Miljöökuvaus Turussa


pippe

Recommended Posts

Meillä otettiin kuvat Turun linnan ympäristössä. Ei ollut meillä alunperin suunnitelmissa, mutta päädyttiin siihen käytännön syistä. Ja oikeastaan olin aika yllättynyt siitä, kuinka erilaisia kuvia niinkin pienellä alueella saa. Linnan vieressä on esimerkiksi joitain vanhoja puisia rakennuksia, joiden vieressä saa tosi kivoja kuvia (me tosin emme ehtineet sinne saakka kuvaamaan, mutta olen nähnyt ko. paikassa otettuja otoksia). Kuvia saa myös linnan sisäpihalla, linnan takana, pienellä kaarisillalla..

Muita paikkoja, joita itselleni tulee mieleen, ovat esimerkiksi Vanhan suurtorin ja Tuomiokirkon ympäristöt sekä keskustan puistoalueet (Kupittaa, ym.) Riippuu tietysti kovasti millaisia kuvia haluaa. Meillä oli alunperin ajatuksena ottaa kuvat Käsityöläismuseon kujilla, mutta se osoittautui todella hankalaksi järjestää (mm. alkuun sanottiin, ettei maksa mitään jos ei kuvata sisätiloissa, sitten seuraavaksi hintaa olisikin tullut joku 50 e ::) ).

Link to comment
Share on other sites

Guest Amanda(Guest)

Jos haluatte "modernimpaa" mutta vihreää ilmettä, suosittelisin Puolalanpuistoa Taidemuseon takana. Olen nähnyt muistaakseni Studio Auran Kuvan ottamia kuvia, jotka on otettu juuri Taidemuseon takana, missä on se uusi teräs-lasirakennelma. Koska puisto oli vihreä, oli yleisvärikin vihreä, mutta ilme oli kuitenkin hyvin nykyaikainen. Kuvat olivat hienoja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Linnan puisto ja Suurtori ovat myös minun suosikkejani!

Aurajoen varsi on upea aina kesällä, vaikka nyt remonttia Pinellan kulmalla tehdäänkin...  siltoja riittää, kunhan samea vesi ei näy kuvissa ;)

Pääseeköhän Ars Novan eli Rettigin palatsin sisäpihalle, näyttää nimittäin aika kivalta ylhäältä katsottuna... Samppalinnan ravintola, Tähtitorni (ja em. mäet, niissähän on näköalapaikkojakin), Suomen Joutsen, miksei Förikin? Kuvaajalta saa varmasti hyviä vinkkejä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 1 year later...
  • 5 months later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...