ellinoora

Erilaisia vieraskirjaideoita (yhdistetty ketjuja)

170 viestiä aiheessa

mun mielestä hyvä ja hauska idea! :) ja itte kyllä täyttäisin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta ihan hyvä idea; tosin sinä tunnet vieraasi paremmin kuin minä, joten kannattaa vielä miettiä vieraiden luonteenlaatua etc. Ja jos tämän meinaat toteuttaa, niin huolehdi siitä, ettei kysymyksiä ole liikaa, vaan tarpeeksi vähän, jotta ihmiset malttavat syventyä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajatuksena ois, että vieraat täyttäis paperin esimerkiksi pöytiin saapumisen ja maljannoston välissä - siinä kuitenkin tulee sellaista väliaikaa. Paperiin ei siis tule kuin muutama kysymys, sen pitää yhdessä aikuistestin kanssa mahtua yhdelle puolelle A4:sta. Pöytään tulee kolmioksi taitettu paperi, jossa menu ja ohjelmat, ja aikuistestin tulokset tulis tälle yhdelle muuten tyhjäksi jäävälle sivulle.

Osa vieraista ei varmaan oikein lämpene tälle, mutta sitten ei ole pakko tietenkään kirjoittaa. Eihän vieraskirjaankaan ole pakko nimeään laittaa jos ei tahdo. Mutta suurin osa vieraista on kolmikymppisiä, joten eiköhän heiltä jonkinverran huumoria löydy. Paperi palautettais ihmiselle, joka ottais sitten aina myös kuvan palauttajasta. Tai sitten niin, että paperit haettais pöydistä ja kuva räppästäis siinä samalla. Meillä kun on pienet häät, niin tää ois mahdollista toteuttaa ilman suurempaa hässäkkää.

Ajatuksena tässä taustalla on, paitsi oppia tuntemaan ihmisiä vähän paremmin, myös tuoda heille viihdyttävää tekemistä pöytiin. Aikuistestin tuloksia tuskin kukaan tosikkomaisesti itsekseen tankkaa, vaan kyllä se tieto tulee aina jaettua vieruskaverien kanssa. :D  Lisäksi minulla on erittäin huono muisti ihmisten synttäripäivien kohdalla - tällä tavalla saisin myös selville ihmisten synttärit, niin että ihmisiä vois aina ohimennessään muistaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ suunnitelmasi kuulostaa kivalta. Jos minä olisin häissä, joissa olisi tuollainen ohjelma, pitäisin sitä hyvänä ideana ja "ohjelmanumerona"  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa tosi hauskalta. Aina on joukossa sellasia joita ei kaikki ideat miellytä mutta tee ihmeessä! Mä ainakin täyttäisin, tulis sellanen olo että hääparia oikeasti kiinnostaa vieraiden paikalla olo, ja siitähän voi vaikkapa seremoniamestari tai muu sanoa että nyt sulhanen oppii paremmin tuntemaan morsiamen sukua/ystäviä ja toisinpäin ja kehottaa ihmisiä näin täyttelemään niitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva että edes muutama ihminen tässä maailmassa on sitä mieltä että toi idea toimis. ;D Te ootte mun henkiset tukijoukot kun lähden junttaamaan ideaa läpi. 8-)

Minusta tämä vain olisi mielenkiintoisempi muisto häistä, kuin vieraskirja, jossa on kaksi sivua täynnä suttuisia nimmareita, pari pliisua värssyä ja loput 50 sivua tyhjää. Ja sitä kirjaa sitten säästeltäis kirjahyllyssä pyörimässä vuositolkulla. Ei tunnu kovin järkevältä.

Minua muutenkin ärsyttää, että osa vieraista ei haluaisi tehdä mitään. Minä olen uskollisesti leikkinyt kaikkien häissä vaikka mitä leikkejä, ja nyt omissa häissäni ei vieraat  muka voi edes sen vertaa vaivautua, että kertois mitkä on lemppariharrastukset. Kaikki haluaa jotain erilaista, mutta kun sitten jotain kivaa keksii, niin sehän ei sitten käykkään. Oisinpa vain alusta asti pitänyt suuni kiinni, en ois kysynyt keneltäkään mitään, ja sitten vaan iskenyt noi kaavakkeet ohjelmalehtisten väliin. Nimittäin jos jotain tässä oppii, niin se, että mitä useampi kokki sen huonompi soppa. 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihanan kuuloinen idea. aikuset ystäväni kirja toimittaa meillä kotosalla vieraskirjan roolia  ;D

eka on täynnä. mistä saisin lisää?

kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että sellaisenaan sen täyttämiseen

menee hulluna aikaa. nyt vieraat ähertää sen kanssa puolisen tuntia ja ovat hiljaa TAI jättävät

kokonaan täyttämättä  >:( eihyvä. muokkaa sen verran että ota ne "vaikeimmat" kysymykset pois tai odota että porukka on

boolinsa saaneet  ;) senhän voi vaikka testata jollain pahaa aavistamattomalla kyläilijällä.

katso että kauan menee!

hyvä idea. harmi kun ei tullut kutsua. olen omia vastauksia miettinyt muutamia kuukausia...  ;) ;) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, toi meidän ay-kirja on täytetty tähän mennessä aina sillä boolin voimalla - ja siksi sitä ei ihan tiukkiksille voi antaakkaan luettavaksi. ;) Siksipä ihan uusi versio näihin häihin, helpommilla kysymyksillä. Koska eihän esmes siihen kysymykseen, mitä tekisit jos oisit päivän toista sukupuolta, vastaa kukaan selvänä rehellisesti. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämäpäs kuulostaa todella hyvältä! Itse kun en sukulaisiani tunne kovinkaan tarkkaan. Voitaisiin sitten vaikka sulkin ja minun vastaukset liimata vieraskirjan ensilehdille. Olisiko jollakulla mielikuvitusta keksiä kysymyksiä kun nimenomaista kirjaa en omista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä muutama kysymys, jotka kirjassa on -näistä saat jo vähän vinkkejä:

-Nimi

- Suhteeni tämän kirjan omistajaan

- Toteemieläimeni

- Mottoni

- Asun

- Perheeseeni kuuluu

- Lapsuuden unelma-ammattini

- Nykyinen ammattini

- seuraavassa elämässäni olen

- Harrastukseni

- Erityistaitoni

- En osaa

- Parhaat puoleni

- Elämäni tähtihetki

- Oudoin tekemäni asia

- Haluaisin matkustaa

- Jos saisin kymmenen miljoonaa

- Elämän tarkoitus on

- Jos olisin historiallinen henkilö/rakennus/ auto/sarjakuvasankari jne. mikä olisin

- Terveiseni tämän kirjan omistajalle

Tästä jätin pois kaikki seksikkyyskysymykset, mutta noista saa jo jotain aikaan. Kysymykset on myönteisiä, ja minusta on mukava saada tietää, millainen sarjakuvasankari esmes mun tiukkapipoinen tätini on. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Lumimarja  :-X sulkkikin innostui ideasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi kiva idea, täytyypä pistää harkintaan :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en laittaisi ainakaan paljoa kysymyksiä, jos vieraita on vähänkin enemmän.  Jumitan aina tuollaisten kysymyksien kanssa, en keksi vastauksia ja panttaan kirjaa. Yleensä jätän paljon tyhjiä kohtia, enkä siis sitä varten, ettei huvittaisi vastata, vaan koska olen niin mielikuvitukseton.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Minä pelkään myös tuota. Olisi kivaa jos olisi vähän erilainen vieraskirja, mutta kaikilla ei ihan yht'äkkiä ole vastauksia valmiina kovin monimutkaisiin juttuihin. Tottakai tällainen vähän enemmän ajattelua vaativa kirja kannattaa laittaa kiertoon hyvissä ajoin että kaikki ehtivät siihen kirjoittaa, mutta liikaa vastattavaa ei saa olla.

Olen vähän kahden vaiheilla; ottaako erikoisempi vieraskirja vaiko ei ollenkaan. En tykkää ajatuksesta että vieraskirjana on vain blanco kirja, siihen kun ihmiset tuppaavat kirjoittamaan kovin lyhytsanaisesti.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Häät on nyt vietetty, ja tuosta meidän mukaillusta aikuiset ystäväni-kirjasta tuli suuri suksee. :D

Tein niistä irtokopiot vieraskirjan viereen, ja laitoin ohjeistuksen, jossa kerroin että tahtoisimme tietää nämä asiat ihmisistä, jotka ovat meille tärkeitä. Reilu kolmannes hääväestä täytti näitä vieraskirjan sijasta, ja vastauksia kertyi siis ihan ilahduttava nippu. Olemme niitä tänään lueskelleet, nauraneet ja liikuttuneet. Vastaajia on miehen kummipojan rocktähti-haaveista iäkkään pappissukulaisen koskettaviin elämänohjeisiin.

Suosittelen kaikille, vierailla on näiden kanssa hauskaa, ja vastauksista sekä vastaajien valokuvista saa vieraskirjasta kirjan, jota voi luetuttaa kyläilijöillä ja tulevilla lapsillakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä vaikuttaa hyvältä idealta. Ystävilläni on usein joku vieraskirja - eikä ne juuri saa kannatusta, sillä tyhjälle sivulle on kauhean vaikea (edes alkoholin voimalla) saada rustattua mitään omaperäistä. Toivon, että ystäväkirjan jaksavat täyttää myös urokset, jotka muuten laistavat näistä jutuista tyystin. Pitää laittaa tyttöystävät pitämään huoli miesten osallistumisesta... Mutta mitenkäs sinkkumiehet?  ;D Pakotamme sinkut pitämään huolen toistensa kirjan täyttämisestä? Kysymyksiä tosin täytyy karsia tuostakin, mitä yllä oli ehdotettu, jotta hankalimmatkin tapaukset viitsivät vastata. Innokkaimmat saavat sitten kirjoittaa vaikka paperin taustapuolen täyteen tajunnan virtaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllättävä kyllä, miehetkin täytti tuota kirjaa ihan innokkaasti. Emme laittaneet kuin muutaman kysymyksen; elämäni tähtihetki, jos saisin miljoonan, mitä olen seuraavassa elämässäni, ja terveiseni hääparille. Osa kysymyksistä (esimerkiksi työtä koskevat kysymykset) voi olla ikäviä niille, jotka on työttöminä ym. Joten otettiin kysymyksiä, johon kaikki voi vastata mielellään.

Kun ihmiset ensin oli vastanneet kysymyksiin, niin tuo terveiset- kohtakin oli helppo täyttää, ja saatiin paljon neuvoja avioliittoa varten.

Olen koonnut kirjan noista vastauksista ja liimannut väliin valokuvia juhlista. Kirjan loppuosaan kokosin lahjojen mukana tulleet kortit ja pidetyt puheet. Vieraat on lueskelleet tätä ihan innoissaan - kivempaa heille kuin katsoa loputtomasti hääkuvia, luulen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee vieraskirjaan tuo ystäväkirja-idea.. tosin pitää jättää viereinen sivu tyhjäksi että saa siihen sitten vieraasta/vieraista kuvan.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tähän mennessä mietitty että yhdistettäis hääkarkki (tavallisia fazerin sinisiä korissa vieressä) pieneksi "palkinnoksi" pienen jutun/muiston kirjoittamisesta vieraskirjaan. Yritetään kanssa saada toetutettua se niin, että olis kaikista kuva kutsuittain ja siihen viereen saisi pientä tarinaa. Saas nähdä miten käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä oli vieraskirjan lisäksi yhtenä "ohjelmanumerona" (pari taisi sillä aikaa olla kuvattavana) terveisten kirjoittaminen hääparille. Kaasot jakoivat ihmisille yksin/pariskunnat tuikkukynttilän , johon oli laitettu mukaan lappu, johon sai kirjoittaa/piirtää terveiset, runon, vitsin, mitä nyt mieleen tuleekaan. Idea oli se, että kun pariskunta polttaa kotonaan kynttilöitä, he ottavat tällaisia vieraskynttilöitä ja saavat samalla terveiset tuttaviltaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli näin. leikkasin anelosen neljään osaan, (käsintehtyä paperia) jokaista pöytää kohden yksi nippu jossa päälimmäisenä pyyntö ohjeesta onnelliseen avioliittoon tai muu tervehdys. vieraat tykkäsivät saivat omassa rauhassa kirjoitella, eikä tarvinnu miettiä mitä muut ovat kirjoittaneet. juhlissa kaikista otettiin kuva. olen nyt kasannut siitä albumin, jossa samalla sivulla on kuva ja kirjoittajien tervehdys tai neuvo. kehuja ajatuksesta on tullut, ja itse tykkään että on mukava selata vieraskirjaa kun kuvat ovat samassa yhteydessä. idean sain muistaakseni viisailta naikkareilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hienoja ideoita täällä!

Meillä on suunniteltu myös kuvia otettavaksi heti onnittelujen jälkeen, kolmen hengen poppoosta yksi kuvaa, toinen tulsotaa, kolmas teippaa kuvia kirjaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule varsinaista vieraskirjaa, ajateltiin madaltaa kirjoittamiskynnystä magneettitaulun ja (pienien) sievien paperilappujen voimalla :) Vieraat voivat halutessaan kirjoittaa viestinsä paperille, joka kiinnitetään tauluun itsetehdyillä :rolleyes: sydänmagneeteilla. Meidän häissä ei sydänjuttuja olekaan magneettien lisäksi, kuin muutamassa kynttiläkipossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kans toteuttaa vieraskirjan ystäväkirja-tyyppisenä kuvien kera mutta... Olis kiva laittaa muutamia kysymyksiä kuten ystäväkirjoissa on, mutta meille tulee häihin häävisa, missä on kysymyksiä hääparista (15 kysymystä). Tuntuu että tulee liikaa lappuja täyteltäväksi, jos jaetaan vielä ne vieraskirja-lappuset joissa tentataan lisää. Ettei vieraille tule sellanen tunne että ovat tulleet lomakkeita täyttelemään eikä juhlimaan... ;) Ehkäpä vieraskirja-lappuun tulisi sitten vain nimet ja terveiset/ohjeet/vinkit hääparille. Parhaimmat hääkuvaotokset kirkosta ja juhlapaikalta sekä nämä vieraitten kuvat ja laput aion laittaa samaan albumiin - ainakin kuulostaa hyvältä. Kehysidea on kyllä loistava! Pakko hankkia sellanen kullanvärinen koristeellinen kehys, varmaan tulee hauskoja kuvia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä toteutettiin näin.

Tee haluamasi kokoinen sydän-sabluuna ja leikkaa sen avulla kauniista papereista (esim. helmiäispapereista) sydämiä. Varaa siististi kirjoittavia tusseja ja vieraat kirjoittavat näihin paperisydämiin tervehdyksensä, elämänohjeensa tai mitä sitten haluavat sekä nimensä (kaaso kertoi idean vieraiden odottaessa meitä valokuvauksesta). Näitä oli kiva lukea jälkeenpäin, ei varmasti olisi samanlaisia tekstejä vieraskirjassa ollut, ja ne voi liittää myös valokuva-albumiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään