Jump to content
Naimisiin.info

Kuvat käsiteltyinä vai "naturellina"


JonnaKonna

Recommended Posts

Ihan vaan mielenkiinnosta...

Pidätkö itse enmmän muokatuista hääkuvista vai täysin käsittelemättömistä? (tarkoitan nyt lähinnä potretteja,en dokumentaarista kuvausta)

Kuvaajilla kun tuntuu olevan hurjan erilaisia tyylejä, toisten kuvat on tosi "raakoja" :) ja toisten taas ihan superkäsiteltyjä.Ja tietty joillakin siltä väliltä ja sekä että. Omat hääkuvani on kuvattu filmille (mustavalko) ja käsin retusoituja ja sitä retusointia ei kyllä huomaa. Studiopotreteissa oikeastaan haluankin että kuvat "siloitellaan" huomaamattomasti - ja joskus on aivan ihania taiteellisimpiakin käsittelyjä joittenkin kuvissa, mutta vastaavasti on ihan kamalia tuotoksiakin putkahtanut eteen kun on yliammuttuja softauksia tms tehty ilman kunnollista ammattitaitoa. Kiinnostaa vaan että mikä on tämän päivän hitti (potreteissa), vetääkö käsitellyt kuvat pitemmän korren näin digitaalikuvien aikakaudella?

Eli miten itse haluat kuvasi, pienellä pintasiloittelulla vai ilman? Vai ihan selkeästi muokattuina?

Link to comment
Share on other sites

Mä otan meidän hääkuvan todennäköisesti itse (vähän haastetta), ja juurikin noita värikylläisyyksiä, kirkkautta ja kontrasteja säädän oikeastaan joka ikisestä kuvasta, jonka aion jollain tavalla käyttää. Siivoan myös mahdolliset virheet, kuten roskat ta jonkin häiritsevän elementin taustalta (mulle niitä jää, kun olen amatööri). Pointtina kuitenkin on, että ihmisten ulkonäköä sinänsä ei muuteta (no, finnin voin fotoshopata...), eikä kuva saa näyttää käsitellyltä, vaikka se sitä onkin.

Toinen vaihtoehto on, että annan erään semi-ammattilaisen ottaa kuvat, mutta sittenkin haluan varmaan muokata ne itse oman makuni mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...