Lahjalistat nettiin


Feliz

Recommended Posts

Sen lisäksi, että useisiin liikkeisiin saa tehtyä lahjalistan, on netissä olemassa sivustoja joihin voi lisätä oman lahjalistansa. Lahjalistan voi laittaa esimerkiksi seuraaville sivuille:

www.lahjatoiveet.net

www.mtv3.fi/lahjalistat

Kodin Ykkönen

www.naimakaupat.com

Stockmann

Naimisiin.infon lahjalista

Muokattu: , käyttäjä: Admin
Lisätty Naimisiin.infon oma lahjalista
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kommentti naimakaupat-listaan:

Selkeä, helppo tehdä. Syötetään haluttu esine, toivottu kappalemäärä ja se on siinä. Listalla kolme eri ulkoasua, sävy vaaleanpunainen/roosa tms. Tuotteet sortataan esim. aakkosjärjestyksen mukaan, mutta jokin toinen tapakin taisi olla.

Vieraat voivat kirjautua normaalilla listatavalla (vihittävän nimi ja hääpäivä), josta heille avautuu näkymä listasta. Hääpari voi kirjoittaa listan alkuun jonkinlaisen tervehdyksen tai vastaavaa. Valitun tuotteen voi varata laittamalla ruutuun kappalemäärän.

Tämäkin on hyvä vaihtoehto sellaisiin häihin, joissa vieraat tulevat eri puolilta, esim. Sokoksen lahjalista sitoo sekä Sokokseen että Sokoksen hintoihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tuo naimakaupat.com on tosi hyvä ja selkeä, meitsi diggaa tosi paljon ja meillä on siellä lista.

Osaan koodata nettisivuja, joten liitin sinne html-koodilla kuvia yms. :) Kätevää ja silleen siitä saa persoonallisen näkönen. Eikä noiden peruskoodien opettelu oo vaikeaa, esim. just tuon kuvan voi liittää helposti.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Naimakauppojen lahjalista toimii erittäin hyvin ja näyttämäänkin sen todella saa persoonalliselta.

Sellaista olisin kysynyt, että miten olette hoitaneet lahjalista-asian niiden vieraiden kohdalla, jotka eivät netistä listaa pääse lukemaan (esim. isovanhemmat). Onko kutsussanne ollut nettisivuston lisäksi vielä joku yhteyshenkilö lahjojen suhteen?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Naimakauppojen lahjalista toimii erittäin hyvin ja näyttämäänkin sen todella saa persoonalliselta.

Sellaista olisin kysynyt, että miten olette hoitaneet lahjalista-asian niiden vieraiden kohdalla, jotka eivät netistä listaa pääse lukemaan (esim. isovanhemmat). Onko kutsussanne ollut nettisivuston lisäksi vielä joku yhteyshenkilö lahjojen suhteen?

Minä keskustelin tästä asiasta kummitätini kanssa ja hän ehdotti, että voisin sanoa kutsua viedessä isovanhemmilleni (jotka siis ovat kummitätini vanhemmat, kun hän on äitini sisko :)) että hän näyttää listan heille kun isovanhempani vierailevat heillä. Tosiaan aion kutsun antaa käteen kun asutaan samassa kaupungissa.

Jos taas lähettäisin kutsun jollekin vanhemmalle henkilölle niin sitten laittaisin yhteyshenkilön, esimerkiks kaason tai bestmanin.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Itse laitoimme listan Stockmannin sivuille koska olemme kokeneet sen itse niin helpoksi kun olemme menneet häihin. Sieltä voi ostaa suoraan netin kautta ja jopa kortin valita ja tekstin kirjoittaa. Jos hääparilla on kuljetus juhlapaikalle niin ei tarvitse sitten edes itse sitä sinne kantaa. :-)

Kommenttina vielä siihen että Stockmannin lahjalista tai Sokoksen lahjalista sitoo ko. yrityksen hintoihin ja ostamaan sieltä niin se ei pidä paikkaansa. Morsiuspalveluun voi koska vain soittaa ja pyytää poistamaan jokin tietty esine lahjalistalta koska se on jo ostettu. Ihan vain vinkkinä :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Mä olisin itse kiinnostunut käyttämään tulevia häitämme ajatellen tuota Kodin Ykkösen lahjapalvelua. Haluaisinkin kuulla kokemuksia miten hyvin koko palvelu on heillä toiminut? Ensin ajattelin että ei laiteta mitään lahjalistaa vaan äiti saa antaa vieraille vinkkejä :D mut äiti sit ehdottikin tätä kodin ykköstä (varmaankin siksi kun tykkää siitä kauppaketjusta itse...) :)

Link to comment
Share on other sites

Pääseekö missään noissa katsomaan minkälainen lista on ennen rekisteröitymistä.. En viitsisi turhaan rekisteröityä kaikkiin ja sitten käyttää vaan yhtä mieluista.. Ymmärsiköhän kukaan nyt mitä ajan takaa..

Muokattu: , käyttäjä: a_paradise_79
Link to comment
Share on other sites

Mä olin kesällä häissä jossa hääparin lahjalista oli Kodin Ykkösessä. Lahjalistaa varten oli annettu salasanat jolla sitä listaa olis pitäny pystyä selaamaan, mutta eipä sinne sivuille päässy edes kirjautumaan. Ja mä en ollu ainut, joka ei saanu sitä listaa auki! ;) Eli ainakin kantsii hyvät toimintaohjeet antaa mukaan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille lista tulee varmaankin naimakauppoihin, sillä koimme sen ainakin vieraiden kannalta helppokäyttöiseksi kun eräissä häissä se oli käytössä, missä olimme vieraana. Tuota kuitenkin mietin, että kun meilläkin on kutsulistalla ihmisiä, jotka eivät varmasti osaa tai heillä ei ole mahdollisuutta käyttää nettiä, että miten tuon asian ratkaisisi? Haluamme kaikintavoin välttää turhan tavaran kertymistä ja myös päällekkäisyyksiä, joten nettilista on siksi todella hyvä keksintö, kun vaan vieraat tajuavat ostaa listalta tai antavat lahjakortteja tai matkatilille rahaa, jos ei löydy listalta mieleistä lahjaa..Ehkä listan rinnalle voisi laittaa esim. kaason numeron, josta saa myös vienkkejä ja kaaso voisi tarvittaessa myös merkata lahjat listalle ostetuiksi esim. isovanhempien puolesta?

Link to comment
Share on other sites

^Meillä tehtiin juuri näin, että infossa, jossa annettiin lahjalistan osoite, oli heti perässä kaason numero, ja siihen sai soittaa apua tai kysymyksiä. Meillä kyllä esim isovanhemmat olivat katsoneet listaa nettiä käyttävien lastensa kanssa, että ihailtavaa oma-aloitteisuutta kuitenkin osoitettiin :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aivan mahtavaa, että tuollaisia on valmiiksi olemassa! Itse juuri eilen pähkäilin, että onkohan tuollainen lahjalista kauhean vaikea itse nettiin värkkäillä, mutta tämähän on hienoa, että tuollaisia palveluja on valmiiksi olemassa. Vierastan nimittäin sitä, että lista olisi jossain tietyssä liikkeessä..

Muokattu: , käyttäjä: Mörri
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En tiennytkään, että tällaisia listoja on olemassa! Minäkään en mielelläni laittaisi listaa yhteen tiettyyn liikkeeseen ja nettilista todennäköisesti helpottaa kaason työtaakkaa paljonkin (paperiseen tai omalle tietokoneelle värkättyyn versioon verrattuna).

Tietysti on huomioitava henkilöt, jotka eivät nettiä käytä (olipa heitä vierasjoukossa sitten harvoja tai useita) ja sitten ne mahdolliset tekniset ongelmat, joita tietokoneiden ja netin kanssa - enemmän tai vähemmän - on.

Muokattu: , käyttäjä: Ruth-Anna
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tein jo listan tuonne mtv3:n sivuille ja hyvin näyttäisi toimivan. Ainoa miinus on se että sisään pitää kirjautua sulhasen ja morsiamen sukunimillä ja hääpäivällä ja minulla kun on sukunimessä aksentti niin sehän ei tietenkään kelpaa ja tätä pitää sitten selvitellä hääkutsussa. Tein myös lahjatoiveet-sivustolle listan, mutta minulle ei valjennut, miten sinne lisättäisiin lahjatoiveita. Naimakaupat.com on niin tyhmältä kuulostava osoite, että emme edes harkitse sitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Meillä on mtv3 toiminut hyvin. Käydään aina vakoilemassa onko tullut uusia lahjoja. Vähän kuin lapset jouluna... :)

Joku taisi kysyä, että saako listaan lisättyä lahjoja. Kyllä saa. Kun kirjaudut hääparin tunnuksilla eli jomman kumman sukunimi ja salasana niin vasemmalla valikossa löytyy heti ylinnä palkki Lisää lahja. Listaa pystyy muokkaamaan koko ajan. Voi myös poistaa toiveita, jos tulee katumapäälle tai muokata toivetta esim. vaihtaa vaikka väri johonkin astiaan. Oikein kätevä keksintö :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on lahjalista naimakaupat.comissa, ja nyt kaduttaa, sillä yritin tavoittaa ylläpitäjää niillä yhteystiedoilla mitä sivujen rekisteritiedoissa oli kuitenkin onnistumatta. S-posti palautui ja puhelinnumero ei vastaa, joten ylläpitoon ei saa yhteyttä. Kun sivut ovat olleet päivittämättä viime vuoden syksystä ja ylläpitäjä kadonnut kuin pieru Saharaan, pidän riskinä että sivut lakkaavat toimimasta ennen häitä tai ongelmien ilmaantuessa ei apua saa. Siinä olisikin naurussa pitelemistä jos ennen häitä sivut sulkeutuisivat. Ja kenelle purnaat, jos ylläpitäjä ja on luopunut touhusta?!?

Tietääkö kukaan asiasta enemmän?!?

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli kanssa lista naimakaupoissa ja muuten toimi hyvin, mitä nyt tämä morsian unohti kerran salasanansa, ja sitä ei sitten saa uudelleen mistää. koska todellakaan kyseisen sivustojen ylläpitäjiin ei saa yhteyttä.

Joten uusiksihan tuo listan teko silloin meni.. :rolleyes: *ei kyllä hauskuuttanut silloin*

Mutta epäillyttävää tuo että ylläpitäjiin ei ole mahdollista saada kontaktia ja paikka on ollut tuossa samassa jamassa jo vuoden verran, mitä tuota sivustoa on tultu silmäiltyä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...