nallepuh78

Istumajärjestys?

195 viestiä aiheessa

Me ajteltiin vaan ettei tehdä istumajärjestystä vaan sekotetaan porukka ja tehdään pöytäkartta josta selviää että kuka istuu missäkin pöydässä ja itse päättävät missä järjestyksessä istuvat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ajteltiin vaan ettei tehdä istumajärjestystä vaan sekotetaan porukka ja tehdään pöytäkartta josta selviää että kuka istuu missäkin pöydässä ja itse päättävät missä järjestyksessä istuvat...

Istumajärjestys se on pöytäkohtainenkin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
olen ainakin itse istumajärjestyksen kannalla. Minusta on mukava laittaa suvut sekaisin, ja m iettiä kivat istumajärjestysvaihtoehdot. Uskon että jokainen tulee olemaan tyytyväisiä siihen, että meillä oli nimetyt paikat kaikille! ^_^

Nämä häät joissa on sekoitetut suvut, ovat niitä kaikkein vaivaannuttavimpia EVER. Ottaa aivoon kun väkisin väännetään juttua ihmisten kanssa joista ei saa mitään irti, vaikka itse olenkin puhelias ihminen. Sitten jos vielä huomaa että jossain kauempaa on tuttuja ihmisiä joilla on hauskaa... Silloin toivoo vaan että olispa kaikki virallinen osuus äkkiä ohi että pääsis muualle.

Me kyllä rikotaan noista edellä mainituista säännöistä montaakin. Kaikki pöydät ovat "teemapöytiä", esim. moottoripyörätutut samassa pöydässä, muusikot toisessa, morsiamen suku omassa pöydässä ja sulhasen omassa. Serkkuja ja siskoja ja veljiä on sukukunnittain omissa pöydissään ja loput on yritetty saada niin paljon samanhenkisten ihmisten seuraan kuin mahdollista. Joissain pöydissä on naisia tai miehiä vierekkäin jos on tullut monta sinkkua mutta kun ovat niin hyviä kavereita niin en rupea väkisin laittamaan erilleen toisistaan. Silti tietysti on näitä vaikeita tapauksia kuten esim. miehen lapsuudenystävä joka ei kaukaa tulleena tunne ketään muita häistä. Eipä niille minkään mahda!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulossa vähintään 200 vierasta ja istumajärjestys tehdään. En kestäisi sitä että ihmiset täysin ryhmittyvät omien tuttavien ja sukulaiste lähelle. Sieltä sitten katseltaisiin toisten pöytiin siihen malliin arvioivasti. Eli ehdottomasti istumajärjestys.

Meinaat siis sekoittaa tutut hajalleen? Sieltä ne sitten kaihoisasti katselevat muihin pöytiin että olisimpa tuolla... No, tää on tietysti makuasia mutta olen erittäin onnellinen että sekä mun että miehen suvut molemmat halusivat olla lähekkäin samoissa omissa pöydissään ja piireissään. Oma sukukaan kun ei toisiaan näe kovin usein (asuvat hajallaan ympäri Suomea) joten tämmöiset häät ovat se paras paikka nähdä omia sukulaisiaan pitkästä aikaa! Kumpikaan suku (miehen tai mun) eivät ole kovin innostuneita tutustumaan syvällisesti toisiinsa kun välissä on muutenkin 1500 km eli jokapäivä ei törmäillä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me kyllä rikotaan noista edellä mainituista säännöistä montaakin. Kaikki pöydät ovat "teemapöytiä", esim. moottoripyörätutut samassa pöydässä, muusikot toisessa, morsiamen suku omassa pöydässä ja sulhasen omassa. Serkkuja ja siskoja ja veljiä on sukukunnittain omissa pöydissään ja loput on yritetty saada niin paljon samanhenkisten ihmisten seuraan kuin mahdollista. Joissain pöydissä on naisia tai miehiä vierekkäin jos on tullut monta sinkkua mutta kun ovat niin hyviä kavereita niin en rupea väkisin laittamaan erilleen toisistaan. Silti tietysti on näitä vaikeita tapauksia kuten esim. miehen lapsuudenystävä joka ei kaukaa tulleena tunne ketään muita häistä. Eipä niille minkään mahda!

Kompsis vaan, kyllä mekin yritetään saada aina yhteen pöytään samanhenkistä porukkaa! Kaasoni häissä oli samaa ideaa, ja me "koulukaverit" oltiinkin yhdessä pöydässä, eikä olis enää parempaa seuraa voinut ollakaan. Olisi ollut todella vaivautunutta, jos olisimme joutuneet istumaan esim. sulhasen (ulkomaalainen) sukulaisten kanssa, joiden kanssa ei välttämättä olisi edes ollut yhteistä kieltä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tullaan tekemään paikkakohtainen istumajärjestys, vieraita on max 150. Taitaa olla kahta koulukuntaa siitä, tulisiko vieraita sekoittaa vai ei, mutta... Me pyritään laittamaan tietyt porukat yhteen, ja tekemään porukoiden kokoisia pöytiä tai useampia tyyliin morsiamen sukulaiset, sulhasen sukulaiset, morsiamen opiskelukaverit, sulhasen lukiokaverit, morsiamen työkaverit... Ihan sillä perusteella, että omien tuttaviensa ympärillä vieraat VARMASTI viihtyvät, vaikka sitten olisikin sellaista ryhmittäytymistä, mutta näitten yksien juhlien ulkopuolella samat ihmiset eri piireistä tuskin tapaavat uudestaan... Ja yhtä suuria juhlia kuin häät, ei me ainakaan tulla järjestämään toiste. Ollaan itsekin istuttu häissä sekoitetun istumajärjestyksen mukaan, ja yrityksistä huolimatta vieruskaverit eivät meille sanastakaan sanoneet, väkinäistä oli ja kärsimystä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nämä häät joissa on sekoitetut suvut, ovat niitä kaikkein vaivaannuttavimpia EVER. Silloin toivoo vaan että olispa kaikki virallinen osuus äkkiä ohi että pääsis muualle.

TODELLAKIN SAMAA MIELTÄ!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me tullaan tekemään paikkakohtainen istumajärjestys, vieraita on max 150. Taitaa olla kahta koulukuntaa siitä, tulisiko vieraita sekoittaa vai ei, mutta... Me pyritään laittamaan tietyt porukat yhteen, ja tekemään porukoiden kokoisia pöytiä tai useampia tyyliin morsiamen sukulaiset, sulhasen sukulaiset, morsiamen opiskelukaverit, sulhasen lukiokaverit, morsiamen työkaverit... Ihan sillä perusteella, että omien tuttaviensa ympärillä vieraat VARMASTI viihtyvät, vaikka sitten olisikin sellaista ryhmittäytymistä, mutta näitten yksien juhlien ulkopuolella samat ihmiset eri piireistä tuskin tapaavat uudestaan... Ja yhtä suuria juhlia kuin häät, ei me ainakaan tulla järjestämään toiste. Ollaan itsekin istuttu häissä sekoitetun istumajärjestyksen mukaan, ja yrityksistä huolimatta vieruskaverit eivät meille sanastakaan sanoneet, väkinäistä oli ja kärsimystä...

Meillä aika samankaltaset suunnitelmat, tosin ongelmana on se, että juhlapaikalla vieraat istuu kahdessa pitkässä pöydässä (n.50 per pöytä), joten väkisinkin joutuu sekottamaan noita "porukoita" ja täysin tuntemattomia toisilleen. Mutta eiköhän siitä selvitä. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Istumajärjestykset yritetään parhaamme mukaan suunnitella niin, että tuttavat ja saman "henkiset" ihmiset olisivat samoissa pöydissä. Halutaan, että kaikki viihtyy mahd. hyvin. Myös vieraita tulossa osa ulkomailta, eikä kaikki puhu "samaa kieltä", joten myös tämän vuoksi ei missään nimessä voida vieraita sekoittaa. Uskon, että ruokailu sujuu huomattavasti mukavammin kaikilta, jos pöydässä mukavaa juttuseuraa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanoisin semmoisen tuosta istumajärjestyksestä, että olin poikaystäväni ja hänen perheensä kanssa kaksi vuotta sitten heidän naapurien lapsen ja hyvin tuttujen häissä. Siellä oli istumajärjestys sellainen että minut ja poikaystäväni erotetiin perheestä istumaan morsiammen ystävien viereen, Ajatus tutustumisesta morsiammen ystäviin oli toki kaunis, mutta käytännön toimivuus ei niin hyvä, koska morsiammen ystäviä oli paljon ja he tunsivat kaikki toisensa entuudestaan, joten lopulta kävi niin että saimme poikaystäväni kanssa istua kahdestaan kun nämä kaverukset keskustelivat omista asioistaan. Meistä olisi ollut paljon mukavempaa istua hänen vanhempiensa kanssa, jotka istuivat toisten naapurien ja hyvien tuttujen vieressä. Minäkin olisin jotenkin tuntenut nämä toiset naapurit, eli olisin voinut jutella heidän kanssaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Avec aina istumaan vastapäätä kutsutusta.

Tästä olen kyllä eri mieltä, sanoi protokolla mitä tahansa. Kun pariskunnat laitetaan istumaan vastakkain, tuloksena on aivan liian helposti tilanne jossa he vaan juttelevat keskenään sivuille vilkuilematta, varsinkin jos vieressä istuu tuntemattomia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytäjärjestys, mutta vieraat saavat sitten itse päättää miten istuvat pöydissä. Olemme myös jaotelleet pöydät niin että niissä istuvat toisilleen tuttuja ihmisiä. Olemme itse myös olleet ystäväni häissä joissa ei ollut pöytä- eikä istumajärjestystä. Meille ei ollut väliä missä istuimme kun emme tunteneet ketään, mutta yksikin kaveriporukka joutui useampaan pöytään istumaan hajalle toisistaan. Tämän johdosta halusimme pöytäjärjestyksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko sillä niin väliä, puhuuko yksi pariskunta juhlissa vain toisilleen tai kaveriporukka pitää hauskaa keskenään tai toinen suku turvautuu omiinsa? Eikö tärkeintä ole, että vieraat viihtyvät ja saavat olla tuttujensa lähellä, jos tämä juuri viihtyvyyden takaa? Ja harkiten tehty istumajärjestys voi tässä auttaa, ihmiset istutetaan sellaisten viereen, joiden kanssa tulevat varmasti toimeen, eivät jää tuppisuiksi ja säästyisivät vaivautuneilta ja väkinäisiltä hetkiltä...

Me tehdään istumajärjestys, jossa pöytiä kootaan sukujen ja kaveriporukoiden ja työkaverien perusteella niin pitkälle kuin mahdollista. Sitten, kun tarvitsee ympätä tuntemattomia samoihin pöytiin, mietitään, ketkä tulisivat toimeen, ovat avoimia, osaavat kieliä ja ennen kaikkea eivät haikailisi johonkin toiseen pöytään...

Olisihan se varmasti hienon näköistä, jos aivan kaikki sekoitettaisiin istumajärjestyksessä ja lopputuloksena vieraat viihtyisivät omissa pöydissään tuntemattomienkin seurassa... Valitettavasti täältäkin lukemieni kokemusteni perusteella erittäin harvoin näin käy!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pöytäkohtainen istumajärjestys tai niin ainakin on suunniteltu. Saavat sitten itse päättää miten istuvat pöydissä, mutta jonkunlainen järjestys on hyvä olla. Sukulaisia on tarkoitus sekoitella keskenään, kuitenkin niin että samaan pöytään tulee aina joku tuttu tai samanhenkinen. Kavereille on tarkoitus laittaa omat pöytänsä, mutta niissäkin sekoitetaan mun ja miehen kavereita, tosin he tietävätkin jo toisensa entuudestaan. Mun ja miehen vanhemmat sekä mun äidin vanhemmat että meen tyttö tulevat istumaan samassa pöydässä, tai näin ainakin oon ajatellut. Mahdollisesti samaan pöytään laitetaan vielä 3-4 muuta ihmistä, mutta se on nyt vielä hieman hakusessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieraita n.70 ja kaikki laitetaan merkityille paikoille. Sulhon vanhemmat eronneet ja molemmilla uudet puolisot eivätkä sovi lähekkäin ja minulla vain isä elossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Istumajärjestykseen löytyy malleja joka lähtöön riippuen pöydän mallista ja tietysti seurueesta. Yhteistä niille on kolme perusajatusta: kahta miestä tai kahta naista ei aseteta istumaan vierekkäin, aviopareja ei sijoiteta vierekkäin sekä arvojärjestyksessä ensimmäinen nainen asetetaan isännän oikealle puolelle ja vastaavasti ykkösherra emännän oikealle puolelle.

Mikään ei oo niin ärsyttävää, ku se että joku tulee sanomaan, miten mun pitää toimia omissa häissäni istumajärjestyksen suhteen (nyt ens siis tarkota lainatun viestin viestin laittajaa vaan yleisesti etikettiä ja muita tällasia). Eiköhän sitä parhaiten tunne vieraansa just hääpari, joka istumajärjestystä tekee ja sen perusteella voi päättää, miten vieraat asettelee.

Edellämainituista meillä rikotaan:

1) meillä tulee istumaan samaasukupuolta olevia vierekkäin

2) parit istuu vierekkäin

3) ykkösherrat ja rouvat (olettaisin nämä hääparin vanhemmiksi) istuu siinä järjestyksessä, kun ne saadaan järkevästi tuttujen keskelle, eikä sulhon isä edes ole paikalla.

Ja meillä laitetaan pääasiassa niin, että toisensa tuntevat on samassa pöydässä, tästähän tulee vaan kiva puheensorina :)

Joku puhu noista hääparin vanhemmista, nii meillä ei tuu samaan pöytään, koska ne on helpompi laittaa molemmat omien lähisukulaistensa kanssa. Sulhon suku tulee kokonaan yhteen pöytään (niitä onki hurjat 11 ;) ) ja mun lähisuku+muutamia ujoja perheystäviä (toinen perhe on ujoja ja toinen on ulkomaalaisia, joiden suomi on niin epäselvää, että ainoastaan meidän vanhemmat ja tää toinen perhe ymmärtää niitä :) ).

Ah, ja hääparin kanssa istuu bestman ja toinen kaasoista. Ja lisäksi lavalla istuu bändi, juontajat ja toinen kaaso miehensä kanssa. Että se perinteistä ja etiketistä! (Etiketin voi heittää kaivoon :P )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme kihlattuni kanssa harkinneet, että koska teemme häistämme infosivuston nettiin, niin laitamme sinne pohjapiirroksen pöytäjärjestyksestä ja varaamme siihen ns. vip-paikat lähimmäisille sukulaisille ja ehkä oman pöydän bändille, jos sellainen löydetään. Muut vieraat saavat halutessaan juhliin ilmoittautumisen yhteydessä toivoa, mihin ja kenen seuraan haluavat istumaan, ja varaustilannetta päivitetään sivuille sitä mukaan. Näin vieraat tekevät istumajärjetyksen itse, ja me tarpeen vaatiessa hieman muokkaamme jos näyttää siltä ettei suurille seurueille muuten löydy vierekkäisiä paikkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

HÄÄPARIT JOILLA JO ON LAPSIA. Miten olette järjestäneet lastenne istumapaikat? Meillä alta kouluikäiset lapset ja olen miettinyt laittavani heidät isovanhempien pöytään. Miten muut on järjestäneet? Olisko parmpia ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en aio tehdä muuta järjestystä kuin että molempien vanhemmat ja mummot ja muut lähisukulaiset samaan pöytään ja muut savat jojoilla miten tykkäävät. kaason pidän lähelläni, kun hänellä on homma hanskassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuskinpa meillekään tulee minkään sortin istumajärjestystä. Minä myös kammoan ideaa että jouduttas sulhon kans eristäytymään omaan "pikkupöytäämme". Tahdon ihmisten sekaan jutustelemaan yms.

Meillä tosin on helppoa kun vieraina ei ole kuin minun sukulaisia jotka kaikki tuntee toisensa, ja muutamia ystäviä jotka on suurimmaksi osaksi lupsakoita savolaisia jotka jaarittelee vaikka katulamppujen kanssa :lol: ei luulis olevan hiljasta/tylsää.

Meidän häät nyt muutenkin tulee olemaan hyvin vapaa muotoiset joka suhteen. Inhoan etikettiä, kierrän sellaset kaukaa.. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä olen jonkun verran jo miettinyt,mutta varmaan likempänä aiheuttaa lisää vielä päänvaivaa..Itse ainakin yritän katsoa sitten niin,että edes vähän toisensa tuntevat istuisivat samassa pöydässä.Serkun häissä opin juuri sen,että on vähän ikävä,että jos samassa pöydässä ei ole niitä 'tuttuja turvia'.

Serkun häissä mun kanssa samassa pöydässä ainoat tutut olivat mun 2siskoa. Tietysti onhan siinä mahdollisuus sitten tutustua uusiin ihmisiin.Ei vaan paljon tehnyt mieli,kun vieressä olevat ei tuntuneet olevan kovin mukavaa väkeä..Serkun mies vaihtoi sukunimensä meidän suvun sukunimeksi ja voi taivas millainen järkytys ja kauhistelu siinä sitten vieressä alkoi,kun olivat sulhasen sukulaisia.Enpä ole omaa sukunimeä koskaan tuntenut pitäväni niin hirveänä ja ruman järkyttävänä mitä silloin..Eivät joko tajunneet/tienneet,että samannimen omistavia istuu vieressä,koska varmasti olisi voinut ehkä vähän hävettää,sen verran lokaa tuli nimestä.Ja nämä oli juuri sellaista vähän 'varttuneempaa väkeä'..Tietysti kun oli yllätys kaikille niin varmaan se oli ensireaktio,mutta silti jäi vähän karvas maku suuhun..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee istumajärjestys pöydittäin (siis saavat pöydän sisällä päättää paikoista). Ongelmana on vaan pienehköt pöydät.

Istuvatko vanhemmat aina samassa pöydässä? entä isovanhemmat? Vanhempamme eivät kovin hyvin tunne ja ovat todella erilaisia. Ja sitten, kenen "taakaksi" isovanhemmat? He kun tarvitsevat apua ruuan noutamisessa yms. Tuntuu aika ikävältä laittaa istumaan esim. jonkun tädin pöytään, kun tämä ei sitten pysty ehkä täysillä juhlimaan, kun puolikuuroa mummoa joutuu avittamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli parisen kuukautta sitten häissä about 30 vierasta. Jokaiselle oli määrätty pöytä, mutta istumapaikan sai päättää itse. Ensin ajattelin että vanhemmat ja sisarukset puolisoineen yhteen pöytään ja lukumäärä oli täsmännytkin. Mutta sitten kun todettiin ketka ei voi istua samassa pöydässä niin tuo ajatus kaatui.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pieni ongelma istumajärjestyksen kanssa, jota vasta alustavasti on tosin mietitty kun häihin on vielä reilusti aikaa:

Haluaisimme meidän pöytään myös muita kuin vain me kaksi. Vaihtoehtona olisi kutsua kaasot ja bestman meidän pöytään, mutta jos minulle tulee 3 kaasoa ja sulhaselle 1 bestman, niin on aika epätasapainoista. Lisäksi kahdella kaasoista on jo perheet (5 hengen ja 3 hengen), joten silloinhan meidän pöytä olisi täynnä heitä. Lisäksi meidän pääpöydässä olisi silloin kaason avopuoliso, jota en juurikaan tunne, ja se tuntuu hyvin oudolta ajatukselta.

Voisin sitten ottaa pääpöytään tietysti vain sen yhden sinkkukaason, mutta sitten muut joutuisivat tavalliseen pöytään, vaikka ovat kaasoja!

Vanhemmat pääpöydässä ei ole vaihtoehto, koska vanhempani ovat kokeneet riitaisan eron ja siten heidät täytyy sijoittaa eri pöytiin mahdollisimman kauas toisistaan..

Miten muut ovat ratkaisseet tällaisen tilanteen? Ja voisiko pääpöytään kutsua sekalaisia tyyppejä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuottaa paanvaivaa kun aiti ja isan uusi vaimo ei voi olla missaan nimessa vierekkain.... Hirveeta kun aikuiset kayttaytyy kun kakarat. ..istuuko sitten paa poydassa morsiammen ja sulhasen biologiset vanhemmat ja missa istuu niiden uudet miehet ja vaimot? voi voi voi... onko tasta jo puhuttu aikaisemmin? jos on niin pahoittelen etten homannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään