ntiNalle

hääkuva, kun puku on yllätys?

45 viestiä aiheessa

Minä oon ajatellu, että kuvat otettais ennen vihkimistä jossain ulkona (kesällä). Häät on vasta 2008 kesällä, jotenka en sen kummemmin ole vielä suunnitellut.. :) Mulle ei ole väliksi vaikka mieheni näkeekin puvun ennen vihkimistä,,eihän se puku sen päivän pointti ole. Haluaisin kuvauksen ennen vihkimistä siksi, että itseni tuntien pillitän vihkimisen aikana varmaan sen verran että sen jälkeen kuvissa olis vaan punaset silmät ja valuneet meikit..  ;D Toisekseen sillon aamulla on vielä hiukset ja meikit ja muut kondiksessa niin tulee siinäkin mielessä sitten hyviä kuveja :) Ja tottakai kuvia otetaan sitten juhlien aikanakin vieraidenkin kera! Pitää nyt tänä kesänä koittaa ehtiä joku kiva paikka, jossa sais mukavat kuvat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin aiomme ottaa kuvat vasta kirkon jälkeen. Ajattelimme ottaa kuvat juhlapaikan pihalla, mikäli sää sallii. Meillä tosin kuvaus ei muodostu ongelmaksi, koska kuvaaja on paikalla koko päivän, eli kuvia otetaan silloin kun hetki on sopiva....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä oon ajatellu, että kuvat otettais ennen vihkimistä jossain ulkona (kesällä). Häät on vasta 2008 kesällä, jotenka en sen kummemmin ole vielä suunnitellut.. :) Mulle ei ole väliksi vaikka mieheni näkeekin puvun ennen vihkimistä,,eihän se puku sen päivän pointti ole. Haluaisin kuvauksen ennen vihkimistä siksi, että itseni tuntien pillitän vihkimisen aikana varmaan sen verran että sen jälkeen kuvissa olis vaan punaset silmät ja valuneet meikit..  ;D Toisekseen sillon aamulla on vielä hiukset ja meikit ja muut kondiksessa niin tulee siinäkin mielessä sitten hyviä kuveja :) Ja tottakai kuvia otetaan sitten juhlien aikanakin vieraidenkin kera! Pitää nyt tänä kesänä koittaa ehtiä joku kiva paikka, jossa sais mukavat kuvat :)

Samaa mieltä martzan kanssa... Meillä otetaan kuvia sekä studiossa että kirkolla ja molemmat ennen vihkimistä. Meillä vihkiminen on klo 15, joten menisi myös hieman myöhään, jos vihkimisen jälkeen vasta alettaisiin ottaa kuvia. Itseni tuntien vollotan siellä kirkossa, joten parempi ottaa kuvan ennenkuin silmämeikit on pitkin poskia.  ;)

Tuntuuhan se vähän oudolta esim. laittaa vihkisormus kuvaan ja sitten ottaa se taas pois kunnes sen saa taas alttarilla sormeensa. Mutta kuka sitä enää 10 vuoden kuluttua muistaa, lopputulos on tärkein (siis se että naimisiin päästään)!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu joskus kesähäissä, jossa pari meni suoraan kuvaan kirkosta (eikä edes mihinkään pitkälle). Pirun kuuma päivä, juhlapaikalla ei ollut ohjelmaa ja 14 hengen pöytää kohden oli kaksi 0,75 litran vesikannua. Juhlaväki odotteli yli kaksi tuntia. Varokaa, ettei käy näin. Ohjelmaa ja tarjottavaa sitten kehiin jos kuvaan mennään suoraan kirkosta. Paras kerta vieraana on ollut niin, että ruokailun alkaessa, hääpari otti ensin ja söi ja painui kuvattavaksi. Vierailla meni aikaa syödessä ja ruokailun jälkeen taidettiin tuoda boolimalja. Kukaan ei edes tainnut huomata, että pari oli pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

..

Muokattu: , käyttäjä: NannaJuuli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään studioon vihkimisen jälkeen ja siellä menee aikaa max. 0,5h kun ne suunnitelmat ollaan käyty sopimas jo etukäteen ja tuolloin hääpäivänä siis vaan räps,räps...ja se on siinä ja sitten vauhdilla juhlapaikalle.  Meillä on kirkon ja juhlapaikan välillä vain muutama kilometri eikä tuo studion kautta meneminen pahasti kierrä. Mutta tulee siinä vähän silti vieraille odottelua, mutta aika pitkälti luotetaan siihen, että se aika kuluu siihen yleiseen seurusteluun, kun molemmilta tulee sukulaisia ympäri maata. Mutta toivottavasti kaaso myös jotain keksii varalle, jos alkaa pahalta näyttää.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näistä kuvaamisista vihkimisen jälkeen olisi kiva kuulla, että joutuiko ne vieraat sitten odottamaan ja onnistuiko aikataulutus? Meillä mies sanoi heti häistä päätettyämme, ettei halua nähdä minua tai pukuani ennenkuin alttarilla. Haluaisin kuitenkin tätä kunnioittaa (lähes ainoa asia mihin on miehellä selkeä mielipide  ::)) ja järjestää kuvauksen vihkimisen jälkeen. Parhaiten taitaa onnistua ruokailun aikana. Mutta sitten tietysti ahdistaa, että sataako vettä ja jos sataa niin mitäs sitten? Sateenvarjokuvia  ;D  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensä kuvaus kirkon jälkeen onnistuu ongelmitta. Ainakin itsellä on tapana suunnitella potretit jo ennen hääpäivää jolloin itse kuvaus sujuu ongelmitta ja nopeasti. Voisi sanoa, että puolessa tunnissa saa jo hyvän määrän hienoja potretteja.

Itse olen huomannut, että hääparit ovat rennompia vihkimisen jälkeen kun stressi laukeaa ja hymy tulee luonnostaan. Toisaalta taas ennen vihkimistä kuvien otto ei ole niin hektistä aikaa, koska ainoa mihin pitää ehtiä kuvauksen jälkeen on alttarille. Lisäksi kuviin saadaan mukaan sekä bestman että kaaso. Siksi suosittelenkin hääpareille kuvien ottoa kirkon pihalla tai lähipuistossa, koska vihkimisen jälkeen kaasolla on yleensä kiire hääjuhlapaikalle kun taas bestman hoitaa auton.

Niin tai näin, kummassakin on hyvät sekä huonot puolensa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kanssa suunnitelmissa kuvaus vasta vihkimisen jälkeen. Halutaan, että mun puku pysyy miehelle yllätyksenä alttarille asti eikä se muutenkaan tuntuis meistä luontevalta käydä hääkuvassa ennen kuin edes ollaan vielä naimisissa. Käytännön järjestelyjen kannalta olis tietty helpompaa, että kuvaus olis hoidettu alta pois jo ennen vihkimistä, mutta me tehdään nyt kuitenkin näin. Hiukan mietityttää, että miten mun meikin käy, kun varmaan kyynelehdin kirkossa, mutta kaipa sitä meikkiä ehtii sitten hieman fiksailla kuvaa varten...

Mä luulen, että meistä saadaan parempia kuvia nimenomaan vihkimisen jälkeen, sillä kumpikaan ei olla kovin kuvauksellisia. Jos siihen lisätään vielä jännitys päälle, niin kuvat olis taatusti sellaisia jäykkiä tekohymyposeerauksia.  :D Kuvaus ruokailun jälkeen taas ei sovi meille, koska meille on tulossa kuvaaja valokuvaamaan vihkimisen ja hän sitten ottaa myös potretit. Kuvaustunteja tulisi heti pari lisää, jos kuvaaja tulisi juhlapaikalle asti ja odottelisi, että me ollaan saatu syötyä. Meille se ruokailu on sen verran tärkeä juttu, että en sitten muutenkaan haluaisi kiirehtiä syömistä valokuvauksen takia.

Me ajateltiin järjestää ohjelmaa juhlapaikalle siksi aikaa, kun ollaan kuvattavana. Vieraat joutuu odottelemaan n. 45 minuuttia meitä, mutta siitä infotaan etukäteen jo kirkolla, joten halukkaat voivat vielä poiketa matkalla Alkossa, ostamassa ehjät sukkahousut tai ihan mitä vaan. Juotavaa laitetaan varmasti myös tarjolle, ehkä jotain naposteltavaakin. Ja tuntia kauempaa ei missään nimessä aiota odotuttaa ketään, koska sitten varmasti alkaa vieraillakin pinna kiristyä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin järjestelemässä porukalla kaverin häitä, jossa kuvat otettiin kirkon jälkeen. Ei ollut paniikkia vierailla vaikka olivat ilman hääparia paikalla, ehtivät hakea paikkansa, käydä vessassa ja kohentaa meikkiä, polttaa tupakkaa, tutustua, viedä lahjat lahjapöydälle ja katsella paikkaa. Ja tietysti me jotka olimme juhlia kavereille järkkäämässä, kerroimme hiukan mitä tapahtuu ja jaoimme leikkiin kuuluvia avaimia ja muuta sellaista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyviä näkökulmia tuli tuosta hääkuvauksesta!  :) Olen tuota kuvausajankohtaa tässä pari päivää pohtinut. Kaikkien kirjojen ja häälehtien mukaan siihen pitää varata 2-3 tuntia aikaa, eikä se meidän kohdalla onnistu samana päivänä ennen häitä. En pääse kampaajalle ja meikattavaksi riittävän aikaisin. Meillä kuvaukseen jää aikaa 1 1/2 tuntia ennen vihkimistä ja olen ajatellut ulkokuvausta ensisijaisesti hääpaikan ympäristössä ja matkalla kirkkoon järven rannalla. Tarkoitus on ottaa kuvaaja, joka kuvaa koko häät muutenkin. (Kuvaaja, jota suunnittelimme ei pääsekään, joten tämäkin auki). Erilliset studiokuvat tuntuvat jotenkin liioitellulle ja rahaa vievälle. Jos noin moni kertoo jättävänsä kuvauksen vihkimisen jälkeenkin niin luulen, että ehtisimme niitä kuvia ottaa ennen vihkimistä ja jatkaa sitten illan aikana.

Minäkin haluaisin, että sulhanen näkisi pukuni vasta ensimmäisen kerran hääpäivänä. Hassua, kun tämä kuulostaa muiden viesteissä olevan sulhasille suurempi asia. Meillä kihlattuni olisi halunnut lähteä mukaan jo puvun sovitteluihin, mutta olen pitänyt hänet tiukasti poissa. Kaason kanssa puku valittiin ja sulholle puku on yllätys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla puku pidetaan salassa kirkkoon asti, kaikilta.  Joten kuvaus hoidetaan vihkimisen jalkeen, kun vieraat siirtyvat juhlapaikalle shampanja lasien aareen. Vaikka kirkosta haapaikalle ei ole matkaa kuin vajaan 10 min ajomatka, vieraat odottavat meita n. tunnin ajan. Tunti menee ihan varmasti hyvin, kun on hyvaa juomaa ja vieraat paasevat etsimaan paikkojaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oltiin häissä, joissa kuvauksen takia osa porukasta lähti pois juhlista ennen kuin kuvauksessa ikuisuuden viipyvä hääpari suvaitsi saapua paikalle. Kuvausaikataulu oli "vähän" venähtänyt ja kolmen tunnin odottelun jälkeen ilmapiiri oli erittäin kireä. Ohjelmaa oli, syötävää ja juotavaa myös - tosin liian vähän, mutta silti aika kävi pitkäksi ja väkisin väännetty ohjelma oli suorastaan ärsyttävää.

Tuskinpa siitä kenellekään avioeroa tulee, jos sulhanen näkee puvun ennen vihkimistä.

Ollaankohan oltu samoissa häissä?  ;D Sulhon frendin häät viime kesänä oli just tällaiset. Tunnin helteessä odottelun jälkeen lähdin poikamme (silloin 1.v) kanssa kotiin...Kuvaajan aikataulu oli pettänyt ja ulkona odottelu oli todella perseestä, koska juhlasaliin ei päässyt ennen hääparin tuloa, kun salin koristelunkin piti olla jonkunlainen yllätys (hoh hoijaa)  >:( Silloin päätimme, ettemme ainakaan omissa häissämme odotuta vieraita ja käytiinkin kuvassa ennen kirkkoa, vaikka vihkiminen oli klo 12. Jouduimme sitten juhlapaikalla odottelemaan vieraita, mutta saimme ainakin olla sisätiloissa, joten ei haitannut ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa mukava lukea kommenttejanne ja ideoitanne - tämä kuvauksen ajoittaminen on kaihertanut mieltäni jo pidemmän aikaa! Sulhoni ei nimittäin missään nimessä halua nähdä minua hääpuvussa ennen h-hetkeä ja itse olen painiskellut velvollisuudentuntoni kanssa vieraiden suhteen, koska en millään haluaisi pitää heitä odottamassa (taitaa johtua siitä että itse inhoan odottelua... ;)) Keskustelun luettuani taidan sittenkin taipua sille kannalle, että kuvat meistä otetaan vasta vihkimisen jälkeen. Kirkon ja juhlapaikan väli on kävellen maksimissaan 15 minuuttia ja autolla pysäköinteineen samaa luokkaa. Mikäli emme lähde toiselle puolelle kaupunkia johonkin studioon vaan pysyttelemme ulkokuvissa joko kirkon tai juhlapaikan lähellä, paketin pitäisi toimia!

Hmmm... vielä jos osaatte antaa vinkkejä seuraaviin tilanteisiin: 1)Sulhoni ei puhu suomea, joten kuvaajan on osattava antaa hyvät ohjeet englanniksi tai ruotsiksi 2) Olen mestari aikaansaamaan kaksoisleuan itselleni kaikkiin lähikuviin 3) ja sulhoni puolestaan näpäyttää silmänsä kiinni heti kameran nähdessään, jo ennen salamavaloa. Saako näistä lähtökohdista jollain keinolla otettua hyvät kuvat?! :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Misanthropia: Ei oltu samoissa häissä, koska näissä näissä minun puhumissani häissä oli sairaan kylmä... Lämmintä oli +10 ja mereltä tuuli kylmästi, eikä juhlatilaa oltu lämmitetty. Kuunteleppa siinä sitten jotain väsynyttä runonlausuntaa tuntikausia nälissäsi...

Sanon suoraan ja joidenkin mielestä jopa rumasti, mutta mielestäni on kohtuutonta jättää vieraat odottamaan tuntikausiksi hääparin kuvausta jonkun hääpuvun näkemisen takia. Asia olisi ok, jos kyseiselle ajalle olisi järjestetty esim. ruokailu (siis oikea ruoka, ei tyyliin mehua ja keksejä), jolloin aika kuluisi nopeammin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin aioimme ajoittaa miljöökuvauksen kirkosta siirtymisen ajaksi, mutta sitten otimme asiaan vähän järkevämmän näkökannan. Mukava juhla ja kiva tunnelma ovat meille huomattavasti tärkeämpiä asioita kuin se, että puku saadaan pimitettyä sulholta vihkimiseen asti. Emme todellakaan halua latistaa juhlatunnelmaa heti alkumetreillä odotuttamalla itseämme ihan turhaan, joten kuvat otetaan ennen vihkimistä.

muoks. Ja voihan se puku silloinkin olla yllätys. Mekin aiomme nähdä toisemme vasta, kun kumpikin on laittautunut valmiiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päädyttiin yksi mielisesti kuvaukseen ennen vihkimistä,ei haluta myöskään että vieraat joutuvat meitä odottamaan. Eikä sulhoni ole ajatellut varmaan asiaa,että haittaako jos näkee pukuni ennen alttaria. Näkee sen meidän hääpäivänä,onko ajankohdalla väliä koska sen näkee. On se yllätys kuvaamossa nähdessäkin.

Me aiotaan tehdä niin,että ajellaan vähän kylää ympäri sen aikaa,että vieraat pääsee juhlapaikalle ja saa autonsa parkkiin- sitten mennään ja aloitetaan onnittelujen merkeissä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhanen ei haluaisi nähdä minua ennen vihkimistä, mutta toisaalta minua huolestuttaa vieraiden odottelu. Kirkosta matkaa juhlapaikalle n. 15-20 min ja valokuvaamoon n. 5 min. Jos kuvauksessa menisi n. 45 min, vieraat odottaisivat meitä n. tunnin... Minusta tämä tuntuu aika pitkältä ajalta.  :-/

En haluaisi kuvausta kirkon portailla tai juhlapaikalla, sillä en halua, että ympärillä on kauheasti yleisöä (jännitän valokuvausta muutenkin...)

Ehkä täytyy yrittää suostutella sulhoa, että menisimme kuvaan jo ennen vihkimistä. Onko kukaan käynyt hääkuvassa koekampauksen ja koemeikin jälkeen? Tällöin kuvan saisi ottaa rauhassa, eikä tarvitsi kiirehtiä alttarille tai juhlapaikalle... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillakin otettiin heti kirkon jalkeen muutama ja sitten ruokailun aikana loput kesti n.tunnin. Kylla sukulaisislla ja tuttavilla juttua piisaa kai tunnin ajaksi ja viela syoden ja viinia nauttien?????

Joitain perinteita oltava eli haapari nakee vasta kirkossa sehan tuo huonoa onnea jos sulho nakee morsion ennen alttaria.... "meidan" studio olisi ollut liian kaukana niin kaikki olivat miljoo kuvia, en muutenkaan pida studio poseerauksista liian teennaisia minun makuuni, joten se ei olisi ollut vaihtoehto muutenkaan.

Kirkon jalkeen on niin "helpottunut" olo etta poseeraus sujuu luonnostaan. Yleensa mina olen mieluummin kameran takana, mutta sujui tuona paivana kuin ammattilaiselta ja jos kuvaaja osaa hommansa ei hatia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään