moira

Miten "Ei lapsia" kutsuun?

487 viestiä aiheessa

Emmastiina77: Jos lapsellinen perhe joutuu lähtemään häistä ajoissa lapsen nukkumaanmennon takia pois,sitten he vain lähtevät. Sitä se elämä on. Jokaisella on erilainen elämäntilanne. Ei keneltäkään voi vaatia,että juhlissa olisi yömyöhään asti.

Näinhän se on mut tämän vuoksi juuri monet (myös minä) varmaan toivovat ettei pieniä lapsia otettaisi häihin että aikuisilla olisi edes mahdollisuus viipyä myöhempään! Mutta siis erona moneen muuhun minä otan mielummin ystäväni edes alkuillaksi lapsineen kuin pyydän häntä jäämään pois ettei lapsia tulisi. Nyt vaikenen tästä aiheesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hmm. tässä ketjussa on ollut muutamia aika hyviä, esim nämä:

"Pyydämme huomioimaan, että juhla on vain aikuisille."

"Kutsu koskee perheen aikuisia"

mietin itse että jos laittaisin että "kutsu on kahdelle hengelle" ihan sen takia että kyseessä on pienet ravintolajuhlat, eli joka hlö maksaa aika paljon lisää. mutta onkohan tuo tarpeeksi selkeä? eikä mua kiinnosta ystävien tai sukulaisten lapset, joista hädin tuskin muistan nimeä. ja lapset on iältään 0-17 v...

oisko mitään: "Pyydämme ystävällisesti huomioimaan että kutsu on kahdelle. Ilmoitattehan menuvalintanne (liha tai kasvis) dd.mm.yyyy mennessä p.xxxx xxxxx"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on mietinnän alla tämä sama asia. Ajatukseni on, että koska teen päivät töitä lasten kanssa, en välttämättä heitä halua häihini, vaikka lapsista pidänkin (ja oma lapsettomuus on melko kipeä asia). Tästä syystä siis aikuisten juhlat suunnitteilla. Sanamuoto, miten asia ilmaista, on kuitenkin hakusessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä lapset saavat tulla häihin vauva ikäisiä on noin 5-6 ja osa menee myähemiin siit hoitoo ja osa sitten lähtee vain perheen kanssa kotiin ja hyväksymme sen täysin tiedämme itse mitä se arki on. itse olen saanut kutsun missä oli että ei lapsia. ja silloin mietimme että emme mene oli kyse lapsen kummista yms. ja emme olisi saaneet hoitajaa koska sukulaiset asuvat vähän kauempana. ja en ollut pitkiin aikoihin henkilöön yhteyksis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ovat lapsettomat ja se ilmaistaan häätiedotteessa tyyliin "....kyseessä on aikuisten iltajuhla..." Tämä selittyy silläkin, että vihkiminen alkaa klo 17.00 ja juhlat jatkuvat samassa paikassa usean ruokalajin menyllä, joka näyttelee illan pääosaa...meidän lisäksemme! Satsaamme siis aikuisiin, lapset tuskin edes arvostavat simpukoita ja oistereita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kutsumme häihimme osaksi aikaa myös lapset. Laitamme kuitenkin kutsuun toiveen, että perheen pienimmät eivät juhlisi loppuun asti, koska tarkoitus oli juhlia kunnolla yöhön asti boolin ja muiden juomien kera. Meidän vieraista osa jättää lapset kokonaan hoitoon, mutta esim. kummi lapseni tulevat juhliin ja illalla sitten tullaan heidät hakemaan hoitoon ja vanhemmat voivat jatkaa juhlintaa. Toivon tällä ratkaisulla, että häistämme saavat nauttia niin lapset kuin aikuisetkin. Tämän mahdollistaa myös se, että suurin osa vieraista asuu lähellä hääpaikkaammme.

Ja ne jotka eivät halua lapsia häihinsä, niin mielestäni paras keino on ilmaista asia selkeästi kutsussa! Jokaisella parilla, kun on oikeus viettää häänsä, kuten haluaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsussamme ystävien häihin oli vain minun ja mieheni nimet. Kuitenkin oli keskusteluissa tarkennettu, että poikakin olisi ollut tervetullut. Päätimme lähteä kahden, mutta itse kyllä olen aiempien kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että JOS ei halua lapsia juhliin, niin se on hyvä tarkentaa jollakin diplomaattisella ja kutsun muuhun luonteeseen sopivalla tavalla.

Ja ei tosiaan lapset ole niitä kauhukakara-riiviöitä, jotka pilaavat toisten juhlat. Mutta on selvää, että pienen lapsen kohdalla aikuisten juhla voi tuntua paikallaan istumisineen yms tylsältä ja pitkäveteiseltä. :) En siis myöskään tuomitse henkilöitä jotka eivät lapsia häihinsä halua.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli lapsettomat häät, paikalla oli vain morsiusneidot alkuillasta ja hekin poistuivat parin tunnin jälkeen paikalta. Kutsun lisäohjeessa oli pyyntö, että lapset jätettäisiin kotiin, eikä kukaan loukkaantunut aiheesta. Ainoastaan yksi äiti jäi kotiin sen vuoksi ettei saanut lastaan hoitoon! Mikäli lapset olisi tulleet, heitä olisi ollut reilu 50.. eli aika monta, eikä sellaista laumaa pitele mitkään leikittäjät ja puuhat, kun illan tullen tulee väsymys! Ja tiedän, mistä puhun, ihan ammattini ja kokemuksen syvällä rintaäänellä :girl_haha:

Jokainen päättäköön kohdallaan, millaiset juhlat haluaa ja vieraiden tulisi osata olla kritisoimatta pariskunnan päätöstä suuntaan tai toiseen. Minusta on hassua, että hautajaisista saa jättää lapset pois, vaikka ovat ainakin minun mielestäni ihan yhtä lailla perhe"juhla" ja kaavakin on periaatteessa sama, vaikka tunnelma on hieman toinen.

Häiden ja hautajaisten vertaaminen keskenään on vähän hassua, myönnetään, mutta...

Meillä väännettiin pitkään, kutsuako lapset vai ei ja vaikka molempien sydäntä väänsi, tiesimme, että valintamme oli meidän tapauksessa ainoa mahdollinen ja kaikkien kannalta järkevä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Postissa tuli muutama vuosi sitten kutsu, johon oli lisäinfopaperiin kirjattu jotenkin näin:

"Vaikka suku on rakas ja ystäväpiiri laaja, niin kutsu on osoitettu vain kutsuun kirjoitetuille".

Mielestäni tämä on hyvin / kohteliaasti sanottu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me laitettiin vaan lapsellisille perheille tekstiin että

Kutsu on kahdelle. Menutoiveet ...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en haluaisi lapsia häihin, mutta puoliso taas tahtoo. Eikä minulla ole syytäkään, miksi ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän juhlistamme ei ole tarkoitus tehdä täysin lapsettomia, mutta emme kuitenkaan aio kutsua kaikkia lapsineen. Tämän vuoksi ei ole mahdollista laittaa esim infoon, että juhlat on vain aikuisille.

Ainoa mahdollinen tapa on varmaankin osoittaa kutsu asianmukaisesti, ja pitää sormet ristissä, että he ymmärtävät keitä kaikkia perheenjäseniä kutsu koskee!

Ja sanottakoon nyt, että kutsumatta jätetään esim. eronneen sedän lapset, joiden kanssa ei olla juurikaan tekemisissä... Jossain määrin samaa perhettä eronnutkin aikuinen lapsineen kuitenkin vielä on?

Tätä aihetta sivuten tuntuu kyllä hölmöltä se, että ainakaan aiempien kirjoitusten perusteella ihmiset todella eivät ymmärrä keitä kutsu milloinkin koskee. Mielestäni sen tulisi olla itsestään selvää... Vai olisiko kyse vain siitä, että ei haluta ymmärtää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on juhliin tulossa kaksi melko pientä lasta, vaikka kutsussa lukikin vain heidän vanhempiensa nimet <_< Muutama alaikäinen heidän lisäkseen tulee, mutta emme kahden lapsen takia järjestä mitään erityistä ohjelmaa. Sitten sen näkee miten käy. Olisi ilmeisesti pitänyt mainita että kutsu vain kahdelle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meidän juhlistamme ei ole tarkoitus tehdä täysin lapsettomia, mutta emme kuitenkaan aio kutsua kaikkia lapsineen. Tämän vuoksi ei ole mahdollista laittaa esim infoon, että juhlat on vain aikuisille.

Ainoa mahdollinen tapa on varmaankin osoittaa kutsu asianmukaisesti, ja pitää sormet ristissä, että he ymmärtävät keitä kaikkia perheenjäseniä kutsu koskee!

Ja sanottakoon nyt, että kutsumatta jätetään esim. eronneen sedän lapset, joiden kanssa ei olla juurikaan tekemisissä... Jossain määrin samaa perhettä eronnutkin aikuinen lapsineen kuitenkin vielä on?

Tätä aihetta sivuten tuntuu kyllä hölmöltä se, että ainakaan aiempien kirjoitusten perusteella ihmiset todella eivät ymmärrä keitä kutsu milloinkin koskee. Mielestäni sen tulisi olla itsestään selvää... Vai olisiko kyse vain siitä, että ei haluta ymmärtää?

Täysin sama tilanne meillä. Harmaita hiuksia aiheuttaa kun vieraslistalla on yli 170 nimeä ja osaa serkkujen lapsista ei ole edes laskettu mukaan. Joidenkin serkkujen kanssa ollaan todella läheisiä, samoin heidän lasten, ja ehdottomasti haluan nämä lapsukaiset juhliin. Mutta sitten serkut ja serkkujen lapset joita ei ole nähnyt vuosiin eikä edes tunnistaisi jos tulisi kadulla vastaan, heitä en haluaisi juhliin. Syynä yksinkertaisesti rahan ja tilan rajallisuus. Vaikeaa on kun tuntuu että olis "pakko" kutsua kaikkien lapsetkin jos kutsuu jonkun lapset.. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja vielä lisäisin että onko yleinen mielikuva tai mielipide mikä sen suhteen että ymmärretäänkö "etiketti" kutsussa, eli jos vain perheen äidin ja isän nimi kutsussa niin silloin on kutsuttu nimenomaan vain aikuiset?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä täällä myös pohdiskelen, että miten voidaan kohteliaasti ilmoittaa sulhasen siskolle ettei hänen lastaan ja tytärpuoltaan haluta häihin. Juhlat tosin on vasta vuonna 2010 jolloin kyseinen lapsi on jo melkein 2-vuotias. Sulho tähän sanoi, että kyllä hänen siskonsa ymmärtää jos emme halua lapsia häihin ja tulee varmasti vaikka lastaan ei saisi tuodakaan. Mutta olisiko todellisuus sitten kuitenkaan näin..?

Epäilykset heräsi tuossa hieman ennen Joulua kun pyysimme sulhon siskot käymään luonamme. Sattuivat kaikki olemaan samalla paikkakunnalla missä asumme kun tämän yhden siskon lapsi kastettiin kyseisenä viikonloppuna. Sanottiin heille vielä että meillä on täällä kissa joka ei hirveämmin pidä lapsista ja kaikin muutenkin mahdollisin tavoin yritettiin nätisti sanoa etteivät tuo lasta tänne. No niinhän siinä sitten kävi ettei kyseistä lasta voinut jättää kahdeksi tunniksi hoitoon sulhon vanhemmille vaan se piti väkisin tänne tuoda. Ja tähän vielä sellainen huomio ettei kyseistä lasta imetetä. Meni hieman offtopiciksi, mutta jostain nyt tuli sellainen epäilys että voiko kyseinen sisko siis tulla häihimmekään jos ei lastaan saa tuoda..?

Mutta näihin lapsettomiin häihin olemme päätyneet, koska minä itse henkilökohtaisesti en hirveämmin pidä lapsista enkä viitsisi omana hääpäivänäni katsella itkeviä/kirkuvia lapsia. Ja sulho suostunut ihan mukisematta :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

OT: Pakko kommentoida tähän aiheeseen näin uutena kävijänä ja vasta pari topicia lukeneena. Kummastuttaa jossain määrin, kuinka lasten kutsumatta jättämistä pidetään yleisesti hyväksyttävänä, jos hääpari niin toivoo. Erityisesti niillä, joilla kyseessä on ensimmäinen lapsi (varmasti myös muilla), lapsi on elämän tärkeinpiä asioita ja hänet haluaisi ottaa mukaan, eriyisesti jos on vielä imetysvaiheessa. Vaikka itselläni ei vielä lapsia olekaan, voin hyvin kuvitella, miten omista lapsistaan on ylpeä ja kuinka tahtoisi ottaa pienokaisensa mukaan tällaisille sukujuhlille. Oman lapsensa "esittely" toisen häissä voi ajatuksena tuntua kovin itsekkäältä, mutta mitäs muuta ne sukulaiset siellä suurimman osan ajasta tekevät paitsi keskustelevat keskenään omista kuulumisistaan??

Luin aiemmin koira-topiceja ja totesin hämmästyneenä kuinka suurta vastustusta hääparin omien koirien tuonti häihin aiheutti. Perusteluina oli mm. kuinka häät ovat vieraita varten ja joku ei voi osallistua jos on allerginen tai pelkää koiria. Entäs kun kyseessä on lapset, jotka nyt noin yleensä on yhteiskunnassa sallittua viedä mukanaan lähes joka paikkaan (minne koiria ei todellakaan voi ottaa). Lasten kyseessä ollessa häät eivät enää olekaan vieraita varten vaan hääparia! Tässä topicissa lähes yhteen ääneen todetaan kuinka häät ovat hääparin juhla, johon heillä on oikeus sanella ehdot! Miksei hääparin oikeuksiin tai edes yleisesti hyväksyttäviin tapiohin voi kuulua tuoda koiriaan omiin häihinsä (en tarkoita välttämättä kirkkoon, koska en sinne veisi itsekkään eläimiä)?? Eikö häiden kuuluisi olla hääparin itsensä näköinen juhla, jonka säännöt he itse sanelevat, koskeepa tämä nyt sitten lapsia, koiria tai vieraslistaa yleensä?

Tämä kommentti sopisi varmaan tuonne koirakeskustelun jatkoksi paremmin, mutta oli pakko laittaa tämä tänne, koska lukiessani koira vastaisia kommentteja tuumin, että entäs jos olisin yhtä kovasti lapsien häihin tuomista vastaan, koska en vain pidä lapsista?? Ja ajattelin sen olevan aivan kamalaa, mutta yllätyksekseni huomaan, että lapsivastaisuus onkin hyväksyttävää siinä missä koiravastaisuuskin. Ja koiria ja lapsia ei saisi rinnastaa.... Eihän kukaan voi olla allerginen lapsille tai pelätä niitä tai olla pitämättä niistä? Jollain tapaa aika nurinkurista... ja siksi tämä kommentti!

(jos tämä kommentti sopii paremmin jonkin toisen topicin alle niin saa siirtää)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eihän kukaan voi olla allerginen lapsille tai pelätä niitä tai olla pitämättä niistä?

Täällä ilmoittautuu yksi joka ei todellakaan pidä lapsista. Olenko nyt siis jotenkin omituinen? Pitäisikö minun siis vain kutsua ne lapset sinne häihin ja antaa ns. pilata sillä oma hääpäiväni? Lapsia vartenko häät nyt sitten järjestetäänkin? Olisiko nyt sitten ihan sama olla menemättä naimisiin ollenkaan ja järjestää vaikka "Lapsien esittely juhlat"? :girl_smile:

Enhän minäkään ole kissaani väkisin viemässä kenenkään juhliin jos sitä ei erikseen toivota :girl_haha: Mutta pitääkin tästä lähtien alkaa harkitsemaan :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: Indica

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin olen allerginen lapsille, ja koska meidän häät on metsässä ja hääjuhlapaikkana todella pieni tila, toivon että lapselliset vieraat ymmärtävät yskän ja jättävät ne kersat kotiin. En ymmärrä mikä paikka toisten häät on omasta lapsesta ylpeilyyn, sehän on hääparin päivä :girl_impossible:!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sahrami79, kiitos tästä kommentista. Tuli itselle heti parempi mieli :)

Mitenkä teillä laitetaan mainista näistä "lapsettomista juhlista"? Kutsukorttiin vai juhlaohjesääntöön? Vai mitenkä tän asian kanssa nyt sitte olisi järkevintä toimia ettei vaan kenellekään tule väärinkäsityksiä siitä että ne lapset voikin sitten tuoda ja ilmottautumis vaiheessa tulee iso iso ongelma :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä täällä myös pohdiskelen, että miten voidaan kohteliaasti ilmoittaa sulhasen siskolle ettei hänen lastaan ja tytärpuoltaan haluta häihin. Juhlat tosin on vasta vuonna 2010 jolloin kyseinen lapsi on jo melkein 2-vuotias. Sulho tähän sanoi, että kyllä hänen siskonsa ymmärtää jos emme halua lapsia häihin ja tulee varmasti vaikka lastaan ei saisi tuodakaan. Mutta olisiko todellisuus sitten kuitenkaan näin..?

Epäilykset heräsi tuossa hieman ennen Joulua kun pyysimme sulhon siskot käymään luonamme. Sattuivat kaikki olemaan samalla paikkakunnalla missä asumme kun tämän yhden siskon lapsi kastettiin kyseisenä viikonloppuna. Sanottiin heille vielä että meillä on täällä kissa joka ei hirveämmin pidä lapsista ja kaikin muutenkin mahdollisin tavoin yritettiin nätisti sanoa etteivät tuo lasta tänne. No niinhän siinä sitten kävi ettei kyseistä lasta voinut jättää kahdeksi tunniksi hoitoon sulhon vanhemmille vaan se piti väkisin tänne tuoda. Ja tähän vielä sellainen huomio ettei kyseistä lasta imetetä. Meni hieman offtopiciksi, mutta jostain nyt tuli sellainen epäilys että voiko kyseinen sisko siis tulla häihimmekään jos ei lastaan saa tuoda..?

Mutta näihin lapsettomiin häihin olemme päätyneet, koska minä itse henkilökohtaisesti en hirveämmin pidä lapsista enkä viitsisi omana hääpäivänäni katsella itkeviä/kirkuvia lapsia. Ja sulho suostunut ihan mukisematta :girl_smile:

Jos teidän häät ovat vasta 2010, niin etköhän sinä siihen mennessä keksi miten ilmaista sulhon siskolle ettei hänen lapsensa ole tervetulleita. En usko että asiaa kannattaa vielä miettiä.

Yhtä asiaa en oikein ymmärtänyt, että miksi et halunnut että sulhon sisko tulee teillä käymään vauvansa kanssa kun olivat samassa kaupungissa? Eikös se lapsi ole sinunkin tulevaa perhettä, sulhosi siskon lapsi? Jos kissasi ei lapsista tykkää, sen olisi voinut vierailun ajaksi laittaa varmaan eri huoneeseen? Lisäksi vauva on varmaan aika pieni, koska ristiäiset olivat tulossa, joten vauvan äidille oli varmaan "helpompi" ottaa vauva mukaan ja mitä sellainen sylivauva ketään "haittaa". Lisäksi se että tuo vauvan lyhyeksi ajaksi teille kun kylään ovat tulossa ei tarkoita sitä (EI TODELLAKAAN) että olisivat lasta myös häihinne raahaamassa.

Tekstistäsi sai kyllä aika omituisen kuvan sinusta, voin olla kyllä väärässä, mutta minusta ainakin olisi todella outoa jos en saisi vauvaani (jos siis sellainen minulla olisi) ottaa mukaan kun käväisen mieheni sisarrusten luona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie ajattelin tiedottaa ei lapsia mukaan -säännöstä hääinfossa, johon voin hyvällä omallatunnolla laittaa, että juhlatilan luonteen takia juhlimme vain aikuisten kesken. Olemme varanneet taidemuseona ja galleriana toimivan juhlapaikan, jossa on erilaisia taideteoksia esillä ja jossa on huomattavia korkeuseroja, eli paljon portaita. Mielestäni tämä on hyvä tekosyy olla kutsumatta lapsia, joita tämän hetkisen tilanteen mukaan tulisi 11, ihan vauvasta melkein koulua aloittaviin. Tietenkin on ikävää, jos joku jää sen takia pois häistä, mutta sille ei voi sitten mitään, sillä elämä on täynnä valintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä täällä myös pohdiskelen, että miten voidaan kohteliaasti ilmoittaa sulhasen siskolle ettei hänen lastaan ja tytärpuoltaan haluta häihin. Juhlat tosin on vasta vuonna 2010 jolloin kyseinen lapsi on jo melkein 2-vuotias. Sulho tähän sanoi, että kyllä hänen siskonsa ymmärtää jos emme halua lapsia häihin ja tulee varmasti vaikka lastaan ei saisi tuodakaan. Mutta olisiko todellisuus sitten kuitenkaan näin..?

Epäilykset heräsi tuossa hieman ennen Joulua kun pyysimme sulhon siskot käymään luonamme. Sattuivat kaikki olemaan samalla paikkakunnalla missä asumme kun tämän yhden siskon lapsi kastettiin kyseisenä viikonloppuna. Sanottiin heille vielä että meillä on täällä kissa joka ei hirveämmin pidä lapsista ja kaikin muutenkin mahdollisin tavoin yritettiin nätisti sanoa etteivät tuo lasta tänne. No niinhän siinä sitten kävi ettei kyseistä lasta voinut jättää kahdeksi tunniksi hoitoon sulhon vanhemmille vaan se piti väkisin tänne tuoda. Ja tähän vielä sellainen huomio ettei kyseistä lasta imetetä. Meni hieman offtopiciksi, mutta jostain nyt tuli sellainen epäilys että voiko kyseinen sisko siis tulla häihimmekään jos ei lastaan saa tuoda..?

Mutta näihin lapsettomiin häihin olemme päätyneet, koska minä itse henkilökohtaisesti en hirveämmin pidä lapsista enkä viitsisi omana hääpäivänäni katsella itkeviä/kirkuvia lapsia. Ja sulho suostunut ihan mukisematta :girl_smile:

Jos teidän häät ovat vasta 2010, niin etköhän sinä siihen mennessä keksi miten ilmaista sulhon siskolle ettei hänen lapsensa ole tervetulleita. En usko että asiaa kannattaa vielä miettiä.

Yhtä asiaa en oikein ymmärtänyt, että miksi et halunnut että sulhon sisko tulee teillä käymään vauvansa kanssa kun olivat samassa kaupungissa? Eikös se lapsi ole sinunkin tulevaa perhettä, sulhosi siskon lapsi? Jos kissasi ei lapsista tykkää, sen olisi voinut vierailun ajaksi laittaa varmaan eri huoneeseen? Lisäksi vauva on varmaan aika pieni, koska ristiäiset olivat tulossa, joten vauvan äidille oli varmaan "helpompi" ottaa vauva mukaan ja mitä sellainen sylivauva ketään "haittaa". Lisäksi se että tuo vauvan lyhyeksi ajaksi teille kun kylään ovat tulossa ei tarkoita sitä (EI TODELLAKAAN) että olisivat lasta myös häihinne raahaamassa.

Tekstistäsi sai kyllä aika omituisen kuvan sinusta, voin olla kyllä väärässä, mutta minusta ainakin olisi todella outoa jos en saisi vauvaani (jos siis sellainen minulla olisi) ottaa mukaan kun käväisen mieheni sisarrusten luona.

Tässä vierailujutussa asia on niin että sulholla on kolme siskoa jotka siis pyysimme samaan aikaan käymään meillä, kun kaikki täällä olivat. Meillä kuitenkin suhteellisen pieni asunto 50m2 ja täällä lämpötila helposti nousee kun paikalla on paljon ihmisiä.

En tule siis kovin hyvin toimeen sulhon siskojen kanssa (itsessäni on myös vikaa mutta niin on sulhon siskoissakin) ja ajateltiin että pyydetään sulhon siskot tänne että voisin heihin paremmin tutustua. Ideana siis oli se että oltaisiin muutama tunti meillä ja sulhon siskoilla olisi mahdollisuus tutustua minuun (mitä he eivät ole aikaisemmin tehneet) ja minulla heihin. Mutta tämän kyseisen muutaman tunnin aikana mitä he täällä olivat kaikki pyöri vain tämän vauvan ympärillä. Yksi siskoista kysyi minulta että missä olen töissä ja se sitten siitä.

Tunnen oloni todella ahdistuneeksi sulhon siskojen kanssa ja yritettiin tällä että tilanne korjaantuisi. Sulhon siskot eivät puhu minulle tai ole yhteydessä meihin mitenkään muuten kun jos on jokin juhla esim. ristiäiset, häät jne. Olisin siis halunnut saada edes tämän muutaman tunnin aikaa keskustella hänen siskojensa kanssa, mutta koska lapsi tuli tänne niin kaikki ns. hyysäsivät lasta ja hyvä että edes puhuivat minulle. Minä pidän yhteyttä omaan siskooni usein ja haluaisin että sulhon siskot voisivat edes soittaa kun ovat täällä päin käymässä ja että he voisivat tulla käymään tai että kun me olemme siellä päin missä he asuvat niin voisimme hyvillä mielin mennä käymään heidän luonaan. Tilanne ei nyt siis todellakaan ole näin.

Olen todella pahoittanut mieleni tästä sulhon siskojen käytöksestä. Eli ei minulle mitään sitä vastaan ole että meillä käy ihmisiä lasten kanssa, vaikken lapsista pidäkään. Mutta siis suomeksi sanottuna syy siihen etten halunnut kyseistä lasta meille: Olisin halunnut tutustua sulhon siskoihin ihan rauhassa ilman minkäänlaisia häiriötekiöitä.

Ehkä hieman itsekkäästi ajateltu, mutta olisi todennäköisesti helpottanut minun elämääni tulevaisuudessa kun kuitenkin heidän kanssaan joudun tekemisissä olemaan. Nyt minulle on heidän seurassaan todella ulkopuolinen olo.

Kyseisen lapsen ristiäisissäkin istuin koko toimituksen ajan kylpyhuoneessa perheen koiran kanssa :girl_impossible:

Anteeksi nyt tämä avautuminen... :girl_cray:

Niin ja kissa on kuitenkin kissa eikä se tietäisi mistä sitä rangaistaan jos se lukittaisiin johonkin pieneen tilaan. Kun meillä ei valitettavasti ole niin iso asunto että sille olisi ihan huoneen voinut antaa.

Muokattu: , käyttäjä: Indica

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin ei myöskään tule lapsia koska vietämme häitä tasokkaassa ravintolassa ja liian pienet lapset eivät helposti viihdy "kiltisti" pöydän ääressä sen jälkeen kun masu on täynnä...Kyllä vieraat mukautuvat hääparin toiveisiin ja järjestävät asiansa niin että voivat osallistua juhliin ja lapset ovat hoidossa. Kutsut lähetetään 2kk ennen ja jos esim joku lapsi yhtäkkiä sairastuu ja vanhemmat haluavat jäädä pois juhlista tästä syystä niin se on tietenkin luonnollinen asia. Meidän tuttavapiirissä ei ole ketään perheellistä joka ei osaa juhlia ilman lapsia. Ei teatteriinkaan sylilapsia viedä...Painetuissa kutsuissa on etunimellä mainittu kutsutut ja lapsien nimiä siinä ei lue joten mitään lisämerkintöjä tyyliin "jättäkää lapset kotiin" ei tarvitse. Lisäksi juhlapaikka ja juhlapukeutuminen antavat selkeän kuvan juhlan tyylistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on kanssa tulevissa häissä sitten ongelma.en siedä muita kuin siskoni lapsia ja nämä halauisin häihini,mutta esimerkiksi mieheni veljen lapsia EN halua pilaamaan päivääni. Eli luultavasti sitten joudumme laittamaan k18 tekstin kutsuihin.

mutta se on selvää,ettei mun häissäni ole kukaan ryntäät paljaana jonkun kuolaavan kakaran kanssa.

ja tässä lapsiasisassa en pidä siitä,että meillä käy lapset kylässä,mutta mulla ei ole mitään sitä vastaan että kotona juoksee lauma nelijalkaisia kavereita.myöskään meillä koiria ei lukita muualle jos kyläänt tulee lapsia/aikuisia jotka pelkäävät koiria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään