Jump to content
Naimisiin.info

Turun valokuvaajat ja valokuvaamot


AP

Recommended Posts

Etsiskelin itekki tos videokuvaajaa meijän ens kesän häihin ja turun kuvauspalvelult sain koko päivän (n.6-8h) videokuvaus tarjouksen mikä oli matkakuluineen 600€.Me pidetää häämmee kustavis eli matkakului tos on varmaa jonkin verran, mut tarkkaan en tiiä. Ei kyl loppujen lopuks otettu kyseist kuvaajaa koska uudestkaupungist (mis on huomattavasti edullisemmat hinnat) saatiin videokuvaaja ja valokuvaaja koko päiväks molemmat yhteensä 600€ ja ainaki heijän mallikansiot ja videopätkät vaikutti hyvilt.

Muokattu: , käyttäjä: sate
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Joku suosittelikin Studio Huonetta, onko tuoreita kokemuksia tai tietoa tekeekö keikkaa Turun ulkopuolelle? Paikka olisi n.80km päässä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Samasta kaipaisin kokemuksia. Nettisivut kyllä vakuuttivat hääkuvien osalta, mutta onko kokemuksia kys.kuvaajasta/kuvaajista?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Onko kellään kokemuksia mimon kuvapalvelusta, markun kuvauksesta tai suomen juhlakuva kankarosta?

Kaikilta kuvat saa cd:llä, mutta kuvien resoluutio ja laadukkuus mietityttävät.

Kertokaahan kokemuksianne tai ehdottakaa muita kuvaajia turun seudulta!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nyt on Studio Huone / Mikko Kaaresmaa varattu sähköpostikeskustelujen ja puhelun jälkeen. Ainakin alkutuntuma tosi positiivinen, ja mallikuvat oli huikeita, hintakaan ei ollut niin paha kuin odotin (ei ehkä halvin mutta mielestäni alueen ammattikuvaajista tuolla laadulla positiivinen yllätys). Täytyy postitella tapaamisen jälkeen lisäkokemuksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Suosittelen Studio LiikKuvaa (Maria Grönroos). Hääkuvat otettiin miljöössä ennen vihkimistä ja lisäksi hän kuvasi kirkossa & hääjuhlassa. Kuvaaja oli mukava ja hääkuvien otto oli rento tapahtuma. Oltiin tosi tyytyväisiä kuviin ja hän oli mukavasti ottanut kuvia ihmisten lisäksi myös mm. koristuksista, kakusta ym. Nettisivuilta löytyy hinnasto, josta voitiin etukäteen laskea mitä paketti tuli maksamaan. Varsinaisia hääkuvia ei saatu itselle vaan ne tilattiin kuvaajalta, mutta kirkon ja hääjuhlan kuvat saatiin cd:llä, joten niistä teetettiin itse niin omaan käyttöön kuin sukulaisillekin.

muoks. nimi oikein :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Balbiana
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etsiskelin itekki tos videokuvaajaa meijän ens kesän häihin ja turun kuvauspalvelult sain koko päivän (n.6-8h) videokuvaus tarjouksen mikä oli matkakuluineen 600€.Me pidetää häämmee kustavis eli matkakului tos on varmaa jonkin verran, mut tarkkaan en tiiä. Ei kyl loppujen lopuks otettu kyseist kuvaajaa koska uudestkaupungist (mis on huomattavasti edullisemmat hinnat) saatiin videokuvaaja ja valokuvaaja koko päiväks molemmat yhteensä 600€ ja ainaki heijän mallikansiot ja videopätkät vaikutti hyvilt.

Hei, mikä uusikaupunkilainen yritys on kyseessä? Vai tuleeko kuvaaja ja videokuvaaja eri paikoista? On nimittäin edullista, voisin itsekin kilpailuttaa! :)

Link to comment
Share on other sites

Kiinnostaisi tietää Turun valokuvaamojen hintoja ja mitä hintaan sisältyy. Ja millaisia matkoja kuvaamot tekevät ilman ylimääräistä korvausta. Itsellä häät ensi kesänä Naantalin Luonnonmaalla. Ja tietysti hinta-laatusuhde pitäisi olla kohdallaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minua kinnostaisi kovasti muiden kokemukset Turun ja lähiseudun kuvaajista. Myös hieman hintahaarukasta olisi kiva kuulla. Kertokaahan tämän kesän morsiamet omista kokemuksistanne :)

Link to comment
Share on other sites

Niinpä, itsekin olen juuri kilpailuttamassa valokuvaajia, ja hintahaarukka taitaa olla melkoinen. Tarjouksia on pyydelty, ja pari valokuvaajaa tavattu. Hinnat pyörivät halvimmillaan koko päivän dokumentaarisessa kuvauksessa 500-600€, ja kalleimmillaan 1500€. Ohhoh, aikamoinen ero! :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Mistä löysit Mimosah 500 eurolla koko päivän dokumentaarisen kuvaajan? Olen itsekin kuvaajia kilpailuttanut, mutta kukaan ei ole noin halpaa tarjousta tehnyt. Noita yli 1000 euron meneviä tarjouksia olen kyllä saanut useammankin.

Link to comment
Share on other sites

Vietettiin kaksi viikkoa sitten isosiskoni häitä. He silloin valmisteluvaiheessa pohtivat ottavatko he ammattikuvaajan kuvaamaan vai tyytyvätkö harrastelijaan. Otimme yhdessä yhteyttä eri kuvaajiin ja lopulta hän päätyi ihan hyvältä kuulostavaan harrastelijakuvaajaan. Tämä kuvaaja kertoi, että hän on ollut kuvaamassa häitä ennenkin ja välineet ovat "ammattitasoa". Itse hääpäivän jälkeen paljastui sitten jotain aivan muuta. Tämä kuvaaja oli loppujen lopuksi aivan jotain muuta kuin antoi ymmärtää. Hän ei ollut kuvannut hääparia alttarilta ollenkaan, vaan ottanut kaikki kuvat kirkossa takaapäin, mitä kuka tahansa vieras voi ottaa. Hänen "ammattilais"järkkärikalustolla otetut kuvat olivat samaa tasoa kuin oman kamerani, toisinsanoen, kirkkokuvat olivat lähes mustia ja värittömiä. Suurin osa näistä oli tärähtäneitä ilmeisesti kirkon huonon valaistuksen johdosta.Vihkimisen kuvauksesta emme kyllä ole halukkaita maksamaan hänelle penniäkään.Kuvaaja kuvasi myös itse hääjuhlassa;koristeita. :( Vieraista, hääparista ja perheestä on vissiin muutama kymmenen kuvaa emmekä osaa selittää mistä tämä voi johtua. Ilmeisesti tämän kokemattomuudesta?arkuudesta? en tiedä. Ottaa niin paljon päähän, jopa minua. Oli sentään vaivautunut paikalle kun hääkakkua leikattiin, josta kuvia vähän samaantyyliin kuin kirkostakin, tummaa tummaa tärähtäneitä..!!!! :(

Näin jälkeenpäin olemme puhuneet, että ammattikuvaajan palkkaaminen olisi ollut ainoa oikea ratkaisu. Onhan se noin tuhat euroa paljon rahaa, mutta kun näitä kuvia nyt katsoo, niin kyllä hyvistä kuvista olisi maksanut. Siskoni oli kuvat saatuaan todella pettynyt ja etenkin ajatus siitä, että hääpäivä oli ja meni eikä sitä saa takaisin.ollaankin ennenkin kuultu se klisee "hääpäivästä jää jäljelle vain puoliso, sormus ja VALOKUVAT". Viimeistään nyt tajutaan hyvien valokuvien arvo, liian myöhään.

Tulevat morsiamet: Hyvä kamera tai järkkäri ei tee kuvaajaa, kaikillahan niitä järkkäreitä on!!! Meidän tämä harrastelija oli kuvannut monia vuosi ja kamerat olivat viimeisen päälle, sekään ei tee kuvaajaa, pitää olla näköjään myös kokemusta tai/ja osaamista. Olette menossa naimisiin, järjestätte päivää suurella innolla, koristelette, mietitte kaiken valmiiksi suurta päivää varten. Palkatkaa luotettava kuvaaja ikuistamaan ne suurella vaivalle tehdyt asiat ja tietysti koko sen tärkeän päivän!

:( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Heffalump: Sellaiset ammattikuvaajat, jotka tekevät esim. hääkuvauksia niin vähän vuodessa, että voivat tehdä alvittomana, maksavat hiukan vähemmän kuin hääkuvauksia "kokopäivätyökseen" tekevät. :girl_smile: Olen kilpailuttanut kymmeniä valokuvaajia, ja vain muutamien kanssa olen sopinut tapaamisen. On aika tärkeää mielestäni, että näen kunnolla työn jäljen ennen sopimuksen tekemistä, ja kyllä kuvaajan luonteellakin on väliä! Siis että jos kuvaaja on vakava eikä ollenkaan "leikkimielinen", ovat kuvat pelkkiä tylsiä poseerauksia... :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

Studio Huoneen Mikko oli meillä kuvaajana. Ollaan viimeiset pari viikkoa vietetty kuvia ihastellen (oli siis vain studio- ja miljööhääkuvat, ei kokopäivää). Ihania otoksia, ja vieläpä parhaita oli ne jotka kuvaaja itse improvisoi sisätiloissa kun sade yllätti! Jälkikäteen sitä tajuaa kuinka kannatti satsata kuviin ja muistoihin. Kiitos Mikolle :)

Link to comment
Share on other sites

Miksi minun laittamat viestit on poistettu?

Kerroin vain viestissäni kuinka taidokas meidän viime kesäisten häiden valokuvaaja oli ja kerroin hänen nimensä jotta muutkin voisivat häntä käyttää. Miksi viestiäni ei enää ole täällä? Eikö täällä saa mainita ketä on ollu valokuvaajana? Miksi Studio Huone -aiheinen viesti on silti täällä?

-Minna

Link to comment
Share on other sites

Foorumin linja on etta vieraiden kirjoittamat kehut poistetaan, koska on ollut (varmistuneitakin) tapauksia joissa kuvaaja on itse vieraana kaynyt kehumassa itseaan kasittelevissa ketjuissa.

Suosittelen lampimasti rekisteroitymaan ja jaamaan pidemmaksikin aikaa :)

Link to comment
Share on other sites

Kertokaahan vähän lisää hintahaarukkaa ja saa suositella kuvaajiakin. Mietityttää valinta tuttujen harrastelijakuvaajien ja vieraan (ja kalliimman) ammattilaisen välillä.

Etenkin tuon Deracin tarina laittoin miettimään. Olitteko siis nähneet portfoliota etukäteen ollenkaan?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Onko jollain kokemuksia Naanatalilaisesta Apertuurista? Nettisivut näytti kivoilta ja hintakin suht hyvä, mutta henk. koht kokemuksia kavataan. =)

Link to comment
Share on other sites

Heffalump: Sellaiset ammattikuvaajat, jotka tekevät esim. hääkuvauksia niin vähän vuodessa, että voivat tehdä alvittomana, maksavat hiukan vähemmän kuin hääkuvauksia "kokopäivätyökseen" tekevät. :girl_smile: Olen kilpailuttanut kymmeniä valokuvaajia, ja vain muutamien kanssa olen sopinut tapaamisen. On aika tärkeää mielestäni, että näen kunnolla työn jäljen ennen sopimuksen tekemistä, ja kyllä kuvaajan luonteellakin on väliä! Siis että jos kuvaaja on vakava eikä ollenkaan "leikkimielinen", ovat kuvat pelkkiä tylsiä poseerauksia... :girl_mad:

Ennen kuin alkaa vain satunnaisesti kilpailuttamaan valokuvaajia, niin kannattaisi sen sijaan miettiä millaisia kuvia haluaa. Tyyleissä on PALJON eroja. Joku ottaa varmasti potretit, mutta itseäni kiinnostaa miten kuvaaja hallitsee juhlan kuvauksessa tilanteiden seuraamisen. Ei se haittaa jos on välillä vähän epätarkkaa ja tummaa. Varsinkin loppu illasta fiiliskin on juhlissa kynttilöin valaistu, tunnelmallinen ja vauhdikas tanssin pyörteissä.. Mutta se on taas sitten eri juttu kuin kuvaaja, joka ei vain osaa valaista tai käyttää kameraa.

500 euroa maksava dokumentaarinen kuvaus koko päivälle ei ole AMMATTILAISEN kuvaama.

Muokattu: , käyttäjä: roma
Link to comment
Share on other sites

Itse voin suositella Johanna Kortesluomaa lämpimästi. On paikalla siellä missä tapahtuu, kuvaa monipuolisesti. On ''huomaamaton'' eli ei pyöri jaloissa, vaan osaa hakea kuvauspaikat. Joustava. Hanskaa kuvaukset niin sisätiloissa kuin miljöössäkin.

Markun kuvausta voin myös tuttavana suositella. Kuvannut monenlaista. Tutustu kotisivuihin tai Facebookin yhteisön kautta kuviin :)

Link to comment
Share on other sites

Varasimme juuri Studio Huoneen Mikon ottamaan meistä miljööpotrettikuvat ensi keväänä. Olen tällä hetkellä todella tyytyväinen valintaamme sekä täältä luettujen kehujen että portfolion perusteella! Mietimme ja etsimme kuvaajaa varsin kauan ja lopulta päädyimme tähän, jonka melkein ensimmäiseksi löysimme. Totesimme, että kuvat ovat kuitenkin se muisto joka säilyy, joten niihin kannattaa hieman panostaa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...