Guest Cinnie

Milloin kannattaa ottaa yhteyttä/varata valokuvaaja? (yhdistetty)

118 viestiä aiheessa

Olen turhautunut. Olen ottanut yhteyttä jo kahdeksaan häävalokuvaajaan lähinnä tiedustellakseni sitä, milloin he alkavat ottaa varauksia kesälle 2007 ja pyytänyt tarjouspyyntöä. Näistä kuvaajista kaksi on vaivautunut vastaamaan, ja toinen näistä oli sellainen, että ilmoitti ystävällisesti buukanneensa jo kysymämme päivän ja toinenkin vastasi asiallisesti, että kannattaa palata asiaan vuoden kuluttua.

Pelkään vaan, että kaikki kuvaajat ehtivät jo mennä, jos otan heihin uudestaan yhteyttä vasta vuoden kuluttua.

Kokemuksia? Ehkä olen vaan muutenkin stressaantunut, että puran sen tähän asiaan  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me aloimme etsiä valokuvaajaa jo viime talvena, eli noin 1,5 vuotta ennen häitä. Tällöin kukaan jolta kysimme ei ollut vielä varattuna ja saimme valita vapaasti kuvaajamme. Keväällä valokuvauksen hinta alkoi kuitenkin hirvittää ja peruimme varauksen. Uuden varauksen teimme nyt syyskuussa ja saimme nytkin haluamamme kuvaajan. Näin täällä pääkaupunkiseudulla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme kuvaajan ottamaan hääkuvat ennen vihkimistä ja kirkkokuvat vajaa vuosi ennen h-hetkeä. Kuvaaja kiitteli sitä, että olemme ajoissa liikkeellä. Varaus kannatti tehdä ajoissa, sillä kyseinen kuvaamo on aivan kirkon vieressä, joten muitakin halukkaita varmasti on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme kuvaajan n. vuotta ennen häitä. Saatiin ainakin se kuka haluttiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme elokuun alussa eli aika tarkalleen vuosi ennen h-hetkeä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin 5 kk ennen häitä valokuvaaja ja saatiin haluamamme kuvaaja. En tiedä vaikuttiko ajankohta kun mentiin naimisiin 18.6.2005 jos kesäkuussa ei vielä paljon häitä vietetä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Cinnie, varasimme Valokuvaamo Laurin, olen kuullut positiivisia kommentteja hänen kuvistaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin perjantaina ;D Eli noin 7kk ennen häitä! Kuvaaja oli tosi kiva ja selitti koko kuvaus session alusta loppuun oikein kunnolla!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme jo alustavasti varanneet kuvaajan hieman vajaa vuosi ennen h-hetkeä. Kuvaamossa eivät kuulemma vielä olleet tarkalleen sopineet ensi kauden hintoja ja palveluita, mutta tarjosivat kuitenkin jonkinlaista hintahaarukkaa ja osasivat sanoa, mitä summaan suurinpiirtein sisältyy. Tarkemmin palaamme asiaan kun hääpäivä sovitaan, eli näinä viikkoina. Kivaa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin kuvaaja Anne Pennasen vasta noin 1,5 kk ennen hääpäiväämme, mutta onneksemme hän oli tuon iltapäivän vapaana  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parisen viikkoa ennen. ::)

Raimo J Niemi, Tampere, laaja studiokuvaus. Syyskuussa toki on hieman vähemmän hääkuvauksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eräisiin valokuvaajiin ei kannata koskaan olla yhteydessä. Foto-kare pilasi meidän häätunnelman. Kengät pilalle ja mekko likaiseksi kun piti rämpiä ties missä pusikossa. Lisäksi jäimme ilman hääkuvaa, jota olisimme voineet käyttää esim. kiitoskorttina. Häntä ei siis ainakaan voi suositella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten se nyt on, "kannattaako" varata kuvaaja tosi ajoissa, niinkuin meillä on nyt yli puoltoista vuotta häihin. Täällä kun oon lueskellut 2007 häitään viettävien päikkyjä, niin monella on jo kuvaaja varattuna. Itelläni ei kyllä tullu mieleen vielä varata...  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saas nähdä miten meidän käy, nyt ollaan lähetelty sähköpostia tarjouspyynnön merkeissä eri valokuvaajille. Häihin on aikaa... öö... n.11kk. Häät on syyskuussa, eli ei ihan pahimpaan sesonkiaikaan. Uskoisinkin että ollaan just sopivaan aikaan liikkeellä, ettei tule kiirus tän asian kanssa.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhteydenotot aloitin noin elokuun 2005 loppupuolella, ja tällöin jo kaikki miettimäni kuvaajat olivat jo varattuja 08.07.06 päivälle. :-/ Eli kyllä kannattaa olla ajoissa tässä asiassa liikkeellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on jo alustava varaus tehtynä (olen niitä pahamaineisia nollaseiskoja ;)). Syynä aikaisessa oloon on se, että sulho vaati päiväksi tuon 070707, joka ilmeisestikin on monella muullakin suunnitelmissa ja halusimme juuri sen tietyn kuvaajan.... nyt hänet saamme.... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein tänään alustavan varauksen ja vähän joutuu aikataulua miettimään kun joku nopeampi oli tehnyt jo varauksen samalle päivälle. Eli en ainakaan liian aikaisessa ollut. Häät siis 2.9.2006.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui, ei oo tullu mieleenkään, että pitäisi jo nyt varata!  :o Meillä on häät suht pienellä paikkakunnalla, joten luulis, että ei oo aivan täyteen buukattu! :-/ Pitääpä toimia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka ajoissa valokuvaaja on syytä varata :-?

Häät ovat vasta ensi heinäkuussa...ei kai vielä ole kiire? Tiedän että jotkut varailevat varmaan paria vuotta etukäteen, mutta mikähän olisi sellainen realistinen ajankohta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät toukokuun lopussa, ja valokuvaaja varattii pari kuukautta sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kuvaus kannattaa varata niin aikaisin kuin mahdollista. Silloin ei tarvitse välttämättä tehdä mitään kompromisseja esim. ajallisesti. Ja on aikaa myös kilpailuttaa kuvaajat.

Meillä hääjuhla kesäkuun 9. ja mä tein varauksen tänään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä häät toukokuun lopussa, ja yhtä oon vakavissani jo kyselly...että eiköhän me joululoman aikana varata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään