Hetukka

Kuinka aikaisin hääpukujen katsastus?

202 viestiä aiheessa

Mä kävin vuoden vaihteessa katsomassa pukuja (olisiko ollut tammikuu?). Stilissimassa ja Suomen Pukuvuokraamossa. Ebaystä ostin kiina-mittatilauspuvun Stilissiman puvun tyyliin maaliskuussa-huhtikuussa. Elokuussa ompelijalle pieniin muutoksiin (mm. vetoketju, luut) ja nyt saa odottaa kaapissa joulukuuta. Ajoissa olin liikenteessä ja tekisi mieli katsella lisää pukuja muuten vain. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät tammikuussa 2010 ja kun toukokuun lopulla käväsin ohikulkiessani yhdessä liikkessä, jossa oli ale eikä tarvinnus sovitus aikaa, oli vastaus: Olet erittäin myöhään liikkeellä.

Kommentti huvitti suuresti.

- Aallotar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie kävin nyt syyskuun lopulla eräässä putiikissa, jossa myydään valmiita juhlapukuja ja jossa voi teettää pukuja, niin mulle sanottiin, että oon liian aikaisiin liikkeellä, vasta joskus vuodenvaihteen jälkeen olisi hyvä tulla uudestaan, jos heinäkuussa on puvun tarve. Halusin kuitenkin alkaa työstää pukua jo nyt, joten lokakuun puolessa välissä menen ensimmäiseen tapaamiseen puvun tiimoilta.

Kävin kyllä jo puoltatoista vuotta ennen häitä kokeilemassa pukuja hääpukuliikkeessä, mutta tiesin jo etukäteen, etten ikinä löydä mitään valmista mallia itselleni liikkeestä, vaan joudun teettämään puvun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät loppukesästä 2010, menen katselemaan liikkeitä läpi ensi viikolla.

Laihtuminen häihin mennessä on todennäköinen, mutta koitan löytää liikkeen, joilta korjauksia saa edullisesti ja puvun pienentäminen onnistuisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puku tilattu toukokuussa-09, liikkeeseen tuli syyskuussa-09 ja häät on elokuussa-10 :)

Onneks tilasin jo keväällä, puvun tuotanto lopetettiin elokuussa :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nyytiäisen tekstiin vastailen:

Minullakin on tavoite tiputtaa painoa vielä aika reilustikin, 12kg on lähteny ja toiset samanlaiset olisi tässä tarkoitus vielä puristaa pois. Kävin kuitenkin "ihan vaan katsomassa" pukuja viime viikolla ja mukaan tarttui ihanainen puku :-X

Juttelin myyjän kanssa, ja päädyimme ottamaan minulle kokoa pienemmän puvun jonka voisi jo nyt muokata minulle sopivaksi (takaosan nyörityksen alla olevaa kangasta voi helposti siirtää), ja mikäli laihdun niin puku on joko sopiva tai vielä muokattavissa pienemmäksi! Alesta sain puvun 500€ halvemmalla kuin ovh. Eli kannatti :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät heinäkuussa -10 ja ekan kerran kävin katsomassa pukuja runsas kuukausi sitten. Ensin kierros paikallisten liikkeiden valikoimista ja sitten matka jenkkeihin, mutta ei pelkästään pukujen takia ;) jenkeistä löytyi kaksikin oikein hyvää vaihtoehtoa joista toinen yli puolet kalliimpi kuin toinen, mutta ehkä 80% vielä ihanampi :girl_sigh: (eikö olekin hienosti ilmaistu..)

Edullisemman saattaa saada muokattua tyllialushameella hyväksi, mutta mahdotonta sanoa näin sen kerran nähtyään olisiko se siltikään täydellinen (helmaa pitäisi saada vähän leveämmäksi, nyt "ryppyinen" kangas ei jaksa pysyä auki). Kalliimmasta taas pitäisi ottaa hieman helmaa sisään mutta muuten istui kuin unelma :-X valintaa vaikeuttaa vielä se, että pitää tehdä valinta kuvien perusteella ja tietysti tuo hintaero.. JA entä jos haluan sittenkin jotain ihan muuta, AARGH!! :hysteric:

Muokattu: , käyttäjä: juillet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin pukuni heti kun päätimme hääpäivän, eli n. 1v 3kk ennen häitä. Törmäsin pukuuni huuto.netissä ja pakko se oli sitten ostaa. Itsellänikin on tarkoitus pudottaa ainakin 5 kiloa häihin mennessä, mutta en ole huolissani puvun istuvuudesta koska puvun yläosa on korsetti niin säätövaraa löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin pukuni 5 kuukautta ennen häitä morsiuspukuliikkeen alesta. Olin ensimmäistä kertaa sovittamassa. Löytyi ihana puku hyvällä hinnalla, joten pakkohan se oli heti ottaa. :-X

Tavoitteena on vielä laihduttaa muutama kilo ennen häitä, mutta pukuni on onneksi säädettävissä korsetin ja nyörien ansiosta. Puku menee joka tapauksessa ompelijalle vielä, koska helma täytyy lyhentää. Samalla sitten katsotaan vielä puvun istuvuus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä häät elokuussa 2011 ja ajattelin kyllä lähteä elo-syyskuussa katsomaan josko alennusmyynneistä sattuisi löytymään puku...jos ei, niin onpahan aikaa ihmetellä sitten koko kevät puvun etsintää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin ensimmäisen kerran sovittelemassa pukuja viime marraskuussa, mutta siltä reissulta ei tarttunut mitään mukaan. Nyt tammikuussa kävin uudestaan eri liikkeissä ja ostin itselleni puvun. Eli n.6kk ennen häitä. Saan puvun vasta n.4kk päästä, kun jouduin tilaamaan puvun, koska liikkeessä ei ollut oikeaa kokoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin muutama viikko sitten ekaa kertaa sovittamassa pukuja, ja löysin ihanan puvun. Onneksi olin ajoissa liikkeellä, koska puvun tilaamisessa menee noin 5kk. Häät meillä on heinäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en suosittele kenellekään morsiuspuvun hankkimista esim. vuotta ennen häitä. Ite aion hankkia sen paria kk ennen, ja jos teetän niin puoli vuotta ennakkoon menen ompelijan puheille. Oon nähny nii paljon morsiamia jotka KYLLÄSTYY pukuunsa kun sitä on soviteltu ja ihasteltu jo vuotta ennen.

Eikä se oo erityisen innostava se pukukaan enää hääpäivänä kun se on tököttäny kaapissa vuoden päivät.

Tää on selkeesti mun mielipide vaan, kaiketikin kaikki ei oo nii vaihteluhaluisia kun minä. :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran kävin kattelemassa ja sovittelemassa pukuja n.vuosi ennen häitä. Puvun varasin n.8kk ennen häitä kun löysin sen oikean :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät vasta kesäkuussa 2012, mutta olen lähtenyt nyt jo katselemaan pukuja sillä silmällä, sillä mun kropalleni ei läheskään jokainen puku sovi + olen suhteellisen vaativa. Olen kiertänyt nyt läpi Helsingin 5 pukuliikettä ja sovittanut yhteensä noin kahtakymmentä eri pukua, mutta mikään niistä ei ollut hyvä päälläni tai jos oli (ne kaikki 2), niin ne eivät ulkonäöllisesti miellyttäneet silmääni sen suuremmin. Nyt löysin viime viikolla puvun joka oli täydellinen päälläni ja on muutenkin aivan ihana. :-X Puku on 2010 mallistoa ja poistuu siis valmistajan valikoimista vuodenvaihteen jälkeen. Mitä mieltä olette, voinko mielestänne tilata puvun ensi syksynä (tilausaika noin 3-4kkta), jolloin saisin sen tiselleni noin 1,5 vuotta ennen häitä? Onko ihan hölmöä? Vai kannattaako mun lähteä uudelle kierrokselle vuoden päästä, jollloin myynnissä on jälleen uudet mallit? Itsestäni tuntuu jotenkin oudolta ostaa jo tänä vuonna puku, mutta vain oli niin täydellinen! :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, meillä häät vuoden päästä ja täältä naikkareiden kautta löysin upean puvun jonka ostin melkein siltä seisomalta :-X Meinaan viedän sen säilytykseen vanhemmilleni jotta en pääse hiplailemaan sitä alvariinsa, ;) Uskon sen olevan vuoden päästä aivan yhtä ihana kuin mitä se on nyt

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä häät vasta kesäkuussa 2012, mutta olen lähtenyt nyt jo katselemaan pukuja sillä silmällä, sillä mun kropalleni ei läheskään jokainen puku sovi + olen suhteellisen vaativa. Olen kiertänyt nyt läpi Helsingin 5 pukuliikettä ja sovittanut yhteensä noin kahtakymmentä eri pukua, mutta mikään niistä ei ollut hyvä päälläni tai jos oli (ne kaikki 2), niin ne eivät ulkonäöllisesti miellyttäneet silmääni sen suuremmin. Nyt löysin viime viikolla puvun joka oli täydellinen päälläni ja on muutenkin aivan ihana. :-X Puku on 2010 mallistoa ja poistuu siis valmistajan valikoimista vuodenvaihteen jälkeen. Mitä mieltä olette, voinko mielestänne tilata puvun ensi syksynä (tilausaika noin 3-4kkta), jolloin saisin sen tiselleni noin 1,5 vuotta ennen häitä? Onko ihan hölmöä? Vai kannattaako mun lähteä uudelle kierrokselle vuoden päästä, jollloin myynnissä on jälleen uudet mallit? Itsestäni tuntuu jotenkin oudolta ostaa jo tänä vuonna puku, mutta vain oli niin täydellinen! :flirt:

Me mennään naimisiin elokuussa 2011 ja puku on jo kaapissa :) Osui vaan silmään sellainen, mitä olin jo kauan halunnut ja pakkohan se oli hankkia :) Eli ei ole liian aikaista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin ylioppilasjuhliini mekon vuotta ennen juhlia, kun niin halvalla sai. Kerran sitä päälleni sovitin, sitten hautasin kaappiin etten "kyllästynyt". Vuodenkin päästä se oli upein mekko mielestäni, eipä niin huoleta sen hääpuvun kanssa. Ja mitäs sitten vaikka siihen nyt ei olisikaan enään niin rakastunut hääpäivänä, pääsenhän naimisiin kuitenkin :girl_sigh:

Itse en ole yhtään hääpukua sovittanut kihlautumispäätöksen jälkeen. Tilasin vaan Kiinasta ja nyt odottelen pakettia kotiin. Ei se ole niin justiinsa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ole puvusta vielä tietoakaan ja ahdistus alkaa pian hiipiä. Kaikki näyttää olevan löytäneet puvunsa niin nopeasti. Itse olen nettiä ristiin rastiin surffannut ja liikkeissä sovitellut, mutta sitä yhtä ylitse muiden ei ole vielä löytynyt. :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itselläni ei ole puvusta vielä tietoakaan ja ahdistus alkaa pian hiipiä. Kaikki näyttää olevan löytäneet puvunsa niin nopeasti. Itse olen nettiä ristiin rastiin surffannut ja liikkeissä sovitellut, mutta sitä yhtä ylitse muiden ei ole vielä löytynyt. :girl_cray:

Ohoo, sulla ei kyllä hirveästi olekaan aikaa jos puku pitää tilata. Siinä voi mennä 4 kuukautta ja joissain kaupoissa varoitellaan puolestakin vuodesta! Onnea metsästykseen, kyllä se oikea vielä löytyy :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan tänne nyt vielä oman kokemukseni puvun hankinnasta. Aloin katsella pukuja n.1,5 vuotta ennen häitä. Löytyi THE puku ja vielä 1/3 aluperäisestä hinnasta. Puku oli kaikkea mitä olin toivonut, vein ompelijalle muokkauksiin ja puku oli valmis.

Meni muutama kuukausi, kun aloin kyseenalaistamaan puvun hankintaani. Epäilykset vahvistuivat ja sovitin pukua päälle uudelleen kun häihin oli aikaa n. vuosi. Otin kuvia joka suunnasta läheltä ja kaukaa. Kaunishan se oli, mutta ei todellakaan tähän kroppaan sopiva. Korosti vyötärön leveyttä edestä päin eikä sopinut vartalotyypilleni. Puku oli ensinnäkin jäänyt minulle isoksi. Puvussa oli vetoketju, joten kokoa ei voinut muokata enempää. Lisäksi puvun pienentäminen ei voinut tulla kysymykseen, koska se olisi menettänyt muotonsa yläosasta. :girl_sigh:

Nyt meni kaunis puku myyntiin ainoastaan sen takia, että tämä meni ja hankki sen liian ajoissa ja sen enempää miettimättä. Nyöritys olisi ollut tässä tapauksessa ehdoton, mutta nyt on myöhäistä. Eli mokasta oppineena lähden puvun hankintaan lähempänä hääpäivää ja kameran kanssa että voi rauhassa kiireettä tehdä päätöksen. Ajattelin hankkia puvun ensivuoden alussa, kun häihin on aikaa n.6 kuukautta.

Tähän asiaan löytyy varmasti monia mielipiteitä. On monia morsiammia jotka ovat tyytyväisiä hankintaan ostohetkestä lähtien ja kaikki sujuu sen osalta hyvin. Mutta kuten sanottu, naisen mieli on muuttuvainen samoin oma kroppa. :) Tsemppiä kaikille puvun hankintaan!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukua pitänee tässä katsella, yksi on jo tuolta hääkirppiksen puolelta kiikarissa. Esikoinen syntyy helmikuussa, ja häät ovat elokuussa, joten en uskalla jättää puvun hankintaa tuonne sesongin alkuunkaan.. Toivottavasti natsaa, ja sopiva puku löytyy ennen kuin maha tästä enää kovasti muhkuuntuu. Nyörit on ihan ehdoton juttu, koska varmuudella ei pysty sanomaan, minkä kokoinen sitä kesällä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät on lokakuussa ja viime viikolla kävin katsomassa tarjontaa ja sovittelemassa. Unelmapukua en vielä ole ostanut. :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin huvikseni sovittamassa pukuja, vaikka 2 vuotta aikaa. Toisaalta ei ole vielä poissuljettua, että "karattaisiin" jo ensi vuonna... Toivon löytäväni käytetyn puvun, joten halusin nähdä, miltä puvut päälläni näyttävät. Auttaa katselemaan käytettyjä sillä silmällä. Tosin yllätyin iloisesti, että liikkeessä oli myös edullisempia merkkejä, eikä uusikaan puku ole aivan nou-nou vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät 2v päästä ja kävin yhdessä liikkeessä ni ei suostuttu sovittaan koska olen liian aikaisin liikkeellä ja mallisto kerkeää muuttumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään