satsuma

Lapset hääkuvassa

26 viestiä aiheessa

Mitäs mieltä olette tästä? Meillä on pikkuinen häiden aikaan viisi kuukautta. Ollaan tätä mietitty että olisiko tuo hääkuva enemmän perhepotretti vai vaan vanhempien (eli meidän) välinen asia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli heti jotenkin mieleen, että myöhemmin, jos lapsia teille siunaantuu lisää, saattavat harmitella, kun isompi lapsi on päässy hääkuvaan, ja he ei. Ja muutenkin, voisihan kuvia ottaa kaksin kappalein, toinen missä olette vain te, hääpari, ja sitten yksi ns. "perhepotretti". :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä, kun on ristiäiset ja häät samassa niin ajattelimme, että kiitoskortteihin sopii hyvin kuva jossa olemme sekä me, että vauvamme. Vai mitä olette mieltä? Mutta sitten otettaisiin kuvia ihan vain me kaksistaankin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän taapero pääsee kyllä mukaan kuviin, siis osaan niistä. Haluan kyllä myös sellasia, missä ollaan kahdestaan. Mutta vähän vaikee miettiä sopivia asentoja meille kolmelle, ideoita? Tuota lasta kun ei kovin kauaa saa pysymään paikallaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä otetaan "viralliset" hääkuvat ilmeisesti ilman lapsia, tämä ihan puhtaasti siitä syystä, että näin on paaaljon helpompaa. Mutta poseerauskuvia on tarkoitus ottaa myös sitten lasten kanssa, mikäli ne paikallaan pysyvät  ;D

Reetu, mitens olisi jos vaikka sinä istut tuolilla ja lapsi on joko sinun tai miehesi sylissä? Ja vielä kun olisi joku tuttu siellä kameran toisella puolella pitämässä mielenkiintoa lapsella yllä, niin voisi onnistua oikein hyvin  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme ratkaisseet asian siten, että me otamme meistä ns. perinteiset hääparin kuvat kaksin ja sitten muita valokuvia lisäksi koko perheestä. Meillä on kaksi lasta, 1-v. ja 4-v. Vieraat saavat sitten itse valita myöhemmin haluavatko kiitos korttiin valokuvan vain meistä kahdesta, vai koko perheen potretin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juups, täytynee vähän mietiskellä tätä asiaa :). Jos vielä sittenkin päädytään ottamaan kuvat miljöössä studion sijasta, niin ehkä helpompi meille kaikille. Mutta toisaalta, ei meidän tarvii saada kuin yks onnistunut kuva lapsen kanssa ja loput meistä kahdesta. Ei luulisi olevan ihan mahdotonta ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti on 1v 2kk meidän häiden aikaan ja luulen etten ota häntä kuviin...

Äitini kyllä varmaan kommentoi asiaa jotenkin! Niin ihana kun se oma lapsukainen onkin, niin minusta hääkuva on meidän kahden juttu!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me olemme ratkaisseet asian siten, että me otamme meistä ns. perinteiset hääparin kuvat kaksin ja sitten muita valokuvia lisäksi koko perheestä. Meillä on kaksi lasta, 1-v. ja 4-v. Vieraat saavat sitten itse valita myöhemmin haluavatko kiitos korttiin valokuvan vain meistä kahdesta, vai koko perheen potretin.

Heippa, olen mitettinyt samaa, mutta miten olette ajatelleet häiden jälkeen kysellä kiistokortin saajilta kumman kuvan he haluavat? :-? Tähän vastaaminen helpottaisi hiukan omia suunnitelmiani, kiitos etukäteen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Heippa, olen mitettinyt samaa, mutta miten olette ajatelleet häiden jälkeen kysellä kiistokortin saajilta kumman kuvan he haluavat? :-? Tähän vastaaminen helpottaisi hiukan omia suunnitelmiani, kiitos etukäteen! :)

Meillä on niin pienet häät ihan vain perhepiirissä, reilut 20-henkilöä, joten helpostikkin onnistuu kysellä, että haluaisitteko kuvan, jossa olemme kaksin vaiko koko perheen kanssa. Osa saa joka tapauksessa molemmista kuvat, esim. meidän vanhempamme saavat kuvat meistä kaksin ja myös kuvat lapsenlapsiensa kanssa. Tämä toimii varmasti meillä hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin otetaan lapset mukaan kuvaan ja otetaan tietysti muutama kuva ilmankin,kiitoskortiin ei luultavasti oteta perhepotrettia mutta ketkä haluaan isomman kuvan (niinkuin mun äiti ja isä) niin niille  melko varmasti tulee tää meidän perhepotretti kuva ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä vois olla kuva sekä lapsilla että ilman. Itsellä ei lapsia vielä ole, mutta morsiustyttönä toimiva kummityttö saa poseerata meidän kanssa. Toki otatamme kuvia myös miestä kahdesta  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuvattiin ensin hääparia lähes tunti ja sen jälkeen siskoni toi lapseni kuvaan, joka kesti n.15min ja on kyllä tärkeää heille ainkin joskus myöhemmin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietäisikö joku mistä löytäisin hääkuvia netistä, jossa on hääparin lapset/vauva mukana?

Kuuluuko hääkuvaan hääparin oma lapsi/lapset, jos sellaisia on?

Olisiko jollain erilaisia ideoita, miten asettelu onnistuisi hääkuvassa, jossa olisi vauva mukana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se mitä hääkuvaan "kuuluu" on ihan hääparin oma asia. Joku haluaa omat lapset kuvaan joku ei. Itse tiedän kuvaajan joka on ottanut kuvia hääparista sekä lasten kanssa että ilman. En tiedä onko kuvia netissä, mutta jos on niin googlettamalla varmaan löytyy.

Itse jattelisin, että voisi olla todella herkkä kuva sellainen, jossa vauva on morsiamen sylissä ja sulhanen siellä takana kurkistamassa olan yli vauvaa ja he katsoisivat vauvaa hymyillen. Tai sitten morsian olisi nostanut lapsen suorille käsivarsille. Tuohon kyllä pitäisi varmaankin olla jo hiukan vanhempi vauveli, ei ihan pari kuukautta vanha.

Aika monesti olen huomannut että kun on ihan normaalisti kuvissa niin tulee parhaat kuvat. Eli ei siis kannata yrittää tehdä mitään superhienoa poseerausta vaan ihan normaalia elämää ja oleilua vähän (tai oikeastaan tosi paljon) hieniommissa vaatteissa kuin yleensä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli myös ajatuksena, että otetaan vajaa 2-vuotias tyttäremme mukaan kuvaan, mutta sitten aloinkin miettiä, että kuinka homma oikeasti hoidettaisiin :rolleyes: Eli kuinka saadaan neiti viihtymään kuvauksissa, kuka häntä hoitaa sen ajan kun meitä kuvataan, miten saadaan onnistuneita kuvia neidin kanssa ja mitenkäs päiväunet (kun sattuivat juuri siihen aikaan) jne. Joten otettiin sitten vaan epäviralliset perhepotretit hääpaikalla ja hääkuvat vain kahdestaan :)

Mutta siis hyvä idea, jos onnistuu aikataulullisesti ja muuten. Niin ja samaa mieltä, että on ihan hääparin asia, minkälaiset hääkuvat otattaa... Ja muutenkin yhteinen lapsi on kyllä suuri osa avioliittoakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammattilaisena todettakoon muutama asia, joita kannattaa miettiä jos suunnittelee lapsen ottamista mukaan kuvauksiin. Nämä eivät tietenkään ole kaikkiin päteviä totuuksia, mutta ajattelinpa mainita muutaman seikan valintaanne helpottamaan. :)

1) Suurin ongelma on lapsen ilme. Lapsi ei välttämättä ole yhtä onnellisen näköinen kuin onnellisuuttaan säihkyvä hääpari. Lapselle kannattaa siis keksiä jotain tekemistä kuvauksen ajaksi, jotta hän olisi iloisella tuulella. Esim. jotain leikkikaluja mukaan...

2) Mukana on hyvä olla avustaja, joka pitää lapsesta huolta jos otetaan myös kuvia joissa lapsi ei ole mukana.

3) Lapset eivät pysy kauaa aloillaan, joten kaikkiin kuviin heitä ei saa. Siihen kannattaa valmistautua jo etukäteen.

4) Aikataulu helposti venyy kun lapset ovat mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvät pointit Jannelta.

Lapsi aistii kyllä, että nyt on kyse päivästä, jolloin hän ei olekaan huomion keskipiste.

Ehdoton hyvä idea on ottaa mukaan lapsenhoitaja, joka tuo lapsen niihin kuvaotoksiin, joihin hän parhaiten istuu. Ammattikuvaajalla kyllä ideoita riittää myös.

Kun hyvät yhteisotokset on saatu, lapsi pääsee hoitajan mukana tauolle ja on juhlassa taas hyväntuulinen. Näin saadaan aikaa herkille kuville tulevasta avioparista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin pohdimme asiaa, mutta päädyimme sitten kuitenkin siihen, että viralliset potretit otamme ilman lasta. Tässä syinä oli mm. käytännön syyt (juurikin lapsen vahtiminen, viihtyminen kuvauksessa jne.) ja se, että emme ole menossa naimisiin lapsen kanssa ;)

Halusimme pitää hääkuvan nimenomaan naimisiinmenoon liittyvänä kuvana. Muunlaisia potretteja varmaan otetaan koko juhlaväen voimin ja mitä erilaisimmilla kokoonpanoilla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on ihan hyvä pointti Morre, samaa oon miettinyt. Tulin sit siihen tulokseen et haluaisin myös kuvia 'meidän perheestä' juhlapäivänä vaik ei lapsi virallisessa potretissa oliskaan. Se nyt on varma et kuvaus on jonninverran hankalampaa kakru kainalossa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös miettinyt, että hääkuva on meidän kahden kuva ja perhepotretti on asia erikseen. Haluamme olla kahden "virallisissa" kuvissa ja lapsen kanssa poseerataan juhlapaikalla. Hääjuhla on kuitenkin meidän kahden juhla... :rolleyes: Lapsemme on noin 2 1/2 vuotias häiden aikaan ja ihan varmaan on jommankumman sylissä puolet ajasta, niin siinä sitten saadaan niitä kuvia. No, tämä on meidän mielipide. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan tätä mietitty ja todennäköisesti tehdään nyt niin, että viralliset kuvat otetaan vain meistä kahdesta ja juhlapaikalla sitten otetaan myös perhepotretti, tai vaikka jo kotona ennen juhlia, kun esikoisen vaatteetkin on vielä puhtaat :P Meillä lapset on juhlien aikaan 2,5 v. ja 3 kk, joten voisi olla aika hankalaa saada virallisessa kuvaustilanteessa kaikista hyvä kuva. Ja kun kuvaus on vihkimisen jälkeen, niin olisi hyvä jos siitä suoriuduttaisiin mahdollisimman nopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin niin, että meistä kahdesta otettiin ensin kuvia kolmen vartin ajan ja sitten mun vanhemmat toi meen tytön (1½v) kuvauspaikalle. Eli tyttöä ei tuotu kuvauspaikalle yhtään aiemmin kuin oli tarpeen, jotta hän ei kyllästyisi odottamaan eikä sotkisi hamettaan, kun ulkokuvauksista oli kyse. Oliskohan koevedoksissa ehkä kymmenisen kuvaa, joissa on meen tyttö mukana ja osa on onnistuneita, osa ei. Tyttö oli selkeästi hämmentynyt tilanteesta ja siitä, että kaikilla (meillä, mun vanhemmilla, jotka hänet toivat) oli erikoiset vaatteet ja naisilla hiukset laitettu ja normaalia enemmän meikkiä. Mun mielestä toi järjestely toimi ihan hyvin, tosin se vaati mun vanhempien apua, mutta eipä se nyt haitannut, kun kuvat otettiin kirkon viereisessä puistossa ja heti kuvauksen jälkeen siirryttiin kirkkoon.

Meillä kuvaaja ehdotti tätä järjestystä, eli että ensin otetaan meistä kuvia ja sitten joku tuo tytön kuvauspaikalle. Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että ensin olisi otettu yhteiskuvia ja sitten joku olisi vienyt tytön pois.

Meillä nää kuvat, joissa on tyttö mukana ovat selkeästi eri tyylisiä kuin nuo varsinaiset hääkuvat. Me haluttiin tyttö mukaan, koska meistä ei oo mitään kunnon perhepotrettia otettuna. Me mm. kävellään niin, että tyttö on meen välissä ja pitää meitä käsistä kiinni, nojaillaan puuta vasten niin, että tyttö on isänsä sylissä yms. Kaikissa kuvissa me selkeästi keskitytään tyttöön, eikä toisiimme, kuten noissa hääkuvissa tehdään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli molemmat tyttäremme(4v ja 1,5v) mukana myös kuvauksessa. Kuvat heidän kanssaan ja kaason sekä bestmanin kanssa otettiin ensin ja sen jälkeen kaaso lähti tyttöjen kanssa hääpaikalle. Me jäimme sitten ottamaan muut kuvat.

Ja kuvista tuli aivan mahtavia, vaikka ei ilmeitä pystykään ennakoimaan. Ei mitään "hymyile ja katso kameraan"-kuvia vaan rentoja, iloisia ja vauhdikkaitakin kuvia. :D

Vaikka häät olivatkin meidän juhla, niin lapset ovat osa meitä ja olivat morsiusneitoinakin, joten kuuluvat mukaan. Ei tietenkään kaikkiin kuviin, mutta mikä onkaan parempi muisto päivästä, kun koko perhe juhlatamineissa ikuistettuna ammattikuvaajan silmin ja ammattitaidolla. Ainakin meille se oli tärkeä juttu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään