camelianna

Epäonnistuneet hääkuvat (yhdistetty)

90 viestiä aiheessa

Onko kellään valokuvaus epäonnistunut? Me emme olleet tyytyväisiä hääkuviimme (siis potretteihin) lainkaan. Niinpä ne jouduttiin ottamaan uudestaan, mistä jäi oikeastaan aivan ihana muisto loppujen lopuksi sitten siitäkin. MUtta kuvien saantihetkellä ei kyllä naurattanut :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perhepiirissä on tapahtunut näin,tosin kyseessä ei ollut hääkuvaus vaan ns.perhekuva.

Kaikissa koevedoksissa jollakin oli joko silmät kiinni,puoliks kiinni tai sit jostakin henkilöstä näky vaan esim pää alakulmasta kuvaa(siis tosiaan pelkkä pää.Ei edes kaula ollut mahtunut kuvaan!).

Tosi epäammattimaista kuvausta sanon minä >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kerran kanssa perhekuvaus vähän epäonnistunut. En muista tarkkaan mikä niissä mättäs, mutta jotain hassua niissä oli...

Kamala tuo ennun vanhempien tapaus!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä päin oli takavuosina sattunut tapaus, jossa valokuvaajalla ei ollut ollut filmiä kamerassa, mutta ei ollut uskaltanut sitä paljastaa. Niinpä hääpari oli joutunut myöhemmin käymään uudestaan kampaajalla ym. Tosi noloa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä päin oli takavuosina sattunut tapaus, jossa valokuvaajalla ei ollut ollut filmiä kamerassa, mutta ei ollut uskaltanut sitä paljastaa.

Paha....  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverini miehellä on luonnostaan punaiset posket, joten hääkuvauksessa kaverini ehdotti valkuvaajalle että miestä puuteroitaisiin ensin, kuvaaja sanoi, ettei moinen ole tarpeellista, vaan valolla saa ihmeitä aikaan. Lopputulos on se, että vain yksi kuva on siedettävän näköinen, ja sekin on otettu kauempaa niin että kasvoja ei oikestaan näy...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun rippikuvat olivat aikanaan aivan kaamea fiasko...en huolinut edes kuvauksen hintaan sisältyneitä kolmea ilmaista kuvaa.....

:o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ollut täysin tyytyväinen meidän hääkuviimme. Kuvaaja oli mukava mies, mutta hänellä ei ollut kovin ihmeellistä mielikuvitusta, joten ensinnäkin suurin osa kuvista on hyvin perinteisiä, tylsiä, seisomiskuvia. Toisekseen, kuvissa oli aina jommalla kummalla jollain tavalla huono ilme (silmät kiinni, tai luonnoton hymy). Osa kuvista oli myös huonosti rajattu, ulkokuvissa taustalla näkyi vieraiden autoja jne. Kyllä me koevedoksista saatiin valittua kiitoskorttikuvat ja suurennokset, mutta silti jäi harmittamaan. Varsinkin, kun myöhemmin näin ystäväni kertakaikkisen upeat hääkuvat. Tavallisia studiokuvia ne olivat, mutta niissä oli sitä jotain.

Olen yo-kuvassa ollut huippukuvaajan kuvattavana, joten siltä pohjalta odotin, että hääkuvissakin olisi sitä jotain, koska ei tämä naamatauluni nyt ainakaan kovasti ole yo-ajoista huonontunut ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli puoliin kuvista otettu vitivalkoinen tausta ja niissä kuvissa oli ilmeisesti valoitus pielessä, sillä kasvomme oli kumman värisiä eli esim. kulmakarvani olivat toffeen väriset, mitä ne ei todellakaan oikeasti olleet. Olen ollut samassa kuvaamossa yo-kuvissa ja olin tyytyväinen. Nyt ei ollut ihan oikeasti yhtään onnistunutta kuvaa ja luulin asian johtuvan omasta itsekritiikistäni. Töissä vilautin kuvia enkä kertonut ajatuksiani. Työkaverit totesivat, että kuvat ei näytä lainkaan meiltä itseltämme ja sanoivat niitä huonolaatuisiksi ja että vaatisivat uuden kuvauksen, mutta en todellakaan jaksa uusia kampauksia ja meikkauksia :( Kuvat kyllä harmittaa todella. Kotona otetut kuvat ovat hyviä ja meidän näköisiä. Tosin ajateltiin, että kuvaamossa on otettu poseerauskuvat, joten ei enää otettu kotona sillä mielellä, että tarttis niistä sitten tauluja teettää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkuvia ei vielä otettu, mutta mulla kävi niin, että rippikuvani onnistuivat ihan mielettömän hyvin, joten menin samaan valokuvaamoon ottamaan myös ylioppilaskuvani. Kuvia otettiin liukuhihnatekniikalla.. Eivät onnistuneet läheskään yhtä hyvin ja olin todella pettynyt :( Eli samassa valokuvaamossa voi saada sekä onnistuneita että epäonnistuneita kuvia >:( Häissä veljeni valokuvaa. (harrastaa ahkerasti valokuvausta) Hän tietää ainakin persoonamme ja osaa varmasti ottaa meidän näköisemme kuvat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin koulussa vanhojen päivänä kuva jokaisesta parista, ja yhteiskuva kaikista. Pari kuvat oli ihan onnistuneita, mutta yhteiskuvassa yhden ihmisen naaman peittona on sinisen sävyinen läikkä. ::)

Kuvaaja sanoi, että se on varjo, mutta on kyllä käsittämätöntä, että minkä varjo osuu keskelle kuvaa pyöreänä, vähän pisaran mallisena täplänä. On lisäksi todella tumma, eli kasvoista ei tunnista, että kuka siellä alla on! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä studiokuvaus ei oikein onnistunut, koevedoksista ei löytynyt sellaisia otoksia joista olisimme olleet valmiita maksamaan... tai laittamaan seinälle... Onneksi hääpaikalla kuvannut kuvaaja onnistui paremmin, niistä kuvista sitten löytyi viralliset kuvat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme olleet alkuunkaan tyytyväisiä hääkuviimme. Valokuvaajana oli nuori mies, ihan mukava heppu. Siihen mukavuuteen se sitten jäikin, taitoa ei ollut sitäkään vähää.

Kuvamme ovat pääosin epätarkkoja, tummia sekä yksittäisiä henkilökuvia. Lisäksi lapsista oli hirveästi kuvia, paljon enemmän kuin esimerkiksei vanhemmistamme (jotka ovat kuitenkin sukulaislapsia suuremmassa roolissa)...

Kuvia oli n. 600kpl, niistä saimme sitten edes jotekin irti. Mieheni harrastaa itse valokuvausta ja kyseli kuvaajalta yksinkertaisia asioita kuvaukseen liittyen. Valitettavasti hän ei näihin kysymyksiin osannut vastata. Siinä vaiheessa alkoi totuus paljastua.. Myöhemmin selvisi, että mies on kopioinut parhaat kuvansa (jotka lähetti mallikuvikseen meille) joiltakin muilta valokuvaajilta... Joten näinköhän pojalla ollut lainkaan hajua valokuvaamisesta...

:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Satunalle uskaltaisitko kertoa kuvaajasi nimen täällä, ettei kellekään muulle käy samalla tavoin? Kuulostaa todella ikävältä tapaukselta. Toivottavasti ette sentään maksaneet kuvaajalle liikaa osaamisen tasoon nähden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan kenelläkään valokuvaajalla sellaista mahdollisuutta, että jos ei asiakas ole tyytyväinen, niin voisi suorittaa uusintakuvauksen esim. vähän alemmalla hinnalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noppe kirjoitti: "Onkohan kenelläkään valokuvaajalla sellaista mahdollisuutta, että jos ei asiakas ole tyytyväinen, niin voisi suorittaa uusintakuvauksen esim. vähän alemmalla hinnalla?"

Sivutoimisena valokuvaajana voin sanoa, että ainakin itse yrittäisin saada asiakkaalle hyvät kuvat ja miellyttävät muistot lähes hinnalla millä hyvänsä. Jos asiakas ei ole tyytyväinen kuviin, voi kuvauksen järjestää uudestaan (minun puolesta). Asikkaalle siitä luonnollisesti koituu kohtuutonta vaivaa: kampaukset, meikit, pukeutuminen ym. Itse en kehtaisi uusintakuvauksesta mitään veloittaa, jos ensimmäiset kuvat olisi mennyt minun takia pieleen. toisaalta minun on helppo puhua näin, kun en tee tätä työtä elääkseni. Päätoimisen valokuvaajan on aina ajateltava omaa "leipää"...

Pari vinkkiä teille naimisiin menijät tai sitä suunnittelevat:

1.) Varatkaa "viralliseen" hääkuvaan riittävästi aikaa. Morsiammen koekampauspäivä on usein hyvä valinta. Kuvaustilannetta ei helpota hääpäivänä yhtään se, että bestman tai kaaso polkee kuvaajan vieressä jalkaa tai huokailee, että "häävalssi alkaa 5 minuutin päästä".

2.) Älkää ottako sukulaistanne tai läheistä kaverianne häihin kuvaamaan. Itse keskityn niin totaalisesti kuvaamiseen, että en muista häistä pääsääntöisesti mitään. Kyllä ne sukulaiset mielellään kuvaisi häät (ja monesti hyvin kuvaisivatkin), mutta silloin he eivät pysty itse juhlasta nauttimaan.

3.) Keskustelkaa kuvaajan kanssa etukäteen kuvista: millaisia kuvia, kuinka paljon, ketä kuvataan ym.

4.) Keskustelkaa myös lähimpien sukulaisten ja kavereiden kanssa siitä, että häihin on tulossa virallinen kuvaaja, joka ottaa KAIKISTA vieraista kuvia HÄÄPARILLE muistoksi. Tällä tarkoitan sitä, että monesti häissä olen joutunut anelemaan, että saan kuvata esim. morsiammen isoäitiä. Hääparikaan ei voi vaatia hyviä / paljon kuvia sukulaisistaan, jos sukulaisten asenne juhlissa on sellainen, että kuvaajan pitää anella lupaa kuvan ottamiseen aina erikseen.

Näistä ohjeista voi kukin olla mitä mieltä tahansa, mutta kyllä kuvaamisen onnistuminen riippuu muustakin kuin kuvaajasta (ainakin joskus). Hyvin suunniteltu on kuin puoliksi tehty!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävälläni kuvattiin hääkuvat juhlapaikalla ulkona. Kuvissa näkyi puiden varjoja kasvojen edessä. Tosi epäammattimaista ja voin kertoa että paria harmitti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin myös studiokuvat ja mulla itselläni oli aika tarkka kuva siitä, miltä haluaisin kuvien näyttävän. Olisin toimittanut kuvaajalle esimerkkejä siitä millaiset kuvat halusin, mutta kuvaaja ilmoitti että tietää aika tarkkaan millaista ilmettä haluan ihan keskustelumme pohjalta. Kuvista tuli oikeastaan juuri sellaiset mitä EN halunnut, joten nyt vähän harmittaa jälkikäteen, etten vääntänyt rautalangasta millaiset kuvat halusimme. Hakusessa oli modernit kuvat, joissa olisi käytetty luonnonvaloa apuna, mutta lopputuloksessa kuvat ovat studio -peruskamaa ihmeellisin rajauksin. esim. muutamassa kuvassa miehen päästä on puolet rajattu pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhojen kuvat lievästi epäonnistui, mutta ennen kaikkea järkytyi siitä miten kännissä kuvaaja oli... Olin päivän viimeinen kuvattava ja tämä kuvaaja nainen oli aivan kaatokännissä ja olivat kyllä kuvatkin pitkälti käyttökelvottomia...  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväpiirissä on kokemusta varjojen pirullisuudesta. Ystävällä suurin osa potretti-kuvista oli kelvottomia, koska decoleehen tuli jostain kummallisia varjoja. Niitä ei välttämättä huomaa paikanpäällä, ellei tajua kiinnittää huomiota.

Mielestäni kuvauksen kannattaisi ottaa mukaan joku tuttu, jolla olisi kokemusta valokuvaamisesta tai kuvattavanaolemisesta (vaikka joku valokuvamalli, jos sellainen perhe-/tuttavapiiristä löytyy  ;) ). Vaikka kuvajaa olisikin kokenut, jotain voi silti aina jäädä huomaamatta. Tai sitten kuvaajaa voisi pyytää ottamaan assarinsa messiin. Niinhän niillä vissiin on aina, kun mallikuviakin otetaan.  Neljä silmää näkee enemmän kuin kaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaisko kukaan laittaa näitä epäonnistuneiden kuvaajien/liikkeiden nimiä esille? Sehän ei ole mikään rikos, jos palvelun maksaja ei ole tyytyväinen, muillekin voi omista kokemuksistaan kertoa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei teille kaikille!

On ihan pakko kirjoittaa muutama sana häävalokuvauksen tasosta. Me nimittäin olemme todella pettyneet valokuvausliikkeen ottamiin studiokuviin. Olisimme alunperin menneet häävalokuvaukseen paikalliselle valokuvaajalle jonka tiesimme ottaneen paljon hääkuvia. Valitettavasti heillä oli kuitenkin silloin jo ko. päivälle ajat menneet. Jouduimme siis valitsemaan toisen kuvaajan ja ajattelin, että kyllähän he nyt ammattilaisia ovat ja osaavat ottaa kuvia. No, toisin kuitenkin kävi. Kun menimme valokuvaan ja kun kysyimme, että miten tässä nyt tulisi olla.. asennot siis ja muut sellaiset. Kuvaaja vain totesi, että voitte olla miten haluatte. Tyyli on vapaa. Siis meidänkö pitäisi tietää, että onko asento hyvä eli esim. onko päät kallistuneet oikealla tavalla jne. Kuvaaja ei kertaakaan ehdottanut minkäänlaista asentoa tai korjannut mitään. Jäi todella paha mieli hääpäivänä kuvaajasta ja pelkäsimme, että kuvat ovat huonoja ja olimme oikeassa. Meillä ei ollut yhtään hyvää studiokuvaa joista olimme sentään maksaneet. Kaikissa kuvissa meillä oli jollain tavalla huono asento, hääkimppu oli vinossa tai käsi jotenkin tyhmästi. Eikö kuvaajan tulisi tietää tällaiset asennot ja katsoa että hääpari on asettautunut mahdollisimman hyvin. Siis olemme niin pettyneitä. Emme ole vielä teettäneet yhtään kuvaa vaikka häät olivat jo kolme kuukautta sitten. Ei vain kiinnosta teettää niistä kuvista yhtään mitään ja surettaa kun elämämme tärkeimmästä päivästä ei ole onnistunutta kuvaa. Uuteenkaan kuvaan ei kannata mennä, kun joutuisi menemään meikkiin ja kampaajalle ja hankkimaan sulhaselle puku. Parhaimman kuvan saimme omalla kameralla ja siitä teetämme ainakin kiitoskortit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä kuulla...

Kerrotko vielä valokuvaamon nimen ja kuvaajan? Palautetta antamalla ja lukemalla joku muu voi välttää saman kohtalon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sukulainen kuvaili videolle, ei oikeastaan yhtään lähikuvaa koko videolla, kamera heiluu kädessä kuin pieni maanjäristys olisi ollut juhlissa ja välillä kamera makaa pöydällä kahvikuppien takana tallentaen. Äänet ovat etäisiä.

Häävideosta tuli tyypillinen kotivideo. Nyt vasta ymmärrän, mistä häävideon tekijöille maksetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häävideosta tuli tyypillinen kotivideo. Nyt vasta ymmärrän, mistä häävideon tekijöille maksetaan.

Olisi varmaan pitänyt uskoa monia kirjoituksia ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään