Jump to content
Naimisiin.info

Valokuvauksen sijoittaminen hääpäiväksi?


Jettaneito

Recommended Posts

Tänään olen juuri katsellut kuviamme, kun olen niitä albumiin laitellut. Meillä valokuvaaja otti kuvia ennen ja jälkeen kirkon. Suurin osa potreteista otettiin ennen. Meillä kirkon jälkeen otetut kuvat on tosi huonoja, kun niissä meidän molempien jännitys on purkautunut ja ollaan jotenkin ihan hervottomia, eikä oikein jaksettu / pystytty keskittymään kuvaukseen lainkaan.

edit. kaiken lisäksi sulhanen jännityksissään tarttui minua kunnolla nutturasta kiinni, kun suutelimme kirkossa.

Muokattu: , käyttäjä: Savory
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä kuvataan vihkimisen jälkeen kirkolla miljöössä muutama otos ja juhlapaikalla miljöössä kun me ollaan syöty ja muut vielä santsaa. Siis jos ei sada :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kans kuvaus juhlapaikalla sillein ruuan jälkeen. Ensiks meistä otetaan poseerauksia kun muut ehkä vielä syö ja sitten kerätään kaikki yhteiskuvaan niin se on vähän niinkö ohjelmanumero. Ja toki meidän kuvausta saa tulla katselemaan jos kiinnostaa, niin ei tulisi aika pitkäksi. Ainakaan kenenkään ei tarvi odotella meidän kuvauksen loppumistä nälkäsenä :)

Link to comment
Share on other sites

Haluaisin kovasti että sulho näkee minut vasta kirkossa. Haluan perinteisellä tavalla että ollaan yö erillään ja hääpukua ei saa sulho nähdä ennen kirkkoa :) Mutta sitten vastaan tulee tämä kuvaus. Juhlapaikka on kirkolta aika kaukana (15 km) joten matkoihinkin menee aikas kauan, jos meillä menee kuvauksissa joku 45 min niin vieraat joutuvat odottelemaan ihan turhan kauan keksenään juhlapaikalla. Toisaalta meillä on niin hyvät kaasot ja bestman että he varmasti kehittävät jotain hilpeää ajan kuluksi... En tiedä miten tuo pitäisi ratkaista. Onneksi on vuosi vielä suunnittelu aikaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Olemme alustavasti ajatelleet, että kuvia otetaan sitten kun me eli hääpari olemme syöneet. Aikaa häihin on siis vielä melkein vuosi :) Kokemuksen (eli muiden häiden ja valokuvausharrastuksen) perusteella olemme tähän päätyneet. Toinen vaihtoehto olisi ottaa kuvia ennen vihkimistä, mutta olen tässä asiassa samoilla linjoilla kuin niranda, eli en haluaisi sulhasen näkevän minua ennen vihkimistä. :blush: Saa nähä mihin päädytään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä otettiin potretit ja kuvat perheen kanssa ennen vihkimistä että saatiin ottaa ne rauhassa eikä kenenkään tarvitsisi vihkimisen jälkeen odotella. Sitten otettiin ruokailun jälkeen juhlapaikan pihassa kuvaajan kanssa vähän lisää kuvia vieraiden pällistellessä. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kyllä kokemukseni perusteella melkein suosittelisin, että kuvat kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen seremoniaa, ehkä jopa koekuvauspäivänä.

Minulla myös oli vanhanaikainen ajatus, että sulho ei minua näkisi hääpuvussa ennen alttaria ja yö vietetään erikseen ennen hääpäivää. Näin myös teimme.

Tuntuu, että jos kuvauksen ottaa ajoissa etukäteen, on helpompi keskittyä kunnolla kuvaukseen eikä tarvitse jännittää kuvauksen kestämistä ja vieraiden odottelua.

Meillä oli myös valtaisa tunnekuohu seremonian jälkeen ja kuvat eivät olleet odottamaani tasoa (useammasta syystä!). Vuorovaikutus kuvaajan kanssa sujuu varmasti paremmin silloin, kun on kunnolla aikaa.

Jos nyt voisin valita, mitä tekisin, vaihtaisin kuvaajan ja kävisin kuvissa jo mielellään koekuvauspäivänä. Meillä oli hääpäivänä tiukka aikataulu ennen seremoniaa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä suunnitteilla kuvaus juhlapaikalla.

Valokuvaaja saapuisi paikalla noin kello 18 eli siinä vaiheessa kun me olemme hääparina ruokailleet.

Vieraat saavat jäädä rauhassa syömään ja kun kaikki ovat syöneet,

on vieraille tiedossa ohjelmaa samalla kun sitten pitopalvelu kerää ruuat pois ja alkaa järjestellä pöytää kahvittelua varten.

Tätä ehdotti valokuuvaja ja sehän meille sopi.

Hän on kuitenkin ammattilainen ja antoi todella vakuuttavan ja osaavan kuvan :)

Edellisessä valokuuvamossa jossa kävimme,

sanoi valokuvaaja miljöökuvien järestään epäonnistuvan ja hääpaikkamme olevan erittäin huono valinta kuvauspaikkana.

Tämä jossa kävimme eilen, oli valokuvaajalla paljon näyttää otettuja hääkuvia juuri meidän juhlapaikaltamme

ja kuvaaja on erikoistunut juuri miljöökuvaukseen. Eli ei siis kahta sanaa minkä valokuvaamon toimesta haluamme

kuvamme otettavan ;)

Ps. Jos näyttää sää huonolta hääpäivän aamuna ja on luvannut sadetta pitkään illan puolelle,

on varattuna varmuuden vuoksi myös studiokuvausta varten aika, ennen vihkimistä.

Muokattu: , käyttäjä: Arcatha
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me käydään valokuvassa ennen vihkimistä. Meillä tulee kyllä valokuvaaja lisäksi kirkkoon ja juhlapaikallekin. Haluttiin kuitenkin studiokuvaus ennen vihkimistä, jottei vieraiden tarvitse odotella. Olishan se tietysti ollut ihanaa, jos sulhanen olisi nähnyt morsiamensa ensi kertaa hääpäivänä vasta alttarilla, mutta käytännön kannalta tämä valitsemamme ratkaisu on meille parempi. Toisaalta sitten, onpahan ainakin hiukset ja meikit vielä parhaimmillaan, kun juuri on laitettu eikä ole vielä vihkimisen tunnekuohuja koettuna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kaipailisin kokemuksia talvihäiden miljöökuvauksesta? Haaveena olisi, että kuvaus vasta kirkon jälkeen, mutta aikataulu tuntuu muutenkin jo kohtuu tiukalta.. Ohjelmaa toki järjestettäisiin vieraille odottelun ajaksi ja kuvatkin räpsittäisiin varmasti ihan lähistöllä.. Mutta miten on helmikuiset kuvaukset ulkona onnistuneet?

Toisaalta moni puhui tuosta koekampauspäivästäkin.. Se alkaa tuntua myös houkuttelevalta. Että jos kerran sulhanen näkee minut joka tapauksessa etukäteen niin miksi tunkea sitä kuvausta juhlapäivään? Meidät kun kuitenkin vihitään maistraatissa jo 4 kk aiemmin eli olisimme siinä vaiheessa jo virallisesti naimisissakin. Miten olette pärjänneet pukujen kanssa? Onko ne pysyneet puhtaina juhlapäivään?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hyvissä ajoin ennen vihkimistä menemme studiokuvaukseen, hääpäivänä siis. Miljöökuvausta harkitsimme, mutta se ei ole oikein meidän juttu, kun ei sellainen luonnon helmassa poseeraaminen tunnu omalta.

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan ottanut potrettikuvia hääpäivän jälkeisenä päivänä? Meillä sulho ei saa nähdä minua ennen vihkitilaisuutta, mikä tarkoittaa ettei kuvia voi ottaa ennen kirkkoa. Mietittiin sitten kuvauksen sijoittamista keskelle päivää, joka on kuulostanut toimivan, mutta musta tuntuu että varsinkin minä stressaisin vieraiden viihtyvyydestä meidän poissa ollessa. Mietittiin sitten että entä jos pitäisimme sellaisen 'morning after' kuvaus session ja ottasimmekin hääkuvat häiden jälkeisenä sunnuntaina. Silloin toisten viihtymisestä ei tarvitisi murehtia ja voisimme viettää kunnolla aikaa kuvien parissa. Meistä ajatus kuvauksesta häiden jälkeisenä päivänä on aika söpö :blush: Kuvauksen vois sijoittaa iltapäivälle. Mitä mieltä olette? Meille tulee siis dokumentaarinen kuvaus koko päiväksi ja potretit juhlapaikan ympäröivässä luonnossa :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan ottanut potrettikuvia hääpäivän jälkeisenä päivänä? Meillä sulho ei saa nähdä minua ennen vihkitilaisuutta, mikä tarkoittaa ettei kuvia voi ottaa ennen kirkkoa. Mietittiin sitten kuvauksen sijoittamista keskelle päivää, joka on kuulostanut toimivan, mutta musta tuntuu että varsinkin minä stressaisin vieraiden viihtyvyydestä meidän poissa ollessa. Mietittiin sitten että entä jos pitäisimme sellaisen 'morning after' kuvaus session ja ottasimmekin hääkuvat häiden jälkeisenä sunnuntaina. Silloin toisten viihtymisestä ei tarvitisi murehtia ja voisimme viettää kunnolla aikaa kuvien parissa. Meistä ajatus kuvauksesta häiden jälkeisenä päivänä on aika söpö :blush: Kuvauksen vois sijoittaa iltapäivälle. Mitä mieltä olette? Meille tulee siis dokumentaarinen kuvaus koko päiväksi ja potretit juhlapaikan ympäröivässä luonnossa :girl_smile:

Oletko aikeissa mennä uudestaan hiusten laittoon ja meikkiin seuraavana päivänä?

Meillä on samat pohdinnat menossa, koska en halua antaa tuumaakaan periksi siitä, että sulhanen näkee mut vasta alttarilla. Haluaa itse olla viimeisen yönkin eri paikassa... :) Stressaa myös sama hommeli eli vieraiden viihtyminen jos kuvat otetaan esim. kirkon jälkeen. Hankalaa! (ja mun mielestä tuntuu ajatuksenakin kivemmalta, että ollaan vihkikuvissa jo oikeasti naimisissa. Siis kun vertaa siihen jos kuvat otetaan ennen vihkimistä.)

Link to comment
Share on other sites

Oletko aikeissa mennä uudestaan hiusten laittoon ja meikkiin seuraavana päivänä?

Meillä on samat pohdinnat menossa, koska en halua antaa tuumaakaan periksi siitä, että sulhanen näkee mut vasta alttarilla. Haluaa itse olla viimeisen yönkin eri paikassa... :) Stressaa myös sama hommeli eli vieraiden viihtyminen jos kuvat otetaan esim. kirkon jälkeen. Hankalaa! (ja mun mielestä tuntuu ajatuksenakin kivemmalta, että ollaan vihkikuvissa jo oikeasti naimisissa. Siis kun vertaa siihen jos kuvat otetaan ennen vihkimistä.)

Sama homma. Mekin ollaan häitä edeltävä yö eri paikoissa ja halutaan et kuvat otetaan sitten ku ollaan oikeesti naimisissa :wub: Mulla meikin ja hiukset tekee hyvä ystävä, joten ajattelin kysäistä jos hän viitsisi tulla ehostamaan mut sunnuntainakin. Me ollaan näillä näkymin hääyö juhlapaikan omistamassa sviitissä, josta pääsisi sunnuntaina kätevästi joen rantaan etc. Hmm, en tiijä, pitääpä miettiä jos tuo sunnuntaina kuvaus onnistuisi..

Meille tulee kahdet juhlat (yhdet molempien kotimaissa), joten kuvauksiakin tulee kahdet :grin: . Englannin juhlan kans tehdään niin että ollaan yö samassa paikassa ja kuvat otetaan ennen siunausta, kun siinä vaiheessahan me ollaan jo naimisissa. Paljon helpompaa entä Suomen häiden kuvauksen sijoittaminen! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Me otettiin kuvat miljöössä ennen vihkimistä (vihkiminen oli samassa paikassa kuin kuvaus). Tämä oli erittäin hyvä idea, koska kuvattavana oleminen ja siihen keskittyminen pyyhki pois häästressin ja jännityksen! Aikaa oli varattu reilusti (n. 1 1/2 tuntia + vähän liikkumavaraa), joten ei myöskään tuntunut siltä, että olisi kiire ja "myöhästyisimme" vihkimisestä.

Jos tällainen aikataulutus onnistuu, voin suositella.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jos valokuvauksen ajoittaisi vihkimisen jälkeen ja vieraat menisivät jo juhlapaikalle odottamaan, nii mitenkähän sitten järjestetään onnittelut? Olen tottunut kaikissa käymissäni häissä siihen, että vieraat tulevat sisään ja samalla onnittelevat hääparin ja vanhemmat. Sama hommahan se on jos ulkona sataa kaatamalla niin eihän vieraita voi ulos jättää odottamaan hääparia...

Link to comment
Share on other sites

Me ei kanssa haluttais nähdä toisiamme ennen kirkkoa, mutta ehdottomasti ei myöskään haluttaisi juhlaan mitään odotteluhetkiä. Ei oikeen oo keksitty mitään sopivaa tekemistä vieraille, joten kai joudumme kuitenkin tyytymään kuviin ennen vihkimistä. Sinänsä hyvä, ettei tosiaan oo ihan hervoton ja jo meikit valunu itkemisestä :gihlat:

Itse mietin aluksi, että olis kuvattu koemeikki & -kampaus päivänä, mutta tulin siihen tulokseen, ettei koemeikki ja kampaus välttämättä ole niin hyvä kuin haluais / pitäis, joten en sitten halua kuvia erilaisena kuin tulen itse hääpäivänä olemaan... Ongelmallista.

Ainakin juhlan aikana tulemme ottamaan kuvia, mutta ei mitään erityistä kuvaussessiota pelkästään meille kahdelle, kai :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Meillä on hääkuvaus jo kolme päivää ennen häitä. Haluttiin panostaa valokuvauksiin, ja lisäksi halusimme ottaa miljöökuvat. Kuvaaja (ammattilainen) suositteli, ettei kuvausta tehtäisi hääpäivänä (jännitys, aikataulut, iltaisin parempi valaistus kuvien kannalta jne) joten päädyimme tähän ratkaisuun.

Kuvat otetaan siis koemeikki ja -kampaus päivänä, tai tarkemmin illalla jolloin aurinko ei paista enää niin kirkkaasti. Ja aikaakin siihen on saatu varattua huomattavasti enemmän, koko ilta aina auringonlaskuun saakka (eli 4-5 tuntia). Paikkoja voidaan kuulemma myös vaihtaa (siis ihan autolla vaihtaa paikkaa) tarvittaessa, jos mieleen tulee jokin idea. Voi, odotan jo niin kuvausta! Toki myös itse hääpäivää! :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Aikaa 1kk häihin, ja muutamissa ystävieni häissä tänä kesänä käyneenä päädyttiin seuraavaan ratkaisuun; Olemme yön erillään ja näemme toisemme kirkossa kun ovet aukeaa. Vanhemmat ottaa vieraat vastaan jo kirkossa (näin säästyy aikaa juhlapaikalla). Jaamme kirkossa häälehtisen, jossa kirkko-osuuden lopussa lukee jotenkin että "hääpari lähtee kuvaukseen, saavumme juhlapaikalle n.klo...". Lähdemme autolla kuvattavaksi suoraan kirkolta, ja vieraat alkavat omalla ajallaan siirtyä juhlapaikalle (tähänkin menee oma aikansa joka ainakin tänä kesänä näytti vievän aikaa meiltä :)). Vieraat saavat rauhassa tutustua paikkaan ja vievän mahdolliset lahjat lahjapöytään. Kaaso + Bm kertovat päivän kulusta, myös mahdollisia puheita pitävät voivat ilmottautua... Kun me sitten tulemme niin toivon sen olevan hetki niinkuin jenkki leffoissa, eli tulemme ovista ja sitten bm kuuluttaa että Rouva ja Herra --- ja ihmiset taputtavat :) (toivottavasti) :) Sitten asetumme johonkin ja vieraat voi lähteä tulemaan onnittelemaan jossa sitten samalla saavat kuohuvan.

Vanhempien kanssa otamme kuvat sitten jossain vaiheessa päivää.

Selkee kuva päivästä mielessä, kuinkahan vaan käytännössä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Häät elokuussa 2011 ja juuri varasin kuvaajan <3 Itse suunnittelin tässä että potretit olisi varmaan parasta ottaa ennen vihkimistä hääpaikan tuntumassa, meillä siirtymävalimatka juhlapaikalta kirkolla 10min. kävellen ;) Sitten kuvaaja kuvaa vihkimisen. Vähän kysymysmerkkinä on se että kun kuvauspaketti on vihkiminen+potertit niin missä välissä ja kuka ottaa potrettikuvat joissa myös vanhemmat mukana? Suostuukohan kuvaaja enää samaan hintaan tekemään sitä ja mihin väliin sen sijoittaisi? :)

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä on niin hassu tää tapa ettei morsiuspari saa nähdä ja saada pitää yhteyttä toisiina häitä edeltävän illan jälkeen eivätkä saa nukkua yhdessä. Jokainen saa toki kikkailla ihan niikuin haluaa, en mä sillä, mutta kun monet on ollu yhessä varmasti vuositolkulla esim. mekin 12 vuotta niin on se vähän hassua. Lisäksi itse kokisin sen vaan lisästressinä ja että asiat voi tehdä näin myös itselleen vaikealla tavalla. Haluan kyllä nukkua ihan omassa sängyssä ja tulevan mieheni kanssa, vielä vähemmän unta tuona yönä saisin jossain vieraassa paikassa. Mut tämä oli vain mun mielipide :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä hääkuvaus on vihkimisen jälkeen, koska haluan että ollaan jo oikeasti naimisissa kun kuvat otetaan sekä minulle on myös tärkeää, että sulhanen näkee minut hääpäivänä vasta sitten alttarilla.

Vieraille järjestetään ohjelmaa siksi aikaa, sekä myös jo kutsussa infotaan että kiirettä juhlapaikkaan siirtymiseen ei ole.

Itse minua vieraana ei ainakaan haittaa se, että joutuu odottelemaan kauvausten takia. Se on hääparin päivä! Ja sen verran olen  romanttinen että noin on minun mielestä kauniimpaa.

Meillä samalla lailla. Molemmat haluamme, että näemme toisemme vasta kirkossa! Varsinkin sulhanen on todella tarkka tästä! Ei halua tietää mitään puvuvstanikaan, ennen kuin näkee minut kirkon käytävällä. Siinä on paljon enempi sitä hohtoa! :) Kaiken lisäksi meidän juhlapaikalle mennään veneellä, joten siinäkin kestää hetki että vieraat pääsevät juhlapaikalle!

Link to comment
Share on other sites

Tänään olen juuri katsellut kuviamme, kun olen niitä albumiin laitellut. Meillä valokuvaaja otti kuvia ennen ja jälkeen kirkon. Suurin osa potreteista otettiin ennen. Meillä kirkon jälkeen otetut kuvat on tosi huonoja, kun niissä meidän molempien jännitys on purkautunut ja ollaan jotenkin ihan hervottomia, eikä oikein jaksettu / pystytty keskittymään kuvaukseen lainkaan.

edit. kaiken lisäksi sulhanen jännityksissään tarttui minua kunnolla nutturasta kiinni, kun suutelimme kirkossa.

:wub::lol: Ihana!

Meillä on huomattavissa sama juttu, sen jälkeen kun sanottiin tahdon niin ei olla enää niin keskittyneitä eikä jännittyneitä. Ryhtikin on vähän huono joissakin kuvissa, kun taas ennen kirkkoa seistiin kuin seipäät ja pidettiin huolta että joka ilme on kunnossa (no ei ihan). Mutta eron huomaa selvästi meilläkin ja pakko sanoa, nuo ryhdikkäät ja "poseeratut" kuvat on paremman näköisiä, vaikka ei oikeassa elämässä tuolla tavalla oltaisi normaalisti.

Me siis otettiin pari tuntia miljöökuvia ennen vihkimistä ja ruokailun jälkeen illalla otettiin lisää valokuvia meistä ja vieraista. Minusta tuo oli paras ratkaisu, sillä kirkossa itkiessä meikki olisi voinut sotkeutua ja toisaalta en tahtonut että vieraat joutuisivat odottamaan meidän kuvauksia ja se olisi pois hääjuhlasta (puhumattakaan siitä, minkälainen paniikkikiire olisi ottaa kuvat vihkimisen ja juhlan välissä :unsure: "Pakko saada hyvä kuva kun vieraat odottaa!!" no thanks :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...