nallepuh78

Istumajärjestys?

195 viestiä aiheessa

Anoppi ei tule toimeen miehen isän puolen suvun kanssa, irvistellen menee kyllä samassa pöydässä. Eikä kukaan oikein tule juttuun miehen toisen serkun kanssa, en edes mie. Mutta ei sitä oikein vessaankaan voi juhlien ajaksi lukita.. :D

Onko pakko kutsua tämä serkku? Meillä on vähän sama ja yksi sukulainen jää siksi kutsumatta (tosin myös muutamia muita sukulaisia yhteydenpidon vuoksi ei kutsuta).

Täällä myös pähkäillään istumajärjestyksen kanssa.. Taidetaan päätyä siihen, että sekoitellaan sukulaisia keskenään ja laitetaan vähän iän mukaan, eli esim. nuorempia serkkuja kaveripöytään yms. Lasten pöytä tulee erikseen (siis yli 5-vuotiaat omassa pöydässään.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän istumajärjestyksemme on rakennettu siltä pohjalta, että yritimme saada jokaiselle vieraalle mahdollisimman sopivaa seuraa - useimmiten tutuista mutta toisinaan tuntemattomista, joilla on samat kiinnostuksen kohteet. Lisäksi yritimme huomioida sen, että seurallisemmat ja ujommat ovat tasapainoisesti edustettuna, että puheliaampia on riittävällä etäisyydellä. Avecien etiketin mukaisesta istumisesta jouduimme tinkimään, parit istuvat joko vastkkain tai vierekkäin kummin päin istumajärjestys muuten tuntui toimivan paremmin. Ehkä ei haittaa kauheasti, parempi, että on hyvää seuraa! Samoin emme ole sijoitelleet vieraita mihinkään arvojärjestykseen, vaan sen mukaan, että saadaan kullekin mahdollisimman mukavat naapurit.Toivottavasti toimii näin!

 

Ravintolassa annettiin hyvä vinkki, että jos pitää siirtää pöytä pois tanssin tieltä (meillä siirretään yksi pöytä, muut saavat jäädä), niin tähän pöytää ei kannata laittaa vanhempaa väkeä, jolle siirtyminen on hankalaa. Siinä pöydässä on meillä siis kavereita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitähän etikettikirja tuumaa, kun vieraina on samansukupuolisia pariskuntia, ja menee istumajärjestysten mies-nainen-mies-nainen rytmit ihan sekaisin.  :girl_haha:

 

Omat häät nyt ei vielä ihan ajankohtaiset, ja istumajärjestykset toki jokaisen oma asia. Itse olen ollut kolmenlaisissa järjestyksissä:

 

1. Määrätty paikka, ei tuttuja: No eipä ole yhtä vaivaantunuttu tunnelmaa tainnut olla missään. Pöytäni istui kohteliaasti hiljaa toisilleen puhumatta, söivät, ja lakosivat kukin tahoilleen heti kuin mahdollista. Huomautettakoon, että olin tällöin itse varsin nuori, mutta häissä ainut ikäiseni, jolla toki voi olla tekemistä asian kanssa. Olen kuitenkin huomannut tämän omissa juhlissani ennenkin: lapsuudenkaverit juttelee keskenään,koulukaverit keskenään ja työkaverit keskenään. Taisi ne esittäytyä toisilleen, muttei muuta.

 

2. Vapaa järjestys: No ei ollut aavistustakaan minne olisi pitänyt mennä. Taisin päätyä jonnekkin nurkkaan istumaan, kun omien sukulaisten viereen ei enää mahtunut. Toiminee ehkä pienelle ja intiimille seurueelle, mutta kaukaisemmat sukulaisuussuhteet ja tuttavuudet saattavat olla vähän orpoja.

 

3. Määrätty pöytä, paikka vapaa: Helppo järjestely, ja istuin kylläkin avecin viereen, jotta pystyisin keskustelemaan edes jonkun kanssa. Pöytä kun oli pyöreä, ja varsin laaja, en kuullut musiikilta muuta kuin vierustoverien jutut. Tämä tosin oli jenkkihäissä, ehkä etiketti siis erilainen siellä, kun kaikki istuivat avecin vieressä? Näistä kolmesta mukavin kokemus, kun ei tarvinnut paniikissa etsiä paikkaa, tai istua tuppisuuna tuntemattomien seurassa, mutta sain kuitenkin itse valita kenen viereen käyn.

Muokattu: , käyttäjä: Ninahi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin määrätyn pöytäjärjestyksen,mutta miehen mielestä vapaa pöytäjärjestys olisi hyvä ja jokainen saisi itse päättää mihin menee. Mutta itse haluaisin määrätyt paikat juurikin sen takia ettei tule Ninahin kertomaa tilannetta eli ihmiset juoksee päättömien kanojen tyyliin ja etsii sopivaa vapaata paikkaa. Ei nyt ehkä ihan noin mutta kuitenkin :girl_haha:

Olen ollut kaksissa häissä,joissa pöytäjärjestys oli vapaa eikä ollut mitään ongelmaa,mutta kummissakin häissä oli vain noin 40 ihmistä.

Pieniin häihin ehkä sopii,mutta isompiin ei, koska olen ollut monissa häissä joissa vieraita on 70-90 eikä silloin ole kiva ruveta aluksi miettimään että missäköhän sitä haluaa istua ja kenen vieressä ei. Enköhän saa käännettyä tuon miehenkin taipumaan tuohon pöytäjärjestykseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät vasta 2014 heinäkuussa, mutta koska nämä kaksi sukua tekevät jo lasten syntymäpäivillä omat pienet piirinsä niin... olen päättänyt, että tarkat paikat tulee jokaiselle :D ja sekotan porukkaa hieman keskenään. Tuleva anoppi kylläkin ilmoittanut, että ei istu mielellään ex-miehensä (sulhasen isä) kanssa samassa pöydässä :rolleyes: . Tätä meinaan kunnioittaa, koska tuleva anoppi auttaa järjestelyissä niin paljon :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pöydät ovat neliön muotoiset 12 hengelle (2+2 päätypaikkoja, näitä jätetään myös tyhjäksi) Pöydät ovat isoja ja vastapuolelle on aikamoinen matka. Sijoitetaanko tällaisessa tilanteessa pariskunnat vierekkäin tai vastakkain? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pöydät ovat neliön muotoiset 12 hengelle (2+2 päätypaikkoja, näitä jätetään myös tyhjäksi) Pöydät ovat isoja ja vastapuolelle on aikamoinen matka. Sijoitetaanko tällaisessa tilanteessa pariskunnat vierekkäin tai vastakkain? 

Etiketin mukaan parit kuuluu laittaa vastakkain ja vieraat nainen-mies-nainen-mies-järjestykseen.

 

Itse kuitenkin laittaisin parit vierekkäin "toisilleen tueksi" (varsinkin jos vastapuolelle on matkaa), ellei pöytäseurue tunne toisiaan hyvin. Monet suomalaiset eivät halua istua tuntemattomien vieressä, ja tässäkin ketjussa paljon puhuttu, että sellaisella paikalla on tylsää eikä kivaa. Esim. olettaisin, että sukulaispöydässä pakan voi sekoittaa, tädit, sedät, kummit, isovanhemmat ja puolisot jne. tuntevat toisensa jo monen vuoden takaa? (ja ehkä siinä iässä ei ole enää tärkeää istua oman kullan vieressä) Mutta esim. kaveripöytä, jossa on 6 paria - tuntevatko edes puolet toisensa? Avec ei välttämättä tunne ketään oman kumppanin lisäksi.. Tietysti jos tuntee vieraansa hyvin ja tietää, että ovat vieraisiin tutustuvaa tyyppiä, niin mikäs myös etiketissä!

Asiaan vaikuttaa tietysti myös lapset - mielestäni molempien vanhempien tulee istua jälkikasvun vieressä.

 

Kannattaa lukea tämän ketjun lisäksi:

Pari vierekkäin vai vastakkain?

Istumajärjestyksestä...vieraan mietteitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielesta istumajarjestyksen tekeminen oli lopulta yllattavan helppoa! Ma viis veisasin etiketista, ja sijoittelin vieraat parhaalla katsomallani tavalla. Laitoin pariskunnat vierekkain tai vastakkain, ja poytiin kerasin ihmsia siten, etta tunsivat toisensa tai ainakin joitakin, tai sitten samanhenkisyyden perusteella. Hyvin tuntui toimivan, ja itse asiassa kuulin jalkikateen nailta vierailta, jotka eivat poydistaan tunteneet etukateen ketaan, etta olivat viihtyneet uusien tuttavuuksien kanssa, kuten olin arvellutkin. 

 

Meilla oli 12-hengen pitkat, ei kovin leveat poydat. Me itse istuimme pienemmassa poydassa, joka oli asetettu yhden pitkan poydan toiseen paahan (T-malliin). Pienen poydan ulkoreunoilla istui kaas ja bm vastakkain, ja pitkassa poydass molempien perheet. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee pariskunnat pääasiassa vastakkain, sekä periaatteella nainen-mies-nainen-mies vieritysten. Toki pienet lapset aiheuttavat tämä periaatteen muutoksen jossain kohtia, kun laitetaan maman tai isukin viekkuun.

 

Lähimmäksi morsiusparin pöytään ns. kunniapöytä, johon tulee pappi vaimoinen (perhetuttuja), vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset puolisoineen ja kaasot ja bestman. Muutoin sijoitamme pöydät sukulaisittain, esim. morsiamen sukulaisia samaan pöytään ja sulhasen sukulaisia omiin pöytiin. Helpompaa, kun on tuttuja samassa pöydässä, ei tule kiusallisuutta ym. Joka tapauksessa illan mittaan ihmiset lähtevät minglaamaan.

 

Mielestämme pöytäjärjestys PITÄÄ OLLA. On todella kiusallista miettiä, mihin on järkevää / sopivaa mennä istumaan; aiheuttaa vieraille turhaa ressiä.

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie pähkäilen seuraavan ongelman kanssa, miten sijoitetaan pöytään vanhemmat jos toisella on isä ja avopuoliso ja toisella äiti. Jos isä ja puoliso ovat vastakkain, kuka laitetaan äitiä vastapäätä?  Pöytään mahtuu 12 henkilöä ja samassa pöydässä  vanhempien kanssa olisivat tädit, sedät ja kummit puolisoiden kanssa.   Ja ongelmana on vielä se, että tässä pöydässä olevat henkilöt ovat häävieraiden vanhemmasta päästä. Olis vain niin mukava saada "samaa ikäluokkaa olevat henkilöt samaan pöytään. No jos laitamme kaikki samaan pöytään, niin pöydässä olisi 13 henkilöä. Niin ja äiti on ainoa pariton :( Jos ei muuta keksitä niin hajoitetaan porukka kahteen ryhmään ja sijoitetaan eri pöytiin.  Tai jos heitän tiukan  etiketit nurkkaan, sijoitan vanhemmat vierekkäin samalle puolelle pöytää. Ei kai se ole suuri moka?Muuten on kyllä helppo sijoittaa väki pöytiin  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annelii voisiko äidin sijoittaa pöydän päätyyn istumaan? Meille tulee istumajärjestys :)sen ensimmäinen versio oli yllättävän helppo tehdä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annelii voisiko äidin sijoittaa pöydän päätyyn istumaan?

 

Milestäni tämä on loistava idea. Lisäksi antaa äidille erityistä "kunniaa" istua näin tärkeällä paikalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä idea,  mutta saatiin ongelma ratkaistua. :)

Meillä on siis vihkiminen ja juhla samassa tilassa ja käytävän molemmin puolin on 4kpl 12 hengen pöytää. Sijoitamme vanhemmat vastakkain niin, että ovat käytävän puolella lähimpänä alttaria/meidän omaa pöytää ns. arvokkaimmat paikat.  Äidin viereen tulee tätini miehensä kanssa ja isän viereen hänen avopuolisonsa. Muuten pöydässä olevat parit istuvat vierekkäin niin, että vuorotellen nainen ja mies. Tästä pöydästä siirsimme yhden pariskunnan toiseen pöytään jossa on heille tuttuja vieraita. Ja siirsimme yhden yksin tulevan vieraan tähän pöytään (sopii hyin tähän porukkaan). Tätä yhtä pöytää lukuunottamatta muissa pöydissä parit ovat vastakkain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onneksi istumajärjestyksen pohtiminen ei ole ihan vielä ajankohtaista, kun kutsuja ei ole vielä lähetetty. No, kun kuitenkin tiedän jo suurimman osan osallistuvan, aloin miettimään mieheni isovanhempia. Hänen kaksi mummoaan ovat tulossa, ja ainakin yhdellä on henkilökohtainen avustaja, joka auttaa vain liikkumisessa. Todennäköisesti sama avustaja auttaa myös toista mummoa. Mihin tämä avustaja sijoitetaan istumaan? Mummo ei tarvitse siis muuta apua kuin liikkumiseen ja ruoan hakemiseen tms. Eli ei kai hänen tarvitse istua mummon vieressä, joka kuitenkin istuu ns kunniapaikalla? (ps. saanen täälläkin ääneen purnata sitä, että en todellakaan ymmärrä, miksi mummolla pitää olla avustaja (ja vielä molemmilla), kun kuitenkin heillä on appivanhempien lisäksi muitakin lapsia, jotka voisivat äideistään huolehtia.. tämän on kuitenkin appivanhemmat jo päättäneet, ja mies hyväksynyt vaikkeikaan hänkään ymmärtänyt, joten siihenpä en siis ala puuttumaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän mikset halua avustajaa ns. kunniapöytään (varsinkin kun ei ole teille läheinen ihminen ilmeisesti ollenkaan?). (Itsekään en ihan ymmärrä, mikseivät tuon vertaa voi äitiään/anoppiaan auttaa, jos vielä istuisi samassa pöydässä)

 

Mutta jos avustajan laittaa toiseen pöytään, vaikka viereiseen, molemmilla mummoilla pitäisi olla puhe- ja/tai katseyhteys häneen. Onko mummot millaisia persoonia? Olen nimittäin ollut tilanteessa, jossa myöhemmin selvisi ettei vanhempi rouva "kehdannut pyytää" avustajaa luokseen ja siksi ei saanut lisää ruokaa eikä päässyt vessaan ennen kuin kysyttäessä erikseen. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole varma, oliko tätä ideaa jo mainittu tässä viestiketjussa, mutta meille tulee hääparin pöytään minun ja mieheni lisäksi kaksi "vierailijatuolia", joita ei ole nimetty kenellekään, ja joihin seremoniamestari antaa ohjeen, että juhlan mittaan kuka vain vieras saa pistäytyä juhlaparin pöytään juttelemaan. Muutoin pöydässä istumme vain siis minä ja mieheni. Olin itse häissä, jossa toteutettiin tätä ideaa, ja se oli kiva juttu! Pääsi hetkeksi rahassa juttelemaan morsiamen ja sulhasen kanssa, ja heidän pöydässään näytti vieraita käyvän lähes koko ajan. Ajatus siitä, että minut ja sulhanen olisi eristetty yksinään johonkin syrjäiseen pöytään, kuulostaa tylsältä! (muokkaus: nuo paikat tulee varmaan meitä vastapäätä, ja paikalle ei siis kateta mitään, koska siinä ei ole tarkoitus esim syödä kenenkään)

Istumapaikkajärjestys tulee varmasti ihannpaikkakohtaisesti, samoista syistä mitä jo moni täällä on kirjoittanut. Meillä on 90 henkeä suunnilleen tulossa. Pöydät on kai noin 10 hengen pöytiä, joten mun mielestä on vieraille kiva myös pöydässä tietää tarkka istumapaikkansa.

Sitten olen miettinyt sitä, mihin sijoitat veljeni. Muuten olisi ajatus ns. Perhepöydästä, johon tulee molempien vanhemmat, ja meidän sisarukset perheineen. Miehelläni on 2 vanhempaa, lähes nelikymppistä perheellisiä sisarusta. Veljeni on puolta nuorempi sinkku. Tiedän, että veljeni viihtyisi paljonparemmin saman ikäisten ja tuttujen serkkujemme pöydässä. Eli tätä pitää vielä miettiä. Muilta osin tuo lähisukupöytä on mun mielestä kiva ajatus.

Muokattu: , käyttäjä: Jenni Elisa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan järjestää niin, että kaikki pääsevät pöytään, josta löytyy juttuseuraa. Eli tehdään pöytäkartta.

 

Eli mun sukulaiset jaettu pariin pöytään, miehen sukulaiset pariin (erikseen äidin ja isän sukulaiset, koska eronneet), molempien kaverit sekaisin pariin pöytään.

Itse istutaan perheiden kanssa varmaan(: mitä nyt siis paikallamme istutaan. Jätetään tyhkiä paikkoja niin saavat vieraat itse vaihdella paikkojaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äkkiseltään en löytänyt tällaista keskustelua, mutta lisätkää tämä toki ketjun jatkoksi, jos sellainen kuitenkin on olemassa... :) 

 

Meidän hääjuhlaamme tullaan viettämään tilassa, joka on avoin ja johon kaikki mahtuvat. Meille, hääparille, tulee oma erillinen pöytämme jossa istumme perinteisesti kahdestaan. Alustavasti olemme ajatelleet, että järjestäisimme vieraspöydät kahdeksi pidemmäksi pöydäksi vierekkäin. Tietysti pöytäryhmiä voisi tarpeen tullen pätkiä pienempiinkin osiin, mutta kuitenkin tämä pöytäjärjestely olisi sellainen, että kaikilla vierailla olisi näköyhteys meihin, ohjelmaan (jonka toteutusta olemme ajatelleet siinä meidän pöydän lähettyvillä) eikä kukaan olisi meihin selin. Kulkeminen ja siirtyminen olisi näin helppoa vanhemmallekin väelle. 

 

Pohdinnan alla on ensinnäkin se, että koska suvut eivät tunne toisiaan, olisi ehkä kaikkien kannalta mukavinta tehdä istumajärjestys suvuittain? 

 

Entä mihin bestman siippansa ja kaaso puolisonsa kanssa tulisi sijoittaa istumaan? (Hekään eivät tunne toisiaan, mutta tämä nyt ei varmasti heidän kohdallaan ole kynnyskysymys.)

 

Lisäksi kysymysmerkin alta löytyy mm. meidän vanhempiemme istumapaikat.

Tässä kun on tällainen mielenkiintoinen tilanne; sulhon vanhemmat ovat eronneet ja molemmilla on uudet elämänkumppanit. Sulho on kasvanut käytännössä koko elämänsä ajan äitinsä ja tämän uuden puolison kanssa, joka on hänelle isähahmo. Omaankin isäänsä sulholla on hyvät välit, samoin tämän uuteen kumppaniin. Näiden kahden eronneen välillä ei ole skismaa, tulevat hyvin toimeen ja koko nelikko kykenee kyllä oleskelemaan samassa tilassa, lähekkäin, sulassa sovussa. (Tämä on siis testattu aiemmin kihlajaisissa.) 

 

Lisäksi omat vanhempani ovat eronneet, mutta äitini - edesmennyt kun on - ei ole juhlimassa kanssamme. Isälläni puolestaan on uusi kumppani. Hän ei ole tähän mennessä ollut kuvioissa kovin pitkään, mutta molemmilla on suhteessa vakaat aikeet ja tähtäimessä yhteinen tulevaisuus. Ellei nyt mitään yllättävää ilmene, saa toki tämä naisystäväkin sitten kutsun juhliiin muiden tapaan. Mietin kuitenkin, tulisiko siis isäni puolisonsa sekä sulhon vanhemmat puolisoineen sijoittaa keskenään samaan pöytään vai kuinka "jako" tulisi tehdä? Nämä meidän vanhemmathan kuitenkin eräänlaisia kunniavieraita juhlassamme ovat, joten... :) 

 

Entä missä järjestyksessä vieraat pitäisi ylipäätään sijoitella istuskelemaan? Kutsuvieraslistalta löytyy vain sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti haluamme jakamaan ko. päivän kanssamme ja jotka ovat osallisia meidän elämäämme tälläkin hetkellä. Emme ole kutsuneet esim. henkilöitä, joiden tapaamisesta on kulunut vuosikausia tms. Kuitenkin osa sukulaisista on henkisesti lähempänä meitä ja osa puolestaan kauempana. Lisäksi osa kutsutuista ystävistä on "lähempänä" meitä kuin jotkut sukulaiset. Isovanhemmille nyt tietysti tulisi varata jonkinlaiset "aitiopaikat", mutta nämä muut vieraat - kuinka olisi järkevää menetellä? 

 

Ehdottomasti jonkinlainen istumajärjestys kuitenkin halutaan, sillä emme halua ns. omia aikojaan muodostuneita "kuppikuntia". 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Yhdistin tähän ketjuun :) Mahtuuko juhlapaikalle siis vain kaksi pitkää pöytää rinnakkain? (Kolmella pöydällä tulisi helppo ratkaisu, kaksi sukulaisille, kolmas ystäville.) Ja suosittelen kyllä pätkäisemään pitkän pöydän, jolloin kulku omalle paikalle (keskipaikkeille) helpottuu huomattavasti.

 

Meillä tulee nelisakarainen "E" pöytämalliksi näillä näkymin. E:n pitkällä sivulla keskellä istumme me, sitten meidän molemmin puolin avustajat kumppaneineen (ystäviämme hekin) ja pitkän sivun päissä vanhemmat. Näin ollen minun vanhemmistani "lähtevä" E:n sakara (toisessa reunassa) on minun sukulaisten sakara (sedät, tädit, pari serkkua jne. - isovanhempia ei enää ole) ja sulhon vanhemmista "lähtevä" sakara (siellä E:n toisessa reunassa taas) on sulhon sukulaisten sakara. Ystävät istuvat sitten kahdessa keskimmäisessä sakarassa, eli avustajia ja (meitä) vastapäätä. Juhlatila on suht pieni. Suunnittelin tällaisen järjestyksen, koska 1) halusimme istua vieraiden kanssa, 2) halusimme vanhemmille kuitenkin jotain "arvoa", eli istuvat nyt pääpöydässä ja ns. isännöivät "sakaransa" 3) ystävämme ovat myös tärkeitä meille, emmekä halunneet laittaa heitä minnekään perimmäiseen nurkkaan tai pitkissä pöydissä sukulaisten "taakse" kauas meistä. Tällä järjestyksellä myös näemme kaikki vieraat ja avustajat ovat lähellä, jos jotain tarvitaan. (Miinuspuolena on tietysti se, että "sukulaissakaroissa" toinen puoli istuu meihin selin.) Koen, että on parempi laittaa kummankin sukulaiset ja perhetutut keskenään ruokailun ajaksi (ruokailun jälkeen pöytiä joudutaan laittamaan pois, joten silloin sekoittuu kyllä vieraat), koska kummankin sukulaiset asuvat erillään toisistaan ja haluavat varmasti vaihtaa kuulumiset "omissa porukoissa".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähänhän tämä sopiikin hyvin :)

 

Juhlapaikalle mahtuu kyllä useampikin pöytä rinnakkain, nyt kun tuolla juhlatilassa viimeksi käytiin niin taisi olla peräti neljä pöytää rinnakkain eikä ahdasta näyttänyt olevan sittenkään :) Tosin tuo kolme pöytää kuulostaa kyllä paremmalta ja varmasti toimiikin käytännössä hyvin.

 

Miten tuo vieraiden istumaansijoittelu noin muuten pitäisi sitten tehdä? Eli ketkä lähimmäksi meitä, morsiusparia? Vanhemmat toki ja varmasti isovanhemmatkin, mutta keitä heidän jälkeen? Entä tulisiko perheet, joissa aikuisia lapsia omine puolisoineen, sijoittaa istumaan lähekkäin? Tässä istumajärjestyksessä tuntuu olevan yllättävän monta asiaa, joka ei ole vielä selkeänä mielessä eikä edes anoppi (joka on tavallisesti hyvinkin tarkoin perillä etiketistä ja siitä, miten ylipäätään on tapana toimia) osannut oikein tähän kommentoida mitään. 

 

Fiksulta kuulostaa tuo teidänkin pöytäjärjestely, toimii varmasti loistavasti! Minullakin tuontyyppinen järjestely kävi aluksi mielessä mutta sulho halusi sitten tällaisen perinteisemmän mallin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään