Jump to content
Naimisiin.info

Ei kiitoskortteja/kuvaa ollenkaan?


Guest SK(Guest)

Recommended Posts

Guest SK(Guest)

Toivottavasti tätä ei ole jo miljoonaan kertaa  käsitelty: en ainakaan löytänyt.

Niin olen vähän ihmetellyt eräistä häistä, joissa olin jo aivan alkukesästä, että kun kiitoskorttia/kuvaa ei ala kuulumaan. Pari viikkoa myöhemmin olleista häistä tuli kiitoskortti tänään ja havahduin siitä. Niin kyselen, että tekevätkö nykyään ihmiset sellaista, että eivät otata kuvia eivätkä lähetä mitään kiitoskorttiakaan lainkaan? Onko tämä yleinenkin tapa? Voihan toki olla, että kuvien valmistuminen vain kestää, mutta mistä sitä tietää kaikkia kotkotuksia ;).

Link to comment
Share on other sites

Guest Zinuski(Guest)

Ihmiset nyt vain ovat erilaisia. Joillakin kestää, jotkut hoitavat hommat heti kuntoon. Jotkut ovat nuukanuukia, jotkun tuhlailevat onnea, antavat kiitokset ja kiitoskortit nopeasti ja kaikille, jotkut eivät.

Jos ihminen/aviopari tuntee vilpittömästi kiitollisuutta siittä, että ihmiset auttoivat, tukivat ja olivat mukana, kiitoskorttina voi lähetää jopa hääDVD:n kaikille vieraille. Musta se on aikas hyvä idea!!!

eikäs välttämättä IHQ kallis.

t. Zinuski

Link to comment
Share on other sites

Guest SK(Guest)

Mutta siis näistä teidän vastauksista tuli siis tunne, että tosiaan aina ei kaikille lähetetäkään kiitoskorttia nykyään? Tai mistä minä tiedän, vaikka tapa olis jo vanhakin, mutta aikaisemmin olen kyllä saanut kaikista häistä ;). Niin vaan ihmetyttää, kun olen pitänyt jotenkin hyvin, hyvin tavallisena tapana.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hmm... Eräs tuttu morsiuspari totesi kiitoskorttien perään leikkimielisesti kysellessäni, etteivät tiedä, milloin saavat hankittua tai saavatko ollenkaan, koska "ne maksaa niin paljon". Tuli aikas paha mieli kun tiedän, että ko. pari pyysi häälahjaksi rahaa (ja saikin sitä huomattavan summan), vaikkei edes itse maksanut häitään. Tosi moni, myös minä ja mieheni, oli tehnyt paljon, paljon talkootyötä häiden eteen, ja olisin oikeasti halunnut sen kiitoskortin kuvineen. Mutta minkäs teet. Toiset kehtaa. Minä en vaan koskaan - yksi surullisimmista asioista, mitä häidemme suhteen voisi tapahtua olisi se, että ihmiset pitäisivät meitä kiittämättöminä. :-/

Link to comment
Share on other sites

Tosi moni, myös minä ja mieheni, oli tehnyt paljon, paljon talkootyötä häiden eteen, ja olisin oikeasti halunnut sen kiitoskortin kuvineen. Mutta minkäs teet. Toiset kehtaa. Minä en vaan koskaan - yksi surullisimmista asioista, mitä häidemme suhteen voisi tapahtua olisi se, että ihmiset pitäisivät meitä kiittämättöminä. :-/

Samaa mieltä kuin Ainikki, sanasta sanaan!

Link to comment
Share on other sites

Minun käsitykseni mukaan hyviin tapoihin kuuluu muistaa kaikkia läsnäolleita vieraita (tai vain lahjan lähettäneitä) kiitoskortilla. Kortti "kuuluu" lähettää viimeistään 2 kk kuluessa häistä. Tämä siis minun mielipiteeni. Kiitoskortit eivät edes maksa mahdottomasti jos käyttää aikaa niiden tekemiseen. Meillä teetettiin kiitoskorttikuva ihan tavallisesta valokuvasta, kuvat maksoivat muutaman sentin kappaleelta netistä tilattuna. kuvien "kannet" eli ne kortit tehtiin itse.

Yleensä olen saanut kiitoskortin ko. aikana, eräs pari laittoi sen 5 kk häiden jälkeen joulukortin mukana.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä olen laittanut kuvalliset kiitoskortit vieraille (ja muillekin minua muistaneille) rippijuhlieni ja lakkiaisten jälkeen. Ehdottomasti aiomme kiittää muistamisesta kaikkia kiitoskortilla myös häiden jälkeen. Raha ei tosiaan ole esteenä, niin paljon nuo kortit eivät tule maksamaan ja etenkin kun häihin muutenkin uppoaa melkoinen summa kahisevaa, ei tuo pieni muistaminen jälkikäteen tunnu ollenkaan pahalta. Nolompaa olisi, jos emme mitenkään meitä muistaneita huomioisi. Kaikki eivät tosiaan tätä kiittämistä kuvan/kortin muodossa valitettavasti harrasta, mielestäni aika noloa jos vieraat ovat esim. lahjankin ostaneet...  :-[

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...