Jump to content
Naimisiin.info

Häiden videokuvaus


Ashley

Recommended Posts

Kyllä suosittelen videointia. Me ei siis  maksettu kuvuksista mitään, miehen kummisetä videokuvas kameralla ja veljeni kameralla. Videojälki ei siis ammattimaista mutta kyllä siitä siltikin välittyy tunnelma paremmin kuin kuvista. Vaikka tosiaan ammattimaisiin kuviin en osaakaan verrata.

 

(Tämä ratkaisi sopi meille koska emme ammattijälkeä olisi osanneet arvostaakaan oikealla tavalla,  näin ollen siitä myös maksaakaan.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä en mieluusti katsele itseäni videolta (sulhoani voin kyllä katsella ;) ). Muistan, miten eräs tuttuni kerran häiden jälkeen sanoi, että kannattaa videokuvata edes se vihkiminen. Tämä kyseinen morsian oli nimittäin jännittänyt vihkimistä niin paljon, ettei edes muistanut siitä mitään sen jälkeen. Itsekin jännitän, ja hääpäivänä se jännitys varmaan on ihan huipussaan, joten vihkiminen menee ihan "ohi". Sen takia haluan vihkimisen videolle. Emme tosin aio sulhon kanssa hankkia mitään ammattilaista, vaan yksi kaveri, jolla sattuu olemaan laitteisto ja softat, saa tulla kuvaamaan.

Link to comment
Share on other sites

Uskon, että videointi kannattaa ehdottomasti, vaikka ei liiemmin itseään välittäisi videokuvassa katsellakaan! Videokuvassa ei voi kuitenkaan tulla epäonnistuneita otoksia (vs. valokuvat) ja juhlista saa ihanan muiston. Videolle on myös helppo kuvata kaikki vieraat. Ja kuten yllä oli todettu, itse voi olla niin jännittynyt hääpäivänään, ettei jälkeenpäin muista yksityiskohtia. Videon avulla niihin on kätevä palata.

 

Siskon vihkiminen ja häät videoitiin, ja vielä nytkin, kun häistä on jo kymmenisen vuotta, videota katsellaan yhä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olisiko kellään tuoreita kokemuksia ja vinkkejä videokuvaukseen Helsingissä? Millaiseen hintaan saatavilla ja mitä tulisi ottaa huomioon.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan tosiaan pyydetty yhtä tuttua videokuvaamaan. Hän ei suoraan kieltäytynyt hommasta mutta mainitsi kuitenkin ettei tiedä vielä ensi kesän suunnitelmistaan niin tarkasti että voisi jo tässä vaiheessa lupautua. Kyselin häneltä sitten että paljonko videokuvaus maksaa, ja hän vähän niinkuin lupaili, ettei ota tutuilta mitään maksua, muttei edelleenkään suoraan lupautunut tulemaan kuvaamaan. Ärsyttää, kun nyt ei tiedä sitten että pitääkö häiden budjettiin varata videokuvaajaa varten paljonkin rahaa, vai saammeko tuon tutun videokuvaajan todennäköisesti ilmaiseksi!

 

Me siis haluamme koko vihkitoimituksen videolle, sekä juhlista ohjelmaosuuden ja ne kohdat kun bändi soittaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Häävideo on varmasti terminä kokenut jonkinlaisen inflaation Hauskimpien kotivideoiden sun muiden kasarivideoilla mässäilevien ohjelmien myötä :) Tässä traileri mun tulevan mieheni veljen häävideosta. Itse videokin on ihan mielettömän upea, mutta tämä antaa jo vähän viitettä siitä tyylistä, jollaista haluaisin myös omaan häävideooni.

 

Link to comment
Share on other sites

^ Onpa upeanoloinen!

 

Me emme videoineet häitä, mutta yksi kamera otti suurimman osan illasta kuvia automaattisesti 5-10 sekunnin välein ja näistä kuvista koostettiin timelapse. Sitä on ollut tosi kiva katsella nyt jälkeenpäin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

On kyllä hieno traileri! :)

 

Jos me se tuttava saadaan videokuvaamaan, niin noin hyvänlaatuista materiaalia meille ei kyllä ole tulossa :D Huomenna häihin on puoli vuotta aikaa ja ajattelin muistuttaa tätä meidän tuttavaa tästä videokeikasta ja siinä sivussa tiedustella jos hän kenties voisi jopa vahvistaa tulonsa. Seuraavan kerran aion muistuttaa häntä viimeistään kolme kuukautta ennen häitä. Silloin hänen on jo tiedettävä pääseekö vai ei. Kolmessa kuukaudessa en taida enää saada ketään korvaamaan, että täytyy nyt toivoa että kuvaaja pääsee tulemaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me varasimme eilen videokuvaajan häihimme! Häämme videoi ja editoi VideoTimo (http://www.videotimo.fi/) Voin suositella, tosi mahtava tyyppi! :) Fiilistelen jo valmiiksi. kuinka jokaisena hääpäivänä voimme katsella häävideotamme ja elää sen päivän tunteen uudelleen  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Olen tässä nyt yrittänyt saada kiinni tuota meidän videokuvaajaa. Halusin varmistaa häneltä että hän varmasti tulee. Lähetimme hänelle jo kutsunkin ja laitoimme kuoreen viestin että ilmoittaisi huhtikuun loppuun mennessä pääseekö kuvaamaan vai ei. Ja mitään hän ei ole ilmoittanut, vaikka lähetin viestin kysyäkseni onko hän edes saanut kutsua. Ja mihinkään hän ei ole vastannut. Ärsyttää :girl_cray2:  Tässä olisi muitakin stressin aiheita kuin hänen kyttäämisensä...

 

Pitänee ruveta kyselemään joitakin muita tähän pestiin...

Link to comment
Share on other sites

Olen tässä nyt yrittänyt saada kiinni tuota meidän videokuvaajaa.

 

 

Tutut ja tutun tutut toki aiheuttaa tällaista päänvaivaa ennen ja jälkeen juhlan, sillä puoli-ilmaiseksi ei saa vastuunkantoa asiasta. Oikeesti kuvaus on iso työ, kun sen tekee kunnolla ja jos itse olisin sukulaisena tai tuttuna juhlaan menossa, ei kyllä kiinnostaisi stressata hommasta kuukausia etukäteen. 

Link to comment
Share on other sites

Olen tässä nyt yrittänyt saada kiinni tuota meidän videokuvaajaa.

Oikeesti kuvaus on iso työ, kun sen tekee kunnolla ja jos itse olisin sukulaisena tai tuttuna juhlaan menossa, ei kyllä kiinnostaisi stressata hommasta kuukausia etukäteen.
Ihan tosi? Häihin on vajaa 2 kk aikaa! Minusta tässä vaiheessa kuvaajakin voisi jo vähän stressata ja ilmoitella itsestään. Kuuluu hyviin tapoihinkin..
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No niinhän siinä kävi että videokuvaajamme ei ole ilmoittanut itsestään mitään. Lähetimme hänelle kutsun (viimeinen ilmoittautumispäivä oli toukokuussa) ja sen mukana pienen viestin että hän voisi ottaa yhteyttä videokuvaamisen tiimoilta. Hän ei sitten ilmoittautunut aikarajaan mennessä, eikä vastannut siihen pieneen viestiin. Lähetin hänelle muutaman tekstiviestin, niihinkään hän ei vastannut. Eilen minulla paloi sen verran hermot että soitin hänelle. Noh, hän ei vastannut siihenkään eikä soittanut takaisin. Tästä voisin kenties päätellä että nyt meillä ei ole videokuvaajaa, kun tälle tyypille on tullut näköjään joku kommunikointiongelma :girl_cray2:   Saamari kun ottaa päähän tuollaiset ihmiset!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Varsinaista videokuvaajaa emme siis saaneet, mutta siskoni osti videokameran ja hänen kihlattunsa kuvasi vihkimisen ja juhlapaikalla ohjelmanumerot. Asia siis järjestyi!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Aloittaessamme suunnittelemaan häitämme emme edes tienneet häävideokuvaamisen mahdollisuudesta. Kuitenkin kun kuulin tästä niin suostuttelin sulhoni hyväksymään, että meille häävideokuvaaja tulisikin ja loppujen lopuksi se olikin sulho, joka sen meille varasi. Välillä hän pohtii edelleen, että onko tuo ns "turhaa rahanmenoa" mutta itse olen vakuutellut, että sitten nähdessäsi videon olet varmasti todella tyytyväinen!

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee palkattu valokuvaaja koko häiden ajaksi. Kirkkovihkiminen kuvataan joko vanhalla videokameralla ja/tai GoPro-kameralla ja ehkä myös joitain puheita tms. juhlassa. Vihkimisestä kun moni sanoo, ettei muista mitään jälkikäteen, niin halusin kyllä videota siitä. Onhan se varmasti vuosien perästäkin tunteikasta katsottavaa :) Sulho on aika näppärä tekemään GoPro-taltioinneistaan ytimekkäitä videoita, joten eiköhän kivat muistot saada. En usko, että meidän budjetti olisi taipunut ammattilaistaltiointiin ja kuten täällä joku sanoikin, "kameraujot" vieraat voisivat kokea koko juhlat epämukaviksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Meillä sulhanen harrastaa videokuvausta ja on itse asiassa ollut videoimassa paritkin häät. Omia kekkereitämme hän ei tietenkään pysty kuvaamaan, joten eräs kaveri videoi vihkimisen kirkossa sulhasen kameralla ja välineistöllä. Uskon, että kaveri saa tallennettua tilaisuuden aivan riittävän hyvin. Hän on valokuvannut jonkin verran ja sulhanen opastaa etukäteen kameran käytön.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...