onnentyttö

Häätanssikurssi hakusessa (yhdistetty)

90 viestiä aiheessa

osaisko joku kertoa missä olisi häävalssitunteja pk-seudulla tai länsi-uudellamaalla? Mielellään jotain lyhytkursseja ettei tarvis viikosta toiseen raahautua... Hesassa oli blomqvistin koulussa maanantaisin klo 18.00, en tiedä oliko kertalaaki vai pidempi kurssi. Jotenkin blomqvistit ei innosta ja täältä vähän kauempaa voi tehdä tiukkaa keretä arki-iltana kuudeksi hesaan. Laittakaa myös hintatietoja jos tiedätte.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sama ongelma, eli aika ei millään riitä mihinkään tanssitunneille. Tein sitten niin, että tilasin Tanssikoulu Blomqvistin nettisivuilta tanssikurssiDVD:n, joka tulee postitse kotiin. Hintaa taisi olla 45€. Ainoa video mistä löysin häävalssin, oli jatkokurssivideo, saas nähdä miten käy.. Videolla on toki paljon muitakin tansseja tangoista ja hitaista valsseista alkaen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Blomqvistin häävalssitunnit ovat kertajuttuja. Käydä voi toki niin monta kertaa kuin on tarvis ja joka kerta maksetaan eriskeen. Hintaa en muista. Ymmärtääkseni siellä voi hioa myös sitä itselle valittua häävalssia. En tiedä järjestävätkö muut tanssikoulut pelkkiä valssikursseja.

Me käymme Blomqvistin perustanssikurssia ja tehokasta on ollut vaikka onkin vasta 3 kertaa takana. Meillä on häät syyskuussa ja ajattelimme käydä tuon kurssin läpi nyt keväällä ja elokuussa sitten ottaa pari  häävalssituntia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me mennää Tanssiurheiluseura Merenque espoossa esim on yks paikka sunnuntaisin klo14-15,

10e kerta/hlö

eli 100e / 5 kertaa/pari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Whitegold: Mitä tuo Blomqvistien perustanssikurssi sisältää ja mitä se maksaa??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Blomqvistilla kurssimaksu on 65 euroa/henkilö jos menee yksin tai 120 euroa/pari. Häävalssikurssi maksaa 10 euroa kerta.

Toimintaa on myös Lahdessa ja Tampereella

http://www.tanssikoulublomqvist.fi/

Meille tuli flunssan takia pitempi tauko joten ollaan käyty nyt vasta neljä kertaa. Tähän asti on harjoiteltu valssia, foksia, rokkia sekä jiveä. Tango kuuluu myös ohjelmaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unelmana olisi tanssihäät, mutta en oo keksiny mistään häätanssikursseja. Osaisko joku Helsingistä semmoista suositella ja muutenkin olis kiva kuulla kokemuksia? Kuinka paljon ennen häitä semmonen kurssi kannattaa käydä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ylös, kai nyt joku muukin on tanssikurssin käyny. Onhan se kiva häiden ohjelmanumero :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa katsastaa kilpatanssiseuratkin. Jotkin seurat järjestävät ns. lavatanssikursseja. Mutta voisin kyllä suositella ihan kilpatanssinkin aloittamista, siinä tulee monta hienoa tanssia ja sitten on helppo hämmästyttää vieraita hitaalla valssilla, rumballa, tangolla tms. Puolivuottakin treeneissä tekee taiturin vieraisiin nähden. ;D

Me päädyttiin häissämme sitten opettamaan vieraille sambaa, cha cha chata ja muita erikoisempia tansseja ja hauskaa oli.

Seuroja voi hakea http://tanssiurheilu.fi/index

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin valitsimme kilpatanssiseuran (www.merenque.net) häätanssien opetteluun. Häät ovat ensi talvena. Koko viime vuosi opeteltiin ja kyllä vuodessa kaksi puujalkaista oppii oikeasti jo aika paljon tanssista. Me opettelimme valssia (norm. sekä hidas), sambaa, cha cha, jiveä, foxia, tangoa, humppaa, rumbaa ja jenkkaa. Ja tästä taidettiin vielä saada meille yhteinen harrastus :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nostetaas tätä..kaipaisin hyvää tanssikoulua mihin voisimme mennä opettelemaan häävalssin ja miksei muitakin lavatansseja..siis helsinki-vantaa..:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me alotettiin käymään tanssikurssia marraskuussa ja häät on siis ensi elokuussa. Kurssin vetäjä kyllä sanoi että olisi ehkä ollut parempi aloittaa jo viime kesänä..eli tanssitaito ei synny ihan äkkiä..Puoli vuotta on aika lailla minimi.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saattaa olla että olen jo myöhässä sinun kurssin suhteen, mutta jos apua sitten muille.

TanssinMaailma Ketonen ( Kontulan läheisyydessä )

Soittelin itse jo syksyllä kun olisin halunnut hoitaa kurssin pois alta ajoissa.

Rouva joka puhelimeen vastasi oli maailman tylyin ja suurinpiirteen nauroin minulle, että

kuka nyt syksyllä häävalsseja treenaa, kesällähän kaikki naimisiin menee ja kevään harjoittelee. Kun sitten kyselin kevään kursseja niin sain vastauksen "seuraa nettisivuja, sinne

tulee tieto kunhan ehditään...." Niin tylyä menoa jo puhelimessa, että tänne ei me ainakaan jalallamme astuta  >:(

Studio High Heels ( Kamppi Center )

Pavelu ystävällistä ja varmasti osaavat opettajat!

Ja jos jollakin antaa vielä vinkkiä Vuosaari - Itäkeskus akselilla mahdollisista hyvistä tanssikursseista niin laittakaa vinkkiä tulemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti en osaa auttaa Helsingin suunnalta tanssikurssijutussa, mutta mutta...

Me olemme sulhon kanssa tanssineet jonkin verran yhdessä ennenkin (sulho käynyt aikanaan myös lavatanssien alkeiskurssin), mutta viime syyskuussa ilmoittauduimme syyskauden tanssikurssille Hollolassa. Oli muuten lystiä ;D Olimme mukana ns. lavatanssi 2 -kurssilla, jossa opeteltiin/muisteltiin monia eri tansseja.

On se kuitenkin mukavaa osata omissa häissä sitten tanssia edes se valssi kauniisti :) tosin, kurssilta jäi niin paljon käteen, että luontuu sitä jo moni muukin tanssi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun on ehkä vähän hölmöä kommentoida tähän, mutta pakko kuitenkin...

Olen maalaiskylän tyttö ja lapsesta asti ollut kaiken maailman kylän juhlissa ja hirvipeijaisissa ja siellä me tytöt keskenään pikkulikkana tanssittiin, ja opin siis tavallaan jo silloin tanssimaan, kukaan ei sen kummemmin opettanut, vaan kakarana katsottiin muilta (aikuisilta) mallia...

Nyt 2 vuotta sitten innostuin lavatansseista uudelleen, (ja ikää on nyt jo kohta 30v.) ja avomieheni ei tanssi juuri ollenkaan... No siis juuri sen valssin osaa, sitä ei häävalssia varten tarvitsisi vartavasten opetella... Itse olen nämä 2 kesää käynyt lavalla tanssimassa aikalailla kerran viikossa, eli kokemusta alkaa olemaan vieraiden kanssa tanssimisesta..

Mutta nyt olen viikon päästä menossa itse elämässäni ensimmäiselle lavatanssikurssille, ja olen tuon miehenköntyksenkin sinne saanut...

Mutta siis suosittelen että sen tanssikurssin lisäksi ihan hyvä on varmasti pitää sitä tanssitaitoa yllä käymällä muutenkin tanssimassa!!! Jasiinnä huomaamatta tulee hoidettua se kuntoilu.. (olen välillä ottanut sykemittarin mukaan tansseihin, humpassa syke nousee minulla yli 140)

Tanssiminen on ihan kivaa, jos on tosissaan siihen innostunut, ja onhan se kivaa kun osaa kauniisti tanssia sen häävalssin7häätanssin (joka voi olla vaikka tulinen tango, niinkuin yhdellä tutuillani oli)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluat mennä hyvillä mielin avioliiton satamaan, niin älä ainakaan valitse Pasilan Pilvisteps tanssikoulua. Palvelu on koppavaa ja huonoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kyselisin, oisko Turussa mitään hyvää tanssikoulua tai kursseja? Valssin lisäks sais olla jotain muitakin tansseja mieluusti mukana. Tietääkö kukaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Turussa Tanssituvan-tanssitunteja.Netistä löydät tuntitiedot =)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia tanssitunneista Keravalla?

Keravalta ei ole kokemusta, mutta naapurista Järvenpäästä on. Otettiin yksityistunti häävalssia varten Keski-Uudenmaan tanssiopistolta (www.keto.fi) ja oltiin tyytyväisiä. Opistolla näytti olleen viime keväänä myös ihan häätanssikurssi, mutta meiltä se meni ohi. Voin suositella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään