Hunaja

Valokuvaaja Jyvaskylasta

44 viestiä aiheessa

Tata aihetta on varmasti jo kasitelty jossain mutta en nyt loyda sita ketjua mistaan š ???

Eli suositelkaas Jyvaskylan seudulta valokuvaajaa joka tekee myos ulkokuvauksia. Onko Lehtinen se ainut ja oikea vai onko muita laadukkaita vaihtoehtoja? Kuinka aikaisin varaus esim Lehtiselle taytyisi tehda?

Jos hinnoista on tietoa niin kertokaa ihmeessa! Mulla ei oo hajuakaan mita kuvaus vois maksaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jyväskylässä hyvä valokuvaaja on Pasi Laitinen. Tekee edullisesti dokumentaarisen valokuvauksen. Suosittelen :) (ja tämäkään ei ole maksettu mainos ;) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt tarkempi sopimus tehty Lehtisen kanssa. Nuorehko valokuvaaja vaikuttaa erittäin pätevältä ja mukavalta persoonalta. Sovimme melko laajat studio- ja miljöökuvat häiden jälkeiselle maanantaille, jottei tarvitse poukkoilla juhlapäivänä niin paljon. Hinnaksi tulee yhteensä 280€, joten hinnat ovat koko lailla samoja kuin muissakin liikkeissä minun käsittääkseni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli toissapäivänä Lehtisen kuvaukset ensin studiossa ja sitten miljöössä. Alkuun olin vähän epäilevä, kun kuvaaja ohjasi meitä niin tarkasti tiettyihin asentoihin ja ilmeisiin. Pikku hiljaa hän alkoi kuitenkin selvästi saada kiinni persoonistamme ja kannustaa itse löydettyihin asetelmiin. Vielä en tietenkään tiedä lopputuloksesta mitään, mutta ainakin kuvauksista jäi todella hyvä vaikutelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kuvaamassa Juha Moilanen koko päivän ja olimme oikein tyytyväisiä palveluun ja kuviin. :girl_smile: Myös vieraat tykkäsivät kuvaajan läsnäolosta. Nettisivuilta löytyy kuvausten hinnasto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äh, harmi kun niin harvalla kuvaajalla on sivuillaan hinnasto eri vaihtoehdoista. Olisi paljon helpompi vertailla erilaisten pakettien hintoja. Yllättävän paljon on kuitenkin löytynyt Jyväskylän alueelta jo mielenkiintoisia kuvaajia. Täytyy kai vaan jatkaa sähköpostirumban pyörittämistä.

Ja kertokaa lisää kokemuksia tämän seudun kuvaajista, kuulisin mielelläni lisää! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvaajana elokuun häissä toimi Helena Kujala, mutta nyt näemmä nettisivujen mukaan on lopettanut yritystoimintansa. Harmi sinäänsä, sillä kuvat onnistuivat yli odotusten ja kuvia tuli reilusti (yhteensä yli 600, potretit ja vihkimisestä iltaan) toiveiden mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohhoh! Hintojen seuraaminen näyttäisi kannattavan! Itse olen ainakin huomannut hyvinkin suuria eroja eri kuvaajien välillä! Liekkö sitten kuvauksen ja kuvien laadussakin niin suuri ero..? Täytynee kai vaan ottaa riski ja toivoa parasta.. Vielä näyttäisi muutamalla kuvaajalla olevan vapaata meidän hääpäivänämme ensi kesänä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nyt tuntuisi ensikesälle hinnat liikkuvan 500 - 1000euron välillä koko häiden kuvaukselle. Ja kun laskin tuntihintoja näistä, ei se paljoo ole. En vie autoanikaan 2-3 vrk kokopäivän huoltoon tuon halvemmalla missään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole tainnut muistaa kertoa kokemuksia täällä, joten:

Voin suositella Lehtistä kaikille, jos vain budjetti antaa myöten. Meillä valinta oli appivanhemmille ehdoton, ja koska vanhemmat hoiti maksupuolen ja meille (varsinkin minulle) kuvaaja oli se ja sama, sopi Lehtinen hienosti. Edesmenneen Lehtisen jatkajaksi tullut Susanna Kääntö on erittäin ammattitaiotinen, hauska ja mukava ihminen. Kuvat ovat todella upeita ja kuvaustilanne miellyttävä (lukuun ottamatta kamalaa pahoinvointia, jolle kuvaaja luonnollisesti ei voinut mitään). Pääsimme ikkunaankin. ^_^ Kallishan Lehtinen on, mutta minusta hintansa arvoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Antti Ekola ja Tommi Penttilä oli jo varattuna meidän päivänä :( Niinkuin pari muutakin. Noh otetaan valokuvat sitten itse :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jkl:ssä on niin paljon kuutamokeikkailijoita, että tämä palsta on lähes tyhjä suosituksista. Kuutamokeikkailijat kun eivät laadi töistään nettisivustoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi hakusessa VIDEOkuvaaja(t) ensikesän häihimme... Onko jollain suositella/tietääkö joku videokuvaajia Keski-Suomen alueelta??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi haussa ensi syksylle kuvaaja dokumentaariseen kuvaukseen, eli lisää kokemuksia kehiin kiitos! :) Onko tosiaan niin että Keski-Suomessa ei kukaan tarvitse/käytä ammattikuvaajia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tiedän montakin kuvaajaa, mutta moni heistä tekee enemmän keikkaa muualle kuin Jyväskylään. Täällä taitaa opiskelijat tehdä harrastuksensa rahoittamiseksi "kuutamossa" niin paljon kuvauksia, että laatu ja hinta ovat laskeneet lähelle siivoushommien palkkoja. Parempi kuvailla muualla kuin Jyväskylässä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattuna hääkuvaukseen Olli Junes. Ihastuin täysin hänen kuvatyyliinsä. (www.haablogi.fi)

Alkuun eniten on mietityttänyt, että onko itse valmis laittamaan paljon rahaa tuohon kuvaukseen, mutta kuvat tuntuvat tosi tärkeältä muistolta hääpäivästä. Onneksi tuo mieskään ei ole enää ihan niin vastaan kuvausideaa kuin mitä alkuun oli. :girl_wink:

(edit. linkistä linkki)

Muokattu: , käyttäjä: snowfairy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin just meille Henry Paanasen. Näytti kuvat nettisivuilla tosi hyvältä ja vaikutti tosi asiansa osaavalta, vaikka ilmeisesti juuri valmistuu Jyväskylän aikuisopistolta. :) Edullinenkin oli. Sithän sen näkee miten luonnistuu.

http://henrypaananen.com/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin just meille Henry Paanasen. Näytti kuvat nettisivuilla tosi hyvältä ja vaikutti tosi asiansa osaavalta, vaikka ilmeisesti juuri valmistuu Jyväskylän aikuisopistolta. :) Edullinenkin oli. Sithän sen näkee miten luonnistuu.

http://henrypaananen.com/

Onko minkähintainen valokuvaaja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi kuulla kokemuksia Markus Hallisesta. Taitaa olla pakittu (ainakin hyvin pärjäsin Vuode hääkuva 2008 kisoissa) mutta haluaisin kuulla hääparien kokemuksiakin! Kiitos!

www.hallinen.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli myös Juha Moilanen, ja pointsit hälle täältäkin :) Mukava, rento tyyppi ja löysi mahtavia paikkoja juhlapaikan ympäristöstä miljöökuvauksiin silmänräpäyksessä. Hinta ei päätä huomannut. Viihtyi myös juhlissa puolille öin, eli ei ollut mitenkään tarkka tuntien kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Henry Paananen antoi meille hinnaksi dokumentaariselle hääkuvaukselle 500€ silleen et sais laittaa meidän kuvat nettisivuilleen. Muuten ihan ok, mut päätettiinki sit ottaa vaan potrettikuvat miljöössä. Vaihdettiin kuvaaja Olli Kalimaan, kun hän vaikutti kokeneemmalta ainakin henkilökuvauksen suhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei aiota ottaa kuvaajaa koko juhlan ajaksi vaan vain miljööpotretit. Olen ollut yhteydessä Valokuvaamo Lehtiseen ja täytyy myöntää että olen himpun järkyttynyt siitä että heidän miljööpakettiin kuuluu vain yksi käsitelty kuva! Itse haluaisin nimittäin yhden rennon hääkuvan, yhden leikkisän, yhden yltiöromanttisen ja yhden pönötyskuvan... Vielä kun saisin sulhasen ymmärtämään että tämä oikeasti on tärkeää ja siitä voi maksaa vaikka 70 euroa enemmän.

Ja siis ei tämä ole mikään haukku, olen saanut todella informatiivisia ja avuliaita sähköposteja kyseisestä valokuvaamosta ja heidän kuvat on tosi hienoja mutta kun mulle ei riitä vain yksi. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ensin varattuna tuolta Lehtiseltä studiokuvaus, mutta päädyimmekin ottamaan koko päivän dokumentaarisen kuvauksen ja kuvaajaksi tulee sulhaseni tuttu taitava kuvaaja.

Mielestäni yksi käsitelty kuva on aika vähän. Tosin en kyllä tiedä, mikä se yleinen määrä käsiteltyjä kuvia edes on...

Meille tulee myös videokuvaaja vihkimisestä alkaen, joten ainakin pitäisi jäädä paljon muistoja :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: lingonberry

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään