Artep

Morsiustytön tehtävä?

15 viestiä aiheessa

Mietin sellaista että kun ajattelimme että sulhoni veljen tytär (häiden aikana melkein 4.v) olisi morsiustyttönä mutta sitten mietin että mitähän tämän pikkuneidin tehtävä voisi olla kun kukkia ei sirotella eteemme kirkossa. Sormuksen hän voisi periaatteessa kantaa mutta eikö se kuulu tavallaan bestmanille? Olisi mukavaa tietää mitä mieltä olette ja ehdotuksianne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sisareni lapset ovat morsiuslapsina... Lapset kävelevät kirkkoon minun ja isäni edellä...ja ovat kaason ja bestmanin kanssa alttarilla sitten ihmettelemässä koska sisarenpoika ojentaa sormuksen yhdessä bestmanin kanssa. Näin meillä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oman isosiskoni häissä olimme morsiusneitoina pikkusiskoni kanssa. Kuljimme siskoni & isämme ja sitten myöhemmin siskoni ja sulhasensa perässä alttarille, ja kirkosta poistuessamme jaoimme vieraille riisipusseja. Olin myös itse askarrellut riisipussit sellofaanista ja teemaväriin sopivasta lahjanauhasta, ikää minulla oli tuolloin 13 ja pikkusiskolla 9 vuotta. Hääjuhlassa toimimme apuna pikkuasioissa, kuten lahjapöydän järjestelyssä ja tavaroiden juoksuttamisessa edestakaisin. ;)

Omiin häihimme olemme pyytäneet isosiskoni tyttöä "morsiusneidoksi", tehtävät tulevat todennäköisesti olemaan aika lailla samoja kuin itsellänikin aikoinaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kanssa ajatellut kummityttöäni (siskoni tytär) morsiustytöksi. Ikää neitokaisella on 10 vuotta ja uskon, että hän on "tehtävästään" aivan täpinöissään... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä olin joskus 12 v morsiustyttö, ja minun tehtäviin ei kuulunut silloin muuta kuin kävellä kaason kanssa alttarille ja sieltä pois, sekä poseerata kuvissa hääjuhlassa. itse pyydän kahta kummityttöäni morsiustytöiksi (10v ja 6v).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla morsiusneidot (2,5v ja 5v siskontytöt) kantavat minun huntua käytävää kävellessä, halutessaan he voivat seistä kaasojen vieressä tai mennä äitinsä viereen tai istua vaikka minun sylissä jos siltä tuntuu. Meillä koko hääjuhla on hyvin rento ja pääasiana on hauskanpito ja mukava yhdessäolo. Meille ei muita lapsia juhlaan osallistu ja morsiusneidotkin on luvattu viedä aikaisin kotiin äidin kanssa, koska heillä on myös pieni vauva silloin, siskoni sanoi minulle suoraan ettei hän jaksa olla koko iltaa paikalla ja ymmärrän tämän hyvin, enkä pakota häntä jäämään. Myös tämä pieni puetaan hääseurueeseen kuuluvaksi, eli samanlaisiin asusteisiin kuin siskonsa, hän osallistuu sitten vähän sivumpaa. Kuvissa olemme sitten kaikki, me ja morsiuslapset.

Morsiustytöt suurin tehtävä on saada morsiusparille hyvä mieli, tekipä hän sitten mitä tahansa tai olis tekemättä mitään "järkevää" Häissähän ollaan rakkaimpiensa/tärkeimpien kanssa, ei kaikille tarvitsekaan olla tekemistä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän häissä oli isompi lauma morsiuslapsia, ja kaikille oli tehtäviä: ruusun lehtien sirottelua, riisipussien jakamista, hääohjelmien jakamista, hääkarkkien jakamista, lahjapöydän järjestelyä, ymm lapset olivat mielissään tehtävistä, pienin morsiustyttö 2v innoissaan huiskutteli viuhkaa viilentäen oloani :D Ja tyttö keksi itse tämän homman häissä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tyttö on 7vuotias. Ei ajateltu mitään isoja hommia nakittaa hänelle..

-alttarilla odottee sulhasen(ja sulhaspojan) kanssa mun tuloa

-oikoo mun laahusta alttarilla

-kantaa mun laahusta kirkon portaissa, kun tulossaan ulos

-hääkarkkien jako

Siinähän on jo paljon jännittämistä lapselle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kummityttö, 8v. morsiustyttönä. Kävelee sulhaspoikien, oma 7v. ja miehen veljenpoika 6v. kanssa joko meidän edellä tai jäljessä kirkossa. Katsotaan harjoituksissa kumpi tuntuu lapsista luontevammalta.

Varmaan jakavat yhdessä ruusunlehtiä heitettäväksi. Muuta tehtävää heille ei varmaankaan tule.

Morsiustyttö on ihan täpinöissään jo siitä kun saa upean mekon :D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lueskelin tuossa noita teidän kirjoituksia ja ymmärsin että teillä on ollut morsiuslapsia sirottelemassa ruusunterälehtiä hääparin edellä alttarille tultaessa. Eli tällainen järjetely on mahdollista eikä hääparin tarvitse aina tulla ensimmäisenä? Meillä morsiuslapsina ovat omat lapset, tyttö 5-v. ja poika 3-v. Entä tuo sormustyynyn kanto.. voiko myös tyttö kantaa sitä ja luovuttaa sormuksen. Luulenpa että se olisi liian jännä tehtävä meidän pojalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä morsiustyttöinä ovat mieheni tyttö (6v.) ja pikkusiskoni (10v.). He ulkevat seremoniaan edellämme kynttilät käsissään (tätä pitää ehkä vielä vähän harjoitella, koska nuorempi on aika vallaton luonne...), todennäköisesti jakavat myös hääkarkit ja varmaan se tärkein tehtävä on ihastuttaa vieraita pikkuprinsessoina (uskon, että ainakin tämä nuorempi nauttii juuri tästä osuudesta :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiustyttö on häiden aikaan n. 3-vuotias, joten tehtävä on kipittää käytävällä ja (jos muistaa) nakella lehtiä tms. koristeita. Jos hänen haltuunsa annettaisiin sormus tai muuta todella tärkeää, hyvin todennäköisesti pääsisimme hippaleikkiin pitkin kirkkoa.

skh79: toisaalla keskuisteluissa mainittiin papin kutsuneen mainittua sirottelua amerikkalaiseksi ja vaatineen morsiustenavat parin jälkeen käytävälle. Tällöin lapsosista tosin ei saa minkäänlaisia valokuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meen morsiustytöt oli 1,5v (meen oma tyttö) ja 3v (mun kaverin tyttö) ja heen ainoa tehtävä oli näyttää söpöiltä ;). Tytöt kävelivät meen edessä kirkossa, kukkakorit kädessä. He kävelivät kirkon eteen ja jäivät sitten etupenkeissä istuvien vanhempien/isovanhempien luokse. Meen tyttö tosin sitten toimituksen aikana pyöri meen jaloissa ja kurkisteli alttarin toisella puolella olevaa pappia yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän morsiusneito on 8-vuotias pikkusiskoni. Hän ja äitini ovat lähinnä itse keksineet tämän tehtävän hänelle, itse en ollut morsiusneitoa ajatellutkaan, ja nyt huomaan että on vähän hankalaa keksiä hänelle varsinaista tehtävää joka sopisi meidän näköiseen vihkitoimitukseen :girl_haha: Lähinnä olin ajatellut, että hän voisi esim ripotella ruusunlehtiä minun kävellessä alttarille isän saattamana, toinen vaihtoehto voisi olla, että hän kantaisi sormuksen.. En vain tykkää sormustyyny-ideasta!! Pitäisi siis keksiä jokin vaihtoehtoinen kuljetusmuoto :girl_wink: Toisaalta hän voisi myös kävellä kimppu kädessään ja oikoa laahustani alttarilla.. Myös tuo laahuksen kantaminen kirkosta ulos tullessa kuulostaa hauskalta, hän nimittäin oli jo kuvitellut kantavansa laahustani alttarille kävellessäni, mutta laahukseni taitaa olla sen verran lyhyt, että aluskerrokset näkyvät jos hän niin tekee :girl_haha: Vinkkejä otetaan vastaan, juttu on vielä ihan mietintävaiheessa :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tulossa niin nuoret morsiustytöt, ettei ajateltu muuta tehtävää kuin näyttää söpöltä. Tuo kirkon käytävällä kävely mietityttää vaan siltä osalta, että miten ehtivät kävellä häämarssin aikana niin, että minun ja sulhasen ei tarvitse sitten kiitää. Kirkon käytävä kun on aika pitkä. Tai ehkä sitä täytyy vaan valita riittävän pitkä häämarssi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään