Buttercat

Thaimaan hintatasoa, esimerkkejä

22 viestiä aiheessa

Heippa!

En löytänyt tällaista keskustelua täältä. Ilmeisestikin täällä on monia Thaimaassa käyneitä / häämatkaansa siellä viettäneitä. Olisi kiva kuulla teidän kokemuksia hinnoista, siis ihan kaiken hinnoista (vaatteet, ruoka, retket yms.) Tiedän kyllä että siellä on suht halpaa, mutta ihan konkreettisia "hintalistoja" kaipailen, jos ymmärrätte mitä tarkoitan, tyyliin:

- t-paita €

- vesipullo kaupasta €

- Se ja se ruoka sieltä ja sieltä €

jne.

Ollaan lähdössä häämatkalle Samuille ja kovasti kiinnostaa tämä aihe, kun mietin meidän matkabudjettia (sitä vähää, mitä häiden järjestämisestä ja matkanhinnasta jää yli).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

T-paita: eurosta ylöspäin

Ruoka-annos: ruokatorilla 1 euro. Perusravintolassa thairuoka parista eurosta ylöspäin. Länsimaalainen ruoka vähän kalliimpaa (mutta kuka niitä haluaa siellä syödä ;)

Retket: ehkä jostain 10 eurosta ylöspäin

Thai-hieronta: 4-5 euroa tunti taitaa olla yleisin hinta. 3€ muistaakseni edullisin hinta minkä näin Samuilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Skootterin vuokra 4 euroa/päivä. Bensaa siihen tankillinen maksoi noin 1-2 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips vuosi sitten oltiin Samuilla, ei kylläkään häämatkalla :) mutta voin yrittää vastailla, jos sulla tulee lisää kysyttävää erityisesti samuista.

Samuihan on siis kalliimpi kohde kun monet muut thaimaan kohteet, koska se on siellä saarella :) esim taksit ja lavataksit on huomattavasti kalliimpia, mutta halvalla silti pääsee. Itse ajelimme usein parin kilsan matkoja hotellilta baareille ym menomestoille ja maksoi noin 1-2 e. Vesipullo taisi olla n 50 c- 1 euro. Mulla oli kahden viikon matkalle budjettina 500 e ja hyvin riitti, ja tuohon kuului kaikki paitsi hotelliaamiasiet. Vuokrattiin mm. oma auto ja kuski päiväksi jne. ja tuliaisiakin osteltiin paljon. ja alkoholia kului jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

PiPö - Edullista oli ajelu, mutta vähän aiheen ohi: Missä ajelitte ja millaista oli liikenne? Että uskaltaako siis menopeliä vuokrata Suomen tai esim Välimeren maiden ajo-oloihin tottunut kuski?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
PiPö - Edullista oli ajelu, mutta vähän aiheen ohi: Missä ajelitte ja millaista oli liikenne? Että uskaltaako siis menopeliä vuokrata Suomen tai esim Välimeren maiden ajo-oloihin tottunut kuski?

Ajeltiin Hua Hinissä. Mun mies ei ollut ikinä ennen ajanut Suomen rajojen ulkopuolella, eikä skootterillakaan käsittääkseni ikinä, mutta hyvin tuo osasi. Siis mies ajoi ja mä istuin kyydissä. Aluks mua pelotti kyllä, kun olihan se liikenne erilaista kuin täällä mutta hyvin sujui. Suurin ero on se että siellä on vasemman puoleinen liikenne.

Bangkokissa ei ois tullut mieleenkään vuokrata skootteria kun siellä oli niin paljon liikennettä. Bangkokin jälkeen Hua Hin sit tuntui aika rauhalliselta. Kannattaa vuokratessa pyytää kypärät molemmille, jos teillä siis toinen ajaa ja toinen on kyydissä. Jos kuskilla ei oo kypärä päässä, siitä tulee huima 4 euron sakko.

Ainut läheltäpiti-tilanne mikä meinas sattua oli kun lehmä käveli yhtäkkiä tielle meidän eteen ja tehtiin äkkijarrutus niin perässä ajajat olivat lähellä etteivät ajaneet meidän perään. Onneksi saivat väistettyä. Tää sattui siis kaupunki alueen ulkopuolella.

Skootterilla ajeleminen teki kyllä paikasta toiseen liikkumisen käteväksi. Eikä tarvinnut neuvotella kenenkään taksikuskin kanssa hinnoista (ainakin Bangkokissa monet yritti huijata meitä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään antaa hintaesimerkkejä hotellihuoneista? Millaisissa hotelleissa olette yöpyneet ja mitä on maksanut paikan päältä otettuna?

Suunnitellaan "omatoimihäämatkaa", ja mielenkiinnosta kyselen. Itsellä ei ole aavistustakaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime reissulla oltiin ensin 33€/yö bungalowissa rannalla (siisti, ei mikään homeinen tönö). Tämän näköinen / näköisessa resortissa:

http://i86.photobucket.com/albums/k81/leftie1/170_7023.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k81/leftie1/170_7041.jpg

Sitten 18€/yö (sis. aamupala) pikkuhotellissa, joka oli ihan siisti ja asiallinen. Molemmat oli etukäteen varattu netissä, mutta tuskinpa hinta olisi ollut hirveästi erilainen paikan päällä.

Rahaa voi käyttää hotelliin/bungalowiin parista eurosta useisiin satoihin yöltä jos haluaa. Mutta tosiaan halvallakin saa asiallista majoitusta, kuten tuosta mun ekasta esimerkistä käy ilmi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos PiPö vastauksesta!

Me ollaanki juuri menossa Cha-Amiin ja Hua Hinii, joten ajelu vois siis olla periaatteessa mahdollista! Ollaan ajeltu molemmat Suomessa ja Kreikassa, vasemmanpuoleisuus onkin sitten vierasta. Eniten ehkä mietityttää se, ettei menopelejä kaiketi ole Thaikussa pahemmin vakuutettu, ja jos esim joku törttö sattuu ajamaan perään B) niin järjestyksessä syyt niskoilleen saa turisti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ainakin mun käsittääkseni perus matkavakuutukset ei korvaa liikennevahinkoja. Kannattaa ehkä käydä omasta vakuutusyhtiöstä tarkistaa oman vakuutuksen kattavuus, jos haluaa pelata varman päälle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos tekee omatoimimatkan niin silloin hotlat kannattaa varata netistä! tiskiltä kysyttäessä hinta on paljon kalliimpi. thaiklubi foorumille vaan lukemaan juttuja niin sieltä saa paljon vinkkejä.

http://www.sawadee.com/

http://www.asiahotels.com/

ja sekin kannattanee muistaa että noilla nettisivuilla hinnat vaihtelee päivittäin ja viikottain. Kannattaa seurata niitä. Ja me vaihdeltiin hotellia 3 kertaa ihan vaan huvin vuoksi :)

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/

hintataso vaihtelee, riippuen siitä missä on. Suosittelen syömään siellä missä on paljon paikallisia=hyvää ruokaa. Ja tuliaisista =kannattaa opetella tinkimään ja reilusti. Miettiä mitä maksaa suomessa ja mitä he pyytävät. Jos sä maksat suomessa perus T-paidasta 5-15€ niin kannattaako sieltä ostaa paita josta he pyytävät 12€ vai sanoa että maksat 2€ ja siitä tinkiminen sitten alkaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista, lisää tietoa otetaan mielellään vastaan :)

Meidän on kyllä tarkoitus olla loman alkuun 4 pv Bangkokissa, eli ostoksia tulee varmaan sieltä jonkin verran tehtyä. Minä kun vaan olen niin shoppailu hullu, että en varmaan niitä Samuinkaan ostosmahdollisuuksia jätä rauhaan :)

Tarkoitus olisi lähinnä thairuokaa syödä, perus pihviaterioita tulee syötyä ihan täällä koto Suomessa. Hotellilta tulee joka aamu aamupala, eli sen liskäsi mitä nyt päivällä tulee syötyä. Ryyppäämään ei todellakaan ole tarkoitus lähteä, eli siihen ei pitäisi rahaa mennä.

Joitain retkiä aiotaan tehdä, ihan pelkkää löhöilyä ei jakseta. Halvemmalla varmaan pääsisi kun ottaisi ne omatoimisesti jostain, mutta luulen meidän tyytyvän matkatoimiston retkiin.

Mitä luulette, mitä kannattaa kahden hlön varata n. 2 vko matkalle rahaa, että varmasti riittää? Kun ei tää rahatilanne oo mikään kaksinen ja justiinsa saadaan matka maksettua, niin miten tiukille pitää itsensä pistää, että saa vielä käyttörahatkin säästettyä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joitain retkiä aiotaan tehdä, ihan pelkkää löhöilyä ei jakseta. Halvemmalla varmaan pääsisi kun ottaisi ne omatoimisesti jostain, mutta luulen meidän tyytyvän matkatoimiston retkiin.

Minkä takia teidän pitää tyytyä matkatoimiston retkiin? Älkää missään tapauksessa menkö ylihintaisille (Aurinkomatkojen tai minkä pakettimatka ikinä onkin) matkatoimiston reissuille, etenkin jos teillä on budjetti vähän tiukempi! Kuten itse sanoitkin, paikan päältä saa retkiä halvemmalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos PiPö vastauksesta!

Me ollaanki juuri menossa Cha-Amiin ja Hua Hinii, joten ajelu vois siis olla periaatteessa mahdollista! Ollaan ajeltu molemmat Suomessa ja Kreikassa, vasemmanpuoleisuus onkin sitten vierasta. Eniten ehkä mietityttää se, ettei menopelejä kaiketi ole Thaikussa pahemmin vakuutettu, ja jos esim joku törttö sattuu ajamaan perään B) niin järjestyksessä syyt niskoilleen saa turisti..

Tähän liikenneasiaan haluan antaa pienen vinkin. Jos Thaimaassa pääsisi käymään niin, että kolaroit skootterisi vaikka liikennemerkkiin, niin kannattaa käydä paikallisessa mopokorjaamossa (niitä on joka kulmassa ainakin Samuilla) korjauttamassa vika. Ne ovat edullisia ja palvelevat nopeasti. Sen jälkeen palautat skootterin ja kerrot mitä kävi ja kerrot että vika on korjattu.

Thai-ihmiset menevät hämilleen ongelmista, mutta jos ongelma on jo korjattu, ovat yleensä tyytyväisiä, eikä suurempia kustannuksia tule. Jos palautat rikkinäisen skootterin voi kustannukset nousta yli 100 euroon helposti.

En kuitenkaan usko, että tätä neuvoa voi soveltaa kalliimpiin mönkijöihin tai autoihin. Ja kannattaa muutenkin käyttää maalaisjärkeä tämän vinkin suhteen. Itse kun olemme vuokranneet skoottereita mm. pesulasta ja matkatoimistosta, jossa vuokraus on sivubisnes!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Thaimaassa ei muuten kannata itse autoilla, eikä varsinkaan mpyöräillä. Moottoripyöräilijöitä valitettavasti kuolee siellä liikenteessä kuin kärpäsiä ja jos autollakin jotain sattuu, niin syy on aina käytännössä ulkolaisen.

Taksin saa vuokrattua koko päiväksi edullisimmillaan noin 20 euroa ja palvelut toimivat hyvin. Tavaroita ja ostoksia olemme aina säilyttäneet autossa ja kohteissa vierailun aikana kuljettaja odottaa yleensä auton luona tai tulee sovittuun aikaan hakemaan.

Joitakin kuvia Thaimaasta löytyy matkablogistani:

http://photojournz.blogspot.com/

Roope

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samuilla 2010

majoitukset 10e/ylöspäin, Thai ruoka 1-2e ,Vesi 20c, T-paita 3e

Siellä myös suomalainen kaveri joka järjestää kaiken näköstä majoitusta sopuhintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joitain retkiä aiotaan tehdä, ihan pelkkää löhöilyä ei jakseta. Halvemmalla varmaan pääsisi kun ottaisi ne omatoimisesti jostain, mutta luulen meidän tyytyvän matkatoimiston retkiin.

Minkä takia teidän pitää tyytyä matkatoimiston retkiin? Älkää missään tapauksessa menkö ylihintaisille (Aurinkomatkojen tai minkä pakettimatka ikinä onkin) matkatoimiston reissuille, etenkin jos teillä on budjetti vähän tiukempi! Kuten itse sanoitkin, paikan päältä saa retkiä halvemmalla.

Just näin! Matkanjärjestäjiä on kohteissa pilvin pimein!

Tuo sawadee.com on tosi hyvä palvelu. Olen aina varannut ja maksanu lähes kaikki majoitukseni Thaimaassa sitä kautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Thaikkuruokia Hua Hinissä 50thb=1e:

4929_95504844410_750709410_1855162_4595897_n.jpg

4929_95504774410_750709410_1855150_6632269_n.jpg

Chiang Maista olis kans ollut kuvia, mutta ne ei tällä hetkellä ainakaan näy. Joka tapauksessa esim. kilon jättikatkarapuja ravintolassa sai kuudella eurolla ja ruokien hinnat oli alhaisemmat kuin esim. Hua Hinissä.

Chiang Main markkinoilta ostettiin kaksi 110x40cm kokoista puutaulua hintaan 40e.

6608_98542744410_750709410_1902398_7813691_n.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Miten kuljetitte nuo taulut koneessa? Jos ruumassa niin oliko ne jotenkin pakattuna vai miten?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Onko tietoa miten ois parasta siirtyä Bangkokin lentokentältä Hua Hiniin ja mitä se mahtaa kustantaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Miten kuljetitte nuo taulut koneessa? Jos ruumassa niin oliko ne jotenkin pakattuna vai miten?

Nyt en ihan varmaksi muista, mutta sanoisin että markkinoilla ne pakattiin sanomalehteen ja kuskattiin sellaisenaan ruumassa... Täytyy tarkistaa vielä mieheltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Onko ollut ihmisiä viimeaikoina Thaimaassa?
 

Kävin viimeksi 2011 Khao Lakista, ja kysyisin onko hinnoista tuoreempaa päivitettävää :)
Eniten kiinnostaa Koh Samuin saari, mutta myös muut 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään