Guest morsian105

Häävalssin harjoitteleminen?

109 viestiä aiheessa

Tietääkö joku onko netissä opetteluvideota valssin saloihin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On itseasiassa, itse törmäsin siihen jossain täällä mutta nyt en muista missä..

Kokeilepa googlettaa...uskoisin että niin löytyy   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ite aalteltiin opetella,mies osaa jonkin verran,niin eiköhän se opetus suju ihan ilman kurssejakin. Kuhan nyt jotenkin menee,mua kuitenkin jânnittää niin ettei siinä mitkäân kurssit auta... !! Ja kaikki ne videokamerat ja digikamerat,tulee nyt jo hiki.!!!  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me on käyty useammallakin tanssikurssilla. Sulhanen kun tuppaa aina unohtamaan askeleet niin nopeasti ;)

Kotona on niin vähän tilaa, ettei oikein mahdu treenaamaan. Mutta josko juhannuksena pääsisi tanssilavalle....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka kauan tollainen tansskurssi yleensä kestää? ajattelin et jos se on kovinkin lyhyt niin varmaan täytyy se ajoittaa kevääseen että olis hyvin muistissa askeleet. Onko vinkkejä hyvistä paikoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiistaina 18.3 alkaa Tampereella Kun ilta ehtii-tanssikurssi (Tullikamarin pakkahuone). Se on viitenä tiistaina klo 19-21 ja ensimmäisen kerran tanssi on valssi. Sinne voi mennä ilman ilmottautumista. Lisätietoja löytyy ainaskin Tampereen kaupungin sivuilta/tapahtumat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän pitäis varmaan ilmottautua jonnekin kurssille. Onneksi tässä on vielä aikaa jäljellä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu me mennään kanssa jonnekkin yhden kerran kurssille. Ei kumpikaan ihan oikea oppisesti osata tuota valssia niin ihan hyvä käydä askeleet opettelemassa, kuuluu mielestäni jo yleissivistykseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä varmaan mennään kuukautta tai kahta ennen häitä muutamalle tunnille, jotta tanssi sujuisi paremmin. On me lavatansseissa pyöritty yleensä kerran kesässä, mutta se ei ole kyllä sama asia kuin oikeasti tanssia valssia :) Åke ois hyvä ope ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:girl_haha:

HÄIHIN 28 yötä ja EIPÄ olla harjoiteltu lain, eikä vielä ole edes stressiä valssin suhteen...

Meillä mies "osaa" ja vie ja minä kait sitten vaan vikisen :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih sitä paitsi enää 27 yötä :wub:

(pahanlainen näpyttelyvirhe... höh...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja varautua megaluokan yhteenottoihin - opetan mieheni tanssimaan :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän varmaan kans pitäs mennä jonnekin tunnille, koska mies ei osaa yhtään valssata, mut silti haluu tanssia valssia meidän häissä. Tai sitten voi olla, että yritän opettaa sitä kotona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies ei osaa tanssia valssia yhtään, enkä minäkään, ei paljon oppi uponnut yläasteiässä kun liikunnantunnilla harjoiteltiin. Eli mennään tanssikurssille, en halua meistä mainittavan että "kyllähän ne hiissailivat siellä jotenkin", kuten kuulin sukulaisteni puhuvan tuttujemme häätanssista ;( Toivottavasti opimme ja on edes miellyttävää opettelua jollain tasolla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varmaankin otetaan pari yksityistuntia. Meillä mies osaa valssata, minä en niinkään. :) Tai itseasiassa minä osaan viedä, mutta vietävänä oleminen ei luonnistu. Mies ei suostu siihen, että minä vien joten tanssikurssille täytyy tanssahdella. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko se on harjoitella. En ole tanssinut valssia pitkään aikaan ja miehelläkin siitä on aikaa. Ja emme ole koskaan tanssineet yhdessä. Jonnekin kurssille täytyypi siis mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tanssittiin Wanhat yhdessä ja tulihan tuolla valssattua.. Mies sanoi, että no jos sitä pari kertaa kokeilee ennen häitä, vähän vanhoja muistelee, niin eiköhän se sitten siitä luonnistu.. :girl_smile:

Luotan siihen, omalla tanssitaustallani myös.. Tosin tuo vietävänä oleminen täytyy sitten opetella.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoituksena olisi suunnata tanssikurssille/tanssitunneille, mutta ensin koitetaan opetella perusteita sitä varten =D

Pitäisi varmaan sitten vielä harjoitella jonkun isomman mekon kanssa lähempänä häitä, ja muistaa ottaa myös hääkengät mukaan - kun harvemmin tulee korollisia kenkiä käytettyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Treenattiin muutama minuutti ennen h-hetkeä :girl_haha: Tuli vain mieleen "hei, me ei olla harjoiteltu yhtään!" Mutta ihan hyvin se sitten meni. Siinä vaiheessa meinasi tulla hankaluuksia kun miehen setä halusi tanssittaa minua ja käyttää vanhoja tangoaskeleita, joita en ollenkaan tuntenut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Treenattiin vähän keväällä ja sitten heinäkuussa, taukoja oli välillä enemmänkin. Treenaukset eivät kestäneet ajallisesti kauan, maks. puoli tuntia kerrallaan. Opeteltiin (tai mies opetteli) tanssi-DVD:n avulla ja todella hyvin meni häissä! Sain mieheni jopa tanssittamaan minua lavatansseja häissä, vaikkei se niitä niin osannut. :D

Kerran kokeiltiin muutama askel valssia niin, että minulla oli puku päällä. Haasteensa oli toki siinäkin, että tästä pienestä kaksiosta löytyi tilaa harjoittelulle. Ehkä eniten neljä askelta pystyi ottamaan ja sitten piti kääntyä takaisin tai keksiä jotain muuta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa ei ole vielä harjoiteltu laisinkaan, mutta kaipa sitä pitäisi joku päivä otta itseään niskasta kiinni ja alkaa harjoittelemaan.. Itse siis en osaa tanssia mies osaa. Onneksi ei tarvitse olla kuin hieman sinne päin. ;) Ei siis oteta turhaa stressiä, mutta harjoitellaan kuitenkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on tanssitausta. Sulhanen ei pahemmin ollut tanssinut enne häitämme (noita perinteisiä tansseja siis). Itse suunniteltiin koreografia, johon kuului erilaisia pyörähdyksiä ja kaksi nostoa. Harjoiteltiin noin 3kk kerran viikossa.

Ja jänitti ihan kamalasti!! Tuntui että aika loppui kesken harjoittelun osalta, mutta kun katsoo videota tanssistamme... SE NÄYTTÄÄ UPEALTA! Vieraatkin ihan villiintyivät, eli se meni sitten superhyvin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko on vähän harjoitella ennen häitä, kun mies ei kuulemma osaa valssata ollenkaan. Toivottavasti oppii ihan mun ohjeilla, vaikka omatkin valssi-kokemukset on vaan lukiosta vanhojen tansseista...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aateltii että lähempänä häitä mentäisii iha jolleki tanssikurssille ko kumpiki ollaa sellattii puujalkoja että ei näillä taidoilla kehtais koko suvun ees tanssahdella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään