Sea Breeze

Häistä kertominen työpaikalla

48 viestiä aiheessa

Minä en ole puhunut töissä kun kahdelle työkaverille ja pomolle sanoin kehityskeskustelussa kun tuli lomista puhetta. Kaksi muutakin saman "firman" työntekijää tietää, mutta heidän kanssaan olen asioinut häiden tiimoilta pelkästään asiakkaana ja virallisissa papereissa toistaiseksi "nimettömänä".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oo töissä tainnut mainita kellekään vielä mitään 'virallista' häistä, mutta tietävät, että ollaan menossa naimisiin lähivuosina ja että ollaan puolison kanssa kihloissa. Meillä on töissä useampi toimipiste, ja työskentelen tällä hetkellä niin monessa toimipisteessä, että mulla ei varsinaisesti enää ole läheisiä työkavereita, joille avautua tällaisista asioista. Toisaalta häihin on vielä vuosia ja 4kk aikaa, joten ehkä mä ehdin kaikille aikanaan kertoa. Töissä on kuitenkin paljon muutakin pohdittavaa tällä hetkellä, niin luulen, että mun hääsuunnitelmat ei ehkä olisi ihan päällimmäisiä kiinnostuksen aiheita kaikilla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä töissä kyllä kaikki tietää. Onhan sieltä moni tulossa töihin meijän juhliin(siis kokit ruuan laittoon ja tarjoilijat yms) ja yksi kaasoistani on myös työkaverini :-X Sen verran tiivis työporukka kyllä on että puhutaan ja kaikki haluavat aina tietää miten järjestelyt etenee, eli töissäkin saa jauhaa häistä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin kerroin muutamalle läheisimmälle työkaverille ja sitten esimiehelle kun pyysin erikoisjärjestelyjä lomien suhteen :) Siitä sana on sitten pikkuhiljaa levinnyt ja varmaan suurinosa tietää häistä, työkavereita on tosin aika paljon, joten kaikki eivät varmaan vielä tiedä. Mutta kun nimi vaihtuu niin sitten loputkin saavat tietää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kävi niin, että yksi työkaveri huomasi kihlautumiseni sormuksesta ja kohta koko työkaveriporukka tiesi, hänen oli pakko kuuluttaa se kaikille. Heti tuli paljon kyselyjä millon on sitten häät ja en oikein osannut silloin vastata. Nyt kun häiden ajankohta on kutakuinkin tiedossa, (syyskuu 2011) :girl_smile: olen kertonut asiasta lähimmille työkavereille. Pomolle ajattelin kertoa vasta kun on ajankohtaista lomien yms. sumplimisien takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen opiskelija ja nyt taas kesän töissä samassa firmassa kuin viimekin vuonna. Koska emme ole kertoneet kenellekään vielä häistä, niin en tietenkään kerro töissäkään ennen kuin kutsut ovat postiin lähteneet, silloinkin vain jos jotenkin asia tulee esiin. Muutamaa viikkoa ennen itse h-hetkeä pitää pyytää palkatonta vapaata vihkimispäivä perjantai (en ainakaan löytänyt tesistä, että olisi palkallinen, voiko olla mahdollista?) ja seuraava maanantai.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä kerroin jo työhaastattelussa että sukunimi tulee muuttumaan ensi kesänä (samalla muuttuu mun tunnuksetkin, että osaavat varautua). ihan avoimesti ollaan häistä puhuttu töissä, kaikki ei välttämättä tiedä kun on niin paljon työntekijöitä meillä. monet on kyselleet paljon häistä jne, eräälle työkaverille lupasin, että jos jää paljon alkoholijuomia yli (epäilen kyllä ettei jää), niin hän voi tulla lipittää loput :girl_haha:

myöskin pomojen kanssa tullut juteltua ja erään kanssa verrattu myöskin hääjärjestely kokemuksia jne. kivasti ovat kaikki suhtautuneet, ja sanovat että uusi nimeni kuulostaa sitten tosi ruotsalaiselta :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En sanonut töissä mitään ja halusinkin asiasta olla mahdollisimman hiljaa. En kokenut tarpeelliseksi sitä työpaikalla julkistaa, vaikka kaikille muille asiasta innoissani kerroin. Kerran sitten laitoin NaamaKirjaan (FaceBook) päivityksen kirkon varauksesta. Ne työkaverit, ketkä ovat kavereina NaamaKirjassa, huomasivat tämän ja eipä mennyt kuin pari päivää kun koko työpaikka tiesi! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä toin ensimmäisenä kihlautumisen jälkeisenä työpäivänä kakkua kahvitauolle, ja kun porukka kysyi minkä takia, kerroin syyn! Silloin oli jo aavistus hääpäivästä. Mielestäni tämä oli luonnollisin tapa kertoa, meillä kun on tapana tuoda herkkuja työkavereille jos on joku hyvä syy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä teen ainoana naisena töitä 13 miehen kanssa joten ei oo paljoa tullu töissä häät puheeksi :girl_haha:

muutenkaan paljoa tuu omista asioista hirveästi puhuttua - sanotaan näin että vikan kuukauden aikana esim tietävät sen että miehellä on 10vuotias poika.. aika yksityisenä siis oon yksityisasiani pitänyt!

Esimiehelle mainitsin häistä kun kesälomista sovittiin, että onnistuuko talviloman +1 kesälomaviikon pito myöhemmin talvella, ja meidän vuoroista vastaavalle töksäytin asiasta viimeviikolla kun kesäajanvuoroja meni muuttamaan lupaa kysymättä.. ei onneks sotkenu pahasti mun aikatauluja, mutta sen takia JOS vielä muutoksia tulee niin tajuaa kysyä ennenkuin lätkii listoihin.

Tosin kaksi ihmistä muista ryhmistä tietää, ja toisen kanssa sitten ihan oikeasti häitä suunnitellaankin - on kuitenkin toiselta ammatiltaan suurtalouskokki, niin auttaa tarjoilujen kanssa :)

Eiköhän noi miehet kuitenkin keskenään jossain vaiheessa juoruile ja lukevat ne sen sitten viimeistään facebookista :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kertonut kesähäistäni työpaikalla vasta nyt talvella/keväällä. Läheisimmille työkavereille kerroin ihan suoraan et oon muutes menossa naimisiin, mutta muille aina jonkun muun jutun kautta (esim.oli puhetta juhlapaikastamme muun jutun takia ja kerroin et ollaan siel menossa naimisiin). Pomolle kerroin kehityskeskustelussa ja sanoin et toivon lomat just häiden aikaan :) Enkä odota mitään erityiskohtelua lomien suhteen mun häiden takia - mun mielestä kaikkien pitäis olla tasavertaisia saamaan lomia, onhan muillakin tärkeitä syitä kuten lomamatkat, puolison loma-aika, lasten kesälomat ym. Ei mun häät ole sen tärkeämpiä. Mutta meillä onneksi taitaa kaikkien lomat tulla silloin kun ihmiset on toivoneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän työpaikan tiimissä (n. 18ihmistä) melkein kaikki tietää tulevista häistäni. Olen ollut nykyisessä työpaikassani n. 2,5vuotta ja tuona aikana myös kihlauduin ja se siellä huomattiin, niin häät tulivat luonnollisesti esille keskusteluissa, ja en ole lähtenyt hääjärjestelyitä sitten salailemaan mitenkään. Jotkut työkaverit on halunneet nähdä kuvaa puvusta.. Juhlapaikasta on paljon kyselty, ja pomo on kehityskeskustelussakin kysellyt että mites hääjärjestelyt edistyy :girl_haha:

Myös toinen kaasoistani on samassa työpaikassa kanssani..... :) tosin eri tiimissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä otin muuten vain puheeksi häävalmistelut kahvihuoneessa kun kuulumisia juteltiin ("Kylläpä meni eilen pitkään kun askarreltiin kutsuja"). Siitä pääsikin helposti nopeaan kysymyssarjaan; "Missä,miten ja milloin" ja nyt kaikki työpaikallakin tietää. Eikä asiasta tarvinnut edes tehdä isoa numeroa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

samaa mieltä kuin sinna, miksi ihmeessä häiden takia pitäisi olla etuoikeutettu tiettyyn loma-aikaan? varsinkin kun se sitten on yleensä se halutuin kuukausi eli heinäkuu. Monella muullakin on omasta mielestään tärkeää menoa ja tapahtumaa, ei yhden työkaverin häät muiden elämään vaikuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on niin aikataulutettu työ ja myös viikonlopuille sijoittuva työ että hääpäivän ilmoitin heti sen selvittyä. Ja toisaalta suht tiivis työyhteisö niin häistä kertominenkin oli ihan luontevaa. Vielä kun on muitakin hääsuunnittelijoita porukassa niin jaetaan suunnitelmia toistemme kanssa harva se päivä :) Työn luonteen takia olenkin sitten heti häistä seuraavan viikonlopun poissa kotoa kuten myös monta muutakin viikonloppua ennen häitä ja häiden jälkeen. Mies tosin on "kasvanut" tähän rytmiin vuosien yhdessä olon aikana niin otetaan tuo sitten takaisin 3 viikon häämatkalla seuraavana kesänä. girl_sigh.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen työkavareilleni ihan avoimesti puhunut tulevista häistäni, vaikka juhliin en aio kutsua yhtäkään työkaveriani. Aion myös pyytää häiden jälkeisen maanantain vapaaksi, ettei viikonlopun huuma heti lopu maanantaihin. En oikein ymmärrä tätä ketjua, miksi omista häistään ei voisi työpaikalla mainita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös puhunut töissä ihan avoimesti meidän häistä. En ole kutsunut töistä ketään, en sieltä kunnolla tunne oikeastaan ketään, eikä vietetä aikaa vapaa-aikanamme yhdessä. Olin keväällä pari kk tuolla töissä ja nyt syksyllä jatkoin ja olen ollut kohta 2kk siellä, joten ei kauhean hyviksi ystäviksi olla ehditty tulemaankaan :flirt: Vihkimispvän olen jo ottanut palkallisena vapaana, joten olen pomolle kuitenkin kertonut nyt heti syksyllä kun työt aloitin taas. Ja häämatkan ajankohdan olen myös ilmoittanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pitänyt kihlautumisesta sen kummempaa ääntä, mutta saivat pikku hiljaa tietää muita teitä. Välillä ovat udelleet onkos ensi kesänä häät, mutta olen vielä pitänyt tämän salaisuutena. Minusta tuntuu että rupeisivat muuten kovasti hössäämään ja tässä vielä kuitenkin melkein vuosi aikaa. Kerron sitten lähempänä kun kesälomatoiveita otetaan vastaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ei ole salassa pidetty :D Lähin työkaverini, ja nykyinen kaaso, piti kyllä huolen, että kaikki tiesivät kihlautumisesta ja hääpäivän sopimisesta :girl_haha:  ja sormus kun on sormessa, niin ei sitä salassa olisikaan voinut pitää, enkä näe mitään syytä sille. :blink: Häistä on myös joskus puhuttu kahvitunnilla ym. (työskentelen miesvaltaisella alalla) ja yllätyksekseni miehetkin ovat intoutuneet muistelemaan omia häitään yms.. :) Höösäämistä ei siis ole ollut, tai muuta ongelmaa. Häihin ei kuitenkaan kutsuta kuin ihan lähimmät naispuoleiset työkaverini, joiden kanssa vietän myös vapaa-aikaa, joten en usko, että kukaan muu kuvitteli saavansa kutsua vain koska osallistui keskusteluun/tiesi. Varmaan pitää kuitenkin loman jälkeen jotain pullaa tms. viedä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tiedä kuin 1 työkaveri. Olen muutenkin pitänyt matalaa profiilia aiheesta, niin kuin ylipäätään itsestäni :D olen hyvin sosiaalinen halutessani, mutta en koe suuremmin halua olla sosiaalinen niiden ihmisten kanssa, jotka meillä kahvipöydässä istuvat. Pysyttelen siis omissa oloissani :) tuo siis liittynee aika reilusti siihen, miten paljon ylipäätään avaa itseään töissä henkilökohtaisella tasolla. Minä haluan olla sivusta seuraaja kun on kyse sosiaalisuudesta omalla työpaikalla, enkä halua, että kukaan tulee henkilökohtaiselle reviirilleni. On ihan  hauska höpöttää ja vitsailla ja jutelle kevyesti jos joku tulee kahden kesken moikkaamaan, mutta en halua mennä porukkaistumisiin mukaan. Mussa on iso annos erakkoa ;)

Pomoni huomasi viime keväänä sormuksen, ja kesken yhden palaverin, muutamien ihmisten läsnä ollessa, kysyi täysin yllättäin, että millos tuot kihlajaispullat :P ? Menin ihan hämilleni ja takeltelin jotain :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tiedä kuin 1 työkaveri. Olen muutenkin pitänyt matalaa profiilia aiheesta, niin kuin ylipäätään itsestäni :D olen hyvin sosiaalinen halutessani, mutta en koe suuremmin halua olla sosiaalinen niiden ihmisten kanssa, jotka meillä kahvipöydässä istuvat. Pysyttelen siis omissa oloissani :) tuo siis liittynee aika reilusti siihen, miten paljon ylipäätään avaa itseään töissä henkilökohtaisella tasolla. Minä haluan olla sivusta seuraaja kun on kyse sosiaalisuudesta omalla työpaikalla, enkä halua, että kukaan tulee henkilökohtaiselle reviirilleni. On ihan  hauska höpöttää ja vitsailla ja jutelle kevyesti jos joku tulee kahden kesken moikkaamaan, mutta en halua mennä porukkaistumisiin mukaan. Mussa on iso annos erakkoa ;)

Pomoni huomasi viime keväänä sormuksen, ja kesken yhden palaverin, muutamien ihmisten läsnä ollessa, kysyi täysin yllättäin, että millos tuot kihlajaispullat :P ? Menin ihan hämilleni ja takeltelin jotain :D

 

Kuulostaa niin tutulta! :D

Meillä ei kukaan töissä tiedä, että hääpäivä on sovittu ja suunnittelut käynnissä, mutta kihloista varmaankin suurin osa tietää. Puoli vuotta kerkesin olla sormus sormessa, ennen kuin yksi tarkkasilmänen sen huomasi kahvitunnilla :D

En näillä näkymin ole enää tässä samassa työpaikassa, kun hääpäivä koittaa, niin taitaakin jäädä kertomatta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olin edellisen kesäloman jälkeen kertonut rakastuneena työkavereilleni tavanneeni mieheni. Melkeinpä heti sen jälkeen työkaverini alkoivat kiusoitella kihloihin menemisestä ja tarkistelivat juhlapyhien jälkeen sormieni varustusta. :D (Tiedän, että tämä voisi tuntua joistakin todella ahdistavalta, mutta minusta ei.) Viime kesälomalla menimme kihloihin, ja innolla odotin työkaverien reaktiota, kun huomasivat sormuksen. Iloisia onnitteluja, halauksia ja hääkyselyjä satelikin! :) Syksyn aikana olen puhellut töissä häistä muutamalle lähimmälle työkaverilleni ja eräälle viime kesänä itse naimisiin menneelle oma-aloitteisestikin ja muille, jos ovat jotain kyselleet. Pomon kanssa pitäisi pian jutella, että saanko häiden ympärille palkattomia vapaapäiviä järjestelyjä varten. Häämatkalle menemme vasta kesälomalla (häät talvella), joten sitä varten ei tarvitse erikseen lomaa pyytää, mutta häämatkasta saakin sitten kevään ja ensi syksyn kahvipöytäkeskustelun aiheen! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä edelliseen, että aion kutsua työpaikalta vain työparini miehineen. En usko kenenkään työkaverini odottavan kutsua, edes työparini, enkä varsinkaan usko, että yksi kutsu aiheuttaa minkäänlaista närää työpaikalla. Meillä on niin iso työyhteisö, että kaikki ymmärtävät, etten voi montaa kutsua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään