Jump to content
Naimisiin.info

Meikkaako kaikki?


Kirsu

Recommended Posts

Melkein alkoi raivostuttamaan ihmisten asenne, vaikken lukenut edes kuin ensimmäisen ja viimeisen sivun tästä keskustelusta! Itselläni on ollut meikkiä naamassani ainoastaan Wanhojen tansseissa (ja silloinkin hyvin vähän, muistaakseni vain puuteria ja jotain peitevoidetta) ja silloinkin oloni oli ihan luonnoton koko ajan sen meikin takia. En halua kokea olevani teennäinen hääpäivänäni enkä siis meikkaa. Minusta tällä ei ole mitään tekemistä toisten kunnioittamisen kanssa! :skilletgirl:

...Sitäpaitsi, jos tarvitsette vahvistusta asialle, niin kysäskääpä kanssamorsiot huviksenne miesten (sulhot ovat jäävejä, koska hän ei halua pilata innostustasi häämeikistä, jos olet sellaista suunnitellut) mielipiteitä asiasta, niin saatatte yllättyä: lähes jokainen heistä sanoo, että naiset näyttävät paremmilta ilman meikkiä :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Niin kuin My_Dream_Wedding tuossa kirjoittikin, jos päällä on kaunis puku ja hiukset kauniisti laitettuna, niin kyllä se nyt sorry vaan kuuluu asiaan meikatakin hieman. Se on mielestäni sama asia kuin että morsiamella olisi upea kampaus ja meikki, mutta päällä olisi farkut ja t-paita.

En voi muuta kuin kompata. Mielestäni kokonaisuus kärsii pahasti, jos päällä on kaunis pitkä puku ja hiukset laitettu, mutta naama on täysin al natural. Itse en tiedä yhtään naista, joka olisi kauniimpi ilman meikkiä kuin meikin kanssa.

Ja tässähän ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen, meikkivoide ja ripsiväri tekevät jo ihmeitä.

Muokattu: , käyttäjä: Kaley
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

...Sitäpaitsi, jos tarvitsette vahvistusta asialle, niin kysäskääpä kanssamorsiot huviksenne miesten (sulhot ovat jäävejä, koska hän ei halua pilata innostustasi häämeikistä, jos olet sellaista suunnitellut) mielipiteitä asiasta, niin saatatte yllättyä: lähes jokainen heistä sanoo, että naiset näyttävät paremmilta ilman meikkiä :girl_wink:

No enpa valttamatta laskisi miesten mielipiteisiin liiaksi tassa asiassa. Olen nimittain huomannut, etta miehet usein saattavat sanoa, etta au naturel on paras, mutta kehuvat kuitenkin meikattua naamaa, joka on tehty huolella ja kantajalleen sopien. Joko miehet tarkoittavat pitavansa kevyesta meikista, tai sitten he eivat tajua kevyen meikin olvan meikkia, vaan luulevat sen olevan 'luonnollista'. Nain karkeana yleistyksena :flirt:

Edit. Eli pointtina: kannattaa menna ihan oman mielensa mukaan. Ja alkuperaiseen kysymykseen, meikkaan arkeen ja juhlaan, ja ehdottomasti haapaivanani!

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

^ Tuo ylläoleva on muuten ihan totta. Yllättävän monet miehet eivät oikeasti edes tajua, milloin naisella on meikkiä ja milloin ei, jos kyseessä ei ole selkeästi huulipunalla ja rajauksilla varustettu meikki. Näitä tapauksia on tullut vastaan aika montakin. Suuri osa myös sanoo ripsienpidennysten olevan turn-off, mutta muutamilla kavereilla olevia (naisen silmään ihan selkeitä) pidennyksiä kyllä aina pelkästään kehutaan, ei miehet tajua että ne on pidennykset. :grin:

Mutta, oma mies kyllä tietää milloin mulla on meikkiä ja milloin ei, kun kokemusta ja näköhavaintoja minusta on sen verran kertynyt, ja olen pariin kertaan kysellyt mielenkiinnosta, kummasta tykkää enemmän. Ei ole osannut päättää - sanoi, että molemmissa on puolensa ja eri tilanteissa. Ilman meikkiä tulee sellainen suloinen luonnonlapsivaikutelma, mutta että katselee sitä mieluiten kotona ja lenkkeillessä yms, ja sitten meikin kanssa tulee enemmän sellainen "uh, miten hyvältä se näyttää" -ajatus. Mä ymmärrän tän kahtiajakoisuuden, koska tavallaan musta itsestänikin tuntuu aika samalta. Joskus tykkään siitä valjuudestani (mulle ei ole suotu tummia kulmakarvoja yms).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei! Olen 20-vuotias enkä ole koskaan meikannut. Minut on kyllä meikattu pariin otteeseen, mutta omasta mielstäni näytin hölmöltä kauniin sijasta.

Häämme pidetään kesällä 2013, ihan sellaiset perinteiset kirkkohäät.

Kysymys: Voiko morsian olla häissä meikittä? Mitä mieltä olette?

Varmuuden vuoksi olen varannut ajan meikkikoulusta. Ehkä nyt on vihdoinkin aika oppia jotain perustietoja meikkaamisesta...

Link to comment
Share on other sites

Tottakai voi olla. Mun mielestä kaunis morsian on se, joka itsensä tuntee kauniiksi, ja jos meikittömyys saa sinut tuntemaan itsesi kauniimmaksi kuin meikki, niin siitä vaan. Meikki näyttää hyvältä niillä, joille se sopii, mutta monet ihmiset on kauneimmillaan ilman.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kyllä minusta kannattaa laittaa omiin häihinsä edes vähän meikkiä. Ammattilainen osaa varmasti tehdä luonnollisen ja kauniin meikin morsiamen toiveita kuunnellen. Kyllä luonnollinen, vähäinen meikki kaunistaa mielestäni kaikkia. Esim. silmät erottuu ja korostuu ihan eri tavalla meikin kanssa, vaikka olisi kuinka kaunis ilmankin. Niin kyllä se meikki vaan kummasti tekee kauniistakin vielä kauniimman. Edellyttäen tietty, että sitä laitetaan oikein. Saa sillä itsensä huonommankin näköiseksi, jos ei osaa laittaa. Sitä kun ei tarvitse aina laittaa niin kovin paljon, vähäinenkin määrä voi tehdä ihmeitä. Miksi ei edes kokeilisi ainakin koemeikissä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli tästä asiasta just koulukaverin kanssa puhetta. Kumpikaan meistä ei hirveämmin meikkaa, tai minä joskus meikkivoide-puuteri-ripsari-hieman omaa sävyä tummempi huulipuna-combolla, ja kaveri ei ollenkaan. Ite aion kyllä omiin häihini meikata, en ole vielä päättänyt meikkaanko itse vai käynkö ammattilaisella, mutta tätä kaveriani olisi aika hassu ajatella mitään mun arkimeikkiä kummemmassa omiin häihinsä. Pointti yritti olla siis se, että meikin on sovittava kantajalleen, teki sen sitten itse tai ammattilainen.

Olen itse kallistumassa siihen, että meikkaan itse. Wanhoihinkin joskus vuonna nakki meikkasin ihan ite, ja ulkonäköä kehuttiin. Tosin sillä saattoi olla jotain tekemistä sen kanssa, että meikkasin tuolloin todella vahvasti arkena, niin saattoi porukat tykätä nähdä mut vähän naturellimpana välistä x) Eniten pelkään sitä, että menen meikkaajalle, joka ei ymmärrä mitä haen ja päädyn häihini jossain tummassa smoky-eyes meikissä, jota hätäpäissäni pesen pois vessassa (ja juu, koemeikki, mutta harvemmin pelot taitaa mihinkään todellisiin asioihin perustua x)

Luin muuten silmät pyöreinä noita "kaikkien pitäisi meikata töihin, se on kanssaihmisten kunnioitusta"-kommentteja. Ainakaan näin terveydenhuoltoalalla työskentelevänä en jaksa uskoa, että se seitsemältä aamulla herätetty osaston potilas piittaa, minkänäköinen haaska sen verinäytteen hakee x) No joo, en minäkään ihan tukka pystyssä viitsisi töihin ilmestyä, mutta meikkaaminen nyt ei ole mikään edellytys ainakaan näissä hommissa.

Link to comment
Share on other sites

Minä voin ihan hyvin mennä kauppaan tai salille ilman meikkiä, no problem, mutta en ikimaailmassa menisi vieraana häihin, saati sitten morsiaana ilman meikkiä!! Minulla on töihin lähtö aamuisin klo 7 mutta sen kevyen, ja korostan vielä kevyen arkimeikin teossa minulla menee se 3 min. Pienet ihonvirheet piiloon jos niitä on, kevyt poskipuna-joka todella muuten antaa kasvoille hehkua ja tekee pirteän vaikutelman, kevyt vedenkestävä ripsiväri ja harjaan kulmat. Enemmän aikaa menee siihen että laitan hiukset kunnolla ponnarille. Itseasiassa kysyin kerran mieheltä että pitääkö minusta enemmän naturellina vai kevyen meikin kanssa ja mies sanoi " ethän sä edes käytä meikkiä". Minusta kyllä näytän todellakin paremmalta ja pirteämmältä kevyen meikin kanssa vaikka minulla onkin omasta takaa kuulas ja tasainen iho ja pitkät tummat ripset. Onhan se kiva joskus laittautua ihan kunnolla sitä omaa miestä varten vaikka ollaankin avopari ja vuosia jo takana. Olen muuten töissä lapsiperheiden parissa sosiaalialalla eikä minusta ainakaan ole niin kamalaa meikata töihin, itsellä on ainakin itsevarmempi olo eikä kanssaihmisten tarvitsee tuijottaa meikäläisen mustapäitä ja hapsottavia kulmia.

Sen olen huomannut esim. pienten lasten äitien kanssa että jos äiti on kiiren keskellä kerennyt vähänkään laittautumaan niin se luo jo aivan erilaisen vaikutelman kuin täysin naturelli look, esim ripsiväri jo pelkästään luo hyvin pirteän vaikutelman, ja huomaa että tämä ihminen välittää omasta ulkonäöstään eikä ole suoraan sängystä noussut. Tämä taas luo sellaisen vaikutelman että tällä naisella on asiat hallussa koska äidillä on aikaa ne 2 min kiinnittää huomio omaan ulkonäköön.

Hyvä ystäväni ei yleensä ikinä meikkaa mutta häihin hänen äitinsä puoliksi pakotti ammattimeikkaajalle ja lopputulos oli upea, ja sulhanen oli myös innoissaan! Tässäkin tapauksessa näkyvin meikki oli ne ihanat tummat silmäripset, muuten meikkiä ei edes huomannut.

Olen menossa mieheni kanssa ystävämme häihin jonne aion hankkia ammattimeikin ja kunnon kampauksen, kun satun olemaan bestmanin seuralainen:) Omiin häihini haluan luonnollisen mutta omia hyviä piirteitäni korostavan meikin. Onhan se sulhollekkin ihan kiva nähdä se tuttu naama kauniinpana kuin koskaan omana hääpäivänä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

No huh huh noita kommentteja. Seuraavaksi muodin mukaan varmaan laitetaan sininen maali naamaan ja riehutaan foorumeilla, että on epäkohteliasta, jos ei ole sitä maalia naamassa.

Meikatkoon ken tahtoo, jos ei ilman meikkiä voi/halua olla. Jokaisen oma asia. Mutta millä ihmeen perusteella sanotaan, että muidenkin pitäisi? Kuka voi esim. sanoa, että kaikkien muiden naisten pitää pukeutua mekkoon, kun mäkin niin teen ja se on niin ihq? Kokeiluehdotuksia voi toki antaa, mutta halveeraaminen sävyyn, ettei arvosta muita on karmivaa. Kuten eräskin totesi, nainen on naiselle susi.

Itse koen meikin lähinnä huvittavana kulttuuripiirteenä ("Tikkurilaa nassuun!"-ajatuksella), ja huomaan jo metrien päästä myös nämä "luonnollinen, kaunis ja lähes meikitön"-tapaukset. Ymmärrän tosin, ettei moni tuota näe, mutta ihon pinta muuttuu jo puuterilla ei-niin-luonnolliseksi, vaikkei muutos ehkä monesta suuri olekaan.

Toisten meikkaus ei minua silti häiritse, ei ole oma naamani. Lähinnä häiritsee se "pakko meikata", "ei ole vaihtoehtoja", "näin kuuluu tehdä", "en ole muuten kaunis". Yksikään noista kun ei varmasti pidä paikkaansa (ellei jotain maskeerausta työn tähden lasketa), eikä tuollaisia asenteita pidä missään nimessä kannustaa. Ei ehkä pidä kohdallasi paikkaansa, että meikkaat, koska muuten tunnet olevasi ruma, mutta näitäkin tapauksia on surullisen paljon.

Miksi on tuomittavaa sanoa toista lihavaksi/läskiksi, mutta meikittömyyden kimppuun saa hyökätä? Nykyisin puhutaan paljon koulukiusaamisesta, mutta kyllä nämä varttuneemmatkin tytöt osaavat.

Link to comment
Share on other sites

Tokihan jokainen saa olla meikitta ihan rauhassa ja elamansa jokaisena paivana, myos haapaivanaan niin halutessaan. Pakko silti myontaa, etta omaan silmaani juhlava haapuku, laitetut hiukset ja kukkakimppu yhdistettyina meikittomiin kasvoihin nayttaa keskeneraiselta. Johtunee tosin ihan siita, etta olemme nykyaikana niin tottuneet meikkiin, etenkin juhlapukeutumisessa, etta meikittomyys jotenkin hyppaa silmille. En nyt todellakaan menisi niin pitkalle, etta meikaamattomuus olisi muka epakohteliasta muita kohtaan, mutta vahan hassulta se minun mielestani juhlapukeutumisen kanssa nayttaa. Esimerkiksi Suomen Neljat haat- ohjelmassa oli yksi morsian, jolla oli erittain voimakkaan punaiseksi varjatyt hiukset. Haapaivana hanella oli perinteinen, pitka valkoinen morisuspuku, mutta meikkia ei nayttanyt olevan nimeksikaan. Kylla se etenkin sita hiustyylia vasten naytti aika kummalta.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

Olen samaa mieltä sekä siitä, että toisten halveeraaminen aiheesta on epäsopivaa, kuten myös siitä, että omasta mielestäni meikittömyys yhdistettynä juhlapukuun ja -kampaukseen näyttää keskeneräiseltä. Muiden ilkeä arvostelu on ikävää ja naisten keskuudessa sitä esiintyy ikävässä määrin. Mutta omien näkemysten ilmaisu on kuitenkin vielä ok, varsinkin kun tällaisella foorumilla moni nimenomaan kirjoittaa saadakseen niitä muiden näkemyksiä.

Meikkaaminen, kuten moni muukin asia, on aikaan ja kulttuuriin vahvasti liittyvä asia. Mikä oli kaunista joskus, ei ole välttämättä sitä enää ja mitä meidän kulttuurissa pidetään kauniina, voi näyttää muualla rumalta. Silmämme ovat tottuneet tiettyihin asioihin (esim. näkemään juhlapuvun meikkiin yhdistettynä). Jos jostakusta näyttää "eriparilta", että mekko ja kampaus on juhlava, mutta kasvot ehostamatta, on tämä ihan ymmärrettävää. Yhtä lailla "eriparivaikutelmaa" jonkun silmään voisi luoda esim. vahva meikki yhdistettynä verkkareihin. Mutta se, miten kukin morsian päättää itseään ehostaa tai olla ehostamatta, olkoon hänen oma valintansa. Paras piste iin päälle tulee varmasti onnellisen morsiamen hymystä, kun hän viihtyy valitsemassaan häälookissa, meikillä tai ilman.

Muokattu: , käyttäjä: Fairybride
Link to comment
Share on other sites

Mielipiteitä saa toki tuoda julki, mutta sen voi tosiaan tehdä kohteliaastikin.

Lienee eri asia sanoa, että "ylipainoinen ei saa pukeutua tiukkaan pukuun!!1" vs. "kannattaa katsoa, mikä sopii vartalolle, jos kurveja on kertynyt, niin parempi on se tunnustaa ja valita puku, joka niitä imartelee :) esim. liian pieni puku harvemmin toimii kellään, koska puku näyttää epäsopivalta ja siihen kiinnittää turhaan huomiota, eikä suinkaan vain ihastele, kuinka kauniilta toinen näyttää huomion herpaantuessa epäoleellisiin seikkoihin". Ehkä hieman hölmö esimerkki, mutta ymmärtänette pointin.

En ole samaa mieltä Roslinin ja Fairybriden kanssa siitä, että meikittömyys näyttää keskeneräiseltä. Ennenminkin meikillisyys saattaa näyttää oudolta, jos ei koskaan oikein meikkaa. Samaa mieltä olen kyllä syystä: siihen ei ole totuttu. Eli näyttäisi ehkä sekin oudolta, jos normaalisti meikkaava ei meikkaisi häissään. (no, jos meikkiä ei paljoa ja usein käytä, niin ehkei sitten).

Varmaankin ne, joista meikittömyys näyttäisi puolitiehen jättämiseltä tuntevat lähinnä meikkaavia, jolloin meikin pois jättö olisi outoa TAI he ajattelevat, että puku on hyvin suuri ja teatraalinen, jolloin kasvot saattavat tosiaan hukkua helmojen ja muun sekaan. Sitä en kiellä.

Jos miettii jotain todella näyttäviä teatteri-asuja, niin riski on olemassa, mutta harvempi Suomessa tuntuu mihinkään erityisen näyttävään pukeutuvan (tarkoitan, että yleensä ne ovat hillittyjä / "klassisia". Ei mitään tekemistä sen kanssa, etteivätkö puvut olisi upeita!) .

Eli mielestäni voi olla huoletta meikitön ilman, että tulee eripari-vaikutelmaa.

Ylipäätään ainakin valkoinen puku on helposti aika anteeksi antava tuossa suhteessa verrattuna siihen, että puku olisi todella räikeä vahvoilla ja näyttävillä väreillä, koristeilla yms. Mahdollisesti joku täysin huutavan-valkoinen voi olla poikkeus, mutta niitä näkee harvoin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sorry vaan mutta hiukan ihmetyttaa se etta pieni sipaus puuteria tai ripsivaria yhtakkia muuttaisi koko look'in tai saisi naaman nayttamaan vieraalta. Epailen kovasti etta pieni puuterisipaisu tuntuisi niin vieraalta iholla, luulen etta juttu on enemman korvien valissa. Samoin meikkivoide imeytyy ihoon samalla tavalla kuin kasvovoide, vai vaittaako joku etta se kasvovoiteen kaytto saa ihon tuntumaan niin vieraalta ja oudolta? Meikkiejakin on niin erilaisia etta kaikille loytyy varmasti sopiva. On allergia ja atooppi iholle sopivaa, reilun kaupan ja elainystavallista. Kannattaa myos muistaa etta meikki suojaa ihoa ilman saasteilta ja esim UV sateilta. Kaytan arjessa usein kevytta BB voidetta, joka on siis varillinen kasvovoide jossa on SPF 30 UV suoja. Normaali meikkivoide ei myoskaan automaattisesti "pakkaudu" huokosiin koska normaali ihon hoito (puhdistus, kosteutus, kuorinta jne) poistavat seka meikin etta ilman saasteet iholta. Meikki ei aiheuta aknea vaan akne johtuu hormoneista. On myos paljon juuri rasvoittuvalle iholle sopivia tuotteita jotka hillitsevat talineritysta ja rauhoittavat ihoa.

Kaytan meikkia paivittain mutta minulla on onneksi paljon kehuttu kuulas ja tasainen iho joten en kaipaa meikkivoidetta arjessa. Minut meikattiin ammattilaisella viime kuussa ja tulos oli upea, mies kehui nakya koko paivan! Minulla menee arkimeikin tekoon n. 5 min joka saa aikaan hyvin luonnollisen mutta samalla siistin lopputuloksen. Minulla on esim arsyttavan kiharat kulmakarvat jotka pitaa harjata muotoon geelin avulla, muuten kulmat ovat karseat. Veden kestava ripsari ei todellakaan valu silmille noin vaan, olen itse ollut lentokoneessa 16 tuntia, uinut, saunonut, itkenyt (paljon), lenkkeillyt jne ja ei nakynyt missaan!! Jos joskus unohdan poistaa ripsarin illalla niin aamulla silmat on viela tip top.

Ja hei, joskus on kiva panostaa ihan miestakin varten, laittaa hiukset kauniisti ja pukeutua vahan seksikkaammin. Mies oikeasti innostuu ja nauttii tilanteesta! Minut on mies nahnyt joka tilanteessa seka meikitta etta meikattuna ja sanoo aina etta olen kaunis, mutta itse olen itsevarmempi meikattuna.

Link to comment
Share on other sites

Komppaan vieras aidaa!

Itse meikkaan arkena: BB-voide (vieras aidan perustelut) + puuteri + ripsari + silloin tällöin kajali, vaalea luomiväri ja aurinkopuuteri. Meikkivoidetta en välttämättä käytä erikoistilanteissakaan, ellei ole jotain näppyjä tms. ja minusta ei ole koskaan tuntunut, että meikki/BB-voide olisi kuorena tai maskina, eiköhän nämä jutut ole jostain 40-luvulta.. Juhliin yms. sitten tuohon vielä luomivärit, vähän peitepuikkoa silmien alle, ja sipaus poskipunaa. Huulipunia en osaa käyttää, huulet kuivuvat ja mieskään ei halua punasuukkoja. Tykkään meikkamisesta enkä voisi kuvitellakaan olevani missään juhlissa/"radalla" täysin meikittä -varsinkaan häissäni.

Ilman meikkiä näytän pikkutytöltä, ja työelämässä en halua missään nimessä tällaista (ensi)vaikutelmaa antaa, koska siitä seuraa tietynlaista kohtelua + en halua, että asiakas/yhteistyökumppani luulisi minun nukkuneen pommiin tms. Lisäksi minäkin käytän silmälaseja, kuten j_l sanoi, eli meikkaamattomat silmät =silmät puuttuu. Ja minusta olisi omituista olla jakussa tukka nutturalla ilman meikkiä (tulee väkisinkin se "unohtuiko aamulla jotain?"). Sama koskee myös koekuvien kaltaisia tilanteita, joista joku jo mainitsikin: hieno mekko ja meikitön naama + tukka sutaistu ponnarille = en tykkää itselläni. Huoliteltu, "yhtenäinen" ulkonäkö on minulle siis tärkeää. Joten oma meikkaamiseni on puhtaasti itsekkäistä syistä :D Silti voin lähteä kauppaan yms. myös meikittä.

Erityisesti silmät korostuvat meikistä, joten pelkällä ripsarillakin voi saada paljon aikaan. Esim. eräs ystäväni, joka ei nykyisessä työssään saa pitää meikkiä eikä siksi enää ollut "osannut" meikata enää muutenkaan (on meikannut samaan tyyliin aiemmin kuin minä) kertoi minulle tuntevan itsensä kulahtaneeksi (olinkin huomannut, että vähän vaisulla päällä ollut lähiaikoina). Pidimme tyttöjen illan ja meikkasimme nätisti ulosmenoa varten (ei mitään tuksuja tai pakkelia tai irtoripsiä yms.) ja hänen mielialansa ja suhtautuminen itseensä parani ja koko olemus alkoi hehkua :) "Onko mulla näin siniset silmät?" Meikkiin tuli mineraali"puuteri" (oisko ollu joku Gaia?), joka samalla peittää punakkuutta ja näppyjä (ystävälläni herkkä ja allerginen iho), vähän kajalia, ripsari ja aurinkopuuteria poskiluille. En tarkoita, että tapahtuisi samoin kaikille tai olisi joku terveen itsetunnon korvike!, mutta minusta kannattaa kokeilla - voipi vaikka piristyä, tykästyä omaan nassuunsa tai löytää itsestään uusia puolia ;)

Alottaja kuitenkin sanoi, ettei meikkaa koskaan. Ei kukaan voi pakottaakaan meikkamaan, jokainen niin kuin itsensä kauniiksi ja itsekseen tuntee. Kuitenkin ajattelin kylläkin niin, että hääpäivänään haluaa olla erikoisen kaunis, joten omaa kauneuttaan voisi korostaa. Suosittelisin valokuvia varten puuteria tai edes puuteripaperia. (Ja ehkä valokuvia varten kannattaa miettiä sitä meikkiasiaa tosiaan, kuitenkin valokuvat korostaa läikikkyyttä ja valjuutta ainakin minulla. Tuolla 3 sivulla olikin jo joku hyvin perustellut.) Vedenkestävää ripsaria saa kyllä hinkata todella, että saa sotkuiseksi, joten minusta se on kokeilemisen arvoista myös. Tai sitten yhtenä vaihtoehtona huulirasvaa, jossa vähän kiiltoa/sävyä (itsellä käytössä pelkästään Labellon erilaisia huulirasvoja). Ehkä se pieni meikki tuntuu ensivilkaisulla oudolta, mutta ihan mielenkiinnosta voisi otattaa itsenstään kuvat ilman meikkiä ja luonnollisella meikillä ja verrata.

Luulen tietäväni mistä 4häät jaksosta Roslin mainitsi, muistanko väärin, että ko morsiamella oli meikkiä vieraana? Joka tapauksessa olen samaa mieltä, että näyttää eriparilta, jos on todella voimakas (keinotekoinen) tukkatyyli eikä meikkiä ollenkaan. Kasvot näyttävät kalpeilta ja silmät hukkuvat.

Sitten pitää vielä kommentoida tuota kun joku väitti, että miesten mielestä naiset ovat kauneimmillaan ilman meikkiä. En ole samaa mieltä, mutta vastaus tulee valitettavasti kärjistettynä: Tuollaisen vastauksen taatusti saa kun laittaa vierekkäin jonkun "glamour"mallin täydessä sotamaalauksessa/vappunaamarissa lisäkkeillä (tyyliin lemmi, kosi, vältä) ja "nuden" (tarkoitan: näpytön/suht tasainen vasta pesty iho, nätisti laitetut kulmat ja ripset). "Laitetulla" tarkoitan joko kestoväriä, kulmakynää tai ripsissä ihan vain taivutusta tai maskaraa. Miehet usein luulevat, että luonnollinen naama on tällainen + ehkä puuteri, taivutet/värjätyt ripset. Tuskinpa kukaan mies valitsee rasvaista ja kiiltävää pottupeltoa punaisilla/mustilla silmänalusilla, jos vaihtoehtona on naama, josta erottuvat kulmat ja silmät.

Kerrankin kävin treffeillä, joilla mies sanoi melkein ensitöikseen, että "kivaa kun sä et meikkaa paljon". Olin aika öönä, minulla oli silloin vaivalla tehty parhaita puoliani korostava meikki, eli BB-voide, puuteri, aurinkopuuteri, himppu poskipunaa, kynällä tehdyt ylä- ja alakajalit, reilu kerros ripsaria, vaalea+rusehtava luomiväri ja värillinen huulirasva.

muoks. niin kauhean pitkä sepustus, että pienennetään!

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

Ah niin ja! Menee jo vähän OT:ksi, mutta joku sanoi, ettei miesten tarvitse käyttää meikkiä eikä heitä silti haukuta. No kyllähän yhteiskunnan odotukset on naisia kohtaan muutenkin enemmän tai vähemmän erilaiset. Mutta, kyllä miestenkin ulkonäön yleismaallisesti "oletetaan" olevan "huoliteltu" tietyissä tilanteissa. Miehet ajavat partansa tai sukivat muuten sitä tai hapsottavia viiksiä.

Link to comment
Share on other sites

Minun mieheni menee ehostettavaksi minun lisäkseni hääpäivänä. Miehen meikki tulee samaan hintaan ja siihen kuuluu meikkivoide ja puuteri. Etenkin kuvissa tosi hyvä juttu, koska kuvat tosiaan korostavat kiiltoa, punaisuutta ja epätasaisuuksia. Meille oli aika itsestään selvää, että molemmat ehostaa hääpäivänä, vaikka mies ei muuten meikkkaakaan (juhliin saan laittaa hänelle puuteria ja on kyllä tykännyt kun on siistimpi olemus).

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Meinas naurattaa kun luin noita kauhistuneita "meikkaaminen kuuluu asiaan muuten ei kunnioita vieraita" - kommentteja. Itse en meikkaa häihini, ikinä en ole meikkeihin muutenkaan koskenut. Mutta vieraistakaan tusin edes 10% meikkaa, millään tavalla!  :girl_haha:

 

Mielestäni morsian voi todella olla meikkaamatta hääpäivänään. Siisti ja huoliteltu on eri asia kuin meikattu, ne eivät ole synonyymeja. Jos ei ole koskaan ennenkään meikannut, näyttää helposti melko "vieraalle" meikeissä. Tottakai SAA meikata jos tahtoo, mutta ei siihen voi ketään pakottaa, eikä tarvitse edes paheksua. Eikö pääasia ole kuitenkin se että morsiamella on hyvä olo ja hän tuntee itsensä kauniiksi oli se sitten meikitön, kevyt ehostus tai tumma juhlameikke?

 

Ja jollekkin aiemmalle kirjoittajalle jonka mielestä kokonaisuus on meikittä kärsinyt: Itse olen nähnyt monta ihanaa, säteilevää, kaunista ja meikitöntä morsianta!  :girl_in_love: He eivät ole näyttäneet valjuille tai keskeneräisille. Mutta taitaa olla mielipideasia. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jos ei koskaan meikkaa,niin suosittelen luonnonkosmetiikalla ihan mineraalipuuteria/meikkivoidetta iholle. Lähinnä sekin kuvia varten, ettei iho kiillä tai valo tms. näytä kuvissa oudolta. Lilylolo merkillä on paras, parhaiten saa kun tilaa netistä. Se on niin kevyt ja huomaamaton, että tuskin haittaa menoa ollenkaan.

Muokattu: , käyttäjä: goldilocks
Link to comment
Share on other sites

Enpä oo kyllä koskaan nähnyt eläessäi siistiä ja huoliteltua meikkaamatonta ihmistä. Tosin jokaisella se standarditaso on siinäkin eri ilmeisesti. Me suomalaiset ollaan valvuja ja vaisuja ja vaaleita ilman mitään ehostusta, jos siitä on itse ja etenkin se puoliso ylpeä eikä tykkää nätimmästä niin toki se on oma valinta :)

Muokattu: , käyttäjä: goldilocks
Link to comment
Share on other sites

Olen tässä nyt muutaman kuukauden suunnitellut häitäni, eikä vielä kertaakaan mieleeni ole tullut meikkaaminen :D  Olen meikannut joskus yläasteella viimeksi, siitäkin on varmaan 10 vuotta. Töissä en käytä meikkiä (olen niin sanotusti ulkotöissä, siellä ei meikkiä tarvita ja niissä hommissa olen myös sulhoni tavannut, "rähjäisenä" ja meikittömänä hän minuun ihastui), enkä arjessa enkä muutenkaan juhlissa. Jos menen baariin, saatan laittaa ripsaria ja jotakin rajausta silmiin. That's it. Luulen siis etten häihinkään meikkaa. Jos meikkaan, laitan vain ripsaria, muuta en edes osaa. Ammattilaiselle en mene, sillä kyseessä on pienen budjetin häät. Jos esim. joku kaverini haluaa minua meikata luonnolliseksi, niin siitä vaan, mutta meikittömyys ei todellakaan ole minulle mikään ongelma. Sulhokaan ei meikistä tykkää.

 

Lisäksi siskoni oli tässä taannoin ammattimeikkaajalla ja hän pyysi siellä nimenomaan luonnollista meikkiä. Lopputulos oli meidän kummankin mielestä epäonnistunut, sillä siskoni näytti hyvin luonnottomalta (luonnollisuutta ei missään, liikaa pastellisävyjä, liikaa ylipäätään meikkiä) ja molemmat totesimme että olisi kannattanut olla menemättä meikkaajalle :P

Muokattu: , käyttäjä: maarit87
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 Kaikesta sitä sota saadaankin aikaiseksi. :)

 

 Meikistä, sen määrästä tai täydestä meikittömyydestä ei ilman kontekstia voi sanoa yhtään mitään. Siihen vaikuttaa puku, kampaus, vihkimisen ja bileiden puitteet ja yleinen luonne (suureelliset kermakakkuhäät tuomiokirkossa vs. hippihäät pellavamekossa paljasjaloin metsässä). Lisäksi ihmisiä on vaan erinäköisiä. Meillä on eri piirteet, eri värit ja eri habitus. Tiedän ihmisiä, jotka näyttävät aika harmailta ihan aina, enkä osaa heitä kalliisiin satiiniunelmiin ja kiharapilviin kuvitellakaan, häissäänkään. Tärkeää on siis nimenomaan omannäköisyys tässäkin, tietysti. :) Kokonaisuus ratkaisee, kuten täällä muutama onkin jo sanonut. Morsiamen ulkonäkökokonaisuuteen kuuluvat vaatetus, kasvot ja hiukset. Kun ne eivät riitele keskenään, kumpaankaan suuntaan, homma on hoidossa. :D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Musta taas useat ihmiset ovat jopa kauniimpia ilman meikkiä. Vierastan myös sitä että esim käsitys "normaalista" ihosta on tasoa airbrushattu, täysin sileä ja mitäänsanomaton muovipinta. Mutta ehkä olen omituinen. Itse en arkena juuri meikkaa, juhlaan tai huvikseni satunnaisesti. Nuorempana meikkasinkin enemmän, nykyään tuntuu, että iho näyttää livenä paremmalta ilman meikkiä (ja pysyy myös kauniimpana kun sitä ei jatkuvasti rasiteta hervottomalla kemikaalikimaralla). Lisäksi olen varmaan vähän allergisoitunut osalle meikkiaineista ainakin, koska silmät vetistyvät todella helposti jos on pidempään ripsarit ja luomivärit silmissä. Se taas ei näytä hyvältä kun vesi vuotaa kirkaanpunaisista silmistä :D

 

Valokuvien kohdalla tosin olen sitä mieltä, että usein siihen kannattaa harkita pientä puuterointia. Valokuvassa kuitenkin valotus, mahdolliset salamat yms. muodostavat vähän omanlaisensa jutun.

 

Meillä töissä osa naisista meikkaa, osa ei. Kaikki näyttävät kuitenkin yhtä huolitelluilta. Meikkaavistakin suurin osa kyllä harrastaa vain pientä ehostusta. Mutta ehkä meillä voi olla IT-puolella se, että kovin voimakas ja radikaali meikkaus saattaa syödä uskottavuutta. Ei sekään toisaalta ole hyvä, kyllähän ihmisen pitää saada näyttää siltä kuin haluaa ilman, että siitä tehdään päätelmiä hänen ammatillisesta kyvykkyydestään.

Link to comment
Share on other sites

Mikä kenellekin sopii ja missä itse parhaiten viihtyy. Itse meikkaan töihin ja lähes päivittäin muutoinkin, se kuuluu minun tyyliini ja niinollen meikki kuuluu myös hääpäivän luukkiini. Pakko en koe minunkaan olevan meikata, se vain on minusta mukavaa, voin kuitenkin ihan hyvin kulkea meikittömänäkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 Mä en yleensä meikkaa päivittäin, mutta ajattelin silti että mulla olisi meikit naamassa hääpäivänä. Meikkaan nimittäin muutenkin usein juhliin jne. joten se ei ole mitenkään tuntematon juttu. Aion tosin pyytää, että meikkaaja tekisi varsinkin meikkipohjasta mahdollisemman kevyen oloisen, sillä en voi sietää raskaan meikkipohjan lähmäisyyttä. Muutenkin haluan näyttää mahdollisimman kauniilta versiolta itsestäni, enkä joltain vieraalta nukelta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...