Vieraiden kuljetus bussilla


Madicken

Recommended Posts

Me olemme hommaamassa tod.näk. bussikuljetusta vieraille. Ajatuksena, että bussilla pääsee kirkolta juhlapaikalle (n.20km 'keskellä-ei-mitään') ja yöllä bussi hakee ja koukkaa tietyn hotellin kautta, johon osa vieraista + me jäädään yöksi ja sit bussi jatkaa takas keskustaan. Siitä jokainen saa sit itse hoitaa jatkokuljetukset. Ajatuksena (ainakin tällä hetkellä), että bussia käyttävät maksaisivat matkansa itse. Ei tuu montaa euroa maksamaan/lärvi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Bussi tulee noutamaan vieraat Turusta juhlapaikalle 25 km päähän ja vie yöllä myös takaisin keskustaan.. Turussa tarjotut hinnat tällaisista kuljetuksista vaihtelevat 250 eurosta 1000 euroon.. Aika järkyttävät hintaerot täällä! 1000 euroa en voisi kuvitella maksavani vaikka sillä saisi mitä tahansa ekstraa, kun tarkoitus on saada vieraat juhlapaikalle ja takaisin Turkuun yöllä sitten, ei siihen mitään erikoisuuksia tarvita...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Eli täällä yksi morsian stressaa aivan järjettömästi siitä, että pelkää että vieraat karkaavat hyvinkin äkkiä juhlapaikalta pois, kun "ollaan tultu omalla autolla ja ei sitä viitsi mitään juotavaa ottaa ku sitten pitäis auto jättää tänne".. argh

Meillä siis hääjuhlaa vietetään ravintolassa, jonne on kirkosta matkaa n. 10-15 km ja näin ollen kaikki liikkuvat sinne omilla autoillaan.
Ravintola on ns. "lomakylän" ravintola, eli yöpymismahdollisuus on mökeissä, mutta uskomme erittäin vahvasti että kukaan ei yöksi jää ja maksa majoitusta, kun koti sijaitsee max. puolen tunnin ajomatkan päässä.

Eli, mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä vai uskotteko että ihmiset ovat valmiita jättämään omat autonsa juhlapaikalle, menevänsä yöksi kotiin ja tulevat sitten myöhemmin autonsa hakemaan?
Nyt muut häitä järjestelevät tai jo järjestäneet, auttakaa, hirveä stressi tämmöisestä asiasta, huoh

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Yhdistetty tähän ketjuun
Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Osa aina pakosti lähtee aiemmin hääjuhlista johtuen juurikin tästä kuskipolitiikasta... Oletteko miettinyt yhteiskuljetusta paikasta x kirkkoon ja sieltä juhlapaikalle? ja sieltä sitten yhteiskuljetus paikkaan x takaisin yöllä klo 00 tai 02--? riippuen koska juhlat loppuvat..

Ja juhlien luonteesta ja juhlaväen ikäjakaumasta riippuen... Osalla voi jäädä auto juhlapaikalle, jota sitten seuraavana päivänä haetaan kimpassa kun yöllä on tultu taksilla kotiin. Hankalia asioita, I know, mutta tämä samainen pohdinta on vielä edessä.

Meillä on paikasta x juhlapaikalle n.30min matka autolla. Ajattelin hommaavani yhteiskuljetuksen paikasta x juhlapaikalle ja yöllä paluu kuljetus paikkaan x. Riippuen tuolloin kuljetushinnoista en tiedä maksetaanko me matka vai kerätäänkö kuljetuksesta pieni summa/hlö. Mielestäni matkalipun hinta ei ole paha siitä, että vieraat saavat juhlia kunnolla, eikä tarvitse maksaa kallista taksia...

Link to comment
Share on other sites

Mulla on itse asiassa ollut ihan samaa stressiä, vaikka häät on vasta ensi kesänä. Meillä siis juhlapaikka on metsän keskellä, pienellä paikkakunnalla täältä meidän kotikaupungista noin 25km. Kirkko on myös siellä ja juhlapaikka on 3km päässä kirkosta. Osalle ihmisistä majoitusmahdollisuus on (20 henk.) ja toivon ihmisten hyödyntävän sitä. Mut muiden ihmisten osalta en tosiaan tiedä mitä aikovat tehdä, kai joillain pariskunnilla on toinen kuskina tai sitten hommaavat sellaisen, mut kauemmat sukulaiset varmaan yöpyvät hotellissa (meidän kotiinkin mahtuu muutama) jolloin heidän tarttis auto tuoda ensin tänne kaupunkiin, sieltä mennä jollakin kyydillä kirkkoon ja juhlapaikalle, ja mahd. taksilla takaisin. En tosiaan tiedä miten asia hoidetaan. Ois kauheen kurja jos osa ihmisistä ei sais juoda yhtään - kuitenkin on alkumaljat ja ruokaviinit ja boolit yms. Täytyy ainakin omille vanhemmille ja sisaruksille mainostaa sitä yöpymistä juhlapaikalla (40€/yö aamiaisineen), jotta varmasti voivat nauttia kunnolla juhlasta ja viedä lapsetkin ajoissa nukkumaan jos itse haluavat vielä jatkaa juhlaa (huoneet on juhlapaikan yläkerrassa et helppo piipahtaa tarkistamaan nukkuvaa lasta).

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee oleen kirkolta juhlapaikalle noin 40km ja järkätään bussikuljetus kirkolta juhlapaikalle ja kaks kertaa illan aikana takasin. Ja ne jotka ei halukkaita ole noilla kyydeillä tuleen ja meneen, saavat mennä millä haluavat, en stressaa ;) Älä stressaa sinäkään. :D Ei se taksikaan kovin paljoa 10-15km matkassa maksa, varsinkin jos on kimppakyyti. :P Itse ainakin suunnittelisin etukäteen kyydit niin että pääsisin ilman autoa, sitävartenhan ne kutsutkin niin ajoissa lähtee että ihmiset kerkee järkkäillä ;)

Tsemppiä!

Link to comment
Share on other sites

niin olen itse aivan samaa mieltä että taksi ei kyllä tule maksamaan kun muutaman euron jos kimppakyytiä vieraat hyödyntävät, mutta mielessä onkin enemmän se, että onko se vieraiden kannalta hankalaa jos tulevat itse juhlapaikalle autolla ja joutuvat auton jättämään sinne.

Bussikyydin järjestämismahdollisuus on kyllä käynyt mielessä mutta linja-auton varaaminen noin lyhyttä matkaa varten tulee varmasti melko kalliiksi, enkä usko että on taksia paljon halvempi.

voisiko kutsussa jotenkin mainita tästä asiasta, esim. että "toivomme teidän juhlivan kanssamme loppuun saakka ja kannattavan paikallista taksiliikennettä" blaa blaa, miten sen voisi kirjoittaa :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä seudun ainoa järkevä majoitus (Sysmä/Asikkala) on n. 35 km päässä juhlapaikasta, joten ajattelin, että maksettaisiin vieraille bussikuljetus hotelli -> kirkko -> juhlapaikka -> hotelli. Viimeisin väli pitää varmaan järjestää useassa erässä tai kysyä esim. paikalliselta taksiyritykseltä, mihin hintaan saisi yhden minibussin tms. meitä varten käyttöön. Kalliiksihan se tulee, mutta en missään nimessä halua, että vieraat tulee autoilla ja lähtee ajoissa pois.

Link to comment
Share on other sites

Samojen ongelmien kanssa painiskelen minäkin, mutta tismalleen samaa tilannetta meidän kanssa ei näköjään tähän astisilla kirjoittajilla ole.

Meidät vihitään paikkakunnalla A, josta on juhlapaikalle S matkaa noin 10km. Suurin osa vieraista tulee 25-30km päästä paikkakunnasta A ja S, ja eri suunnista. Eli kirkkopaikkakunta A on puolessa välissä paikkakuntia X ja Y, joilta vieraat tulevat.

Ajateltiin nyt ainakin kutsun yhteydessä pyytää vieraita mainitsemaan mikäli on kyydille tarvetta..ja sitten mitä? Kaksi minibussia? Ensin hakemaan vieraat paikkakunnilta X ja Y paikkakunnalle A ja sen jälkeen viemään paikkakunnalle S ja sitten kaksi minubussia hakemaan vieraita paikkakunnalta S paikkakunnille X ja Y aikataulutetusti?

Tulisiko kuitenkin halvemmaksi, että vieraat ottaisivat kimppataksit?

Mitä muita vaihtoehtoja olisi?

Juhlapaikan lähellä on sellainen B&B- tyylinen maatilamajoitus, neljä huonetta nettisivujen mukaan. Muut lähiauleiden majoitusmahdollisuudet sitten ovatkin paikkakunnilla joilla vieraat asuvat. Lisäksi just meidän häiden aikaan on joku isompi urheilutapahtuma, joka pistää hotellit tupaten täyteen (eli ainakaan tarjoushintaiset huoneet eivät onnistu edes henkilökunnan sukulaisille :)

Link to comment
Share on other sites

Voi, se onkin hankalaa kun vieraat tulevat eri suunnista..

Meillä lähes kaikki vieraat tulevat suunnilleen samasta suunnasta, joten kyyti oli helppo järjestää. Mutta oletteko kyselleen tarjouksia eri kuljetusfirmoilta? Jos saisi edes jonkinlaisen porukkakyydin järjestettyä..?

Meillä tulee kyyditys hotelli - kirkko (13 km), kirkko - juhlapaikka (10 km), juhlapaikka - hotelli (20 km) ja tämä maksaa 50 hlön bussilla n. 320 €. Mielestäni ihan ok hinta.

Hinnat kyllä vaihtelivat 320-460 €, joten suosittelen tarjouksen pyytämistä. Voihan kuljetusfirmatkin keksiä jonkun ratkaisun, ehkä..?

En tiedä oliko tästä edes mitään apua. :)

Link to comment
Share on other sites

Voi, se onkin hankalaa kun vieraat tulevat eri suunnista..

Meillä lähes kaikki vieraat tulevat suunnilleen samasta suunnasta, joten kyyti oli helppo järjestää. Mutta oletteko kyselleen tarjouksia eri kuljetusfirmoilta? Jos saisi edes jonkinlaisen porukkakyydin järjestettyä..?

Meillä tulee kyyditys hotelli - kirkko (13 km), kirkko - juhlapaikka (10 km), juhlapaikka - hotelli (20 km) ja tämä maksaa 50 hlön bussilla n. 320 €. Mielestäni ihan ok hinta.

Hinnat kyllä vaihtelivat 320-460 €, joten suosittelen tarjouksen pyytämistä. Voihan kuljetusfirmatkin keksiä jonkun ratkaisun, ehkä..?

En tiedä oliko tästä edes mitään apua. :)

Kiitos vastauksesta :)

Kysyin sulhon kaverilta, joka on taksikuski, mitä kannattaisi tehdä. Hän oli sitä mieltä, että jos hän tulisi ruokapalkalla minibussilla kuskaamaan, 250-300e olisi hinta. Siinä on vain yksi mutta: Sulhoni haluaa kutsua ko kaverin vieraaksi :)

Mietinnässä on vielä sekin, olisiko se ok, että odottaisimme vieraiden itse saavan kyydin kirkolle. Juhlapaikalta sitten vaikkapa tunnin välein lähtisi jompaan kumpaan suuntaan kuljetus, mikä tarkoittaisi siis käytännössä kuskille muutaman tunnin tauotonta ajoa, matkaa kun on 30km/suunta.

Tuli myös mieleen, että tuleeko vierailla hommata siis kuljetus ihan kotiovelle saakka, mikä pidentäisi matkan kestoa?

Kyselenpä vielä kuljetusyrityksiltä tarjouksia. Joka tapauksessa aion selvittää vieraiden kyydintarpeen ennen tilaamista, etten vain maksa "turhasta"

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksesta :)

Kysyin sulhon kaverilta, joka on taksikuski, mitä kannattaisi tehdä. Hän oli sitä mieltä, että jos hän tulisi ruokapalkalla minibussilla kuskaamaan, 250-300e olisi hinta. Siinä on vain yksi mutta: Sulhoni haluaa kutsua ko kaverin vieraaksi :)

Mietinnässä on vielä sekin, olisiko se ok, että odottaisimme vieraiden itse saavan kyydin kirkolle. Juhlapaikalta sitten vaikkapa tunnin välein lähtisi jompaan kumpaan suuntaan kuljetus, mikä tarkoittaisi siis käytännössä kuskille muutaman tunnin tauotonta ajoa, matkaa kun on 30km/suunta.

Tuli myös mieleen, että tuleeko vierailla hommata siis kuljetus ihan kotiovelle saakka, mikä pidentäisi matkan kestoa?

Kyselenpä vielä kuljetusyrityksiltä tarjouksia. Joka tapauksessa aion selvittää vieraiden kyydintarpeen ennen tilaamista, etten vain maksa "turhasta"

Hei taas!

Mun mielestä on todellakin ok odottaa vieraiden hoitavan itse kyytinsä kirkolle! Mekin ensin murehdimme oman kyydityksemme aikataulua: hotellihuoneet saadaan klo 14, vihkiminen alkaa 1530. Matkaan hotelli - kirkko on hyvä varata 30 min, kuljetus tulee olla kirkkolla jo 1515, miten naiset ehtii vaihtaa mekkonsa, haluuko joku käydä hotellilla vielä suihkussa, bussikyydistä ei saa myöhästyä... Mutta sitten tajusimme, että HEI, EI OO MEIDÄN ONGELMA. Kyllä ne vieraan osaa valmistautumisensa järjestää ja priorisoida asiansa.

Eli me hankimme (+ MAKSAMME) kuljetukset vieraille, ainiin, ja varaamme hotellihuoneet, joten vieraat saavat mukautua näihin järjestelyihin. Käyvät sitten kotona suihkussa ja meikkaavat valmiiksi jne. Meinaa paapominen mennä vähän yli! :girl_haha: Jos ymmärsit mitä tarkoitan. :girl_smile:

Tähän liittyen myös, mun mielestä ei tarvitse vieraita kotiovelle asti kyyditä. Jos heidät jättäisti joihinkin "keskeisille" paikoille, joista voivat sitten tarvittaessa ottaa taksikyydin kotiovelle. Eli autatte kyydityksissä, mutta saavat itskin siitä vastuuta. :girl_smile:

Nää siis oli vaan mun mielipiteet asioista, toivottavasti auttoivat omissa pohdinnoissasi! :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Minä olen kaksi kertaa lentänyt hääpaikalle plus hotelli ihan omakustanteisesti. Että ei se ole se liikkuminen mikään ongelma kelleen jos oikeasti haluaa juhlia myöhään/ juoda/ saapua paikalle. Se on vaan erittäin kohteliasta huomioida vieraiden liikkumisen vaikeutta. Eli jos budjetti antaa periksi niin ehdottomasti erikoisjärjestelyjä, muulloin tästä ei pidä ottaa stressiä...

Mutta parhaat vinkithän saat oman paikkakuntasi kuljetusliikkeiltä. Itse olen muutaman kerran bussin kuskeineen vuokrannu, eikä muuten edes ole kovin kallista! Tai siis niin kallista kun voisi luulla... Ja voit vaikka katsoa nettiautosta jos jollakin vanha tunnelmallinen linja-auto myynnissä/minibussi/vanha limusiini ja kysyä omistajalta josko tahtoisi korvausta vastaan ennen myyntiä teitä vähän kyyditä :)

Juniakin saa vuokrata....

Link to comment
Share on other sites

Sain (tähän mennessä ainoan!) vastauksen paikalliselta firmalta: 500e/bussi koko illaksi. Huhhuh, en ihan noin paljoa ajatellut investoida mokomaan.

Ja juu minäkin tulin lopputulokseen että kirkolle saavat luvan kyllä hankkiutua itse, siinä toki voin auttaa tiedustelemalla toisilta vierailta, mahtuuko kyytiin. Kuitenkin useampi kun tulee samasta suunnasta ja osa joka tapauksessa autolla. Autonhan saa jättää juhlapaikalle yön yli, joten enemmän olisi tarvetta kotimatkalle. Tosin tulisi varmaan halvemmaksi tilataksi, jolla matka tulisi olemaan viidenkympin luokkaa kummallekin paikkakunnalle, se jaettuna kahdeksalla tuskin kaataa kenenkään budjettia, kiristelkööt sen sitten häälahjan hinnasta :D

Joka tapauksessa tarvii ensin katsoa kuinka isoksi budjettu muodostuu ja sitten pohtia, onko laittaa rahaa vielä vieraiden kyyteihin.

Tai sitten hylkään koko ajatuksen ja on yksi stressinaihe vähemmän ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nostellaanpa tätä aihetta :)

Onko tuoreita kokemuksia bussikuljetuksen järkkäämisestä tai muuten vaan mielipiteitä kuljetuksen hoitamisesta? Meillä on kirkolta juhlapaikalle vain 2 km, mutta häät ovat helmikuussa, joten kovin kovilla pakkasilla tuo ei mikään miellyttävä matka ole. Julkinenkin menee kyllä kirkon vierestä juhlapaikalle, mutta tuntuu jotenkin tökeröltä laittaa ihmisiä matkustamaan juhlavaatteissa julkisilla.

Toisaalta yksissäkään juhlissa missä itse ole ollut, ei ole kuljetusta morsiusparin puolesta järkätty, mutta ihan mielelläni itse voisin vaikka pari euroa maksaa, jos tiedän pääseväni hyvässä kyydissä ovelta ovelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Vaikka meillä ei ole siirtymä Vantaalla kuin muutama kilometri, otamme silti bussikuljetuksen Kovaselta. Osa vieraista on muualta Suomesta joten tulisi vain turhaa sähläystä kun ulkopaikkakuntalaiset lähtee omilla autoilla seikkailemaan :) Ja mielestäni hinta oli kuitenkin kohtuullinen..

Illalla juhlapaikalta kyydit pois jokainen kustantaa itse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onkos kellään antaa jotain hinta osviittaa nykyisista bussinvuokraus hinnoista Tampere/Hämeenkyrö suunnalta?

Marthalle vastaus tulee nyt auttamattoman myöhässä, mutta ehkä muita hyödyttää :)

Olen pyytänyt tarjouksen bussikuljetuksista välille Tampere-Pälkäne (n. 35km), n. 50 hengen bussi, 1 menokyyditys ja kaksi paluuta. Tarjoukset vaihdelleet hintahaitarilla 475e-645e, suurin osa on ollut yli 600e.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...