jewelska

Kihlakuva

49 viestiä aiheessa

Mulle mies antoi lahjana kihlakuvauksen! Olimme juuri kihlautumisemme jälkeen hankkineet koiranpennun, joten otimme uuden perheenjäsenen mukaan kuvaan. Kiva muisto siitä jäi! Vaikka kyllä toisaalta ihan ne sukulaisten kameroilla otetut räpsyt kihlajaisjuhlassakin ovat mukava muisto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ihan valokuvaamossa ja kuvauksen jälkeen mentiin vielä ravintolaan  :-X Mies kosi joulupäivänä 2006 kun vuorokausi oli just vaihtunut ja kuvaukseen ehdittiin vielä saman vuoden puolella vaikka tiukkaa teki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin valokuvaamossa ottamassa kuvat. Kuvaajan kanssa sovittiin, ettei tarvi olla ihan hirveän virallisia. Lopputuloksena monen laisia otoksia, enemmän ja vähemmän virallisia. kuvan laitettiin vanhemmille ja isovanhemmille sekä tietysti yksi omaan kirjahyllyyn

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei otettu ollenkaan kihlakuvaa, eikä pidetty kihlajaisiakaan. Meille kihlaus ei ollu itsessään sellanen asia, että olis sitä haluttu erikseen juhlia. Päätettiin että mennään naimisiin ja kihlaus sormuksineen tuli siinä vaiheessa vaan merkiks siitä että ollaan menossa naimisiin. Isot häät sitten vietettiin ja hääkuvat otettiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan se kuva ihana muisto, ja on esillä meidän molempien "vanhuksilla".

Kahvittelun lomassa kuvat otti sulhon veljen vaimoke, ja hyvin onnistuivat!  :D

Niitä lähetettiin mun sukulaisille toiselle paikkakunnalle.(niille jota oikeasti asia kiinnostaa)  ;) Lähetin jopa vanhalle hoitajalleni kuvan, ja sain liikuttavan kiitos-kortin takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me otettii miehen kans kihlakuvat:) täti napsi (puoliammattilaisena), mutta tosi hyviä tuli vaikka tuuli aika paljon.. käytiin museon pihalla ottamassa ne:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kihlakuva?!? Pitaako semmoinenkin olla ::)? Haakuvat tulee totta kai, mutta etta kihlakuva...

Minun käsitykseni mukaan kihlakuvien otto oli ennen vanhaan yleisempää kuin nykyään, joten minä en laskisi kihlakuvien ottoa nykyajan hömpötykseksi, toisin kuin monien muiden "pakollisten juttujen" kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy näin jälkeenpäin sanoa, että oli tosihyvä, että meillä mies halus kihlakuvan. Me käytiin ihan ammattilaiskuvaajalla ottaas kuvat ja niistä tuli tosi kivat..

Meistä on niin vähän yhteiskuvia, nii se on kiva muisto.

Ja hääkuvat otetaa samas paikassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin myös ihan valokuvausliikkeessä kihlakuvassa. Ennen ollut hyvin yleinen käytäntö mutta lienee hiipumassa hiljalleen. Minusta ainakin ihana muisto ja treenaus ennen hääkuvia :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta kihlakuvan ottaminen on ihana idea. Siinähän olisi useimpien parien kohdalla mahdollisuus ottaa ensimmäinen yhteinen "kunnon kuva". Ainakaan meillä ei ole muita kuvia meistä kahdesta kuin joitain epämääräisiä mökillä otettuja kuvia tai kuvia, joissa on muitakin ihmisiä mukana. Voisi siis ottaa kauniin kuvan esimerkiksi ulkona ammattivalokuvaajan avustuksella, jolloin saisi juuri sellaisen upean kuvan josta olen aina haaveillut, mutta jota ei muuten tulisi otettua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minusta kihlakuvan ottaminen on ihana idea. Siinähän olisi useimpien parien kohdalla mahdollisuus ottaa ensimmäinen yhteinen "kunnon kuva". Ainakaan meillä ei ole muita kuvia meistä kahdesta kuin joitain epämääräisiä mökillä otettuja kuvia tai kuvia, joissa on muitakin ihmisiä mukana. Voisi siis ottaa kauniin kuvan esimerkiksi ulkona ammattivalokuvaajan avustuksella, jolloin saisi juuri sellaisen upean kuvan josta olen aina haaveillut, mutta jota ei muuten tulisi otettua.

Kihlakuvistamme tuli kyllä aivan upeita. Tahdoimme ammattilaisen kuvaamaan ja olemmekin ihastelleet kuvia jälkeenpäin. Otimme ne keväisessä miljöössä, wau!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on kuvaaja varattuna ensi viikolle kihlakuvia varten. Suomenlinnassa otetaan kuvat syksyisissä maisemissa ja ajatuksena on juuri se että kuvat olisivat hauskoja ja rentoja, eikä niin virallisia. Luulen että ammattilainen osaa ottaa meistä hyvät kuvat joita on kiva katsella sitten vahoilla päivillä ;)

Kuva oli meille hyvä vaihtoehto koska mitään kihlajaisia tai kakkukahveja emme halua järjestää. Niitä kuvia voi sitten lähetellä vanhuksille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kotiseudulla kihlajaiset & kihlakuvaus on hyvinkin yleistä, meillä se oli melkeempä yllätys sulholle kun kihlauksen jälkeen aloin heti touhottaa juhlista yms. (eri puolilta Suomea kun olemme kotoisin) :girl_haha:

Kihlajaiset on mun suvussa/lähipiirissä ollu aina melkeempä häät minikoossa eli mulle itselleni oli tärkeetä juhlistaa myös kihlausta ja käydä ottamassa ihan viralliset kihlakuvat, joista yksi toimi kiitoskorttina juhliin osallistuneille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jonkinlainen kihlakuva olisi tarkoitus saada, mutta mutta..

Ammattilaisen ottama studiokuva ei ole meille edes vaihtoehtona, joku kaveri/sukulainen nakitetaan hommaan. Mutta mitenkäs onnistuu näin talvella hieno ja omaperäinen kuva, kun pihalla pitää olla toppavarustuksessa nenänpäätä myöden ja sisällä sohvalla istuminen käsikädessä ei houkuta..? Miehelle ehdotin kyllä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, olisi ainakin kaksousleuka (saan ne leukaperäni aina rutattua jotenkin joka kuvassa) piilossa kaulaliinan sisällä, mutta ei tullut kannatusta.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me otettiin kihlakuvat, mun aloitteesta ja se oli sellanen, että "tottakai". Kuvattiin viime syksynä, sellasia epävirallisia luonnossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlajaisista ei taida olla yhtään kuvaa :( Eikä mitään kihlakuviakaan otettu. Mua se on vähän harmittanut, sillä esim. isovanhemmillani ja omilla vanhemmillani on kihlakuvat. Olisi ollut ihan kiva, että meistäkin olisi, mutta eipä tullut siinä juhlahumussa aikanaan mieleen! :girl_to_take_umbrage2:

Muokattu: , käyttäjä: jennitys

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllätettiin porukat kun mentiin sulhon kanssa Suomen Juhlakuvaan ottamaan kihlakuvat. Laitettiin se sama kuva hääkutsuunkin. Ja koska tykättiin kuvista paljon otetaan sama kuvaaja myös häihin.

Kihlakuvassa oli myös ihana lähikuva kauniista sormuksista, jotka ostettiin Tunteella.fi nettishopista.

Hmm.. millainen olisi sitten se hyvä kiitoskorttikuva, ehkä sellainen lähihalikuva.. :flirt: :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei otettu virallista kihlakuvaa, mutta epäviralllisia löytyy kyllä muutama, osa kihlauspäivänä otettuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlakuvamme otti aivan ihana Johanna Hietanen miehensä Jounin kanssa. Kuvat olivat kerrassaan ihastuttavia ja tunnerikkaita. Todella kiva muisto itsellemme ja läheisillemme kihlautumisesta. Itse kihlajaisissa otimme sitten ihan omalla kameralla kuvia, mukava muisto nekin. Suosittelen Johannaa ja Jounia myös hääkuvaajaksi :-X

PS. Jos ette ole MYRMY käyneet vielä kihlakuvassa tässäpä teille aivan loistava kuvaaja.. ulkokuvat onnistuu kyllä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluttiin ottaa kihlakuvat a) harjottelun takia (ei kumpikaan olla ihan rentoja kameran edessä...) ja b ) jotta voitaisi käyttää kuvia myöhemmin hääkutsussa. Kihlauduttiin syksyllä ja saatiin taustalle upeaa ruskaa joka sopii hyvin syyshäiden kutsuun :) Ei varmaan oltais otettu jos olis pitänyt maksaa, mutta isä on taitava kuvaaja ja tarjoutui ne meille ottamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kovasti kihlakuvan. :) Kuvissa on niin paljon omanlaista tunnetta. Ammattilaisen kuvaamana ehdottomasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole koskaan pitäny kihlakuvia niin merkityksellisinä, että ammattilaisella ne ottaisin. Tai toisin sanoen maksaisin palvelusta. Toki jos olisi valuutta vaikka muille jakaa niin mikä jottei. 

Pyysimmme valokuvausta harrastavaa ystäväämme tähän hommaan, sillä jo aiemmin hänen oli tarkoitus ottaa meistä jonkinlainen pariskuntakuva. Olosuhteet vain muuttuivat ja se jäi. Nyt siis päivän varausta vaille, että otetaan ne kihlakuvat jossain kivassa paikassa ulkona. Laatu on taattu mutta jos tämä kaveri ei olisi suostunut, niin olisin voinut kellä tahansa kameran omistavalla ja edes vähän kuvaustaustaa omaavalla kaverilla otattaa. Viimeisenä vaihtoehtona itse etälaukasimen kanssa, koska on ne kihlakuvat kuitenkin kiva muisto tältä ajalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään