Guest Milla(Guest)

Valokuvakirja hääpäivän kuvista

24 viestiä aiheessa

Moiksu kaikille

En ole aikaisemmin kirjoitellut, mutta lukenut useammankin kerran. Nyt kuitenkin olis kyssäri hääkuviin liittyen.

Laskeskelin tuossa, että kelle kaikille pitäis valokuvia häistä järjestää ja lukema oli melkoinen. Häistä nimittäin kertyi semmoinen 500 digikuvaa ja näistä haluaisin antaa lähimmille sukulaisille vähän laajemman kokoelman ja muille tilanteen mukaan.

Täältä löytyy varmaan hyviä ideoita siitä, mitä ratkaisuja tähän olisi. Haluaisin kuitenkin antaa jotakin muuta, kuin nipun 10-kuvia kouraan ja albumeita ei jaksaisi lähteä kaikille väsäämään. Sit toisaalta haluaisin hieman itse ehostaa kuvia, laittaa tekstejä jne.

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

-M

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ifi mainosti jotakin kuvaalbumijuttua aika edulliseen hintaan. Voisko sopia teidän tarkoitukseen?  www.ifi.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Onko porukalla tietoa, mistä saisi Mikki & Minni -aiheisen vihkikuvakansion? Sellainen olisi minulla mielessä, mutta jos tilaan sen esim. www.disneyshopping.com:ista, tulee albumille hintaa USD50... Ajattelin ensin etsiä täältä kotomaasta...

Kiitti kaikesta avusta ja vinkeistä.

PS: Jos joku tietää paikan, missä on hyvä vihkikuva-albumi -valikoima, kerro ihmeessä! Ei siinä meidän albumissa pakko ole niitä hiiriä olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

just eilen näin tiimarissa semmoisen :) en muista hintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä! Kävin tänään Tiimarissa sitä katsomassa. Se ei kuitenkaan ollut sellainen "vihkikuvakansio"... Mulla on mielessä sellainen kansio, missä olisi Mikki ja Minni kannessa häätamineissa... vaativaa...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

semmonen voi kyl olla tosi hankalasti löydettävissä, veikkaampa et just jostain päin amerikkaa :) tai disneyworldista vai kumpi se euroopassa on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitatko tätä albumia?

47527?$full$

Sehän on siellä nyt alennuksessa 15 dollaria, mutta tuleeko niitä postikuluja sitten vielä niin hurjasti päälle? Sinänsä 50 USD ei mun mielestä ole aivan mahdoton summa kivasta häävalokuvaalbumista. Olen nyt yrittänyt etsiskellä hyviä albumeja Suomesta. Niitä on todella vähän ja hinnat on noin 50 euroa (onkohan mulla liian vaativa maku ::) ) Yhdet Stockmannilla näkemäni häävalokuva-albumit maksoivat 70 euroa / kpl  :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en  Mikki Hiiri albumeista tiedä, mutta mistä löytäisi kauniita ja hieman erilaisia valokuva-albumeita?

Tarkoitan albumeita, joissa olisi jotakin muutakin väriä kuin valkoista ja vaaleanpunaista, kuva-aiheena jotakin muutakin, kuin kyyhkysiä, hevosvaljakoita,  sydämiä, sormuksia tai muuta imelää. Haluaisin kauniin albumin, jossa olisi mieluiten silkkivälilehdet ja paljon kirjoitustilaa. Iso ja tukeva albumi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, toi oli just se kansio! Sit kanssa Huuto.netissä oli vähän aikaa sitten myynnissä Euro Disneystä ostettu vihkikuvakansio - ja mä hölmö en sitä huutanut!!!  :o

Toisaalta mietiskelen, että jaksaako noita hiiriä koko elämäänsä ihmetellä... Olisiko sittenkin parempi hankkia joku vähän neutraalimpi (ja aikuisempi  ;D ) kansio kuville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko porukalla kiinnostusta tilata noita Mikki-juttuja kimpassa? Katselin, että esim. postarit vihkikuvakansioon on saman verran (USD 36.33) tilasiko sitten yhden tai kaksi.

Samaan syssyyn harkitsen myös saman sarjan vihkikuva-cd-koteloa sekä MIkki & Minni -kakkuottimia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sekä vanhemmillani että appivanhemmillani on se kummallinen ongelma, etteivät tunnu saavan valokuvia kansioon asti millään. Kuva lojuvat sitten tiesmissä ja ovat lopulta ihan sekaisin.

Niimpä teetimme ifillä valokuvakirjat hääpäivänä otetuista kuvista ja annoimme ne kiitokseksi vanhemmillemme. Teimme kirjoista osin erilaiset siten, että mun vanhempien saamassa kirjassa oli pääasiassa mun sukulaisia ja miehen vanhempien kirjassa taas hänen sukulaisiaan. Osa kuvista oli luonnollisesti samoja.

Kirjoista tuli hienoja vaikkakin kuvien laatu kärsi hieman mattapintaisesta paperista. Mutta eipä jää sivuihin sormenjälkiä. Muutaman kuvan kanssa oli resoluutio-ongelmia eli kuva oli rakeinen vaikka ohjelma väitti resoluution riittävän. Mutta kokonaisuushan tuossa ratkaisee. Vanhemmat olivat todella liikuttuneita ja tyytyväisiä kirjoihin :).

www.ifi.fi/kuvatuotteet.php

Duunin kautta kuulin, että myös Editalta saa vastaavaa palvelua.

www.teeitsekirja.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanha ketju, mutta millaisia kokemuksia teillä on eri valmistajien kuvakirjoista? Mistä saa laadukkaimmat tuotteet?

En ole aiemmin teettänyt kuvakirjoja. Nyt kuitenkin harkitsen sellaista perinteisen albumin sijaan. Hinta ei ole ratkaiseva tekijä, mutta en toki halua ylihintaakaan maksaa, jos laatu ei ole vastaavasti parempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole teettänyt kuin Ifolorilla (joitain kuvakirjoja ja sitten vähän jotain muita kuvatuotteita kuten kortteja), mutta ainakin heidän laatuunsa olen ollut tyytyväinen. Vertailukohtaa ei kuitenkaan ole, joten en tiedä miten sijoittuu muiden kuvakirjayritysten suhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on yksi ifolorkirja ja siinä ainakin on värit perseellään ja muutenkin jotenkin kehnolaatuista painojälkeä.Alalla työskentelevä ystäväni haukkoi henkeään kun katseli kirjaa,ei ollut alkuunkaan otettu kirjan laadusta.Kirjan meille tilannut oli myös pettynyt,kamerassa ja koneella kuvat oli hyviä,kirjassa ei.Olen myös antanut itseni ymmärtää että ifolorkirjan teko on piinaavan hidasta ja hankalaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kans mietitty hääpäivän kuvista ja häämatkakuvista koottua kuvakirjaa. Onko tuo ifolor ainoa vaihtoehto, vai missä muualla kirjan saisi teettyä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Smartphotolla tai sitten valokuvaajatkin saattaa tarjota näitä (tietävät sitten itse millaisen firman kanssa heidän kuvansa ja tulosteiden laadut toimii)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin hääkuvista Ifolorilta Deluxe-kuvakirjan ja polttarikirjani oli myös sieltä, nähdäkseni samaa mallia. Ainakin omaan maallikkosilmääni on todella hyvännäköinen ja moni kaverikin on kehunut, miten hienon näköisiä kuvat ovat siinä. Tosi nopsaan sain tehtyä kirjan, kun en halunnut mitään kuvatekstejä lisäillä. Varmaan noita saa muiltakin firmoilta joo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kommenteista! Mulla on tosi vähän kokemuksia näistä, ja vähän tuntuu kuin ostaisi sikaa säkissä... Omia kokemuksia on ainoastaan Ifolor-kirjoista, eli yhden sellaisen olen saanut, ja siinä ei painolaatu ainakaan vastaa sitä, mitä toivoisin hääalbumiltani. Tosin se kirja on muutaman vuoden takaa ja kenties jokin ihan perusmalli... Eli ehkä nykyisin Ifolorin kirjat ovat parempia? Luulen, että päädyn tämän kokemuksen pohjalta kuitenkin kokeilemaan ensisijaisesti jotakin toista palvelua.

 

Tällä hetkellä eniten kiinnostavat Photoboxin A3 Lay Flat kuvakirja tai kuvatkirjaksi.fi A3 Special Pro 180. Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia näistä? Molemmissa on tarjouksetkin meneillään, joten laskin, että tällä hetkellä esim. 70 sivuinen albumin saisi hintaan 70-100 euroa + postikulut, mikä on vielä mielestäni ihan kohtuullista, jos laatu on hyvä. Pitäisiköhän vaan uskaltaa kokeilla toista ja toivoa parasta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla häiden jälkeen -puolella on muuten tällainen ketju:  Hääkuvat kansioon!   :) (ei sekään nyt ihan tuorein ole, mutta lisää kommentteja ja linkkejä ainakin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli muuten mieleen, että kannattaa myös ne omat näytöt kalibroida värien suhteen välillä. Meillä kävi kerran paskasti omien kuvanmuokkausten kanssa kun tein ne kalibroimattomalla näytöllä (jonka luulin olevan kalibroitu, mutta ei ollutkaan koska sitä oli päivitetty). No, yllättäen lopputulos ei sitten ollu kovin kiva kun painosta tuli. Hetki ihmeteltiin ja sitten katottiin toisella koneella, jonka näyttö oli edelleen kalibroitu. Kyllähän se painojälki sitten vastasi sitä todellisuutta mitä sinne oli lähetettykin -_-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä pointti Mänty, pitää selvittää miten tuo kalibrointi tehdään. Tosin toivon kyllä, että en joutuisi kuvia enää itse säätämään, kun valokuvaaja on ne jo viimeistellyt, mutta onhan se hyvä varmistaa etukäteen!

Hyvin todennäköisesti ollaan päätymässä Photoboxiin. Testasin heidän ohjelmaansa vähän eilen illalla ja se vaikutti monipuoliselta ja helppokäyttöiseltä. Tosin muita en ole kokeillut eli vertailupohjaa ei ole...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo tuskin ammattilaisvalokuvaajan käsittelyn jälkeen enää tarvitsee, heillä varmaan on pelit ja vehkeet kyllä kunnossa. Tuo ehkä pätee enemmän jos itse ottaa kuvia ja niistä kokoaa sitten jotain albumia. Mutta tuli tässä yhteydessä nyt mieleen. Ja kyllähän ihmiset kuvaa niitä omia häitäänkin itse, ja samoin vieraat saattaa lähettää kuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo tuskin ammattilaisvalokuvaajan käsittelyn jälkeen enää tarvitsee, heillä varmaan on pelit ja vehkeet kyllä kunnossa. Tuo ehkä pätee enemmän jos itse ottaa kuvia ja niistä kokoaa sitten jotain albumia. Mutta tuli tässä yhteydessä nyt mieleen. Ja kyllähän ihmiset kuvaa niitä omia häitäänkin itse, ja samoin vieraat saattaa lähettää kuvia.

:girl_dance: samaa mieltä 

Muokattu: , käyttäjä: Kaisa555

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyimme lopulta Photoboxiin, ja olen oikein tyytyväinen! Tilattiin Lay Flat -malliston kirjoja kahdessa eri koossa ja lisäksi hyödynsin sieltä saadun tervetuliaislahjan Luxus M -kirjaan. Tässä alla pieni vertailu näistä kahdesta mallista:

 

Lay Flat

+ Ehdottomasti valitsisin tämän uudestaankin hääkuville, tosi laadukas ja näyttävä kirja!

+ Paperi paksuudeltaan kartongin vahvuista, pinta helmiäs-matta ja painojälki vastaa enemmänkin teetettyjä valokuvia kuin tavallista kuvakirjaa. Olin valmistautunut olemaan hyvin kriittinen kirjaa kohtaan (se ei ollut halpa), mutta tämä oli kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen (=-50% tarjouksesta ostettu, normaalihinnoissa nämä ovat kyllä turhankin tyyriitä, eli kannattaa kytätä tarjouksia!).

+ Oli mahdollista valita yksinkertainen, moderni malli ilman mitään taustakuvia (taustakuvia ja teemoja olisi kyllä ollut tarjolla)

+ Kuvat jatkuvat saumattomasti keskiaukeaman yli

+ Kuvakirjan muokkaus oli kohtuullisen helppoa ja valmiita sivupohjia pystyi myös itse muokkaamaan, mitä lopulta teinkin aika paljon

+ Kerran tehdyn kuvakirjan voi kopioida uudeksi, myös eri kokoiseksi. Kätevää, jos haluaa tehdä esim. vanhemmille pienemmät ja vähän tuunatut kirjat.

- Valmiita sivupohjia olisi voinut olla enemmänkin ja tuntui, että kuvapaikat olivat suurimmaksi osaksi hieman eri kokoisia kuin kuvaajan ottamat kuvat, eli aina sai olla joko muokkaamassa kuvapaikan kokoa manuaalisesti tai tarkistamassa kuvan rajausta -> työlästä

- Yhteen kuvaan oli tullut ihmeellinen värivirhe (vain yhteen kohtaan), vika voi toki olla tiedostossakin, vaikka näytöltä näytti normaalilta

 

Luxus M

 

Ihan hyvä kuvakirja tämäkin, ei mitään valittamista painojäljessä tai paperissa! Sopii mielestäni hyvin itse otetuille kuville (matkat, perhekuvat, polttarit..) ja toki myös hääkuville. Kuitenkin jos on panostanut paljon hääkuvaajaan, valitsisin tuon hieman kalliimman vaihtoehdon, jossa kuvat pääsevät vielä paremmin oikeuksiinsa. Tässä paperi vastaa tavallista kiiltäväpintaista paperia ja tulostusjälki (vaikka onkin hyvä!) on kuitenkin selvästi "painettu" ei valokuvamainen. Editoriin pätee ihan sama, eli mielestäni ihan hyvä käyttää, vaikka pieniä puutteita olikin. 

 

Toivottavasti näistä kokemuksista on jollekin iloa! Muiden valmistajien kirjoista minulla ei ole hirveästi kokemuksia, mutta voin kyllä ihan hyvillä mielin suositella Photoboxia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään