ole niin väliä! Ja pystyn näin sanomaan koska olen itse kahden ihanan lapsen äiti enkä IKINÄ voisi kuvitella että toinen olisi toista arvokkaampi! Ja jos joku niin ajattelee niin hän on mielestäni huono vanhempi!

Link to comment
Share on other sites

Kyllä minusta tuo 50€ teille ja pala metsää veljelle kuulostaa siltä että jotain on hampaan kolossa..

Meillä meni niin että appivanhemmat kustansivat mieheni veljen häiden ruoat 150:lle hengelle (eli useampi tuhat euroa) ja hoitivat juhlapaikan siivouksen, kuljettivat lahjat juhlapaikalta ja ostivat lahjaksi noin 150€:n mikron.

Me saimme heiltä 6kpl kaiverrettuja kahvilusikoita ja kakkulapion. Muuten he eivät osallistunut millään tavoin meidän häidemme järjestelyihin/kustannuksiin vaikka meidän häissä vieraita oli 32 kappaletta.

Omat vanhempani auttoivat hääjärjestelyissä, kustansivat kakut ja antoivat meille häälahjaksi "pienen" 5000€:n häälahjan. Syy noin suureen summaan oli se että vanhempani maksoivat veljeni häiden tarjoilut ja kukkaset joten halusivat olla tasa-arvoisia lapsiaan kohtaan. :-X

Ja kyllä me otimme asian henkilökohtaisesti koska kyllä asia on niin että lapsiaan kuuluu kohdella tasa-arvoisesti eikä niin että yksi saa vaikka kuun taivaalta ja toisella ei ole niin väliä! Ja pystyn näin sanomaan koska olen itse kahden ihanan lapsen äiti enkä IKINÄ voisi kuvitella että toinen olisi toista arvokkaampi! Ja jos joku niin ajattelee niin hän on mielestäni huono vanhempi!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En oikein tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa... kun en oikein tajua, että tämä on edes totta. Voitteko kuvitella, millaisen summan rahaa mieheni isä ja äiti antoivat meille tänään häälahjaksi... prameassa kirjekuoressa oli kokonaista 50 euroa !!!

Ennemmin olisin mielissäni 50stä eurosta, kuin siitä että saisin jonku ruman vaasin tai kukkapuskan. Ja 50e on oikesti joillekkin aika paljon rahaa. Ainakin siihen nähden, että sen antaa toisille lahjaksi.

Mutta jos on niin, että toinen lapsi saa arvollisesti enemmän niin onhan se vähän rumaa :girl_sad:

Muokattu: , käyttäjä: millamilla
Link to comment
Share on other sites

Tulevaisuudessa, kun häitämme alamme puuhata, emme halua keneltäkään itsellemme mitään. Olemme aikuisia ihmisiä ja kaikkea maljakoista lakanoihin on sen verran, kuin tarvitsemmekin. Emme piehtaroi rahassa ja mammonassa, mutta olemassaoleva riittää meille.

Olen kerran jo aikoja sitten miehekkeeni kanssa keskustellut asiasta ja sanoin, että sitten joskus me emme lahjoja tarvitse, vaan pyydetään joltakin paikalliselta yhdistykseltä tilinumero, joka liitetään hääkutsuun. Jokainen voi laittaa haluamansa summan tai jättää laittamatta, mutta rahat ohjautuvat sitten hyvään tarkoitukseen. Eikä kukaan arvostele, että antoiko joku 5 euroa tai kympin.

Link to comment
Share on other sites

En pidä tuota lahjasummaa niinkään huonona, mutta eriarvoinen kohtelu sapettaa.

Me ei saatu appivanhemmilta lahjaa lainkaan, ei edes korttia. Olivat luvanneet osallistua kustannuksiin ja sanoivat maksavansa niitä sitten meille takaisinpäin - no, ei ole näkynyt niitäkään vaikka tilinumero annettiin kuukausia sitten. Eipä sellaisten perään nyt kehtaa kysyäkään! Miehen isoveljen häistä olivat aikoinaan maksaneet suurimman osan kuluista.

Omat vanhempani maksoivat joitakin kuluja enkä heiltä lahjaa odottanutkaan, mutta otin kyllä vähän itseeni siitä etteivät olleet vanhempani eikä siskoni edes kortteja kirjoittaneet...

Mielestäni edes kortti on vähintä mikä jokaisen pitäisi viedä mukanaan, lahjaa tai ei, läheinen tai ei.

Link to comment
Share on other sites

Ei muuten välttämättä kannata liikoja loukkaantua siitä, ettei joltain tule korttia. Ihmisillä on vaan niin erilainen suhde korttien antamiseen ja korttien merkitykseen ylipäätään. Tosi monet kokevat sen tavallaan olevan vain lahjan tai rahan saatekirje, ilman sen kummempaa omaa merkitystä.

Link to comment
Share on other sites

Itse huomaan pitäväni kortteja ainoastaan puuvarojen tuhlaamisena :) mutta silti tärkeät kortit kuten lapsen syntymää muistettaessa ja varmaan sitten hääkortitkin kyllä olen rakkadella säästänyt ja arvostan.

Onneksi olen kuitenkin laittanut kaikkiin häälahjoihin mukana kortin, käsin kirjoitetun, sillä tottakai hääpari on kortin arvoinen ja myös lahjan!

Minulla on muuten tapana viedä aina lahja, jotahan ei voi suoraan mitata rahassa niin eipähän kenenkään pitäisi loukkaantua suoranaisesti. Olen kotiäiti joten rahaa ei ole ylettömiä määriä. Olen pitänyt perussääntönä että meidän lahjan arvo häissä on aina 30-35e ja usein toivotaan iittalaa/pentikkiä tms. joita löytää hyvinkin edullisesti kun vähän näkee vaivaa joten todellinen arvo on aina siinä 50e hujakoilla. Antaisin mielelläni rakkaille ihmisille kuun taivaalta mutta kyllö lahja määräytyy ihan jokaisen vieraan mukaan yksilöllisesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Olen nyt lukenut tämän koko keskustelun, ja miksi minusta tuntuu, että kovin harva on ymmärtänyt pointin?

Aloittajan pointti ei tainnut olla se, onko 50 euroa iso raha. Se ei ollut myöskään se, onko lahjat häissä tärkeintä. Pointti oli se jostain lahjasta huokuva halveksunta, "meillä on ollut tapana lahjottaa maata - ole hyvä, siinä teille lapsille viikkoraha 50e". Tästähän suurinosa perintöriidoistakin on kiinni - siitä tunteesta, että joku sisaruksista on rakkaampi kuin muut (tai vaihtoehtoisesti musta lammas ja vähemmän rakas). Materialismia tähän on sinänsä turha laskea mukaan. On mielestäni ihan loogista ajatella, että lahjalla viestitään jotain, jos se poikkeaa suuresti kunkin perheen normista. Sellainen taas loukkaa, koska tuntuu, ettei ollakaan niin tärkeitä.

Rautalangasta:

Muistan aina pahan mieleni, kun isovanhempani (jotka muutenkin suosivat nuorempaa veljeäni ja kritisoivat minua) ostivat tyyliin 14v. syntymäpäivälahjaksi minulle lakanat, veljelleni suuren ja kalliin radio-ohjattavan auton "lohdutuslahjaksi". Kyse ei ollut autoista eikä lakanoista, vaan kunnioituksesta. Tuo lahjajuttu toi kaiken niin konkreettiseksi ja olisin halunnut tuntea olevani rakas.

Link to comment
Share on other sites

Äskeisestä viestistä ei ehkä käynyt ilmi, siis lohdutuslahjaksi ELI toivat minun syntymäpäivilleni tuon lahjan veljelle lohdutukseksi siitä, ettei ole veljen syntymäpäivät.

Link to comment
Share on other sites

Olen nyt lukenut tämän koko keskustelun, ja miksi minusta tuntuu, että kovin harva on ymmärtänyt pointin?

Aloittajan pointti ei tainnut olla se, onko 50 euroa iso raha. Se ei ollut myöskään se, onko lahjat häissä tärkeintä. Pointti oli se jostain lahjasta huokuva halveksunta, "meillä on ollut tapana lahjottaa maata - ole hyvä, siinä teille lapsille viikkoraha 50e". Tästähän suurinosa perintöriidoistakin on kiinni - siitä tunteesta, että joku sisaruksista on rakkaampi kuin muut (tai vaihtoehtoisesti musta lammas ja vähemmän rakas). Materialismia tähän on sinänsä turha laskea mukaan. On mielestäni ihan loogista ajatella, että lahjalla viestitään jotain, jos se poikkeaa suuresti kunkin perheen normista. Sellainen taas loukkaa, koska tuntuu, ettei ollakaan niin tärkeitä.

Rautalangasta:

Muistan aina pahan mieleni, kun isovanhempani (jotka muutenkin suosivat nuorempaa veljeäni ja kritisoivat minua) ostivat tyyliin 14v. syntymäpäivälahjaksi minulle lakanat, veljelleni suuren ja kalliin radio-ohjattavan auton "lohdutuslahjaksi". Kyse ei ollut autoista eikä lakanoista, vaan kunnioituksesta. Tuo lahjajuttu toi kaiken niin konkreettiseksi ja olisin halunnut tuntea olevani rakas.

Aamen. Kiitos, että toit todellisen pointin takaisin ketjuun. :)

Link to comment
Share on other sites

Tämä ei varsinaisesti liity keskusteluun, pakko vaan oli laittaa koska olen hieman eri mieltä tästä, mitä aloittaja kirjoitti:

"Oho, aika mielenkiintoisia kannanottoja... ehkä olen sitten suuruudenhullu, mutta minusta tuo summa oli kyllä vanhemmilta saatuna todella pieni eikä sillä saa edes ostettua yhtään mitään järkevää yhteiseen kotiin; kerrallahan tuollainen summa menee ruokakauppaankin! Niinkuin mieheni sanoi "50 euroa on summa, joka annetaaan naapurin tytölle, kun se pääsee ylioppilaaksi" Tämä on minunkin käsitykseni. "

Siis, no olen samaa mieltä kuin Äidin tyttö eli jos lahjan pienuus on ollut symbolinen (eli appivanhemmat eivät ehkä arvosta tätä liittoa) niin ymmärrän miksi aloittaja siitä pahastuu. Mutta ylläolevaan tekstiin haluan vaan vastata, että ei meillä päin kyllä ikinä vain ystävälle tai naapurin tytölle noin arvokasta lahjaa ole annettu, siis 50 euroa tai sen arvoista lahjaa. Äidille voin sen hintaisen joululahjan ostaa kyllä, mutta en sisaruksilleni tai varsinkaan ystävilleni (ostamme toisillemme 10-20 euron lahjoja, ja samoin veljen sisarusten kesken, koska pointti ei ole tuhlata hirveästi rahaa lahjaan josta ei saaja välttämättä edes pidä). Itse en ole vuosiin saanut isältäni syntymäpäivälahjaa, enkä toiselta kummiltani, ja juuri pohtiessani tätä tajusin, että saimme isältäni kihjalaislahjaksi kaksi käsipyyhettä eikä kyllä koskaan tullut edes mieleen, että onpas halpa lahja?! Ja isäni tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä, eli rahasta ei ole kyse. Vaan siitä, että heidän perheessä ja suvussa on opetettu rahan arvoa ja sen tuhlaamista järkevällä tavalla.

No, meitä on moneen junaan.

Link to comment
Share on other sites

Aloittajalla on mielestäni hyvä pointti. Jos toinen veli on saanut lahjaksi metsää (pienikin pläntti on nykyisin aivan uskomattomissa hinnoissa) ja toinen 50 euroa, niin kyllä siinä on kyse jo puhtaasta vittuilusta. Sulhaseltani (joka on metsänhoitaja) oli mennä kahvi väärään kurkkuun kun kerroin tästä ketjusta. Sama kuulemma kuin antaisi toiselle lahjaksi havunoksan tai mukillisen mustikoita.

Itse en odota omilta vanhemmiltani tai appivanhemmiltani mitään, kummankin vanhemmat maksavat häistämme yhden kolmanneksen ja sen viimeisen kolmanneksen maksamme itse, siinä on jo lahjaa kerrakseen. Minun vanhemmiltani saimme vielä joululahjaksi upouuden kahden ihmisen tavaroille tarkoitetun lentolaukun häämatkaamme varten. On toki mukava yllätys jos vielä häälahjalla muistavat mutta ei todellakaan tarvitse. Mutta se onkin meidän järjestelymme, saman saavat muutkin sisarukset sitten kun naimisiin menevät, ketään ei suosita erikseen kuten ketjun aloittajan tapauksessa on selvästi tehty.

Link to comment
Share on other sites

En olekaan koskaan ymmärtänyt, kuinka tärkeä juttu tämä lahjan suuruus on ihmisille. Olen vuosikausia osallistunut tuttavien ja kavereiden häihin lahjoilla, joiden arvo on ollut 20-30 Euroa enkä ole asiaa sen ihmeemmin koskaan pohtinut. Nyt on sellaisen fiilis tämän ketjun pohjalta, että ilmeisesti lahjani ovat olleet liian pieniä. Olisin kyllä voinut ihan hyvin antaa aina 100 Euronkin lahjan.

Ketjun aloittajaa kyllä ymmärrän. Jos toiselle annetaan metsää ja toiselle 50 Euroa, niin onhan se viesti siitä, että avioliitto ei ollut toivottu. Tai sitten vanhemmat ovat esim. niin iäkkäitä, etteivät ymmärrä enää rahan arvoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En ole koko ketjua vielä ehtinyt lukea, mutta pakko kommentoida tähän väliin, että varakkailla ei mielestäni ole mitään velvollisuutta antaa kallista/arvokasta lahjaa!!  Ärsyttää, kun kuulee joidenkin etukäteen miettivän innoissaan, että miten arvokkaan lahjan varakas vieras tuo. Ei myöskään mielestäni ole oikein, että henkilö, jolle 20 e on iso summa, joutuu kuukausi tolkulla säästämään saadakseen kasaan lahjan, jonka "kehtaa" nykyaikana viedä. Jokainen antakoon omantuntonsa mukaan.

Olemme sulhon kanssa kumpikin ainoita lapsia, joten eriarvoisesta kohtelusta ei siinä mielessä ole kokemusta. Pikemminkin tunnen huonoa omaatuntoa, kun sekä oma äitini että tulevat appivanhemmat ostavat jatkuvasti jotain ja hyysäävät muutenkin. Kihlalahjaksi saimme äidiltäni n. 1000 € arvoisen lahjan ja sulhon vanhemmilta 2500 € arvoisen lahjan. En tosin koe näistä huonoa omaatuntoa, koska he kokivat ne sopiviksi.

Vanhempamme maksavat myös häämme ja ovat jo tuhanteen kertaan kysyneet, mitä haluamma lahjaksi. Emme todellakaan tiedä ja heidän mielestä juhlat ei ole mikään lahja. Tilanne on yhtä aikaa ihana ja ikävä!  :-/

Muuten haluen vielä todeta, että emme varsinaisesti halua häälahjaksi mitään materiaa. Lahjalistoihin en lämpeä, joten jokainen tuokoon, mitä parhaaksi katsoo. Kun pari vuotta sitten menimme kihloihin, emmekä pitäneet juhlia kuin muutamalle kaverille, saimme silti kasapäin todella kivoja lahjoja sukulaisilta.

Tälläisessa tilanteessa kuin tulevan mieheni kanssa elämme, toivon lahjaksi läsnäoloa ja hyvää tunnelmaa, sekä tietysti auringonpaistetta!  :D

Link to comment
Share on other sites

niin, onhan se kiva kun teillä on rahaa millä mällätä , ja saatte toki olla mitä mieltä tahansa , mutta satun tietämään , että häiden jälkeen käytte jokaikisen lahjan läpi , ja sitten kuuluu " ei sekään tuonut mitään " . Eikä se siihen lopu : sen jälkeen katsellaan säälivästi ko. henkilöä /henkilöitä vuosikaudesta toiseen , ja siitä saa kuulla kautta rantain aina !!! T. Yksi köyhä rikkaan häissä ollut

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos appivanhemmilta tulisi 50e käteisenä kuoressa. Kyseessä on oman lapsen hääjuhla, joka on tähän mennessä hänen elämänsä suurin juhla. Jos rahaa ei ole tai on vain tuon 50 euron verran, niin kyllä todellakin haluaisin, että appivanhemmat pistäisivät aivot raksuttamaan ja keksisivät jotain henkilökohtaisempaa. Lahjan ei tarvitse olla kallis, mutta vanhempien ollessa kyseessä koen, että sen täytyy merkitä jotakin ja osoittaa, että antaja on onnellinen saajan puolesta. Vaikka se olisi itse tehty kortti, jossa luvataan vaikka niskahieronta molemmille.

No, mulla nyt on oma lehmä ojassa - epäilen että on tulossa joku käsittämätön lahja anopilta. Oli sanonut sulhaselle, ettei halua antaa rahaa tai mitään meidän lahjalistallamme olevaa lahjaa. Anoppini tuntien jännittää että mitä sieltä tulee.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos appivanhemmilta tulisi 50e käteisenä kuoressa. Kyseessä on oman lapsen hääjuhla, joka on tähän mennessä hänen elämänsä suurin juhla. Jos rahaa ei ole tai on vain tuon 50 euron verran, niin kyllä todellakin haluaisin, että appivanhemmat pistäisivät aivot raksuttamaan ja keksisivät jotain henkilökohtaisempaa. Lahjan ei tarvitse olla kallis, mutta vanhempien ollessa kyseessä koen, että sen täytyy merkitä jotakin ja osoittaa, että antaja on onnellinen saajan puolesta. Vaikka se olisi itse tehty kortti, jossa luvataan vaikka niskahieronta molemmille.

No, mulla nyt on oma lehmä ojassa - epäilen että on tulossa joku käsittämätön lahja anopilta. Oli sanonut sulhaselle, ettei halua antaa rahaa tai mitään meidän lahjalistallamme olevaa lahjaa. Anoppini tuntien jännittää että mitä sieltä tulee.

Komppaan!

Vaikka vanhempamme auttavat toki hääkustannuksista, niin kyllä minä ainakin odotan heiltä myös sitä häälahjaa (tai häälahjashekkiä). Olemme kuitenkin heidän lapsiaan, eli jos he eivät meille antaisi häälahjaa, niin kenelle sitten?

Luin jostain netistä taannoin tutkimuksen jonka mukaan vanhemmat antavat lapsilleen keskimäärin 500€ häälahjarahaa, siis keskimäärin. En osaa laittaa tähän lähdettä mutta näin luin jostain.

Eli kyllä 50 € olisi minusta aika huono vitsi..

Link to comment
Share on other sites

niin, onhan se kiva kun teillä on rahaa millä mällätä , ja saatte toki olla mitä mieltä tahansa , mutta satun tietämään , että häiden jälkeen käytte jokaikisen lahjan läpi , ja sitten kuuluu " ei sekään tuonut mitään " . Eikä se siihen lopu : sen jälkeen katsellaan säälivästi ko. henkilöä /henkilöitä vuosikaudesta toiseen , ja siitä saa kuulla kautta rantain aina !!! T. Yksi köyhä rikkaan häissä ollut

Trollololol?

Ehkäpä tällä tavalla ei voi yleistää vaikka omalle kohdalle olisikin kerran sattunut näin huono tuuri. Mutta hyvä jos joku muu sentään tietää omat ajatukset paremmin kuin itse. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minä olisin myös ottanut tuon loukkauksena! Kyllähän tuollainen summa kertoo ettei arvosteta, varsinkin jos toinen poika on saanut metsää lahjaksi. Olen suorastaan nauranut näille kommenteille että eihän se summa vaan ajatus, no tässä kohtaan voi sanoa ettei ajatusta ole ollut. Me ollaan miehen kanssa ihan valtion hommissa, eli palkka on mitä on , ja silti ollaan annettu lahjaksi aina vähintään se satanen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ei lapselle voi antaa 50 € käteen kun hän menee naimisiin! :D Olen samaa mieltä, olisivat sitten vaikka ostaneet itse sillä jonkin häälahjan tai sitten jättäneet antamatta sen 50 €.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielipide on tästä, että kyseessä on törkeyden huippu! 50 euroa on todellakin lahja, joka annetaan naapurin tytölle ylioppilaslahjaksi. Itse en kehtaisi antaa häälahjaksi alle 100 euroa ja itsekin olen köyhä opiskelija. Ja kun tässä ei tosiaan ole kyseessä se, että rahaa ei olisi ollut. Siinäkin tapauksessa appivanhemmat olisivat voineet antaa jotain, jolla on tunnearvoa.

Mä olen nyt varmaan ihan kamala, kun tämän sanon, mutta odotan appivanhempieni antavan hääjärjestelyihin vähintään 500 euroa, mieluiten enemmän. Sen ihmeellisempää lahjaa en heiltä sitten odota. Veikkaan, että omilta vanhemmiltani saamme matkan tai jotain.

Tosiaan jokaisella perheellä on omat tavat ja normit siitä, mikä on sopiva lahja, joten vaikea sanoa toisen puolesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

JOS vanhemmat on osallistuneet hääjärjestelyihin tai kustannuksiin niin miksi pitäisi ostaa häälahja. Eikös siinä ole jo lahjaa kerrakseen. Ellei sitten vanhemmat ole vaatimalla vaatineet paria avioitumaan niin yleensä kun aikuiset ihmiset jotain päättää niin mikä siitä tekee muiden päänvaivan.

Ja voisko olla mahdollista että aloittajan veljen saama tontti on vaan sellanen mitäänsanoaton ja hyvin vähäarvonen metsätontti että se joutikin pois kun sellanen jaloissa oli kuleksimassa. Vaikka joku perintö ollu vanhemmille. Tai että rahatilanne sen verran muuttunut tai häissä avustettu isolla summalla mutta veljen häissä ei...

Link to comment
Share on other sites

Olipa metsä millainen tahansa, niin se on AINA yli 50€... Jos pläntillä on yhtään puustoa niin arvo on tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia vaikka olisi kyseessä vaan hehtaari..

Eli maata tai rahaa, niin kyllä sen maapläntin ottaisin.

Oma anoppini on vähän samantyylinen kuin aloittajalla. Puhuu halveksittavaan sävyyn kun mies ei ole kuulemassa, kehuu mieheni entistä kihlattua, ja muistuttelee miehelleni mitäpä milloinkin ns. "entisestä elämästä"... Ärsyttää kommentit: "tämä matto oli teillä siellä entisessä asunnossa ruokapöydän alla, ei tämä tähän olohuoneeseen käy". Viittaa siis mieheni ja hänen entisen naisensa asuntoa.. Tai sitten kommentit ovat sellaisia että: missä ne on ne verhot jotka sinulla oli sen entisen kanssa siellä ruokasalissa, ne kävis tähän ikkunaan... En halua mitään samaa mitä heillä on ollut entisessä asunnossa, enkä haluaisi kuullakkaan mitään siitä, mutta ei.. mieheni sai entisen naisensa kanssa kihlajaislahjaksi matkan, mutta meille ei ostanut mitään.. Sama kaava jatkunee häissämmekin. Anoppini pitää yhteyttä edelleen tähän mieheni entiseen vastoin mieheni toivetta.. Varmaan yhdessä pohtiivat miten ennen oli kaikki poikaparalla paremmin..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mun appivanhemmat ei osallistu meidän hääjuhlien järjestelyihin rahallisesti tai työllisesti mitenkään, joten kyllä mä loukkaantuisin tuosta 50 eurosta. Perusteluina se, että appivanhemmat ovat hyvätuloisia, ja ovat ostaneet pojilleen yo-lahjaksi yli 1000 euron arvosta lahjoja + tietenkin maksaneet juhlat. Tässä nyt joku sanoo, että mistä minä voin tietää appivanhempieni todelliset tulot. En tiedäkään tarkalleen, mutta velattomassa omakotitalossa he asuvat eikä muutakaan lainaa ole plus anopilla on oma yritys, joka tuottaa hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...