Guest onnellinen

Kuka vastaanottaa ilmoittautumiset?

378 viestiä aiheessa

Kuka teillä vastaanottaa ilmoittautumiset teidän häissänne?  :P

Me ollaan kahden vaiheilla: laitetaanko mun vanhemmat ilmoittautumisten vastanottajaksi vai me itse?

Me itse ollaan kutsujat (ja maksajat). Onko hullua, että vanhempani vastaanottavat ilmoittautumiset? :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmottautumiset vastaanottaa sulhon sisko. Mielestäni ilmottautumiset voi ihan hyvin ottaa vastaan vanhemmat, kaaso, bestman tai joku sisaruksista, vaikka varsinaisina kutsujina (ja maksajina) oliskin morsiuspari. Sitä kun tuppaa morsiusparilla muutenkin oleen melkosesti hommia häitä odotellessa, joten on hyvä, että tässäkin asiassa saa muilta apua  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmoittautumiset ottaa vastaan molempien vanhemmat, jotka ovat myös kutsujina juhliimme!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

mekin  ollaan itse kutsujina, ja ilmoittautumisia ottavat vastaan molemmat vanhemmat ja me itse. Tämä osittain sitäkin syystä että molemmilla äideillä on lahjalista (jota tosin kukaan ei ole vielä käyttänyt  ???).

Meille ei ole ilmoittautunut kuin muutama kaveri ja kaikki sukulaiset on ilmoittautunu vanhemmille...

Ransu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmoittautumiset, lahjalistat ym. hoitaa kaaso. Ei haluttu sotkea vanhempia siihen, kun ollaan itse kutsujinakin.

Ja kaaso tykkää muutenkin läärätä puhelimessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhemmat ovat kutsujina, mutta itse otamme ilmoittautumiset vastaan. Se käy hyvin niin, koska itse olen päivät kotona lukemassa. Kutsussa oli kännykkänumeromme, joten jotkut ovat ilmoittautuneet tekstiviestillä. Vanhemmat ovat kaikki epäsäännöllisesti kotona, joten homma toimii parhaiten näin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmoittautumiset vastaanottaa kaaso ja mun vanhemmat. Sulhon vanhemmat huolehtii vain sen puolen ulkomailta saapuvista sukulaisista. Muuten kun tulee tuo kieliongelma aika pahasti vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kun on kokemusta yksistä omista häistä ja siitä ex-anopistani baddevil.gif , niin sanoisin, että mikäli on PIENINKÄÄN pelko siitä, että vanhemmat alkavat hössöttämään / säätämään omiaan / sekoilemaan muuten vaan niin kannattaa ottaa itse ilmoittautumiset vastaan. Lisäksi olen kovasti sitä mieltä, että sitä parempi mitä harvempi ottaa ilmoittautumisia vastaan. Morsian, sulhanen, morsiamen vanhemmat, sulhasen vanhemmat, kaaso, bm ja kaason pikkusisko on LIIKAA ja takaa väärinymmärryksien ja epäselvyyksien syntymisen. Ilmoittautumisten vastaanottajan pitää olla helposti tavoitettavissa, säntillinen ja selkeäsanainen eikä hän saa säätää omiaan. (Kerrottakoon tässä tuosta ex-anopista baddevil.gif  pieni esimerkki: hän oli kyllä kertonut ilmoittautuneille, että meillä on lahjalista, mutta sanonut toiveeksemme jotain aivan muuta kuin mitä siellä oli... TOSI "kivaa"! madgo.gif )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan itse kutsujina ja ilmoittautumisten vastaanottajina ollaan me itse ja molempien äidit.

Näin siks, että on jokaiselle joku tuttu, kelle ilmoittautua: Mun kaverit varmaan soittaa mulle, sulhon kaverit sulholle, mun sukulaiset ja meidän perhetutut meidän äitille ja sulhon sukulaiset ja perhetutut ym. sulhon äidille.

Mä halusin delegoida nää tehtävät vaan naisille, sulhoa lukuunottamatta tietty, koska meillä pitää kysyä niin montaa asiaa ilmoittautumisten vastaanoton yhteydessä, kuten tarvitseeko majoitusta, bussikuljetusta, avecien nimet ym. ym. ym. Luotan, että homma hoituu tällä porukalla. Meidän äiti tekee kaikille meille vielä sellaset listat, jossa lukee vieraiden nimet ja siihen vaan merkataan kunkin vieraan kohdalle kaikki tiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmoittautumiset vastaanottaa kummankin vanhemmat, ovat myös kutsujina. Tämä perinteiden tähden, me maksetaan kyllä iso osa omista häistämme.  Minä ja sulho otetaan tietty myös ilmoittautumisia vastaan, jos joku meille soittaa  ;D, kaverit varmaan meille soittaakin, kun eivät tunne meitin vanhempia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsujat ovat vanhempamme, joten he ottavat myös vastaan ilmoittautumiset ja kertovat lahjatoiveistamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kutsumme ja itse vastaanotamme ilmoittautumiset. Vielä ei ole tullut tietoon, että vanhemmat sukulaiset olisivat vanhemmillemme närkästyneinä soitelleet... päinvastoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse kutsumme ja itse vastaanotamme ilmoittautumiset.
ja näin mekin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä myös me itse lähetämme kutsut ja meille sopii ilmoittaa.. :D

helpompi näin kun olen muutenkin tytön kanssa kotona ja pystyn pitämään "ohjat" käsissäni.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näin: mä printtasin neljää erilaista kutsua eli yhdenlaiset sulhasen suvulle, ilmoittautumiset hänen vanhemmilleen. Yhdenlaiset äidin puolen suvulle äidin puh.numerolla, yhdenlaiset isän puolen suvulle isän puh.numerolla (ovat eronneet) ja yhdenlaiset kavereille, missä meidän puhelinnumerot. Tämä ihan sen takia, että kutsun perässä olisi muuten ollut hirveä rimpsu numeroita ja kukaan kun ei tykännyt yksin tätä hommaa hoitaa, vaan katsoimme parhaaksi, että jokainen soittakoon sille tutulle ihmiselle. Kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei loppujen lopuksi ole sen isompi homma. Varsinkin kun sulhasen puolelta tulee enemmän porukkaa ja mun puolelta vain ihan 20 hlöä, joten nimien kerääminen yhteen ei ole kovin suuri homma, se on sitten mun homma ilmoittaa yhteissumma pitopalvelulle, kunhan saan kaikilta tiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksinkertaisuuden ja helppouden vuoksi: itse olemme kutsujina ja meille ilmoittaudutaan. Ilmot otamme vastaan tekstiviestillä, sähköpostilla tai perinteisellä puhelimella (sitäkin kai joku vielä käyttää :) ). Näin menetellen ei tartte koordinoida, kuka on kenellekin ilmoittautunut etc. ja mahdollisiin selityksiin olemme myös itse varautuneet (tyyliin miksei sitä-ja-sitä ole kutsuttu). Viime hetkien ilmoittautumattomien peräänsoittelut ajattelimme ainakin osin delegoida vanhemmille, sukujen osalta siis.

Kovin paljon ei ole ilmoittautumisia tässä kahden viikon aikana tullut, mutta suurin osa kai ilmoittautuukin vasta kun on 'pakko'. Sinänsä hassua muuten kuunnella ihmisten pohtimisia siitä, että no pitääkö meidän nyt sitten muuttaa niitä kesälomasuunnitelmia niiden juhlien takia tms...hitto sanoisivat sitten suoraan, ettei ajankohta käy. Jos ei juhlat kiinnosta niin ei tartte tulla velvollisuudentunnosta  >:( No juu, eipä kai tuollaisia paljonkaan ole...ja osa tuollaisista jätettiin jo kutsumatta.

Niin juu ja lahjalista on meillä Sokoksella. Voimme siis tarvittaessa hoidella juhlijat hygieenisesti, käsin koskematta ennen H-hetkeä  ;)

Huh, alkaa tää sairastaminen käydä hermoille, kun tällaisia kirjoittelen. Olen maannut flunssassa sängyn pohjalla sunnuntaista lähtien. Huomenna pitäis yrittää raahautua toimistolle. Huolestuttavinta on ollut kai se, etten ole jaksanut edes hääjuttuja miettiä, enkä naikkareissa surffata!!! HUI!!

katti, joka vois nyt syödä sulhon tekemää herkullista ja vitamiinillista hedelmäsalaattia, nam

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse toimimme mekin kutsujina ja ilmoittautumisten vastaanottajina. Luontevinta näin, kun kaikki kutsutut olivat sen verran läheisiä. Pari sukulaisilmoittautumista saatiin kuitenkin äitini kautta, mikä on ihan ok. Me saimme ilmoittautumisia tasaisesti eri tavoin: puhelimella, nokatusten, sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsujina ovat molempien vanhemmat ja he myös ottavat vastaan ilmoittautumiset. Halusivat itse näin. Kutsuissa on tulevien anoppien nimet ja kotinumerot... veikkaanpa kyllä, että mekin saadaan soittoja ainakin kavereilta... ::) ::) Mietittiin kännynumeroita ja sähköpostejakin, mutta kutsuissa tuli tila vastaan ja yksinkertaisuuden vuoksi laitettiin vaan nuo "perinteiset" lankanumerot... Nuo muut yhteystiedot on kuitenkin suurimmalla osalla tiedossa muutenkin joten eiköhän viestejä tule joka suunnalta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vanhemmat toimivat kutsujina. Ilmoittautumisia ottaa vastaan sekä sulhon että minun äidit (kutsussa kännykkänumerot heille). Lisäksi voi ilmoittautua sähköpostitse erityisesti tätä tarkoitusta varten perustamaamme soitteeseen [email protected]  ;D

Kaverit ovat ilmoittautuneet lähinnä sähköpostitse, sukulaiset puhelimitse. Sähköpostissa on se hyvä puoli että mahdolliset ruoka-aineallergiat voi vieras kirjoittaa itse (monella on nykyään aika pitkä litania erilaisia) :) eikä äitien tarvitse ottaa niitä puhelimitse ylös...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsujina ollaan me, maksajina me, mun vanhemmat ja sulhon äiti (toivottavasti, häneltä ei vielä olla kysytty ;)). Ilmottautumiset vastaanottavat molempien äidit (sulhasen äiti edelleenkin pienellä varauksella, kun ei vielä häistä tiedä), toki myös ne pääsevät juhlaan mukaan, jotka ilmottautuvat mun tai sulhon kautta. Lahjanhankintapäällikköinä toimivat myös tulevat anopit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me otamme itse ilmoittautumiset vastaan! Olemme myös häiden maksajat ja kutsujat. Suku (mun) on niin poskettoman iso, että vieraslistan suunnittelussa on pakko olla 'raaka' ja karsia iso osa sukulaisista pois. Tietysti se helpottaisi omaa työmäärää, jos esmes äiti hoitais tämän ilmoittautumispuolen. Mutta epäilen vaan, ettei äiti olis tarpeeks tiukka vieraslistan suhteen ja meille tulis vieraita tuplasti kutsuttu määrä  :o!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viralliseksi ilmoittautumisten vasstaanottajaksi laitamme varmaan vain minun äitini. Hän haluaa aina organisoida kaiken, ja luulen, että selkeintä on yksi lista. Eli jos ilmoittautumisia tulee (niin kuin varmaan tuleekin) meille tai sulhon isälle, ne ilmoitetaan saman tien äidilleni, jotta lista pysyisi ajan tasalla.

Äitini on muutenkin paras vaihtoehto, sillä isäni on hajamielinen ja kiireinen, sulhon isä vähän saamaton ja epäsosiaalinen ja äitiä sulholla ei enää ole. Voisinhan minä tietysti ottaa ilmoittautumisia sulhasen kanssa, mutta meistä näin on kätevintä, kun vanhemmat ovat myöskin maksajia ja kutsujia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ilmoittautumiset ottaa vastaan:

morsiamen äiti

sulhasen äiti

kaaso

hääpari

Ei kutsuihin tuli 4 eri puhelinnumeroa. Kutsujina olemme me itse. Mielestäni meillä noita numeroita ei vielä liikaa ole ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme meidän häissämme kutsujina ja äitini vastaanottaa ilmoittautumiset!!! Eli ei kai sillä mitään suuren luokan väliä ole, ainakaan minun mielestäni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään