Nippe

Hääjuhlan ohjelma ja aikataulutus

392 viestiä aiheessa

Mimosah, oletko kokeillut Forssan käräjäoikeutta? Se on osa Kanta-Hämeen käräjäoikeutta ja ainakin itse saatiin Hämeenlinnaan sieltä vihkijä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, laitoin miehen asialle, ja kas, Turun seudun maistraatin päällikkö lupasi tulla itse paikan päälle! Huh helpotusta!! :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt alustavasti tällanen hääpäivän aikataulu. Ihan vielä raakavedos ja täällä teidän muiden ja siskoni häiden aikataulua vähän mallanut omaani:

Eli

klo 7 Kaaso nro 1 kampaajalle

klo 8 Kaaso nro 2 kampaajalle

klo 9 Morsian kampaajalle

klo 10:30 Morsiamen meikki samassa paikassa

klo 11:30 Kaaso nro 3 kampaajalle kun on heittänyt morsiamen pukemaan

klo 11:30 Kukkien haku kukkaliikkeestä

klo 12:00 Pientä siistiä välipalaa ja pukeutuminen

klo 12:00 Sulhanen pukeutumassa bestmanin luona - Tulee hääautolla hakemaan morsiamen

klo 13:30 Sulhanen hakee morsiamen valokuvaukseen

klo 14:30 Hääpari, kaasot ja bestman kirkolle

klo 15:00 Vihkiminen

- Siirtymä juhlapaikalle noin 6km

klo 16:00 Onnittelumaljat kartanolla

klo 16:30 Hääruokabuffet kartanossa (kartano on hieman sokkeloinen, joten siellä ei mitään ohjelmaa)

klo 18:00 Siirtymä ulos ja valokuvaus vartti

klo 18:30 Hääkakkukahvit navetassa + karkkibuffet auki (bändi soittaa kevyttä taustamusiikkia)

klo 19:30 Häävalssi + bändi soittaa humppamusiikkia

klo 20:00 Välissä morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto + jotakin pientä ohjelmaa

---> Bändi jatkaa soittoaan

klo 20:00 Kaljahanat auki

klo 21:00 Stand up koomikon esitys

klo 22:00 Iltapalaa + Musiikkia äänentoiston kautta ja ilta jatkuu kevyesti

Aiotaan pistää perheellisten kutsuun liitteeksi selvitys siitä, mihin aikaan alkoholitarjoilu illalla alkaa ja mitä ohjelmaa sen jälkeen vielä on, jotta jokainen saa tehdä oman ratkaisunsa siitä milloin lapsien olisi hyvä poistua paikalta. Ovat ainakin tietoisia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut nyt vihkiaikapaniikki :D

Meillä on vihkiminen klo 13 ja juhlapaikalle siirtyminen autolla kestää n. 15-20min. Mulle on tullut vaan sellainen olo että jaksaako vieraat juhlia pikkutunneille asti? Meillä on juhlapaikka varattu klo 03:00 asti ja meidän toive olisi että porukka jaksaisi jammailla sinne pitkälle yöhön koska meillä itse hääparilla on tarkoitus myös juhlia pitkään. Pelkään että vieraat ei jaksa juhlia yöhön kun vihkiminen on noin ajoissa.. Tosin itse ainakin jaksaisin juhlia jos olisin vieraana tuolla aikataululla. Kauhean vaikeeta ja ehkä turhaa panikointia. Meillä on kuitenkin ruoka, kahvi, karkkibuffet ja iltapala joten suupaloja kyllä on tarjolla. Halusimme aikaisen vihkiajan siksi että ehtisimme nauttia täysin siemauksian vieraidemme kanssa koko päivästä eikä hääjuhla olisi liian tiukka aikatauluineen..

Kertokaa mulle siis ihanat että onko huoleni turha? Että jos systeemit järkätään oikein että vierailla on hauskaa niin ei kai ne sitten liian ajoissa poistu kuitenkaan.. ?

Häät on heinäkuussa ja vielä ei olla ihan tarkkaa aikataulua tehty. Se on tiedossa että DJ aloittaa klo 18 mutta sitäkin aikaa on mahdollista vielä muutella..

Niin ja kuvauksissa me käydään jo aamulla, klo 11:00 on meidän kuvaus ja siitä suoraan mennään sitten kirkkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alustava aikataulu:

klo8.30-10.30 meikki+kampaus (morsian+kaaso)

kampaamosta juhlapaikalle, pukeutuminen

n.klo12-13 valokuvaus juhlapaikalla

ajo kirkolle puoli tuntia klo13-13.30

14.00 Kirkko

15.00 Vieraat ja morsiuspari talolle

Onnitteluiden vastaanotto ulkona, Onnittelumaljojen jako

Onnittelumaljan nosto ja puhe (10s-1min.)

15.30 Ruoka

17.00 Ruokailu ohi ja salin siivous alkaa

Ohjelmaa (puheet ym.)

18.30 Kahvi

19.30 Kahvi ohitse ja salin siivous alkaa

Booli ja ilojuomat esille.

Ohjelmaa

22.30 Iltapala esille.

23.10 iltapala ohitse.

Ohjelma jatkuu......

Meidän aikataulu on suunniteltu pitopalvelun kanssa, joka osasi kivasti kertoa kuinka paljon aikaa ruokailuun, siivoukseen, kahviin, iltapalaan ym. yleensä varataan. Hieman pohdituttaa vielä mihin väliin laitetaan bändin eka setti ja häävalssi, tulisko se ruokailun loputtua klo17.45 vai vasta kahvin jälkeen eli n.klo20? Bändi soittaa 3-4krt 45min, klo00.30 asti voivat olla. Aikataulua pohditaan vielä yhdessä koko suunnittelutiimimme kanssa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Jos mä olisin vieraana teidän häissä, niin en ehkä toivois dj:n aloittavan ihan noin aikaisin. Perustelen tän sillä, että jos teidän vihkiminen on klo 13 ja siihen siirtymiset ja muut, niin ilmeisesti onnittelumaljoja nostellaan noin kolmelta. Ruokailuun ja kahveihin jää sitten mun oletuksen mukaan noin kolme tuntia ennen kuin dj jo aloitttaa (mikäli tietty ette aio soittaa musiikkia ruokailujen välissä, mikä muuttaa koko tilanteen!). Jos mun oletukset on oikein, niin syömisten ja pöydässäistumisen sekä varsinaisten bileiden kestojen välillä on melkoinen epäsuhta. Mä en ehkä jaksais vaan seurustella, tanssia ja jutella yhdeksää tuntia yhteen soittoon.

Mutta SEN SIJAAN, jos teillä on esim. ruoka neljältä, kahvi kuudelta ja dj aloittaa puol kasin aikaan, niin voisin hyvinkin kuvitella jaksavani aamuun asti. Etenkin jos välissä vielä tapahtuu jotain, tai on jotain mitä oottaa. Tyyliin "iltapala klo 23". Eihän häistä voi lähteä ennen kun on maistellu iltapalaa! ;) Kyse on mun mielestä siitä, että jos halutaan ihmisten viihtyvän kauan, pitää aikataulunkin olla väljä. Jos alussa kaikki tapahtuu hirveällä kiireellä, se jää ikään kuin "päälle" ja sitten sitä alkaa valmistautua kotiinlähtöönkin jo ennen puolta yötä.

Sinänsä musta on ihanaa, että ootte varannu noin paljon aikaa ihan vaan juhlimiselle! Teille ei ainakaan tuu kiire. Ja tietty se ihmisten pitkäänviihtyminen riippuu myös vieraista. Mähän voin olla poikkeus. Esim. mun siskon häiden epämuodollinen osuus alkoi neljän aikaan päivällä ja ohjelmassa ei ollut mitään sen jälkeen. Mutta vieraat oli nuoria ja hyviä kavereita keskenään, joten totta kai ne viihtyivät siideri kourassa aamuun asti. Paitsi minä, joka lähdin jo puolenyön jälkeen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänä aamuna väsäämä aikataulu jota pidetään toistaiseksi ohjenuorana. Ymmärsimme että klo 14.00 jälkeen vihkimiset lyhentävät iltaamme erittäin paljon, joten voi olla että pyrimme klo 13.00 tai 14.00 vihkimiseen. Tuo valokuvaus ennen vihkimistä stressaa hieman, kun tahtoisin kuvaamme otettavan luonnossa, ja vihkiminen tapahtuu kuitenkin kaupungissa, tähän etsin yhä ratkaisua. Ei ole kuitenkaan mahdotonta ajatella että olisi kahdet valokuvaussessiot päivän aikana. Pitää vielä suunnitella =)

7:30 Herätys

8:00 Aamiainen

8:30 Meikkaus + kampaus

9:00 Meikkaus + kampaus

9:30 Meikkaus + kampaus

10:00 Meikkaus + kampaus+välipala

10:30 Meikkaus + kampaus

11:00 Pukeutuminen ja valokuvaaja paikalle

11:30 Valokuvaus

12:00 Valokuvaus

12:30 Valokuvaus

13:00 Siirtyminen vihkikirkkoon

13:30 Vihkikirkon valmistaminen

14:00 Vihkiminen

14:30 Vihkiminen päättyy

15:00 Siirtyminen

15:30 Saapuminen

16:00 Siirtyminen pöytiin ja alkumalja

16:30 Ruokailu alkaa

17:00 Ruokailu/ Puheita

17:30 Ruokailu päättyy

18:00 Puheita ja ohjelmaa

18:30 Ohjelmaa

19:00 Ensimmäinen tanssi

19:30 Hääkakku ja kahvia/ tanssia

20:00 Hääkakku ja kahvia/ tanssia

20:30 Ohjelmaa

21:00 Heittokimppu + Heittokimppu

21:30 Tanssia

22:00 Tanssia/Ohjelma

22:30 Iltapalaa/Viimeiset puheet

23:00 Tanssia + viimeiset puheet ja hääparin kiitokset

23:30 Vieraiden lähtö

0:00 Hääpaikka tyhjä/ Vieraiden saapuminen hotelliin

0:30 Mahdolliset jatkot hotellin baarissa

1:00 Mahdolliset jatkot hotellin baarissa

1:30 Mahdolliset jatkot hotellin baarissa

2:00 Mahdolliset jatkot hotellin baarissa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensä juhlissa jossa on ruokailu ja sen jälkeeen tanssia ja vapaamuotoisempaa seurustelua, on puheet hyvä pitää sen ruokailun aikana ja päätteeksi. Harva jaksaa enää useampi tunti aloituksen jälkeen kuunnella puheita, kun on jo tanssitunnelma päällä ja osa vieraista saattaa olla poistunut tai on "jossain" (ulkona hengailemassa tms.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole aikataulua eikä oikeastaan tulekaan juhlan suhteen. Olen järjestänyt häitä 6 vuotta työkseni, jolloinka tiedän, että se on todellakin turhaa.

AINOASTAAN ON TÄRKEÄ TIETÄÄ, KOSKA RUOKAILU ALKAA.

Satapäisen vieraslauman ruokkiminen ei onnistu tunnissa, jotenka on turha kuvitella enää minkään aikataulun pitävän sen jälkeen. Sitten ollaan kiukkuisia ja tuohtuneita pitopalvelulle, kun kahvit eivät olekaan pöydässä heti klo 18.00, kun ruokailu on alkanut klo 17.00. Pitopalvelu kyllä joustaa toivottavasti paljonkin, mutta taikureita hekään eivät ole.

Myös odottaminen on kurjaa. Jos on sovittu ruoka alkavaksi klo 17.00, henkilökunta toivoo sen silloin alkavan. Tervetuliaispuheiden kestoa ei kukaan tiedä, mutta jos anoppi paasaa jo kolmatta varttia, on pöydässä vastassa kylmät perunat ja kuiva paisti.

Eli mieluusti ohjeistakaa mahdollisia puheiden pitäjiä puhumaan esim. ruokailun tai kahvin aikana. Ja hieman tiedustelkaa ennakkoon kuinka kauan esim. maljapuhe kestää.

Yllätysohjelmat sun muut pitää sovittaa siihen hetkeen, kun kaikki pitopalvelun osalta on jo suoritettu. Silloin ei tarvitse kenenkään enää huolehtia kellosta.

En tietenkään tarkoita, että kaikkien tarvitsisi noudattaa näitä ohjeita. Kukin taplaa tyylillään. Tämä vaan on niin nähty juttu, joten kehoitan ottamaan neuvostani vaarin.

Meidän siunaus on klo 15, ja ruokailu on sovittu alkavaksi 16.30. Kahvi on tarjolla ruokailun yhteydessä ilman mitään väliohjelmia. Kaiken tämän jälkeen pitopalvelu on vapaa poistumaan, ja vieraat saavat keskittyä seurusteluun ja ohjelma on vapaa. Bändi aloittaa heille sopivalla hetkellä, tarkkaa aikaa ei ole sovittu emmekä haluakaan sopia. Tämä ehkä onnistuu vain siksi, että bändin vetäjä on enoni.

Aamupäivän kulku on se, että klo 9 menen kampaajalle, ja jossain vaiheessa aamupäivää tuttavani meikkaa minut. Kuvaus suoritetaan ennen siunausta kirkon pihalla, jossa siis olemme klo 14. Muuten on aikataulu vapaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee varmaan aika samantyyppinen hääaikataulu kuin sulla CandyWed! Eli kiitos kun laitoit tuon omasi. Kerro sitten miten piti tuo aikataulu. Ite ollaan kovasti mietitty olisko vihkiminen klo 13 vai klo 14. Nyt kirkko on varattu klo 14 alkaen, mutta sitä on varmasti mahdollista muuttaa, koska häät on talvella. Meidän hääpaikalta pitää poistua klo 01 yöllä eli sen kannalta mietin, että jäis tarpeeksi aikaa juhlimiselle. Antakaa ideoita? Monelta teidän vihkimiset on varattu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me toivomme aikaa kirkosta klo15.00 tai klo16.00 - emme ole vielä päättäneet.. Illalle ei ole varattu hirveästi ohjelmaa, lähinnä ruokailu ja kahvit, pari puhetta, yksi esiintyjä ja sen jälkeen DJ. Toivottavasti vieraille riittää muuksi puuhaksi ihan vain seurustelu muiden sukulaisten ja tuttujen kanssa.

Osaatteko sanoa, kuinka kauan noin 50 henkilön buffet-ruokailuun ja kakkukahveihin menee aikaa? Lähinnä mietin siltä kannalta, moneltako esiintyjä pääsee aloittamaan.. Limepiipertäjällä on hyvä pointti aikataulutuksesta - kokemuksesta varmasti tietää, että se ei päde suunnitellun mukaisesti.

Ehkä kannattaisikin pyytää esiintyjä ja DJ ihan juhlan alusta ruokailemaan kunnolla ja viettämään hieman aikaa juhlapaikalla - ei tarvitsisi sopia tarkkaa aloitusajankohtaa kummankaan kanssa. Mutta onko idea ihan typerä? Haluaisiko esiintyjä/DJ ylipäätänsä joutua ruokailemaan tuntemattoman hääparin juhliin? Vaikeaa..

Ps. Alli-Amalia: Heippa hääpäiväkaimani :)

Sikäli mikäli kahvit vedetään ruuan kanssa samaan syssyyn niin kuvittelisin touhun olevan kahdessa tunnissa ohi, toki usein kahvipöytä on avoinna pidempäänkin vaikka kaikki vieraat olisivat jo käyneet ottamassa, santsivara pitää aina olla. Taasen sadan hengen vastaavaan rumbaan menee liki 3 tuntia että homma on ohi, jo jonottaminen vie useita minuutteja. Tietysti tämäkin riippuu niin paljon suvuista ja ikähaarukasta, sillä saattaa olla että 80-vuotiaat pärjäävät sillä yhdellä perunalla siinä missä siskonpojanpoika vetää jo kuudetta kierrosta paistia naamariinsa.... Pääasia on, ettei ruokailua hoputeta millään, jotta kaikki saisivat nauttia ateriansa rauhassa, siksi siihen on varattava runsain mitoin aikaa. Koska ketäänhän se ei haittaa, jos ruokailu on ohi ajateltua aiemmin :)

Ei ole lainkaan tavatonta pyytää dj:tä syömään ensin, tosin usein esiintyjät kieltäytyvät, ottavat mieluummin sen kahvin että vireystaso pysyy yllä. Eihän hänen pakko ole vieraiden keskellä syödä, ehkä mieluisampaa olisi jossain sivummalla omassa rauhassa, tosin siitä usein tulee vaikutelma rätistä, jonka voi heittää nurkkaan, paikka juhlasalissa olisi toki hieman arvokkaampaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ole hyvä, DALIYA.

Sitä on vaan vuosien varrella saanut huomata yhtä sun toista häslinkiä, mikä voi mennä vikaan ja mitä en todellakaan omiin juhliini halua - yleensä pahimpia ovat KAASOT :)

Ajat ovat vain viitteellisiä - kahvikierroshan nyt tietenkin on nopeampi kuin ruokailu. Useimmiten kuitenkin tämmösillä aikatauluilla olen monissa häissä nähnyt kaiken tapahtuvan.

Meidän häissä tulee olemaan erillinen sivupöytä jossa kahvit ovat jo tarjolla ennen ruokailun päättymistä, jolloin voimme sulhon kanssa tahdittaa itse hääjuhlan kulkua ja marssia kakkua leikkaamaan heti syötyämme, ja muut saavat luvan seurata perässä.

Joillekin on varmasti oikeinkin rentouttavaa laatia aikataulua, ettei mitään tärkeää jää pois ja että kaikki sujuu, mutta itse en katso aiheelliseksi. Mieheni jo totesi tuossa taannoin että olen varmaan stressittömin morsian ikinä (mulla vaan sattuu olemaan kova luotto kaiken sujumiseksi, sillä emme ole turhantärkeitä etikettien noudattamisessa, aika vapaat juhlat tiedossa). Ja miksi stressata, sillä juhlapalvelu sattuu olemaan tämä kyseinen entinen työpaikkani, joka hoitaa viralliset osuudet kuohuviinistä kakkutarjoiluun, eli saan takuuvarmasti itse nauttia ja luottaa siihen että saan ammattitaitoista palvelua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse kyllä aikataulun laatija ja muokkaaja =) haluan selkärangan päivälle, jotta tiedän mihin on oikeasti aikaa. Täytynee muokata ruokailuun vähän reilummin siis aikaa, kiitos vinkistä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä en ole oikein tätä vielä miettinyt, tai edes tiedä mitä tästä pitäis miettiä. Vihkiminen on klo 16. Luotan siihen että kampaaja ja meikkaaja osaavat varata sopivat ajat. Sitten pitäisi pukeutua, minun ja tyttöjemme. Siinä on kai kaikki mitä mun tarvitsee ennen vihkimistä miettiä. Kirkolle tottakai ajoissa, mutta niin ettei mies näe mua.

Vihkimisen jälkeen on kuvaukset, en tiedä kauan niissä menee, tietää sitten kun on kuvaajan kanssa keskustellut enempi.. ja sitten juhlimaan ravintolaan. Tässäkin luotan siihen että ravintola osaa sanoa paremmin tuosta aikataulutuksesta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, kannattaa ehdottomasti varata ruokailuun aikaa, sillä sehän on käytännössä katsoen ainoa ohjelmanumero koko häissä vieraita ajatellen (lisäksi tyyrein varmasti kaikista ohjelmista) - kaikki osallistuvat ja on noloa hoputtaa, sillä pitopalvelulle maksetaan siitä että kaikki sujuu käsikirjoituksen mukaan ja jouhevasti.

Niin kuin jo aiemmin mainitsin, ketään tuskin haittaa se, että ruokailu on suunniteltua aiemmin ohi, mutta silti täytyy muistaa että jos kahvit on suunniteltu alkavaksi kolme tuntia ruuan jälkeen (eli ei heti ruuan yhteyteen), on hyvä olla varalla ns. "täyteohjelmaa", koska henkilökunta todennäköisesti noudattaa aiemmin annettua aikataulua. Toki voi kysyä että onnistuuko aiemminkin, ja useimmiten onnistuukin, mutta ketään ei hyödytä se, että jos väkisin hoputetaan henkilökuntaa, on kahvitarjoilu todennäköisimmin juosten kustu...

Meidän häistä vielä sen verran, etten ole muusta ohjelmasta edes tietoinen, tuskin mitään kummoisempaa edes viritellään, koska on myöskin ikävää istua koko ajan salissa tuijottamassa typeriä ohjelmanumeroita eikä hengähdystaukoa ole lainkaan. Liika on liikaa.

Todennäköisimmin ainoaksi viralliseksi ohjelmanumeroksi muodostuu ruuan ja bändin lisäksi jokaiselle vieraalle annettu "salatehtävä", jonka jokainen saa halutessaan illan aikana suorittaa. Meille tulee sellaiset askarrellut hääpurnukat, joihin tulee kynttilät ja nameja, sekä tämä salatehtävä, jotka ovat satunnaisesti jaettu ihmisille, ei siis tietoisesti. Tehtävissä kehoitetaan esim. kertomaan anopeille vitsi, varastamaan kaason kenkä, viemään sulho tanssiin, kädenvääntökisaa appiukon kanssa yms hassutuksia, jotka saa suorittaa joko julkisesti tai sillä tavalla, ettei koko juhlaväki näe. Tehtävän suoritettuaan laput palautetaan laatikkoon, joista illan päätteeksi arvotaan ja palkitaan joku tehtävän suorittaja, sekä palkitaan toki hauskin/rohkein tehtävän suoritus!

Ohi aiheen ehkäpä, mutta tuollaista pientä kivaa sinne tyhjiin väleihin joka pitää tunnelmaa yllä, niin ei tarvitse mitään ryöstöjä yms pakollisia idioottimaisia ohjelmia keksiä. Toki sukkanauhat ja kimput nakataan, mutta ne ovat lyhytkestoisia pakollisia suorituksia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oikein tiedä millaista aikataulua ravintolahäihin pitäisi ylipäätään keksiä. Vihkiminen on klo 16 jonka jälkeen kuvaukset. Tämän aikana vieraat siirtyy ravintolalle ja kaaso keksii jotain tekemistä kunnes me saavutaan paikalle? Sitten syödään, juodaan, seurustellaan ja nautitaan toistemme seurasta? En tiedä ketkä haluaa pitää puheita, mutta eiköhän ne mene siinä syömisen lomassa? En haluaisi tanssia, mutta isäni varmaan haluaa tanssittaa, bläh. En tiedä tanssitaanko edes miehen kanssa. Tuskin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme alustavasti suunnitelleet näin:

15 Vihkiminen

16 onnittelumaljat, kättelyt

16.30 ruokailu

---valokuvausvartti----

18.30 kahvit

20 häätanssi ---> bändi aloittaa

Tämän kummallisempaa ohjelmaa ei ole. Haittaako se? Bändi soittaa 3*30min, joten ekan setin jälkeen heitetään varmaan sukkanauha ja kimppu (tällöin bändi saa myös pitemmän tauon, jollloin voivat syödä)

Miltä kuulostaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme alustavasti suunnitelleet näin:

15 Vihkiminen

16 onnittelumaljat, kättelyt

16.30 ruokailu

---valokuvausvartti----

18.30 kahvit

20 häätanssi ---> bändi aloittaa

Tämän kummallisempaa ohjelmaa ei ole. Haittaako se? Bändi soittaa 3*30min, joten ekan setin jälkeen heitetään varmaan sukkanauha ja kimppu (tällöin bändi saa myös pitemmän tauon, jollloin voivat syödä)

Miltä kuulostaa?

Kuulostaa kohtuulliselta ja järkevältä. Eritoten tykkään siitä, että annatte kaiken tapahtua rauhassa. Mun mielestä bändi on itsessään niin hyvä ohjelmanumero kuningas alkoholin lisäksi, että muuta ei häissä tarvita :) Tuon tyyppistä kaavaa meilläkin noudatetaan, sillä erolla, että kakkukahvi on ruokailun yhteydessä ja bändi aloittaa ehkä hitusen aiemmin. Bändin ohjelma on aika vapaamuotoinen, tuttuja kun ovat niin taitavat veivata kitaroita niin pitkään kun ihmisillä kivaa riittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän toteutunut aikataulu hääpäivälle näytti tältä. Kaikki meni tosi rennosti eikä missään vaiheessa ollut tai tullut kiirettä. Aikataulua/ohjelmaa ei vieraiden näkyville laitettu ollenkaan (emmekä itsekään edes tienneet esim. noista puheista) ja monilta vierailta jälkikäteen saimmekin kommenttia, että oli mukavaa kun kaikki tuntui menevän omalla painollaan eikä tarvinut odotella asioita tapahtuvaksi. Sopivassa suhteessa rentoa yhdessäoloa ja seurustelua sekä ruokaa, juomaa ja bilettämistä.

8:15 manikyyri

9:00 aamupala

10:00 kampaus

12:30 meikkaus

12:30 hääkimpun ja vieheen haku (sulhanen)

13:30 pukeutuminen

14:15 valokuvaus

15:30 kyyti kirkolle hotellilta

16:00 vihkiminen

16:40 - 16:50 vieraiden bussikuljetus kirkolta juhlapaikalle

17:00 saavuimme juhlapaikalle + tervetuliaismalja + onnittelut

17:30 - 19:00 ruokailu viineineen

18:15 sulhasen isän puhe

18:45 sulhasen äidin puhe

19:30 hääkakun leikkaus + kahvit avec + juomapöytä avautui

21:00 - 21:45 häävalssi + bändin eka setti

22:00 - 22:45 bändin toka setti

23:00 - 23:45 bändin kolmas setti

23:45 iltapala

02:00 lähdimme itse juhlista

02:30 viimeiset vieraat lähtivät

Muokattu: , käyttäjä: miomao

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole kamalasti vielä suunnitellut, ainakaan Etelän aikatauluja. Kaikki alkaa sutvaamaan vasta sitten kun maistraatista saan varattua sen ajan (ottavat vastaan marraskuussa).

Mutta Pohjoisen aikataulua sen verran miettinyt, miten Siunaamistilaisuuden kanssa menee.

5-6 Herätys ja koirien lenkitys

8:00 Valokuvaajan ja Kaaso2 nouto lentokentältä/juna-asemalta

10-12 Meikki, kampaus, välipala, pukeutuminen

12:15 Juhlatilan tarkastus

12:30 Kirkon pihalle valokuvaukseen

13:00 Kirkko / siunaus

13:30 Siirtyminen juhlapaikalle

14.00 Onnittelumalja ja Kahvittelutilaisuuden aloitus

15-16 Valokuvausta pihalla

16-17 Hää"valssi", leikit, yleinen seurustelu

20:00 Juhlatilan siivous ja kotiin tuutimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Herätys n. 6:30

- Kampaaja klo 7-8 (ihan liian aikaisin, mutta mitäs olin niin hidas varaamaan aikaa)

- Aamupalaa ja paniikkia ja lastataan auto täyteen tavaraa

- Noin klo 10 haetaan mun hääkimppu ja mennään koristelemaan juhlapaikkaa, viedään sinne juomat ja iltapalatarpeet ym. ja ollaan paikalla luultavasti noin klo 13 asti jolloin pitopalvelu saapuu, vaihdetaan muutama sananen jos vielä jotain epäselvää on

- Noin klo 14 minä tai joku muu sutii minulle toivottavasti jotain meikkiä naamaan ja sitten hääpuku päälle ja korut yms.

- 15:30 bestman hakee meidät kirkkoon

- 16 vihkiminen, siirtyminen juhlapaikalle, onnittelumaljat

- 17 ruokailu

- Noin 18 ekat ohjelmanumerot: morsiamen isän puhe ja leikit anopeille ja appiukoille

- 18:30 kakkukahvit

- Kun kahvipöytä raivattu pois, bändin nopea kamojen kasaus, sitten häävalssit ja muuta elävää musiikkia noin klo 20:30-21 asti

- Mahdollisesti leikkihetki polttariporukoille, ei pakollinen jos tuntuu muutenkin aika kuluvan. Booli ja iltapalaa tarjolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, vihkiaika varmistui, joten voi alkaa suunnittelemaan päivän aikatauluja! <3

Aamulla heräillään rauhassa (tai paniikissa) ja viime hetken varmisteluja/ruoan laittoa. Meikkiin, kampaukseen ja vaatteiden vaihtoon pitänee varata puolisen tuntia.

klo 13 tervetulomalja

klo 13.30 vihkiminen juhlapaikalla

~ klo 15 ruokailu (buffet, n. 90 vierasta)

puheita

vapaata oleskelua

~ klo 18 kahvi ja jäätelö

ohjelmaa (esityksiä lähinnä)

häätanssi

~klo 21 sauna ja makkaranpaistoa kodassa

Vieraiden kyyditykset kaupunkiin lähtee klo 23 ja klo 02. Mutta valomerkkiä ei ole, ja hääpaikallekin voi jäädä, jos haluaa.

Muokattu: , käyttäjä: Ebba

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme alustavasti suunnitelleet näin:

15 Vihkiminen

16 onnittelumaljat, kättelyt

16.30 ruokailu

---valokuvausvartti----

18.30 kahvit

20 häätanssi ---> bändi aloittaa

Tämän kummallisempaa ohjelmaa ei ole. Haittaako se? Bändi soittaa 3*30min, joten ekan setin jälkeen heitetään varmaan sukkanauha ja kimppu (tällöin bändi saa myös pitemmän tauon, jollloin voivat syödä)

Miltä kuulostaa?

Aluksi oli tarkoitus mennä näin, mutta nyt tajusin, että valokuvaaja lähtee häätanssin jälkeen ja haluaisin hänen kuitenkin kuvaavan kimpun ja sukkanauhan heiton. Mihin väliin ne siis laitetaan. Apua! Viime hetken panikointia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään