hemppu

Kuvaaja Oulusta?

107 viestiä aiheessa

happygirl: Studiokuvauksen hinnoista en ole tietoinen, mutta hinnat löytyy varmasti studiokuvausta tekevien valokuvaamoiden nettisivuilta. Meille tulee n.12h dokumentaarinen kuvaus ja potretit miljöössä. Eri kuvaajilta saamamme tarjoukset vaihtelivat n.700-2200e välillä ja kuvaaja, johon päädyimme kustantaa n.1300e. Hänen kuvansa ovat aivan mielettömän hienoja ja meidän tyyliin sopivia! :girl_smile: Hintahaarukka on siis aika laaja. Kannattaa tutkia eri kuvaajien portfolioita ja pyytää tarjousta niiltä, joiden kuvista pidätte. Lykkyä kuvaajan etsimiseen! :girl_smile:

Kiitos Tinkerbell :) Olin aivan täysin unohtanut laittaneeni viestin tänne, ollut vissiin vähän turhan kiireinen syksy :) No nyt kuitenkin eksyin tähän topikkiin taas ja huomasin, että minähän olen postannut tänen jo ajat sitten...hih :)

Onpa tosiaan suuri hintahaitari näillä kuvaajilla. Nyt täytyy itselläkin alkaa ihan kunnolla tutustumaan aijeeseen ja varata sit sopivalta tuntuva kuvaaja! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on keskusteltu hääkuvaajista ja kun olen noita vaihtoehtoja katsellut, niin en kyllä ihmettele jos tuo J Räty on halvempi kuin moni muu. Ehkä "perustallaaja" ei osaa katsoa kuvia kovin kriittisellä silmällä, mutta jos on mitään käsitystä valokuvauksesta niin noita kuvia ei kyllä voi pitää kovin kummoisina. Mutta onneksi pääasia onkin että hääpari on itse tyytyväinen kuviinsa.

Meillä oli Juha Räty ja olen kyllä täysin eri mieltä kanssasi. Kuvia oli paljon ja ne olivat laadukkaita ja mahtava tunnelma oikein "huokui" kuvista. Itse hääkuvakin on aivan ihana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt SunKorun uutta kuvastoa? Siellä oli juttu hääkuvaaja Minna Kourista, kenelläkään kokemusta? Ainakin tuossa lehdessä olleet kuvat näyttivät aika kivoilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kuvaus Keräsen kuvaamossa.

Mulla on siellä käynyt muutamia kavereita hääkuvauksessa ja hienot kuvat on tulleet ja muutenki kaikki sujunut niinkö pitääkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt SunKorun uutta kuvastoa? Siellä oli juttu hääkuvaaja Minna Kourista, kenelläkään kokemusta? Ainakin tuossa lehdessä olleet kuvat näyttivät aika kivoilta.

En ole Minnan hääkuvia nähnyt, mutta kaverin kautta eläin- ym. aiheita. Kuvanneeko harrastuspohjalta? Ei sillä, minun silmää hänen kuvansa ovat miellyttäneet ja olleet ihan kivoja tunnelmaltaan/sommittelultaan. Ei taida vaan omia sivuja olla (lukuunottamatta koiran- ja fb-sivuja)?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan nähnyt SunKorun uutta kuvastoa? Siellä oli juttu hääkuvaaja Minna Kourista, kenelläkään kokemusta? Ainakin tuossa lehdessä olleet kuvat näyttivät aika kivoilta.

En ole Minnan hääkuvia nähnyt, mutta kaverin kautta eläin- ym. aiheita. Kuvanneeko harrastuspohjalta? Ei sillä, minun silmää hänen kuvansa ovat miellyttäneet ja olleet ihan kivoja tunnelmaltaan/sommittelultaan. Ei taida vaan omia sivuja olla (lukuunottamatta koiran- ja fb-sivuja)?

Minna kuvaa meidän häät ja on kuvannut meidän kutsukortin kuvankin.

Pidän Minnan tyylistä ja hänen hääkuvat ovat kaikki olleet hääparin näköisiä, eivätkä varmasti huku massaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä on nykyään arviolta normaali hintaluokka Oulussa esim. paketille häämuotokuvaus miljöössä + jonkin verran juhlakuvausta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Tapani Päkkilää. Käy ihmeessä katsomassa hänen kotisivunsa ja ihastelemassa hääkuvia ja hänen tyyliään:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin lämpimästi suositella Linnan Juhlakuvaa ja Harri Rauhanummea. Blogin ja portfolion perusteella buukattiin ja kyllä tuli upeita kuvia B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pohjanmaalla vietetyissä häissämme oli kuvaamassa LumoImagen Petteri Löppönen Oulusta. Löysin hänet noin vuotta ennen häitä googlettamalla ja onneksi löysimme, olimme nimittäin lopputulokseen todella tyytyväisiä! Petteri ikuisti päivämme aamuvarhaisesta iltamyöhään ja toimi sekä kirkossa että juhlapaikalla todella ammattitaitoisesti. Kuvat saimme nopeasti ja ne ovat herättäneet valtavasti ihailua lähipiirissämme.

Jälkikäteen ajateltuna oli mielestäni tosi hyvä päätös ottaa valokuvaaja koko päiväksi: sanotaanhan, että sormuksen lisäksi kuvat ovat ainoa konkreettinen asia, jota hääpäivästä jää käteen. Kuvia katsellessa voi aina uudelleen ja uudelleen palata ihanaan hääpäivään ja sen lämminhenkiseen ja rakkaudentäyteiseen tunnelmaan, ja niistä voi bongailla sellaisia pieniä ihania hetkiä, joita itse ei häähumussa huomannut tai nähnyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meiltä suuren suuret suositukset Antti Ekolalle! Aivan mahtava valokuvaaja! :girl_smile: :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pohjanmaalla vietetyissä häissämme oli kuvaamassa LumoImagen Petteri Löppönen Oulusta. Löysin hänet noin vuotta ennen häitä googlettamalla

On se google ihmeellinen, jos on 2010 löytänyt yrityksen, mikä on perustettu 2011?! Eikö näin selvät omat mainokset pitäisi ottaa pois. http://www.ytj.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Aiempi viestini ei kyllä ollut "oma mainos", vaan aito palaute tyytyväisiltä asiakkailta. Petterillä oli tuolloin 2010 syksyllä blogi (http://petterilopponenphotography.blogspot.com/), jonka löysin googlettamalla. Otin häneen yhteyttä, ja teimme sopimuksen kuvaamisesta eli sopimuksen tekohetkellä hän kuvasi vielä omalla nimellään, ilman yritystä. LumoImage perustettiin vasta myöhemmin, vuonna 2011, niinkuin ylempänä kirjoitettiinkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halutaan perinteinen studiokuvaus, ja pitäisi hiljalleen kuvausta varata, millaisia kokemuksia studiokuvauksista Oulussa? P.S.V vaikuttaa kyllä todella hyvältä vaihtoehdolta, mutta olisi mielenkiintoista kuulla myös muista paikoista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattu alustavasti studiokuvaukset Juha Rädyltä. Edullinen tarjous saatiin sähköpostitse ja mahdollisuus saaha kuvauksien taustakuviksi vaikka romanttinen Pariisi jos haluaa :tender:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattuna heinäkuuksi sellainen kuin Valokuvaus Marko ja Katri.

Tutkin varmasti kaikki Oulun alueen valokuvaajien sivut läpi ja heillä näytti olevan oikeat vehkeet ja tekivät tyylikästä jälkeä.. Hintakin oli ihan ok.

Plussana myös että heitä tulee kaksi kuvaajaa kuvaamaan, joten uskon että tulee monipuolisia kuvia ja eri kuvakulmia käytettyä!

Innolla kesää odotellen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulossa myös Marko ja Katri. Ihan superhyvää palvelua ollaan saatu tähän mennessä! :) Hinta kohdillaan ja heidän kuvaustyylinsä on ihana!! <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kuvaaja Etelä-Pohjanmaalta, koska Oulun seudulta ei löytynyt mieleistä kuvaajaa. Tuli silti suhteellisen edulliseksi vaikka jonkin verran matkakuluja tulikin.. suosittelen ehdottomasti muillekin etsimään oman alueen ulkopuolelta kuvaajia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Valokuvaamo Palovaara Tuirasta! Ennen vihkimistä oli studiokuvaus, minkä jälkeen kuvaaja tuli myös kirkkoon kuvaamaan. Kuvaaja on todella rento ja mukava ja sai ikuistettua meistä hyvinkin onnistuneita otoksia. Vaikka meidän poseeraukset olivat melko perinteisiä niin valoilla ja väreillä kuviin sai hienosti erilaisia tunnelmia. Kuvaajalla on ammattaitaitoa ja visioita vaikka mihin, joten suosittelen lämpimästi paikkaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua oon etsinyt ja etsinyt Oulun alueelta kuvaajaa sitä kuitenkaan löytämättä. Aina jokin noissa otetuissa kuvissa on tökkinyt ja vihdoin ja viimein löysin hyvän Markon ja Katrin ja ei ota uusia tilauksia? Onko tiedossa muita hyviä ko.alueelta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yritimme varata kuvausta monilta eri kuvaajilta, mutta kaikilla oli meidän päivä jo varattu. Markolta ja Katrilta pitkän odottelun jälkeen tuli vastaus että päivä olisi vielä vapaa ja laitoin samantien vastauksen että haluaisimme varata päivän, eipä sieltä enään mitään kuulunut mitään ja tästä on kohta jo aikaa puolivuotta. Eli kuvaus jäi saamatta huonon asiakaspalvelun tuloksena. Harmittaa, mutta pitää laajentaa etsimistä Oulun ulkopuolelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marko ja Katri tulee meidänkin häihin kuvaamaan. Todella nopeaa, ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua jo pitkästi ennen hääpäivää - uskon, että tämä näkyy myös hääpäivän kuvissa, ainakin "maistiaiset" kuvista olivat juuri sellaista mitä ollaan etsitty :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä mietin, että ottaisiko meidän yksi tuttava hääkuvat...kehtaanko pyytää, kun kerta on vieraaksi kutsuttu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään