Jump to content
Naimisiin.info

Mistä polaroidkamera?


la sposa

Recommended Posts

Heippa!!

Meillä on mielessä sellainen idea että kun vieraat kirjoittaa vieraskirjaan niin jokaisen kirjoituksen kohdalle napsittais kyseisen vieraan kuva. Jokaiselle vieraalle (tai "taloudelle" niin että ei siis lapset erikseen) oma tai puolisivua niin että mahtuu teksti ja kuva (joko kaason tai bestmanin homma kiertää vieraat kuvan ja kameran kanssa). Tähän tarvitaan siis polaroid kameraa, mutta en oikein viitsi ostaa sitä yhtä päivää varten. Onko tietoa, mistä saisi vuokralle??

Kiitos vinkeistä etukäteen!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Niinkö?? Asun Helsingissä. Katselin eBaylta ja sieltäkin niistä pystyy huutaa, mutta tulee jenkeistä asti.

Tuleeko sillä teidän kameralla niitä hieman "vanhahkoja" kuvia - semmosia makeista polaroideja joissa tunnelmaa?

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Haluaisin hirveesti ottaa vieraista polaroidkameralla kuvia ja liimata suoraan vieraskirjaan, mutta en halua sellaista vehjettä ostaa vain häitä varten. Tietääkö joku, voiko kameraa esim. vuokrata jostain tai mitä ne yleensä maksaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mie ostin omia hätiä varten tuota vieraskirjaa ajatellen ja kaikki vieraat diggas ihan kympillä sitä ideaa.. jos asut päkaupunki seudulla, niin voin vuokrata omaani ;)

ota yhteyttä yv:llä jos hauluut laitetta vuokrata..

Link to comment
Share on other sites

Jos ihan semmoista perus halpis polaroid kameraa aikoo käyttää, niin tulee halvemmaksi ostaa melkein omaksi kuin alkaa vuokraamaan. usein ne myydään sellaisessa paketissa missä tulee mukana pari kymmenen kuvan filmiä, paketille hintaa tulee n.50e. ja kun yksittäisten filmien hinnat pyörii siellä 20€ paikkeilla, tulee se kamera ikäänkuin kaupanpäälliseksi. muutenkin niitten filmien kanssa kannattaa metsästää tarjouksia kissojen ja koirien kanssa, kun muuten tulee todella hintaviksi. itse olen ihan hurahtanut polaroideihin ja samaa ideaa oon käyttänyt esim. synttäreillä.

Link to comment
Share on other sites

Anttilassa on myös ainakin joskus ollut polaroid-kameroita ja filmiä.  Ehkä kannattaisi kysellä? Voisi olla hieman valokuvausliikkeitä halvempaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Tietääkö joku, vuokraako valokuvaamot polaroid-kameroita?  

Tai olisiko jotain muuta kautta mahdollista hankkia kamera viikonlopuksi?

Ei innostaisi kuitenkaan ostaa kameraa vain häitä varten.

Link to comment
Share on other sites

En osaa sanoa noista mutta eBaysta voi ostaa halvalla. Varmaan halvemmalla kuin vuokraaminenkin. Filmi maksaa kylla mansikoita mutta on se ihan kiva vempele.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Kannattaa ottaa huomioon, että Polaroid-filmin valmistus on lopetettu. Eli jos joku aikoo käyttää häissään ideaa Polaroid-vieraskirjasta, kannattaa hamstrata filmit talteen nyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Luin jostakin, että polaroid lopettaa kameroidensa valmistuksen. Ilmeisesti kameravalmistus loppui viime vuoden loppuun mennessä. Filmiä kuulemma vielä saa, mutta sitä vamistaa nykyään fujifilm.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itseltäni löytyy Polaroid kamera, mutta valitettavasti en ole onnistunut löytämään siihen filmiä

(en tosin ole aktiivisesti etsinytkään). Jos joku on kiinnostunut, niin voin kyllä myydä omani pois ;)

Suosittelen testaamaan myös Poladroidia.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Heips!

Mä kovasti tässä etsiskelen tuollaista polaroid-kameraa, mutta kovin heikossa tuntuvat olevan... Joten olisiko kenelläkään vinkkiä mistä tuollaisen saisi tilattua tai liikkeitä Tampereen seudulla mistä noita saisi?!'

Ebay:ssä näyttää jotain olevan, mutta oon jotenkin "arka" ostamaan tuollaista kameraa sieltä kun ei sitten tiedä saako noihin kuinka tuota filmiä... Tuollaiseen uuteen digi-polaroidikameraan en taas tahtoisi sijoittaa... Mielummin sitten otan tuon oman digikameran ja ostan siihen valokuvatulostimen....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

Hei kaikki!

Olen etsinyt kuumeisesti polaroid kameraa häihini, aika lailla samalla idealla eli vieraat voisivat ottaa itsestään hauskat kuvat ja kirjoittaa vieraskirjaan kuviensa viereen terveiset hääparille. Mutta mistä kamera? Onko kenelläkään myydä/ lainata/ vuokrata kameraa ja onko kenelläkään tietoa filmien saatavuudesta? Kauhukseni luin aikaisemmista posteista että koko homma olisi lopetettu jo vuosia sitten?!

Olen epätoivoinen, pyydän apua :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Samalla idealla minä myös täällä! Olisi ihana saada polaroid kamera käyttöön ja ottaa vieraista kuvat kesken hääjuhla ja hyödyntää niitä vieraskirjaa täyttäessä.

Onko jollakin omistuksessa tällainen tai onko tietoa mistä sellaisen saisi vuokrattua? Kaikki apu otetaan auliisti vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Polaroid valmistaa jälleen instant-kameroita.

Polaroidilla on myös tulostin ja tulostin-kamera-yhdistelmä PoGo samalla periaatteella. Ainakin Pixmaniassa tuo pelkkä tulostin maksaa nelisenkymmentä euroa. Se tulostaa minkä tahansa digikameran kuvat tarralle, joka on kätevä liimata vieraskirjaan. Olen ymmärtänyt, että tulostin on noin tupakka-askin kokoinen.

Sitä en tiedä, saako vanhaan klassikko-polaroidiin vielä filmiä jostain. Amazonista ainakin kannattaa kokeilla. Nämä edellämainitut tekevät pienempiä kuvia.

Link to comment
Share on other sites

kannattaa katsella myös canon selphy -tulostimia, kätevä sublimaatiotulostin jolla saa max 10x15 cm kuvia, ja mukana tulevan adapterin kanssa käyntikortin kokoisia tarroja. Voi tulostaa suoraan kamerasta, ainakin canonin kameroiden kanssa pelaa tosin hyvin yhteen. Noita saa käytettynä parilla kympillä, kuva-arkit ja musteet myydään aina pakettina, tarralle taitaa tulla hintaa n. 0,50€/kpl kun niitä ostaa vähän enemmän kerralla.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tilasin juuri viime viikolla itselleni PoGo-printterin Britannian Ebaysta (ebay.co.uk). Printteri tuli kustantamaan 32 puntaa eli noin 38 euroa sisältäen 10 zink-paperiarkkia. Näillä on hyvä harjoitella laitteen käyttöä ennen ensi kesän häitä. Loput paperit tilaan vasta keväällä koska niissä on ilmeisesti parasta ennen -päivä, ja ainakin joku varoitteli että netissä myytävistä "halvoista" papereista suurin osa olisi jo vanhentuneita tai ihan kohta vanhentumassa.

En ole kovin paljoa tilannut tavaraa netistä, mutta tämä kauppa meni ainakin kuin unelma. Laite oli aivan uusi ja paketti sinetöity, eikä tullin kanssa tarvinnut asioida. Bonuksena paketissa oli adapteri pistorasiaan, jonka ostoon olin jo henkisesti ehtinyt varautua. Ehkä kuvan laadussa olisi vähän toivomisen varaa, mutta kyllä se vieraskirjaan riittää. Laite oli helppokäyttöinen ja luulen että yksinkertaisilla ohjeilla kaikki vieraat selvityvät printterin käytöstä. Olin aluksi vähän skeptinen kuvan koon suhteen koska 5x7 cm kuulosti todella pieneltä, mutta se olikin oikein sopiva tähän tarkoitukseen.

post-19937-128185796066_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tilasin juuri viime viikolla itselleni PoGo-printterin Britannian Ebaysta (ebay.co.uk). Printteri tuli kustantamaan 32 puntaa eli noin 38 euroa sisältäen 10 zink-paperiarkkia.

Olisi sitä lähempääkin saanut yhtä halvalla ;) Pixmania myy PoGo printteriä ja 30 zink-paperiarkkia yhteishintaan 43,07 €

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heissan!

Täällä myös yksi PoGon kannattaja! Aivan huippu juttu :) Ja saa kyllä hyviä kuvia, vaikkakin ovat tummahkoja. Suosittelen muokkaamaan kuvat kirkkaiksi ennen tulostusta, jolloinka ei ole kyllä ongelmaa kuvien laadussakaan. Hieno homma kaikkinensa! Meidän häissä tullaan käyttämään vieraskirjassa :) Saa nähdä, mitä kaikkea muuta keksitään..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...